Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, inahaoff skrev:

Nettopp tlf av riksen. 

6 av 22 egg ble befruktet, så blir innsett alt i morgen og i dag er jeg syk og holder meg i ro. Håper ikke det er så altfor negativt at de ikke ville dyrke dem i 5 dager og at sjansene våre uansett er gode :) ha en fin dag alle fine damer 

De tør nok ikke å dyrke til blastocyst når det ikke var så mange av eggene som ble befruktet. Krysser fingrene for bra innsett blant de seks! :) Du sier du er syk i dag, vet du hva symptomene på overstimulering er? Ble bare litt bekymret siden du ikke hadde blitt fortalt noe på Riksen om det. Ring inn til dem hvis du føler deg dårligere, og at magen svulmer veldig opp. Du har minst 22 eggposer som fyller seg med væske etter uttaket. Og drikk masse vann i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, inahaoff skrev:

Tusen takk 😍❤️Du har jo helt rett. Håper bare ikke det er negativt at de ikke fikk dyrke dem i 5 dager, men regner med de vet hva de gjør:)

Mange leger mener det er bedre å dyrke de to dager for de har det bedre i livmoren etter(alle sier så forskjellig🙈), men skjønner at du tenker det. De vet hva de gjør så vi må jo bare stole på de😄🤞🏼

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.12.2018 den 19.37, inahaoff skrev:

Åå! Så hyggelige høre at du lyktes på første forsøk. :) gratulerer så mye! Kan jeg spørre om du gjorde noe spesielt i ruge perioden etter innsett? Eventuelt om du spiste eller unngikk å spise noen matvarer? Merker selv jeg syntes det er litt vanskelig å unngå karbohydrater etc men vil jo gjerne unngå slikt hvis det øker sjansene mine.. jeg har uttak på torsdag og merker at jeg har blandede følelser, er vanskelig å unngå å Google etc.. hehe 

Beklager sent svar!! Jeg levde helt som normalt, kuttet kun litt ned på koffein 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål: om de dyrker egg lengre - og de går til grunne ( = ikke innsett) - gjelder det da som ett forsøk?

Altså at man bruker opp av antall forsøk?

Anonymkode: 4efbf...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål: om de dyrker egg lengre - og de går til grunne ( = ikke innsett) - gjelder det da som ett forsøk?

Altså at man bruker opp av antall forsøk?

Anonymkode: 4efbf...c47

Æh, kom bort i anonymknappen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Betta123 skrev:

Mange leger mener det er bedre å dyrke de to dager for de har det bedre i livmoren etter(alle sier så forskjellig🙈), men skjønner at du tenker det. De vet hva de gjør så vi må jo bare stole på de😄🤞🏼

Hehe! Ja det gir jo mening det også, men samtidig sa de det om 5 dager når jeg var og hadde uttak, wææ, Jaja. Får bare stole på dem og krysse det som kan 😊😄🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Blåklokke8 skrev:

Beklager sent svar!! Jeg levde helt som normalt, kuttet kun litt ned på koffein 😊

Det går så fint:) skjønner godt du ikke henger her inne så mye lengre, hehe. Takk for svar:) skal ha innsett i morgen så blir koffeinfri kaffe fra da:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 9.49, inahaoff skrev:

Forresten! Er det noen som har erfaring med at de dyrker egget i 5 dager så det blir blastocyst? Det nevnte de nemlig at vil være en stor sjanse for at skjer når det var såpass mange egg.. 

Jeg fikk ut 15 egg, 10 var modne. Hvis jeg husker riktig ble 8 befruktet. På innsett på dag 3 hadde jeg 4 perfekte embryo. Et ble satt inn og tre ble dyrket videre til blasto, så jeg fikk tre håpefulle i fryser. Håper det blir søsken ut av de 😊

 

Leste gjennom tråden og så at 6 av dine 22 ble befruktet. Det er et flott antall. Krysser fingrene for at de deler seg bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, prøverpåny skrev:

De tør nok ikke å dyrke til blastocyst når det ikke var så mange av eggene som ble befruktet. Krysser fingrene for bra innsett blant de seks! :) Du sier du er syk i dag, vet du hva symptomene på overstimulering er? Ble bare litt bekymret siden du ikke hadde blitt fortalt noe på Riksen om det. Ring inn til dem hvis du føler deg dårligere, og at magen svulmer veldig opp. Du har minst 22 eggposer som fyller seg med væske etter uttaket. Og drikk masse vann i dag!

Åå! Tusen takk for tips! Magen har ikke svulmet så mye opp, er bare veldig støl og kvalm egentlig, men skal absolutt huske på å drikke masse vann, det var bra du sa!! Visste ikke det med eggposene men det gir jo absolutt mening. :) ja får bare krysse fingrene for at et av eggene er godt nok. Håper de overlever til i morgen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, inahaoff skrev:

Det går så fint:) skjønner godt du ikke henger her inne så mye lengre, hehe. Takk for svar:) skal ha innsett i morgen så blir koffeinfri kaffe fra da:) 

Masse, masse lykke til! Er inne her med jevne mellomrom for å se hvordan det går med alle disse sterke damene, men ikke like ofte som da jeg selv var midt i prosessen. Nå føles prosessen vi var igjennom nesten helt fjern.

Det skal sies at det er både positivt og negative sider ved et forum som dette. Jeg leste mange tråder og fikk nesten inntrykk av at det var håpløst nesten umumig å skulle lykkes på første eller andre forsøk, men sånn er det jo ikke. Mange lykkes fort, og det er viktig å vite det også!! Selv om det også finnes en stor andel som bruker lenger tid. Tror ikke det finnes noen fasit på hvor fort det skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blåklokke8 skrev:

Jeg fikk ut 15 egg, 10 var modne. Hvis jeg husker riktig ble 8 befruktet. På innsett på dag 3 hadde jeg 4 perfekte embryo. Et ble satt inn og tre ble dyrket videre til blasto, så jeg fikk tre håpefulle i fryser. Håper det blir søsken ut av de 😊

 

Leste gjennom tråden og så at 6 av dine 22 ble befruktet. Det er et flott antall. Krysser fingrene for at de deler seg bra😊

Ja! Håper absolutt de deler seg bra. Ble litt skuffet da bare 12 av 22 var modne og kun 6 ville la seg befrukte men det er jo ikke det som teller når det kommer til stykket. :) Håper bare i hvertfall et deler seg til i Morgen så jeg får satt det Inn etter planen:) litt godt å høre at du også hadde innsett på dag 3, så man vet at også de som kun dyrkes i 3 dager har en god sjanse:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blåklokke8 skrev:

Masse, masse lykke til! Er inne her med jevne mellomrom for å se hvordan det går med alle disse sterke damene, men ikke like ofte som da jeg selv var midt i prosessen. Nå føles prosessen vi var igjennom nesten helt fjern.

Det skal sies at det er både positivt og negative sider ved et forum som dette. Jeg leste mange tråder og fikk nesten inntrykk av at det var håpløst nesten umumig å skulle lykkes på første eller andre forsøk, men sånn er det jo ikke. Mange lykkes fort, og det er viktig å vite det også!! Selv om det også finnes en stor andel som bruker lenger tid. Tror ikke det finnes noen fasit på hvor fort det skal gå. 

Åå! Tusen takk for fine ord:):) jeg prøver å holde meg unna alle andre tråder enn mine egne slik at jeg ikke skal bli stressa men er jo ikke bare bare å holde seg unna heller :)

men nå fremover etter innsettet kommer jeg nok ikke til å henge så mye her inne. Vil heller holde meg opptatt med andre ting da, tenker det er lurt. Takk igjen! Jeg får bare krysse fingrene for morgendagen 🤞🏼🤞🏼

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, inahaoff skrev:

Ja! Håper absolutt de deler seg bra. Ble litt skuffet da bare 12 av 22 var modne og kun 6 ville la seg befrukte men det er jo ikke det som teller når det kommer til stykket. :) Håper bare i hvertfall et deler seg til i Morgen så jeg får satt det Inn etter planen:) litt godt å høre at du også hadde innsett på dag 3, så man vet at også de som kun dyrkes i 3 dager har en god sjanse:) 

Husk at det egentlig kun er et egg som modnes hver mnd😀 husker legen sa til meg at det ikke nødvendigvis er positivt med mange egg, da det ofte blir litt dårligere kvalitet når man tvinger de til å modnes med masse hormoner.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Blåklokke8 skrev:

Husk at det egentlig kun er et egg som modnes hver mnd😀 husker legen sa til meg at det ikke nødvendigvis er positivt med mange egg, da det ofte blir litt dårligere kvalitet når man tvinger de til å modnes med masse hormoner.. 

 

Ja det stemmer helt sikkert også:)jeg vil bare ha et godt egg jeg så håper bare det deler seg fint til i morgen ❤️☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inahaoff skrev:

Åå! Så kos med sparking allerede 😄😄så de dyrket dine også til dag 5? Fikk nettopp tlf fra riksen hvor de sa at det var kun 6 av eggene som hadde latt seg befrukte så jeg skal sette inn et allerede i morgen!! håper Ikke det er negativt og at det uansett kan gå bra! :) 

Kjempe stas med sparking så tidlig😃 Er veldig betryggende☺️ 

Ja, de dyrket til 5 dager hos meg😊 Tror dette med dagene er veldig individuelt, mange blir gravide på 2 dagers å!☺️ For min del mente de beste sjangsen var 5 dagers, pga dårlig kvalitet på sperm😊 Du har 6 stk, du er å heldig der.. Flere sjangser hvis noe skjer☺️ Jeg hadde ingen i reserve😂

Skal heie på egget, du trenger fortsatt kun 1 fint et, for å bli gravid💜👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får bare stole på at de vet hva de gjør:) ja 6 stk er kanskje litt allikevel, bare tenkte i forhold til de 12 som var modne hørtes det så lite ut 🙈🙈 men det er helt sant jeg trenger faktisk bare ett, så får bare krysse alt jeg kan for et superegg 🤗👏🏼 Tusen takk!! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, inahaoff skrev:

Ok, skjønner. Hvordan merker man om man er overstimulert da? Huff så trist å høre at ingen av dem overlevde til dag 5:( trist. Men er det Større sjanse for at de overlever utenfor livmoren enn inni? Skal bli ringt av riksen hvert sekund nå så blir spennende å høre hva de sier. Har du startet noe nytt forsøk nå da? 

Magen blir større også kan du føle deg dårlig rett og slett.. 

Mange mener at hvis den ikke overlever i laboratoriet så overlever ikke i livmor heller. Neste forsøk fikk jeg sette 2 på dag 2, og 2 til skulle dyrkes til blasto. De klarte seg ikke, ingen graviditet heller. 

Jeg har et forsøk på Riks igjen men skal ikke dit. Er ikke fornøyd med måten jeg ble behandlet på og snakket til. Så nå skal jeg bruke det siste forsøket i Danmark 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aaa08 skrev:

Magen blir større også kan du føle deg dårlig rett og slett.. 

Mange mener at hvis den ikke overlever i laboratoriet så overlever ikke i livmor heller. Neste forsøk fikk jeg sette 2 på dag 2, og 2 til skulle dyrkes til blasto. De klarte seg ikke, ingen graviditet heller. 

Jeg har et forsøk på Riks igjen men skal ikke dit. Er ikke fornøyd med måten jeg ble behandlet på og snakket til. Så nå skal jeg bruke det siste forsøket i Danmark 

Da er jeg nok ikke overstimulert, bare veldig støl i magen jeg og slapp.. Nei jeg skjønner:( huff, skal ikke være lett dette her. Jeg har veldig god Erfaring med riksen hittil. Er det hos dem du hadde begge de 2 første forsøkene? Så leit at de behandler folk forskjellig, det er for dårlig:(  Håper virkelig du lykkes i Danmark. Skal følge med her inne hvis du oppdaterer ☺️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, inahaoff skrev:

Da er jeg nok ikke overstimulert, bare veldig støl i magen jeg og slapp.. Nei jeg skjønner:( huff, skal ikke være lett dette her. Jeg har veldig god Erfaring med riksen hittil. Er det hos dem du hadde begge de 2 første forsøkene? Så leit at de behandler folk forskjellig, det er for dårlig:(  Håper virkelig du lykkes i Danmark. Skal følge med her inne hvis du oppdaterer ☺️❤️ 

Hadde 3 forsøk der, men det ene ble avbrutt pga ingen innsett så har 1 forsøk igjen. Den skal brukes i Danmark 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...