belle_ Skrevet 8. november 2013 #29401 Skrevet 8. november 2013 Jeg har tenkt tanken, men når jeg ser dem nå etter løftet så er jeg så fornøyd! De forandrer seg sikkert veldig etterhvert, de er jo bare en uke gamle. Kjenner at jeg har vært litt vel aktiv, veldig stramt men ikke vondt Spent på hvordan det er å ta av tapen, den sitter jo bom fast!! Så fint at alt har gått greit! Man merker fort når man har vært litt for aktiv ja, men gi det en uke til så tenker du nok ikke over det, skal sies at jeg dro på ferie 9 dager etter inngrepet og festet og drakk en hel helg, det gikk veldig fint altså, men jeg hadde utrolig godt form hele veien Teipen løsner av seg selv etter noen uker, så ikke tenk på det, når fikk du beskjed om å bytte? Jeg husker ikke nøyaktig hvor lenge jeg ventet, men sikker på det var ihvertfall en måned, og da var de helt løse etter at man har dusjet og svettet osv. Så det ordner seg Sikkert lurt å vente så lenge som mulig sånn du ikke drar ut stingene osv. Nå er jeg spent på mitt neste inngrep så blir nå til uken, enten på tirsdag eller torsdag, får vite mandag når de hadde tid, håper på tirsdag, grugleder meg!
Gjest helenemh Skrevet 8. november 2013 #29402 Skrevet 8. november 2013 Det har vel litt med hva slags kroppsform du har også, lav/høy, tykk/tynn, bred eller smal brystkasse, brede eller smale hofter.? Skal selv ta 300 over muskel, synes at det er stort, men tror det vil se naturlig ut på meg fordi jeg har så brede hofter.. Personlig syns jeg to gode eksempler er bloggerne tuva (300) og tcmn(325). Begge tok over muskel, på tuva ser det naturlig/passelig ut fordi hun er bred, mens på tcmn ser det veldig stort ut blant annet fordi hun er smalere kropp, pluss hun hadde litt pupp fra før av. Ja, det er helt sant. Selv er jeg ganske kort, litt kraftig beinbygning, men samtidig slank. Tror 350g vil se stort ut på meg, i likhet med TCMN.. men nå har jeg en kropp som er mer lik hennes enn Tuvas, så må tenke over hvor store jeg egentlig vil at de skal være. Tror nok 300 hadde vært det mest idelle for meg også.. Vanskelig! Må gå an å høre om 325g?
Gjest Myflower Skrevet 8. november 2013 #29403 Skrevet 8. november 2013 Ja, det er helt sant. Selv er jeg ganske kort, litt kraftig beinbygning, men samtidig slank. Tror 350g vil se stort ut på meg, i likhet med TCMN.. men nå har jeg en kropp som er mer lik hennes enn Tuvas, så må tenke over hvor store jeg egentlig vil at de skal være. Tror nok 300 hadde vært det mest idelle for meg også.. Vanskelig! Må gå an å høre om 325g? Jeg er naturlig slank, med en smal brystkasse. Hadde små egne bryst, fikk lagt inn 350 under muskel - ser ikke unaturlig ut i det hele tatt enda (en uke siden inngrep) og nå er dem jo litt hovne enda også... Skal du legge over eller under muskel?
Gjest helenemh Skrevet 8. november 2013 #29404 Skrevet 8. november 2013 Jeg er naturlig slank, med en smal brystkasse. Hadde små egne bryst, fikk lagt inn 350 under muskel - ser ikke unaturlig ut i det hele tatt enda (en uke siden inngrep) og nå er dem jo litt hovne enda også... Skal du legge over eller under muskel? Jeg skal legge over muskel mest sannsynlig.. Vet ikke hvor "små" mine er i forhold til hva andre sier er smått.. er ikke flat, men trenger push up for å fylle ut om du skjønner. Kommer nok ikke til å bestemme meg før jeg får "prøvd" protesen inni sportsbhen og følt tyngden av dem
Gjest Myflower Skrevet 8. november 2013 #29405 Skrevet 8. november 2013 Jeg skal legge over muskel mest sannsynlig.. Vet ikke hvor "små" mine er i forhold til hva andre sier er smått.. er ikke flat, men trenger push up for å fylle ut om du skjønner. Kommer nok ikke til å bestemme meg før jeg får "prøvd" protesen inni sportsbhen og følt tyngden av dem Skjønner godt hva du mener, sånn var det med mine også. Var vel realistisk sett en B-cup før op, tenker jeg. Ble overrasket over at jeg måtte ha under muskel, men det har da gått veldig greit det også Lykke til iallefall!
