Gjest Wallet Skrevet 15. januar 2014 #30381 Skrevet 15. januar 2014 Oioioi nå er det ikke lenge igjen! Du skal ikke smøre deg med kremer ol sa de til meg, så ville nok ikke gjort det. Derimot noe av det første jeg gjorde når jeg kom hjem etter op var å kline på hudkrem i fjeset og lipsyl. Regner med du er bra spent nå.. Takk for svar, greit å vite. Må huske å ikke smøre meg i ansiktet da, jeg som er så avhengig av fuktighetskrem. Jaja får notere det på mobilen ellernoe. Jeg er kjempespent ja. Gleder meg sånn! :D Skal oppdatere dere når operasjonen er over.
Lady36 Skrevet 15. januar 2014 #30382 Skrevet 15. januar 2014 Jeg sov også fantastisk dårlig første natten. Men bedre natt til i dag:) jeg ligger vanligvis alltid på magen, så det er jo litt rart. Men jeg sover på siden nå, og det er bedre enn halvt sittende. Det klarte jeg bare et par timer. Klinikken sa det var helt ok å ligge på siden, kunne ikke ødelegge noe. Ellers har jeg funnet ut at 1 paralgin forte hver 3. time gjør susen. Pluss evt en ekstra paracet. Hvorfor nedpressbånd? Det har ikke jeg.. Bare vanlig sportsbh.. Har du over muskel? Jeg kan helt tydelig kjenne protesekanten på toppen rett under kragebenet.. Skal det være sånn?? Livredd for at de skal bli svære, har ikke sagt noe til noen!! Har over muskel og anatomiske.. Tror det er derfor jeg må ha bånd.. Båndet skal vel hindre at de anatomiske protesene skal vri seg.. Skulle gjerne vært uten :/ Tror ikke jeg skal prøve å ligge på siden ennå, men snakket med klinikken i dag og jeg trengte ikke halvt sittende stilling, men bare ha en ekstra pute under hodet/ryggen.. Så håper på en bedre natt i dag..
Eda Skrevet 15. januar 2014 #30383 Skrevet 15. januar 2014 Den 23/1, alltså torsdag nästa vecka bär det av för mig Ska du ha Dr Barstad, Schistad eller Haga? Hur mycket ska du lägga in? - och alla de andra "standard" frågorna här Är själv 26 år, liten 75B från förr, lägger in 365 cc runda hp, under muskel. Snitt i bröstvecket. Härligt att höra att allt gått bra för dig Lady! Hur mycket har du byggt upp med kuddar då? Du kan inte prova sitt-ligga lite mer på natten? Sen hellre lite längre ner i pillerburken än starka smärtor, kan du undvika de så är det ju bäst. Hoppas du får en fortsatt god recovery, keep us posted! Åh va spännande! Jag ska till Schistad! Vi pratade om runda 385 hp på konsultationen men jag hoppas vi kan gå för 425 - 450 istället. Ska även göra ett minilyft.. Det är jag mest nervös över faktiskt, men båda kirurgerna var med på min konsultation och blev eniga om att det var det bästa alternativet för mig. Så jag må nog bara lita på dom Stort lycka till till dig iallafall! Ska skriva en liten update när min OP är färdig. Känns tryggt på fornebuklinikken iallafall!
Bonbona Skrevet 15. januar 2014 #30384 Skrevet 15. januar 2014 Ok nå etter litt shopping merker jeg at det er som det er noe som strekker i op.såret. Gir seg når beg setter meg ned og slapper litt av. Jooo, på morgenen så er puppa veldig støle og små vondt i noen min til jeg har vært litt bevegelse. Hvor lenge varer dette egentlig? Savner å sove på siden og magen, men går helt fint hittil å ligge på ryggen. Ikke minst lurer jeg på hvordan det blir med hele denne sexgreia nå, men får prøve forsiktig. Jeg er fortsatt skikkelig støl om morgenen, men det varer kortere for hver dag :-) imorgen er jeg 4 uker post op. Jeg har fått to papirer fra sykehuset. På det ene står det sportsbh natt og dag i 4 uker og 2 uker til på dagtid. I det andre stør det sportsbh dag og natt i 6 uker. Forvirrende hva fikk dere beskjed om?
Saraxx Skrevet 15. januar 2014 #30385 Skrevet 15. januar 2014 (endret) Nå har jeg vært på konsultasjon og bestilt time. Skal legge 360 under muskel, er en A-cup fra før av. Noen som har gjort lignende og kan fortelle meg hva slags cup de endte opp med? :-) Wii gleder meg! Endret 15. januar 2014 av Saraxx
Boobielicious Skrevet 15. januar 2014 #30386 Skrevet 15. januar 2014 Har over muskel og anatomiske.. Tror det er derfor jeg må ha bånd.. Båndet skal vel hindre at de anatomiske protesene skal vri seg.. Skulle gjerne vært uten :/ Tror ikke jeg skal prøve å ligge på siden ennå, men snakket med klinikken i dag og jeg trengte ikke halvt sittende stilling, men bare ha en ekstra pute under hodet/ryggen.. Så håper på en bedre natt i dag.. Uæææ!! Jeg har også anatomisk over muskel, men intet bånd.. Men jeg har dobbel sportsbh. Føler det støtter bedre. Kikket såvidt på dem tidligere i kveld og de er enorme..! Men ser jo greit ut under klær, så satser på at de synker sammen litt etterhvert. Jeg har ikke noe "ordentlig" jobb, veldig deilig å sove når jeg er trøtt uavhengig av tid på døgnet. Da blir det litt søvn her og der. Syns jeg merker mindre smerter allerede i dag, så det er også finfint. Men syns formen på de er veldig rar..sikkert fordi det er hovent. Toppen på protesten er jo nesten rett under kragebenet..er dine det? Og vondt å ta på helt øverst+helt hardt. Ikke vondt eller hardt andre steder.. Ikke der det er sydd engang. Hvor gjorde du det?
Boobielicious Skrevet 15. januar 2014 #30387 Skrevet 15. januar 2014 Nå har jeg vært på konsultasjon og bestilt time. Skal legge 360 under muskel, er en A-cup fra før av. Noen som har gjort lignende og kan fortelle meg hva slags cup de endte opp med? :-) Wii gleder meg! Grættis!! Når er den store dagen, og hvilken klinikk? Aner ikke noe om hvor stort det blir, det kommer veldig an på fasonger din. Men en cup er ca 150-200 ml har jeg lært. Jeg la bare inn 300, men over muskel pluss at jeg hadde litt fra før av. Håper på maks 2 cuper større når de roer seg litt.
Boobielicious Skrevet 15. januar 2014 #30388 Skrevet 15. januar 2014 Jeg er fortsatt skikkelig støl om morgenen, men det varer kortere for hver dag :-) imorgen er jeg 4 uker post op. Jeg har fått to papirer fra sykehuset. På det ene står det sportsbh natt og dag i 4 uker og 2 uker til på dagtid. I det andre stør det sportsbh dag og natt i 6 uker. Forvirrende hva fikk dere beskjed om? I mine papirer står det sportsbh dag og natt i 2 uker, så 4 uker dagtid. Bare sånn for å forvirre deg enda mer.. Men det kommer jo an på hvor mye som er lagt inn/hvor lang tid det tar før det fester seg.
whysoserious Skrevet 15. januar 2014 #30389 Skrevet 15. januar 2014 Åh va spännande! Jag ska till Schistad! Vi pratade om runda 385 hp på konsultationen men jag hoppas vi kan gå för 425 - 450 istället. Ska även göra ett minilyft.. Det är jag mest nervös över faktiskt, men båda kirurgerna var med på min konsultation och blev eniga om att det var det bästa alternativet för mig. Så jag må nog bara lita på dom Stort lycka till till dig iallafall! Ska skriva en liten update när min OP är färdig. Känns tryggt på fornebuklinikken iallafall! Ah det kommer gå superfint. OK, vad är dina mått från förr (längd, vikt?) intressant att se hur olika rekommendationer man kan få från PK's Verkligen, inte långt borta nu! Spänt på att läsa dina uppdateringar framöver då ^^
solocola Skrevet 16. januar 2014 #30390 Skrevet 16. januar 2014 Jeg er fortsatt skikkelig støl om morgenen, men det varer kortere for hver dag :-) imorgen er jeg 4 uker post op. Jeg har fått to papirer fra sykehuset. På det ene står det sportsbh natt og dag i 4 uker og 2 uker til på dagtid. I det andre stør det sportsbh dag og natt i 6 uker. Forvirrende hva fikk dere beskjed om? I mine papirer står det at jeg skal gå med sportsbh 24/7 de første fire ukene, og så mye som mulig de to ukene etter det. Jeg kommer til å sove med sportsbhen i seks uker, og kanskje bruke noen andre bh-er hvis jeg skal noe spesielt en dag eller noe. Nå er jeg helt fri for smerter, merker ingenting. Har også fått klarsignal av legen at jeg kan gjøre alt nå, så lenge det ikke er noe ubehag. utenom trening av overkroppen da!
solocola Skrevet 16. januar 2014 #30391 Skrevet 16. januar 2014 Nå har jeg vært på konsultasjon og bestilt time. Skal legge 360 under muskel, er en A-cup fra før av. Noen som har gjort lignende og kan fortelle meg hva slags cup de endte opp med? :-) Wii gleder meg! Heihei! Jeg har tatt 350cc under muskelen. I bh-er fra Cubus og H&M brite jeg før 75c, men på klinikken rett før operasjonen ble jeg målt til en liten B. Har lagt ut bilde for en uke siden ca tror jeg. Jeg var å kjøpte mine første to bh-er i dag på en triumph-butikk, og måtte ha 70E/F(!!!) Men passer også noen av de gamle bhene mine fra Cubus som er 75c og 70D, så skjønner ikke helt hva jeg egentlig er men merka jo veldig stor forskjell på "billig"bh-ene, til de i triumph, de var jo som himmelen i forhold, og har jo skjønt at jeg alltid har brukt feil størrelse nå da. Er det noen her som har erfaring med triumph-bher? Er de små i størrelsen,eller er det rett og slett bhene fra billigkjedene som er store?
solocola Skrevet 16. januar 2014 #30392 Skrevet 16. januar 2014 Nå har jeg vært på konsultasjon og bestilt time. Skal legge 360 under muskel, er en A-cup fra før av. Noen som har gjort lignende og kan fortelle meg hva slags cup de endte opp med? :-) Wii gleder meg! Heihei! Jeg har tatt 350cc under muskelen. I bh-er fra Cubus og H&M brite jeg før 75c, men på klinikken rett før operasjonen ble jeg målt til en liten B. Har lagt ut bilde for en uke siden ca tror jeg. Jeg var å kjøpte mine første to bh-er i dag på en triumph-butikk, og måtte ha 70E/F(!!!) Men passer også noen av de gamle bhene mine fra Cubus som er 75c og 70D, så skjønner ikke helt hva jeg egentlig er men merka jo veldig stor forskjell på "billig"bh-ene, til de i triumph, de var jo som himmelen i forhold, og har jo skjønt at jeg alltid har brukt feil størrelse nå da. Er det noen her som har erfaring med triumph-bher? Er de små i størrelsen,eller er det rett og slett bhene fra billigkjedene som er store? 1
Saraxx Skrevet 16. januar 2014 #30393 Skrevet 16. januar 2014 Tusen takk for svar. Jeg er en A fra før, og han anbefalte 360 under muskelen. Sa jeg ønska å bli en full C - liten D. Og skjønner at litt forsvinner under muskelen. Men fortsatt redd for at det skal bli for stort. Når jeg ser på før og etter bilder av andre med A som har lagt 360 under muskelen at det er for stort for mitt ønske. Men han er jo eksperten. Æææ føler meg veldig usikker på 360 ;o Heihei! Jeg har tatt 350cc under muskelen. I bh-er fra Cubus og H&M brite jeg før 75c, men på klinikken rett før operasjonen ble jeg målt til en liten B. Har lagt ut bilde for en uke siden ca tror jeg. Jeg var å kjøpte mine første to bh-er i dag på en triumph-butikk, og måtte ha 70E/F(!!!) Men passer også noen av de gamle bhene mine fra Cubus som er 75c og 70D, så skjønner ikke helt hva jeg egentlig er men merka jo veldig stor forskjell på "billig"bh-ene, til de i triumph, de var jo som himmelen i forhold, og har jo skjønt at jeg alltid har brukt feil størrelse nå da. Er det noen her som har erfaring med triumph-bher? Er de små i størrelsen,eller er det rett og slett bhene fra billigkjedene som er store?
solocola Skrevet 16. januar 2014 #30394 Skrevet 16. januar 2014 Tusen takk for svar. Jeg er en A fra før, og han anbefalte 360 under muskelen. Sa jeg ønska å bli en full C - liten D. Og skjønner at litt forsvinner under muskelen. Men fortsatt redd for at det skal bli for stort. Når jeg ser på før og etter bilder av andre med A som har lagt 360 under muskelen at det er for stort for mitt ønske. Men han er jo eksperten. Æææ føler meg veldig usikker på 360 ;o Det blir sikkert kjempefint, jeg skulle ønske jeg kunne ta mer, og hadde gjort det hvis jeg hadde hatt muligheten. Blir sikkert ikke for stort! Jeg fikk et "skjema" på klinikken min, hvor det sto hvor mye mer puppene kom til å stikke ut, etter hvor mange cc man tok. Jeg tok jo 350cc i moderat profil, og det tilsvarer altså 4 cm. At når protesa blir klemt flat som den gjør under muskelen, er den 4 cm i høyden, så er ikke så mye som det høres ut som. Etter min erfaring så stikker de ikke ut så veldig mye mer enn før, men de er mye rundere og større i "omkretsen" hvis jeg kan si det sånn :-) Men du kan jo ta å si på klinikken at du er litt usikker, så får du sikkert ei forklaring på hvorfor de har valgt akkurat 360 på deg, og er du uenig så kan du jo be om å få mindre :-)
boobies Skrevet 16. januar 2014 #30395 Skrevet 16. januar 2014 Tack för tips! Känner att jag har läst så mycket, känner mig riktigt utbildad i detta nu, men när det börjar närma sig är det som ett brus i huvudet och jag glömmer allt jag läst och ska göra innan Funderar på att köpa strl 75C eller 75D och byta om det är fel strl.. Hur går det med dig nu? Hur många dagar sedan op är det? Tack! Betalade in hela summan idag och blev riktigt nervös, men samtidigt glad och lite lättad.. Rar känsla Svårt att veta vilken strl man blir tycker jag, men vill inte heller ut dagarna efteråt för att handla..tror jag ^^ Litt sent svar. 7 dager post op i dag. Jeg har ikke tatt smertestillende siden dag 3 eller 4. Jeg har omtrent ikke hatt smerter, men det skal sies at klinikken satte meg på sterke smertestillende de tre første dagene. Jeg har veldig lite følelse under brystvortene, og dette har vært det verste for min del egentlig. Det er utrolig ekkelt å komme borti med armen og ikke kjenne noe, derfor gikk jeg og holdt rundt puppene mine i flere dager, måtte liksom ha kontroll på dem kjenner at følelsen kommer mer og mer tilbake, huden er på en måte litt sår. Jeg har kun hatt to små blåmerker og de er i ferd med å forsvinne. Jeg har selvfølgelig ikke trent, men har vært utenfor huset hver dag siden dag 3, sånn sett har jeg vært aktiv og langt fra sengeliggende. I månedsvis har jeg forberedt meg på å ha det forferdelig vondt og måtte ha hjelp til alt mulig, men slik har et altså ikke blitt. Jeg er rett og slett en solskinnshistorie og føler meg veldig heldig. jeg er så utrolig fornøyd med resultatet og hele prosessen. Om jeg så må si det selv, jeg har de fineste puppene jeg noen gang har sett. Forelska Husker ikke helt, men når er det du skal operere?Jeg vil bare fortelle at jeg ville IKKE valgt større enn det jeg gjorde. Ser det er mange som skriver at man burde velge større enn man ville i utgangspunktet. Sa til kirurgen før op at jeg ville gå opp en protesestørrelse for å være sikker. Men heldigvis så sa han at det ville han nok ikke gjøre. Siden han syntes han hadde "tatt i" på 335g hos meg. Mine er mer enn store nok! Så vil bare si at det gjelder heldigvis ikke alle. AMEN. Jeg er så glad for at jeg ikke fikk lov til å ta 50 gram ekstra som jeg ba om.
Pixy Skrevet 16. januar 2014 #30396 Skrevet 16. januar 2014 Godt å høre alt er bra med deg boobies!! :-) Vips så har det alt gått en uke siden vi fikk pupper! Er så forelsket i mine egne bryster nå så det er helt kvalmt:p Jeg er også støl om morgenen, og får stadig lyn/stikk fra innsiden av brystvorten på høyre side. Vondeste jeg har gjort er å løfte opp minstemann her på 1 år. Han er tung og vrang! Fikk han opp i sengen, men da måtte jeg puste meg igjennom noen smerterier etterpå Og kjentes ut som implantatene rørte på seg...nå brenner det og er veldig vondt. Dumme meg
Saraxx Skrevet 16. januar 2014 #30397 Skrevet 16. januar 2014 Tusentakk:) Den store dagen blir 4. februar. 19 dager til, greier ikke tenke på noe annet! Blir på fornebuklinikken, utrolig fornøyd så langt med prosessen. Lenge siden du tok? Var det legen som fant ut at 300 ble best? Grættis!! Når er den store dagen, og hvilken klinikk? Aner ikke noe om hvor stort det blir, det kommer veldig an på fasonger din. Men en cup er ca 150-200 ml har jeg lært. Jeg la bare inn 300, men over muskel pluss at jeg hadde litt fra før av. Håper på maks 2 cuper større når de roer seg litt.
Pixy Skrevet 16. januar 2014 #30398 Skrevet 16. januar 2014 Nå må jeg bare skrive dette som skjedde meg i kveld! (Se innlegg over) 6 dager siden op 335g runde over muskel... Jeg måtte desverre løfte lillegutt her på 13 kg. Og da skjedde det noe merkelig med brystene mine! Først så var brystene mine "sprengt" harde og huden satt som trommeskinn. Har hatt konstant spreng siden operasjon og en del smerter pga dette. Regnet med det var normalt, noe det helt sikkert er. Men så... Etter; Jeg fikk vondt med en gang jeg løftet 1 åringen og måtte puste meg igjennom noen smerter og satt igjen med en veldig brennende følelse i begge brystene. Satt sånn og var redd og fortvilet en god stund. Og nå etter å ha slappet av så tenkte jeg at nå må jeg inspisere puppene for å se om det har skjedd noe forferdelig. Føltes nemlig ut som silikonen rørte på seg :-O Men det som har skjedd er at puppene har blitt bedre, finere og slappere i huden! Helt merkelig.....akuratt som at de "fant sin plass" og slappet mere av! Nå er de ikke sprengt eller vonde lenger. Hva i all verden skjedde?
-LM- Skrevet 16. januar 2014 #30399 Skrevet 16. januar 2014 Hei! Jeg håper virkelig at noen kan svare meg på hvor lenge det tok før de droppet og om det ene brystet droppet før det andre? Jeg la inn 30 gram mer i den ene enn i den andre, og nå er den som var størst i utgangspunktet mye mindre enn den som var minst i utgangspunktet. Jeg tenkte kanskje at det var bare noe jeg hengte meg opp i, så jeg spurte mamma, og hun sa at det var sykt forskjell og at jeg ikke kunne ha det slik:( Hei! Jeg spurte om omtrent det samme for litt siden og fikk null svar:( men det virker som mitt ene bryst ikke har droppet enda og jeg opererte 19 august.. Jeg håper at det er vanlig og at den dropper etterhvert for det synes godt når niplene ikke er på linje med hverandre:P
Boobielicious Skrevet 16. januar 2014 #30400 Skrevet 16. januar 2014 Hei! Jeg spurte om omtrent det samme for litt siden og fikk null svar:( men det virker som mitt ene bryst ikke har droppet enda og jeg opererte 19 august.. Jeg håper at det er vanlig og at den dropper etterhvert for det synes godt når niplene ikke er på linje med hverandre:P Kan ikke forestille meg at 30 g har noe å si, ergo er de fremdeles hovne. Kan jo ta opptil 6 uker før de ramler ned, og opptil 6 måneder før de har fått sin endelige form. 30 g er uansett sinnsykt liten forskjell, så det er ikke pga det. En brystforstørring er jo nettopp det: forstørring av det man har. Dvs form, fasong, høydeforskjell på brystvorter forblir samme, bare i større format. Og er det helt forferdelig etter et halvt år får du gå tilbake til klinikken da. Du fikk vel en form for garanti..? Hvis det ser så jæ...g ut som moren din sier så høres det ut som en garantisak. Selvom jeg vanskelig kan se for meg at det er de 30 grammene som gjør det. Sikkert hovent. Evt betennelse/infeksjon?! Da er det stor forskjell og vondt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå