Gjest Wallet Skrevet 22. januar 2014 #30481 Skrevet 22. januar 2014 Hei! Velkommen i klubben og gratulere med nye pupper! Føler med deg! Ikke no særlig de første to dagene! Oxynorm er et korttidsvirkende morfinpreparat og reseptbelagt. En del klinikker sender med pasienten noen til oxynorm hjem (min gjorde det). Du kan jo forsøke å ringe klinikken du er opr på for å få noen tbl, ev resept. Eller ev fastlegen, - men han/hun har kanskje stengt nå. Dersom dette blir vanskelig, så kan du ta inntil 2 paralgin forte x 4/ dag. Paracetamoldosen skal i utg pkt ikke overstige 4-6 gram pr dag, men i gitte tilfeller kan man ta mere over kort tid. 1 paralgin forte/codaxol/pinex forte inneholder 400-500mg paracetamol og 8 stk pr dag tilsvarer da ca 4g. Tror nok du skulle bli bra sm lindret av dette, men som sagt kan du ta litt ekstra paracetamol om du trenger det. Det kan selvfølgelig hende at din lege har ordinert en annen dosering for deg, men dette er hva vi forholder oss til på sykehuset (er sykepleier). Lykke til! Håper det roer seg snart :-) Åja søren det visste jeg ikke. Om det er skikkelig ille så får jeg ringe PK, og spørre om han kan sende oxynorm hjem til meg. Har en god del med paraglin forte og paracetamol, så får se om det holder. Står at jeg kan ta 1-2 tabl, 3-4 ganger daglig med paraglin forte fra PK. Har tatt 3 stk til nå, så har en god del til jeg kan bruke. Akkuratt nå så føler jeg meg dårlig. Følest som om noen har slått meg med balltre midt på puppene, men det er absolutt verdt det, når jeg tenker på resultatet. Oxynorm må du ha resept på, det er light-dop.. Men du kommer langt med paralgin+paracet. Om du tåler ibux tar du alle tre i en smell. Da trenger du ikke oxy. Jeg sov ikkeno første natten, men med kroppen full av piller er det jo bare å sove når man blir trøtt, uavhengig av tid på dagen:) Hvis du har muligheten til det da. Jeg hadde veldig rar døgnrytme i forrige uke, men det fungerte bra å sove litt her og der. Jeg har ikke fått noe brystbånd, bare sportsbh. Den har blitt litt slapp (brystene har krympet litt) så nå går jeg med to. de har festet seg ganske bra, og ramlet litt ned, så jeg tror ikke brystbånd har noen hensikt..! De "løsner" ikke når jeg bøyer meg fremover, jeg kan faktisk stå opp-ned! Det kunne jeg ikke for et par dager siden. Da lugget og stakk det veldig, og jeg måtte holde de heeeelt inntil kroppen. Jeg kjøpte en bh i dag i 70F. Haha!! Vi får se hbor lenge det varer.. De krymper vel litt til. Men moro var det! Satser på å bli en 70 d/e. Før op var jeg en liten, tom c som ikke fylte ikke ut øverst i cupen, så det så rart ut om det ikke var mega-pushup. Dét problemet er en saga blått, nå er det fullt uten push-up:) :) YEEEE!! Gled deg:) og grattis igjen! Pøs på med smertestillende, du skal ta bra mye før du stryker med, bare dumt å gå å ha mer vondt enn nødvendig. Takk for svar! Får håpe paragling forte og paracetamol holder ja. Har heldigvis en god del tabletter liggende. Ja den døgnrytmen min har vært helt merkelig i dag. Har akkuratt stått opp fra senga, selv om jeg ikke har sovet et blunk. Får håpa natta blir bedre, selv om jeg tviler sterkt. Nei kanskje brystånd ikke har så mye å si, men jeg får bare bruke det siden jeg har fått beskjed av PK. Greit å følge reglene han har laget. Grattis med nytt bh-kjøp, gleder meg til det er min tur!! Takk for råd igjen! Er så godt å snakke med noen som har gått gjennom det samme.
Pixy Skrevet 22. januar 2014 #30482 Skrevet 22. januar 2014 Oxynorm må du ha resept på, det er light-dop.. Men du kommer langt med paralgin+paracet. Om du tåler ibux tar du alle tre i en smell. Da trenger du ikke oxy. Jeg sov ikkeno første natten, men med kroppen full av piller er det jo bare å sove når man blir trøtt, uavhengig av tid på dagen:) Hvis du har muligheten til det da. Jeg hadde veldig rar døgnrytme i forrige uke, men det fungerte bra å sove litt her og der. Jeg har ikke fått noe brystbånd, bare sportsbh. Den har blitt litt slapp (brystene har krympet litt) så nå går jeg med to. de har festet seg ganske bra, og ramlet litt ned, så jeg tror ikke brystbånd har noen hensikt..! De "løsner" ikke når jeg bøyer meg fremover, jeg kan faktisk stå opp-ned! Det kunne jeg ikke for et par dager siden. Da lugget og stakk det veldig, og jeg måtte holde de heeeelt inntil kroppen. Jeg kjøpte en bh i dag i 70F. Haha!! Vi får se hbor lenge det varer.. De krymper vel litt til. Men moro var det! Satser på å bli en 70 d/e. Før op var jeg en liten, tom c som ikke fylte ikke ut øverst i cupen, så det så rart ut om det ikke var mega-pushup. Dét problemet er en saga blått, nå er det fullt uten push-up:):) YEEEE!! Gled deg:) og grattis igjen! Pøs på med smertestillende, du skal ta bra mye før du stryker med, bare dumt å gå å ha mer vondt enn nødvendig. (Ikke pøs på fullstendig uhemmet, men det skjønner du, ikke sant? Ble litt redd for sykepleiern her;) Wow høres ut som du har vært utrolig heldig! Jeg kunne ikke tenkt meg å prøvd å ligge på magen i sengen enda! (12 dager siden op) Jeg hadde en bh i 75 C liggende som alltid har vært for stor til meg. Prøvde den i dag. Fikk ikke brystvorten inni en gang *knis* Det er herlig! Jeg har faktisk pupper og det er ikke noe småtteri heller Lykke til på massasjen! Hørtes godt ut, man blir stiv og støl etter en sånn operasjon!
Boobielicious Skrevet 22. januar 2014 #30483 Skrevet 22. januar 2014 Wow høres ut som du har vært utrolig heldig! Jeg kunne ikke tenkt meg å prøvd å ligge på magen i sengen enda! (12 dager siden op) Jeg hadde en bh i 75 C liggende som alltid har vært for stor til meg. Prøvde den i dag. Fikk ikke brystvorten inni en gang *knis* Det er herlig! Jeg har faktisk pupper og det er ikke noe småtteri heller Lykke til på massasjen! Hørtes godt ut, man blir stiv og støl etter en sånn operasjon! Jeg har vært veldig heldig!! Men jeg har en kropp som *bank i bordet* tåler mye, og kommer seg fort. Kunne ligge kortere perioder på magen allerede etter fire-fem dager:) men er spent på den harde benken.. Vi får se. Bra du er fornøyd med størrelsen:) får håpe de ikke krymper inn i 75 c da! Mine har krympet endel de to siste dagene.. Men det er helt greit, heller litt lite enn litt mye mener jeg.. Så er det jo bedre å evt sette inn større proteser senere, enn å minske mtp ekstra hud.. Men vi satser på blinkskudd på første forsøk;) hva sa din pk, må du skifte ut protesene, eller holder de livet ut?
Pixy Skrevet 22. januar 2014 #30484 Skrevet 22. januar 2014 Ja det får'n si! Er egentlig heldig sånn sett jeg også. Har ikle vondt lenger. Men de kjennes virkelig ikke ut som mine enda. Har ikke særlig følelse i de heller. De ser knallbra ut da, da er jeg fornøyd Hehe, forfengeligheten lenge leve! Gleder meg så sinnsykt til å prøve bh-er og masse annet gøy ! Har kjøpt meg 7 kjoler fra Nelly.com siden operasjonen *upsi* og samtlige er sånn typisk uten-bh-kjoler. Og de har jeg selvfølgelig prøvd, Hehe!
Pixy Skrevet 22. januar 2014 #30485 Skrevet 22. januar 2014 Åja det med protesene. Er ingen livstidsgaranti på de. Men om man ikke får noen problemer så var det ingen grunn til å bytte de ut
Lady36 Skrevet 22. januar 2014 #30486 Skrevet 22. januar 2014 Wallet - Åja, just ja. Stort lycka till i morgon! Det kommer gå fint, hoppas du får sova i natt och ser frm emot att höra hur det har gått efteråt! Lady36 - Längtar så tills det är over and done with! Så jag kan sitta och skriva samma saker som du ^^ Verkar som att jag sa ta de båda antibiotikatabletterna samtidigt kvällen före.. Läst om lite olika, men inte ovanligt att det är så, så då gör jag det carmen81 - Tack för lugnande ord! Det är Dr Barstad som jag ska till. Känns bra! Definitivt nedräkning nu, och dessa dagar innan blev mycket mer hektiska än jag trott! Får hoppas jag hinner få lite ro innan det är dags..! Eda - Vad glad jag blir, grattis till nya boobies! Då la du in lika mycket som jag tror att jag ska ha Vad var dina mått nu igen, längd och vikt? Vad hade du för BH-storlek innan? En petitess jag lurer på är: Bytte ni sängkläder inför sista natten innan op (efter första Hibiscrub-duschen) och igen morgonen därpå för att det skulle vara rent efter op? :S :D Hei masse lykke til imorgen Det kommer til å gå så bra.. Spent på oppdatering !!!
Gjest Wallet Skrevet 22. januar 2014 #30487 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Whysoserious: Lykke til i morgen!! Skal sende deg mange gode tanker. Gleder meg til å høre oppdatering. Endret 22. januar 2014 av Wallet
whysoserious Skrevet 22. januar 2014 #30488 Skrevet 22. januar 2014 Lady36 och Wallet - tack! Trodde aldrig min tid skulle komma Just nu förstå jag nog inte riktigt att det ska ske, allt det här jag planlagt så länge. Lite läskig känsla faktiskt, som stressad och lugn samtidigt. Tur jag har min väninna som följer med mig i morgon De ringde från Fornebuklinikken idag när jag var på jobb, supertrevlig tjej som ringde och sa att hon ska ta hand om mig efteråt, och att jag verkade klar för morgondagen... Vet inte det ja, är man någonsin klar!?
Boobielicious Skrevet 22. januar 2014 #30489 Skrevet 22. januar 2014 Lady36 och Wallet - tack! Trodde aldrig min tid skulle komma Just nu förstå jag nog inte riktigt att det ska ske, allt det här jag planlagt så länge. Lite läskig känsla faktiskt, som stressad och lugn samtidigt. Tur jag har min väninna som följer med mig i morgon De ringde från Fornebuklinikken idag när jag var på jobb, supertrevlig tjej som ringde och sa att hon ska ta hand om mig efteråt, och att jag verkade klar för morgondagen... Vet inte det ja, är man någonsin klar!? [/quot Lykke til!! Det går kjempefint skal du se! Pass på at alt du trenger står max i albue-høyde før du drar! Armene er ubrukelige en tid etterpå.. Når i morgen er det? *Sender positive tanker*
Gjest Wallet Skrevet 22. januar 2014 #30490 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Her kommer før/etter bilder. Det første bildet er tatt dagen før, og det andre bildet er tatt rett etter operasjonen. [Fjernet] Endret 23. januar 2014 av Wallet 1
carmen81 Skrevet 22. januar 2014 #30491 Skrevet 22. januar 2014 Lady36 och Wallet - tack! Trodde aldrig min tid skulle komma Just nu förstå jag nog inte riktigt att det ska ske, allt det här jag planlagt så länge. Lite läskig känsla faktiskt, som stressad och lugn samtidigt. Tur jag har min väninna som följer med mig i morgon De ringde från Fornebuklinikken idag när jag var på jobb, supertrevlig tjej som ringde och sa att hon ska ta hand om mig efteråt, och att jag verkade klar för morgondagen... Vet inte det ja, är man någonsin klar!? Lykke til imorra og håper alt går bra, noe det sikkert vil gjøre. :D
silkhand Skrevet 22. januar 2014 #30492 Skrevet 22. januar 2014 Kanskje veeldig dumt spørsmål men. Kan man bruke shampo & balsam når man skal dusje med hibiscrub kvelden før + morningen før op?
carmen81 Skrevet 22. januar 2014 #30493 Skrevet 22. januar 2014 Her kommer før/etter bilder. Det første bildet er tatt dagen før, og det andre bildet er tatt rett etter operasjonen. Førhttp://bayimg.com/nahcIaafJ Etterhttp://bayimg.com/naHCJAaFJ Ser jo veldig bra ut etter det man kan se her!
carmen81 Skrevet 22. januar 2014 #30494 Skrevet 22. januar 2014 Kanskje veeldig dumt spørsmål men. Kan man bruke shampo & balsam når man skal dusje med hibiscrub kvelden før + morningen før op? Heisann. Ikke dumt spm i det hele tatt, burde egentlig stått en bedre veiledning på den der flasken. Du skal bare bruke den som såpe, og ikke bruke noe annet når du dusjer. Ikke smøre deg med krem ol etter du har dusjet heller. Når skal du op?
Gjest Wallet Skrevet 22. januar 2014 #30495 Skrevet 22. januar 2014 Ser jo veldig bra ut etter det man kan se her! Så bra du synes det Er veldig hovent enda såklart, så de kommer nok til å forandre seg nå som dagene går. Men er fornøyd så langt!
carmen81 Skrevet 22. januar 2014 #30496 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Ser og kjenner de to boobsa driver å dropper litt. Det har medført at jeg er så sår på brystvortene at det er helt irriterende slitsomt, og samme er det blitt fra brystvorta ned til op.såret. Hjalp tidligere å ha på bomullspads, men nå funker det minimalt. Huden er fin og ikke rød eller noe ved disse områdene, men pokker jeg blir gal om jeg skal gå slik lenge. I tillegg så kan jeg ikke påstå at det har blitt noe mykere heller, og kjenner at det er noe inni der. Klarer å pushe de inntil hverandre nå, det klarte jeg ikke igår. De er så hard og høyt oppe at jeg skal ringe klinikken imorra og høre med de. Nesten så det kanskje ville hjulpet å gå litt med ett nedpressbånd. Aner ikke jeg, men blir litt usikker når jeg hører andre har allerede fått myke pupper og de dropper bra. Er der flere som har hatt det slik rundt 2 uker post op? Endret 22. januar 2014 av carmen81
silkhand Skrevet 22. januar 2014 #30497 Skrevet 22. januar 2014 Heisann. Ikke dumt spm i det hele tatt, burde egentlig stått en bedre veiledning på den der flasken. Du skal bare bruke den som såpe, og ikke bruke noe annet når du dusjer. Ikke smøre deg med krem ol etter du har dusjet heller. Når skal du op? Tusen takk for svar jeg skal op 6.feb på Teres i Bergen , teller dagene nå :D
carmen81 Skrevet 22. januar 2014 #30498 Skrevet 22. januar 2014 Tusen takk for svar jeg skal op 6.feb på Teres i Bergen , teller dagene nå :D Så spennende! Vet du noe om hva du skal få lagt inn da og hvor høy osv er du nå?
silkhand Skrevet 22. januar 2014 #30499 Skrevet 22. januar 2014 Så spennende! Vet du noe om hva du skal få lagt inn da og hvor høy osv er du nå? Tror det blir en plass mellom 300 og 350 over muskel profil er jeg usikker på men det skal pk prøve seg fram til under op. har en del eget brystvev fra før av men problemet mitt er liksom at de er flate oppå ,om du forstår:) er 170høy og 60kg,bruker 75b nå. Hva med deg?
Boobielicious Skrevet 22. januar 2014 #30500 Skrevet 22. januar 2014 Yeee!! Jeg er 65 kg, 174 høy, hadde 70 c, helt tomme øverst. La inn 300 moderat profil over muskel for 9 dager siden. Kjempefornøyd:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå