Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ææææ da skal jeg under kniven i morgen! Har på følelsen jeg kommer til å glemme noe..

Skal dusje ikveld når jeg er ferdig på jobb, og ta på Hibiscrub. Så når jeg våkner i morgen dusjer jeg igjen og smører meg kun inn med Hibiscrub. Legen min sa det ikke var nødvendig å faste, da jeg kun skal ha lokalbedøvelse..

Så tar jeg antibiotikaen litt før jeg skal operere.

Hvor lang tid tar det før dere ser det "endelige resultatet"?

Tenker på de er hovne og svære i begynnelsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ææææ da skal jeg under kniven i morgen! Har på følelsen jeg kommer til å glemme noe..

Skal dusje ikveld når jeg er ferdig på jobb, og ta på Hibiscrub. Så når jeg våkner i morgen dusjer jeg igjen og smører meg kun inn med Hibiscrub. Legen min sa det ikke var nødvendig å faste, da jeg kun skal ha lokalbedøvelse..

Lykke til, det går nok bra skal du se :D

Jeg er 4-5 uker post-op nå, og føler at de har fått sin form, føler meg ikke hoven eller noe hvertfall, men kan være de dropper litt mer etterhvert.

Og ja, vær forberedt på at første gang du ser puppene dine er de GIGANTISKE i forhold til hva de kommer til å være etter noen uker. Dette var ikke jeg forberedt på, og ble kjempe lei meg når hevelsen begynte å gå ned så heftig som den gjorde, skulle ønske puppene så ut som de gjorde når de var håvne hele tiden ;-)

Skrevet

Håper du får sovet litt før du reiser avgårde. Lykke til og si ifra om hvordan det har gått iallefall!

Ja får håpe på det beste. Tusen takk! Det skal jeg. :Nikke:

Skrevet

Lykke til imorra! :D

Hibiscruben skal du bruke som om den er vanlig såpe. Fikk inntrykk her av at du skulle smøre deg inn med den som krem, og det må du ikke gjøre.

Ikke bruk andre såper når du dusjer bortsett fra denne, og skyll godt av etterpå..

Skrevet

Lykke til i morgen ellebelle!

Husk at du kommer til å tenke dette når du er ferdig : "det var jo ikke noe å grue seg for!"

Krysser fingre for at dagen blir perfekt! :)

Skrevet

Wallet - Åja, just ja. Stort lycka till i morgon! Det kommer gå fint, hoppas du får sova i natt och ser frm emot att höra hur det har gått efteråt! :)

Lady36 - Längtar så tills det är over and done with! Så jag kan sitta och skriva samma saker som du ^^

Verkar som att jag sa ta de båda antibiotikatabletterna samtidigt kvällen före.. Läst om lite olika, men inte ovanligt att det är så, så då gör jag det :)

carmen81 - Tack för lugnande ord! :) Det är Dr Barstad som jag ska till. Känns bra! Definitivt nedräkning nu, och dessa dagar innan blev mycket mer hektiska än jag trott! :( Får hoppas jag hinner få lite ro innan det är dags..!

Hej alla! Min operation gick väldigt bra igår! Är så glad att jag valde fornebuklinikken faktiskt! Alla var så snälla och hjälpsamma! Det bästa var att vakna på uppvaket i den super varma sängen och sakta men säkert inse att man faktiskt är färdig :).
Jag hade lite ont när jag vaknade så fick extra smärtstillande, men resten av dagen och kvällen var smärtorna "okej". Inatt och idag är det värre dock, jag har sjukt ont idag, hoppas att detta försvinner fort!!
Det blev bara 365cc på mig, dom ser ganska små ut nu :( Men ska försöka vara tålmodig och hoppas verkligen det blir bra..
Jag inser nu att jag var väldigt nervös helt i onödan ;)
Nu hoppas jag bara att smärtan ska börja avta snart så ska det nog gå bra vidare!
Lycka till jenter!

Eda - Vad glad jag blir, grattis till nya boobies! Då la du in lika mycket som jag tror att jag ska ha :) Vad var dina mått nu igen, längd och vikt? Vad hade du för BH-storlek innan?

En petitess jag lurer på är: Bytte ni sängkläder inför sista natten innan op (efter första Hibiscrub-duschen) och igen morgonen därpå för att det skulle vara rent efter op? :S :D

Skrevet

Hei!

Det er straks 6 mnd siden jeg opererte! Tok 240 cc high profile i begge bryst. Har en vanlig C nå. Jeg skulle bare ønske de var mykere!!! Fortsatt ikke behagelig å ligge på magen, hvertfall ikke på venstre bryst, har ikke følelse heller i den venstre... Noen av dere som vet om det kan forandre seg ennå? Jeg skal på kontroll på torsdag, så er spent på hva kirurgen min sier!

Skrevet

Wallet - Åja, just ja. Stort lycka till i morgon! Det kommer gå fint, hoppas du får sova i natt och ser frm emot att höra hur det har gått efteråt! :)

Tusen takk! Nå sitter jeg her med nydusjet hår og kropp! Har vasket meg med hibiscruben for kvelden, så tar jeg runde 2 rett før jeg reiser. Det vil si klokken 4 på natta. Er så spent her jeg sitter, at jeg blir ør! :P Får håpe jeg får sove et par timer før jeg kjører avgårde. Gir oppdatering når jeg er komt hjem!

:blomst:

Skrevet

Lykke til!:-D

Skrevet

Hei!

Det er straks 6 mnd siden jeg opererte! Tok 240 cc high profile i begge bryst. Har en vanlig C nå. Jeg skulle bare ønske de var mykere!!! Fortsatt ikke behagelig å ligge på magen, hvertfall ikke på venstre bryst, har ikke følelse heller i den venstre... Noen av dere som vet om det kan forandre seg ennå? Jeg skal på kontroll på torsdag, så er spent på hva kirurgen min sier!

Hej!

Det magiska 6 md strecket alltså, vad kul! :) Var opererade du? Vet du vilken implantatstyp du har? (Allergan, Mentor, Eurosilicone?) och vilken fasthet (silicone gel, cohesive gel...?) :)

Skrevet

Wallet - iiih, nu ligger du väl nästan på minuten under kniven (hoppas vi)! Håller tummarna för att allt går bra! :blomst:

Skrevet

Tenker på dere som opereres i dag;) Spent på å høre oppdatering!

Nå er det 1 uke og 5 dager siden min operasjon. Og plutselig nå så har mine bryster blitt litt forskjellige!

De har vært helt like hele tiden, men nå ha det skjedd noe.

Kan det være at det ene har "festet seg" og det andre ikke ?

Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er forskjellen....men de er ikke like :P

*klø seg i hodet*

Skrevet

Da er jeg komt hjem etter en vellykket operasjon! :) Fikk lagt inn 255 gram anatomiske, under muskel. Dere vet vel hvordan det foregår, men jeg kan forklare kjapt. Møtte PK klokka 07:00 i dag tidlig. Ble henvist inn på et rom og fikk byttet til morgenkåpe, "badehette" og tøfler. Etter det kom jeg inn på kontoret til PK, og der ble jeg målt og tegnet opp. Han tok et par bilder, og etterpå var det videre til operasjonssalen. Fikk lagt inn veneflonen i hånda, og oksygenmaske forran munnen. Pang der sovnet jeg. Våknet ca en og en halv time etterpå. Spiste litt mat, og fikk i meg smertestillende mens jeg slappet av i senga. Nå er jeg endelig komt hjem! For å si det mildt, så sitter jeg her i et smertehelvete. Trodde aldri at det skulle bli så vondt som det er nå. Klarer ikke en gang åpne skyvedøra til kjøkkenet, og jeg har bare lyst til å proppe i meg smertestillende. Men det er verdt det! Blei kjempe lykkelig når jeg såg puppene mine. De er bare helt perfekte! (I mine øyne vertfall) :) Kan prøve å legge ut før/etter bilder, når jeg har fått lagt inn bildene på pcen.

Jeg har så vooondt!! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Forresten så likte jeg bh'en jeg fikk fra PK. Den er ikke spiss, og ser faktisk ganske bra ut. *Lykkelig* Til dere andre som skal operere dere snart, det er INGENTING å grue seg for. Du blir tatt kjempe godt vare på. :)

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Hei Kasandre!

Jeg har vært igjennom en revisjon av kapsel på begge bryst nå rett før jul. Min pk trodde rett og slett at han hadde laget for små "lommer" til protesene første gang og at kroppen min reagerte med å kapsle protesene.. Var på 3 mnd ktr, så på 6 mnd og tilslutt i desember 2013 og da konstaterte han kapsel på begge. Skikkelig kjipt, men fint at det ble tatt så fort.

Nå er jeg 5 uker postop og de er mykere nå enn de var i det hele tatt sist. Krysser fingrene for at det forblir slik...

Lykke til med kontroll:O) Det er slett ikke sikkert det er kapsel, de fleste pk vil helst vente nærmere ett år før de kan konkludere med at det ikke blir mykere. Sjekk mini-bloggen min: kapselstress.blogg.no om det er noe du lurer på. Svarer også spm. her eller der:O)

M:O)

Skrevet

Da er jeg komt hjem etter en vellykket operasjon! :) Fikk lagt inn 255 gram anatomiske, under muskel. Dere vet vel hvordan det foregår, men jeg kan forklare kjapt. Møtte PK klokka 07:00 i dag tidlig. Ble henvist inn på et rom og fikk byttet til morgenkåpe, "badehette" og tøfler. Etter det kom jeg inn på kontoret til PK, og der ble jeg målt og tegnet opp. Han tok et par bilder, og etterpå var det videre til operasjonssalen. Fikk lagt inn veneflonen i hånda, og oksygenmaske forran munnen. Pang der sovnet jeg. Våknet ca en og en halv time etterpå. Spiste litt mat, og fikk i meg smertestillende mens jeg slappet av i senga. Nå er jeg endelig komt hjem! For å si det mildt, så sitter jeg her i et smertehelvete. Trodde aldri at det skulle bli så vondt som det er nå. Klarer ikke en gang åpne skyvedøra til kjøkkenet, og jeg har bare lyst til å proppe i meg smertestillende. Men det er verdt det! Blei kjempe lykkelig når jeg såg puppene mine. De er bare helt perfekte! (I mine øyne vertfall) :) Kan prøve å legge ut før/etter bilder, når jeg har fått lagt inn bildene på pcen.

Jeg har så vooondt!! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Forresten så likte jeg bh'en jeg fikk fra PK. Den er ikke spiss, og ser faktisk ganske bra ut. *Lykkelig* Til dere andre som skal operere dere snart, det er INGENTING å grue seg for. Du blir tatt kjempe godt vare på. :)

Gratulerer masse masse:):) smertetips: oxynorm hver 3. Time. 2 x Paralgin+1 paracet mellom hver oxy. Dette fungerte veldig greit for meg. Mange piller, men det verste er over iløpet av 2-3 dager, så det er veldig kortvarig. Når det slipper litt kan du med fordel kutte ut oxy, og halvere paralgindose. Dette fungerte utmerket for meg ihvertfall! Det skal sies at jeg er vant til smertemedisiner, så mulig jeg har litt høyere toleranse. men poenget er at du skal ta ny dose FØR det gjør vondt. Og beregn inn 1/2 time før de virker..

I dag er det 10 dager siden min op, og nå virker det som om mine er helt vanlige! Ikke vondt, ikke harde, ikke oppunder haken heller! Og de ser faktisk nesten ekte ut, de hopper tilogmed litt når jeg går:) Var en snartur på bhshopping tidligere i dag:) må jo utnytte januarsalget! Fin-fine i bh med litt vattering:)

Skal ha massasje imorgen, litt spent på hvordan det blir å ligge på hardt underlag på magen.. Det går bra i seng, men den er jo myk..

Håper du blir fornøyd når de er "ferdig". Forbered deg på en søvnløs natt, jeg sov iallefall praktisk talt ikke første natten. Drikk masse vann, spis endel fiber. Det er bra for magen når man tar medisiner.

Bare spør om det er noe du tror jeg kan hjelpe med:)

Skrevet

Gratulerer masse masse:) :) smertetips: oxynorm hver 3. Time. 2 x Paralgin+1 paracet mellom hver oxy. Dette fungerte veldig greit for meg. Mange piller, men det verste er over iløpet av 2-3 dager, så det er veldig kortvarig. Når det slipper litt kan du med fordel kutte ut oxy, og halvere paralgindose. Dette fungerte utmerket for meg ihvertfall! Det skal sies at jeg er vant til smertemedisiner, så mulig jeg har litt høyere toleranse. men poenget er at du skal ta ny dose FØR det gjør vondt. Og beregn inn 1/2 time før de virker..

I dag er det 10 dager siden min op, og nå virker det som om mine er helt vanlige! Ikke vondt, ikke harde, ikke oppunder haken heller! Og de ser faktisk nesten ekte ut, de hopper tilogmed litt når jeg går:) Var en snartur på bhshopping tidligere i dag:) må jo utnytte januarsalget! Fin-fine i bh med litt vattering:)

Skal ha massasje imorgen, litt spent på hvordan det blir å ligge på hardt underlag på magen.. Det går bra i seng, men den er jo myk..

Håper du blir fornøyd når de er "ferdig". Forbered deg på en søvnløs natt, jeg sov iallefall praktisk talt ikke første natten. Drikk masse vann, spis endel fiber. Det er bra for magen når man tar medisiner.

Bare spør om det er noe du tror jeg kan hjelpe med:)

Tusen takk for tips! Setter veldig stor pris på det. Har ikke tilgang til oxynorm akkuratt nå, men skal se om jeg får sendt et familiemedlem ut for å kjøpe. Jeg smiler av bare tanken på smertestillende, det er så utrolig godt når det virker. Har tatt 2-3 paraglin forte, og et par paracetamol i dag, så har heldigvis flere igjen som jeg kan bruke utpå dagen. Gleder meg til mine blir myke, for akkuratt nå er de ganske harde. Er veldig glad på dine vegne forresten. :) Blir så gøy når jeg skal handle bh'er. Slipper å måtte lete etter 65 a med innlegg! Aner ikke hva bh størrelsen min blir, så det blir spennende å se.

Får håpe jeg får sove litt i natt vertfall, selv om jeg skal rekne med at det ikke skjer. :P Forresten, hvor lenge fikk du beskjed om å bruke brystbåndet?

Skrevet

Da var jeg ferdig operert! Og det var ikke vondt i det hele tatt :D

Tok runde 310 gr lavprofil.

Var før en 65 liten c.

Jeg ville helst ha høyprofil, siden jeg har hørt det er finest, men han mente det ikke ville bli fint, i og med jeg er så lav (1.59)

Noen som har peiling på forskjellen me høy, moderat og lav profil?

Kjenner det er ømt når jeg beveger meg, og rekner med det blir vondere etterhvert bedøvelsen går vekk, mens selve operasjonen var ingen problem med lokalbedøvelse.

Skrevet

Tusen takk for tips! Setter veldig stor pris på det. Har ikke tilgang til oxynorm akkuratt nå, men skal se om jeg får sendt et familiemedlem ut for å kjøpe. Jeg smiler av bare tanken på smertestillende, det er så utrolig godt når det virker. Har tatt 2-3 paraglin forte, og et par paracetamol i dag, så har heldigvis flere igjen som jeg kan bruke utpå dagen. Gleder meg til mine blir myke, for akkuratt nå er de ganske harde. Er veldig glad på dine vegne forresten. :) Blir så gøy når jeg skal handle bh'er. Slipper å måtte lete etter 65 a med innlegg! Aner ikke hva bh størrelsen min blir, så det blir spennende å se.

Får håpe jeg får sove litt i natt vertfall, selv om jeg skal rekne med at det ikke skjer. :P Forresten, hvor lenge fikk du beskjed om å bruke brystbåndet?

Hei!

Velkommen i klubben og gratulere med nye pupper! Føler med deg! Ikke no særlig de første to dagene!

Oxynorm er et korttidsvirkende morfinpreparat og reseptbelagt. En del klinikker sender med pasienten noen til oxynorm hjem (min gjorde det). Du kan jo forsøke å ringe klinikken du er opr på for å få noen tbl, ev resept. Eller ev fastlegen, - men han/hun har kanskje stengt nå.

Dersom dette blir vanskelig, så kan du ta inntil 2 paralgin forte x 4/ dag. Paracetamoldosen skal i utg pkt ikke overstige 4-6 gram pr dag, men i gitte tilfeller kan man ta mere over kort tid. 1 paralgin forte/codaxol/pinex forte inneholder 400-500mg paracetamol og 8 stk pr dag tilsvarer da ca 4g. Tror nok du skulle bli bra sm lindret av dette, men som sagt kan du ta litt ekstra paracetamol om du trenger det. Det kan selvfølgelig hende at din lege har ordinert en annen dosering for deg, men dette er hva vi forholder oss til på sykehuset (er sykepleier).

Lykke til! Håper det roer seg snart :-)

Skrevet (endret)

Oxynorm må du ha resept på, det er light-dop.. Men du kommer langt med paralgin+paracet. Om du tåler ibux tar du alle tre i en smell. Da trenger du ikke oxy. Jeg sov ikkeno første natten, men med kroppen full av piller er det jo bare å sove når man blir trøtt, uavhengig av tid på dagen:) Hvis du har muligheten til det da. Jeg hadde veldig rar døgnrytme i forrige uke, men det fungerte bra å sove litt her og der. Jeg har ikke fått noe brystbånd, bare sportsbh. Den har blitt litt slapp (brystene har krympet litt) så nå går jeg med to. de har festet seg ganske bra, og ramlet litt ned, så jeg tror ikke brystbånd har noen hensikt..! De "løsner" ikke når jeg bøyer meg fremover, jeg kan faktisk stå opp-ned! Det kunne jeg ikke for et par dager siden. Da lugget og stakk det veldig, og jeg måtte holde de heeeelt inntil kroppen.

Jeg kjøpte en bh i dag i 70F. Haha!!

Vi får se hbor lenge det varer.. De krymper vel litt til. Men moro var det! Satser på å bli en 70 d/e. Før op var jeg en liten, tom c som ikke fylte ikke ut øverst i cupen, så det så rart ut om det ikke var mega-pushup. Dét problemet er en saga blått, nå er det fullt uten push-up:):):) YEEEE!! Gled deg:) og grattis igjen! Pøs på med smertestillende, du skal ta bra mye før du stryker med, bare dumt å gå å ha mer vondt enn nødvendig. (Ikke pøs på fullstendig uhemmet, men det skjønner du, ikke sant? Ble litt redd for sykepleiern her;)

Endret av Boobielicious
  • Liker 1
Skrevet

Da var jeg ferdig operert! Og det var ikke vondt i det hele tatt :D

Tok runde 310 gr lavprofil.

Var før en 65 liten c.

Jeg ville helst ha høyprofil, siden jeg har hørt det er finest, men han mente det ikke ville bli fint, i og med jeg er så lav (1.59)

Noen som har peiling på forskjellen me høy, moderat og lav profil?

Kjenner det er ømt når jeg beveger meg, og rekner med det blir vondere etterhvert bedøvelsen går vekk, mens selve operasjonen var ingen problem med lokalbedøvelse.

Hei, hei:) gratulerer og velkommen i klubben! Jeg var også i kjempeform etter op. Gikk hjem fra klinikken.. 1 time relativt raskt tempo. Smertene kom etter noen timer da bedøvelsen gikk ut. Dag to var verst for meg, så ble det bare bedre. Ikke hatt smerter som krever smertestillende siden morgenen dag 3. Men jeg har over muskel.. Det er mindre vondt enn under. Lav, moderat og høyprofil er betegnelsen på hvor mye de står ut fra kroppen. Lavprofil er flatere enn høyprofil. Jeg fikk moderat 300, og er godt fornøyd. De stikker akkurat passe ut. Ville ikke hatt mer utstikkende, jeg syns det kan se mer kunstig ut.. Men det kommer jo an på kroppen de sitter på. Pk vet best, hør på han. Lykke til i kveld/natt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...