belle_ Skrevet 8. november 2013 #29406 Skrevet 8. november 2013 Leser at flere her skriver at om man er veldig tynn og har lite brystvev bør man ta under muskel og om man er normal eller har litt ekstra på kroppen samt litt pupper fra før bør man ta over så kommer det jo andre ting som spiller inn, som bredde på skuldre og hofter osv. Stemmer noe av dette sånn egentlig? Jeg skal nemmelig ha silikon under muskel, selv ville jeg ha over muskel, men nei sa kirurgen, det blir bedre med under og frarådet sterkt å legge over muskel. Han kom aldri med noe særlig begrunnelse bortsett fra at det var mye mindre sjanse for å få heng i senere tid. Jeg lurer da altså på hvorfor akkurat jeg skal ha under muskel? Ingen av disse beskrivelsene henger på greip for min del. Jeg er relativt høy, normal i kroppen, store hofter og rumpe, smale skuldre, veldig feminin kropp med en normal b-cup så jeg har brystvev fra før av. Kan ikke skjønne at jeg da må ha under muskel?
Brienne Skrevet 8. november 2013 #29407 Skrevet 8. november 2013 Synes kanskje det hørtes litt rart ut ja, ville kanskje hørt med en annen kirurg, dersom du har mulighet til det, spesielt viss han ikke kunne gi noen god grunn...? Har forstått det slik at det er forskjell på kirurgene, noen liker best og legge over og andre under. Kirurgen min målte om jeg hadde tykt nok fettlag over puppen, og var fast bestemt på å legge over. Han hadde en god forklaring også, men den har jeg glemt ut nå
Boobsday Prepper Skrevet 9. november 2013 #29408 Skrevet 9. november 2013 Leser at flere her skriver at om man er veldig tynn og har lite brystvev bør man ta under muskel og om man er normal eller har litt ekstra på kroppen samt litt pupper fra før bør man ta over så kommer det jo andre ting som spiller inn, som bredde på skuldre og hofter osv. Stemmer noe av dette sånn egentlig? Jeg skal nemmelig ha silikon under muskel, selv ville jeg ha over muskel, men nei sa kirurgen, det blir bedre med under og frarådet sterkt å legge over muskel. Han kom aldri med noe særlig begrunnelse bortsett fra at det var mye mindre sjanse for å få heng i senere tid. Jeg lurer da altså på hvorfor akkurat jeg skal ha under muskel? Ingen av disse beskrivelsene henger på greip for min del. Jeg er relativt høy, normal i kroppen, store hofter og rumpe, smale skuldre, veldig feminin kropp med en normal b-cup så jeg har brystvev fra før av. Kan ikke skjønne at jeg da må ha under muskel? Om man legger over eller under brystmuskelen kommer av veldig mange ulike faktorer, blant annet dem du nevner. Det hender vel ofte, tror jeg, at man selv kanskje tror at man helst burde ha sånn eller sånn, men så viser det seg at kirurgen mener dette er helt feil. Naturligvis skal man i de fleste tilfeller da høre på kirurgen, h*n opererer tross alt mange sett pupper i løpet av et år. Klarer derimot ikke kirurgen å gi en god grunn til hvorfor man burde ha det sånn eller sånn, så syns jeg man skal finne seg en ny kirurg og ikke se seg tilbake. Det er liksom ikke måte på hvor arrogante noen av disse legene tydeligvis er, og jeg hadde i hvert fall ikke lagt all min fremtidige selvtillit i noen slikes hender. Be om en avklaring før du tar en endelig avgjørelse!
belle_ Skrevet 9. november 2013 #29409 Skrevet 9. november 2013 Om man legger over eller under brystmuskelen kommer av veldig mange ulike faktorer, blant annet dem du nevner. Det hender vel ofte, tror jeg, at man selv kanskje tror at man helst burde ha sånn eller sånn, men så viser det seg at kirurgen mener dette er helt feil. Naturligvis skal man i de fleste tilfeller da høre på kirurgen, h*n opererer tross alt mange sett pupper i løpet av et år. Klarer derimot ikke kirurgen å gi en god grunn til hvorfor man burde ha det sånn eller sånn, så syns jeg man skal finne seg en ny kirurg og ikke se seg tilbake. Det er liksom ikke måte på hvor arrogante noen av disse legene tydeligvis er, og jeg hadde i hvert fall ikke lagt all min fremtidige selvtillit i noen slikes hender. Be om en avklaring før du tar en endelig avgjørelse! Ja, det skal jeg gjøre! Veldig fornøyd med kirurgen, tok løft hos han i sommer og er superfornøyd så langt! Så stoler på han, han tenker vel at jeg har hud som har lett for å strekke seg evt? Siden jeg hadde litt heng i det brystet mitt som var størst(hadde stor størrelseforskjell). Får høre med han på mandag, da skal jeg opp å prøve protesene i bh en siste gang før operasjon, må bare få sett så jeg er helt sikker på at jeg blir fornøyd! Uff, nærmer seg med stormskritt nå :omg: Om man mener det er best med under så får jeg ta det, grunnen til jeg vil ha over er jo mest pga mindre smerte, men man får vel bare holde ut med litt smerter i en periode!
Nataleen Skrevet 9. november 2013 #29410 Skrevet 9. november 2013 Under muskel er ikke smertefullt. Jeg er så overrasket over hvor at det ikke har gjort noe vondt! I forhold til smerter er det ingenting å grue seg til.
sukkerpia Skrevet 9. november 2013 #29411 Skrevet 9. november 2013 Leser at flere her skriver at om man er veldig tynn og har lite brystvev bør man ta under muskel og om man er normal eller har litt ekstra på kroppen samt litt pupper fra før bør man ta over så kommer det jo andre ting som spiller inn, som bredde på skuldre og hofter osv. Stemmer noe av dette sånn egentlig? Jeg skal nemmelig ha silikon under muskel, selv ville jeg ha over muskel, men nei sa kirurgen, det blir bedre med under og frarådet sterkt å legge over muskel. Han kom aldri med noe særlig begrunnelse bortsett fra at det var mye mindre sjanse for å få heng i senere tid. Jeg lurer da altså på hvorfor akkurat jeg skal ha under muskel? Ingen av disse beskrivelsene henger på greip for min del. Jeg er relativt høy, normal i kroppen, store hofter og rumpe, smale skuldre, veldig feminin kropp med en normal b-cup så jeg har brystvev fra før av. Kan ikke skjønne at jeg da må ha under muskel? Er nok fordi det er større sjanse for kapseldanning om man har over muskel.. Der jeg ble operert så operere de kun under muskel sammen hvordan form personen har:-)
sukkerpia Skrevet 9. november 2013 #29412 Skrevet 9. november 2013 Jeg synes heller ikke under muskel var smertefullt. Altså, om det hadde vært mere smertefullt hadde jeg gjort det igjen uansett, er lurt å høre på hva kirurgen anbefaler, å at du ikke velger over muskel kun fordi mange sier at det er mindre smerte... Er jo resultatet som er viktig, ikke smertene :-) synes jeg da
Gjest Myflower Skrevet 9. november 2013 #29413 Skrevet 9. november 2013 Jeg synes heller ikke under muskel var smertefullt. Altså, om det hadde vært mere smertefullt hadde jeg gjort det igjen uansett, er lurt å høre på hva kirurgen anbefaler, å at du ikke velger over muskel kun fordi mange sier at det er mindre smerte... Er jo resultatet som er viktig, ikke smertene :-) synes jeg da Henger meg på denne! Å få lagt under muskel var mindre vondt enn jeg hadde "regnet med" (man hører jo skrekkhistoriene over alt..). Et lurt tips er nok uansett å psyke seg opp til at det skal gjøre grusomt vondt uansett om man legger over eller under, så kan man heller få en positiv overraskelse om det ikke gjør så vondt Funket i alle fall på meg!
Gjest helenemh Skrevet 9. november 2013 #29414 Skrevet 9. november 2013 Synes kanskje det hørtes litt rart ut ja, ville kanskje hørt med en annen kirurg, dersom du har mulighet til det, spesielt viss han ikke kunne gi noen god grunn...? Har forstått det slik at det er forskjell på kirurgene, noen liker best og legge over og andre under. Kirurgen min målte om jeg hadde tykt nok fettlag over puppen, og var fast bestemt på å legge over. Han hadde en god forklaring også, men den har jeg glemt ut nå Han sa det som jeg tidligere har lest, at om jeg tok under muskel, ville jeg ikke få den kløften jeg eventuelt ønsket, pluss at puppene ville bevege på seg om jeg brukte brystmusklene - f.eks. under trening eller generelt egentlig. Jeg har selv sett dette på andre, at det blir mer "nedtonet" og naturlig med under muskel, men samtidig kan det også være veldig pent å ha det over, om man har litt der fra før. Derfor går jeg for over som han sier Tror ikke jeg har særlig "tykk" hud, men heller ikke spesielt tynn hud over.. vanskelig å forklare
FrøkenChristina Skrevet 9. november 2013 #29415 Skrevet 9. november 2013 Hei! Jeg er helt ny inne på kvinneguiden, men har lest en del i dette forumet nå. Jeg har tenkt til å ta silikon i polen, ettersom dette både er billigere og jeg har hørt mange kirurger der er flinkere enn her, i Norge. Jeg er 167cm og veier mellom 51-54kg, trener mye og har en bhstørrelse rundt stor a, liten b. I vår var jeg på konsultasjon på Teres Nobel - likte ikke kirurgen der i det hele tatt, men fikk beskjed om at jeg måtte ha under muskel, siden jeg har såppas lite fett og at han ikke ville ha lagt inn mer enn 265cc, for at det skulle se naturlig ut (det er ikke såå viktig for meg at det ser heelt naturlig ut, haha). Personlig vil jeg legge inn rundt 350cc. Noen som vet ca hvordan 350cc under muskel ser ut iforhold til 350 over? Og om noen har noe erfaring med plastisk kirurgi i polen? Har litt problemer med det at jeg ikke får så mye svar fra klinikken der, som jeg ville håpet... huff... menmen håper på svar så fort som mulig
hundegal Skrevet 9. november 2013 #29416 Skrevet 9. november 2013 Når vi er inne på temaet tape: Dere som har kommet litt lenger i prosessen enn meg, når gikk dere fra å bruke vanlig til f.eks. Mepiform? Er det noen som har brukt Kelo-Cote istedenfor? Det blir nok til at jeg bruker vanlig tape en stund til, men greit å vite hva andre har gjort. Jeg reagerte litt på tapen, rødme og irritasjon i huden rundt og litt på arret.. Jeg sluttet med tape, og startet med kelo-cote etter ca 2mnd. Prøvde å tape så lenge som mulig, men fryktet tilslutt for at arret skulle bli stygt. Arret har blitt mye bedre nå etter snart 2,5mnd bruk :-)! Den minsker rødme i huden og holder arret glatt. Mye det samme som tape, bare bedre for huden ;-) Anbefales! Kjøpte 15g tuben, og den begynner først å bli tom nå etter nesten 3mnd!! Veldig drøy i bruk, jeg startet å smøre morgen og kveld, men smører kun morgen nå (skal holde ca i 12t)
Brienne Skrevet 10. november 2013 #29417 Skrevet 10. november 2013 Han sa det som jeg tidligere har lest, at om jeg tok under muskel, ville jeg ikke få den kløften jeg eventuelt ønsket, pluss at puppene ville bevege på seg om jeg brukte brystmusklene - f.eks. under trening eller generelt egentlig. Jeg har selv sett dette på andre, at det blir mer "nedtonet" og naturlig med under muskel, men samtidig kan det også være veldig pent å ha det over, om man har litt der fra før. Derfor går jeg for over som han sier Tror ikke jeg har særlig "tykk" hud, men heller ikke spesielt tynn hud over.. vanskelig å forklare Samme som meg da trodde vel at jeg måtte ha under for å få et mest mulig naturlig resultat, men kirurgen mente jeg hadde nok til at det ble finest over!Hei! Jeg er helt ny inne på kvinneguiden, men har lest en del i dette forumet nå. Jeg har tenkt til å ta silikon i polen, ettersom dette både er billigere og jeg har hørt mange kirurger der er flinkere enn her, i Norge. Jeg er 167cm og veier mellom 51-54kg, trener mye og har en bhstørrelse rundt stor a, liten b. I vår var jeg på konsultasjon på Teres Nobel - likte ikke kirurgen der i det hele tatt, men fikk beskjed om at jeg måtte ha under muskel, siden jeg har såppas lite fett og at han ikke ville ha lagt inn mer enn 265cc, for at det skulle se naturlig ut (det er ikke såå viktig for meg at det ser heelt naturlig ut, haha). Personlig vil jeg legge inn rundt 350cc. Noen som vet ca hvordan 350cc under muskel ser ut iforhold til 350 over? Og om noen har noe erfaring med plastisk kirurgi i polen? Har litt problemer med det at jeg ikke får så mye svar fra klinikken der, som jeg ville håpet... huff... menmen håper på svar så fort som mulig Under muskel ser silikonen mindre ut, slik at 350 under muskel ser mindre ut enn 350 over muskel. Polen aner jeg ingenting om
Nataleen Skrevet 10. november 2013 #29418 Skrevet 10. november 2013 Imorgen er det 1 uke siden brystoperasjonen! :) flere som var stinne i magen lenge etter? Sluttet jo med smertestillende dag 3...
Gjest maraii Skrevet 10. november 2013 #29419 Skrevet 10. november 2013 Hei! Tror ikke jeg har skjønt dette helt, kan noen forklare meg hva forskjellen mellom å ha over og under muskelen er, sånn utseendemessig? får man ikke kløft av å ta under?
Nataleen Skrevet 10. november 2013 #29420 Skrevet 10. november 2013 Hei! Tror ikke jeg har skjønt dette helt, kan noen forklare meg hva forskjellen mellom å ha over og under muskelen er, sånn utseendemessig? får man ikke kløft av å ta under? Jeg har 325cc under muskel, kirurgen sa det var mest vanlig fordi det er mindre risiko for kapsling, gir et mer naturlig resultat hos de som er tynne/lite brystvev. Jeg har fått kjempeflott kløft! Og jeg hadde ingen fra før.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå