Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Jeg har testet i dag, og den var negativ. Føler meg bare tom og apatisk. Hadde ingen forventning om at det skulle gå bra denne gangen heller, men er så klart skuffet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Fnugg skrev:

Håper dere finner ut av det @Waldfee  ❤️ Skjønner godt at dere har behov for å ha en liten tenkeperiode og lande etter en lang høst.

Er jammen ikke enkelt dette her ❤️

Tusen takk 💗 med nr 1 var det enkelt, nå er det plutselig muligens umulig. Håper du får en fin jul, også, og at dette polyppgreiene løser seg på enklest mulig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Mamma til én skrev:

Jeg har testet i dag, og den var negativ. Føler meg bare tom og apatisk. Hadde ingen forventning om at det skulle gå bra denne gangen heller, men er så klart skuffet likevel.

Å nei 😢 Det var veldig leit å høre! Hadde håpet det skulle gå rette veien... uff, det er tøft disse IVF-rundene. Vi får prøve å tenke at man vokser på motgang, men jammen er det skikkelig kjipt at det skal være så vanskelig. Sender deg en stor klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blåklokke8 skrev:

Hei! Jeg hadde mitt første forsøk i mai og ble gravid. Går inn i uke 31 i morgen og alt er tipp topp mee vesle jenta i magen. Syntes ikke uttak gjorde vondt, fikk ut 15 egg. Innsett merket jeg ikke. Jeg hadde derimot behov for å være hjemme fra jobb fra uttak og et par dager etter innsett fordi jeg hadde fryktelig vondt i magen, ble nok litt overstimulert.

Masse lykke til med første forsøk ❤

Åå! Så hyggelige høre at du lyktes på første forsøk. :) gratulerer så mye! Kan jeg spørre om du gjorde noe spesielt i ruge perioden etter innsett? Eventuelt om du spiste eller unngikk å spise noen matvarer? Merker selv jeg syntes det er litt vanskelig å unngå karbohydrater etc men vil jo gjerne unngå slikt hvis det øker sjansene mine.. jeg har uttak på torsdag og merker at jeg har blandede følelser, er vanskelig å unngå å Google etc.. hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Å nei 😢 Det var veldig leit å høre! Hadde håpet det skulle gå rette veien... uff, det er tøft disse IVF-rundene. Vi får prøve å tenke at man vokser på motgang, men jammen er det skikkelig kjipt at det skal være så vanskelig. Sender deg en stor klem 💗

Ja det er tøft dette, mange nedturer. Takk for det ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge holder dere på med ivf? Jeg startet for akkurat et år siden, har bare hatt 2 innsett... Syntes det er lenge jeg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2018 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Hei damer! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, innsett på fredag. Trodde det var vanlig å bruke Lutinus eller lignende i forbindelse med fryseforsøk, men har fått beskjed om at det ikke er nødvendig med noen form for medisiner. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?

Anonymkode: a81f7...dae

Jeg har ei jente på 10 mnd etter fryseforsøk i naturlig syklus. Tok ingen medisiner, var helt herlig😊Satt inn blastocyst😊

Anonymkode: 65aa6...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aaa08 skrev:

Hvor lenge holder dere på med ivf? Jeg startet for akkurat et år siden, har bare hatt 2 innsett... Syntes det er lenge jeg.... 

Startet i april i år, har to forsøk bak oss. Begynner på det tredje i februar/mars tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Aaa08 said:

Hvor lenge holder dere på med ivf? Jeg startet for akkurat et år siden, har bare hatt 2 innsett... Syntes det er lenge jeg.... 

Startet i januar i fjor og har akkurat begynt på forsøk nr 4. Det er dritlenge å ha dette styret hengende over seg, men som jeg har sagt før så sier de gjerne at det kreves 6-8 innsett. Så da holder jeg vel på et år til da. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å sjekke hvor mye man har brukt på medisiner hos HELFO? Prøver å finne tilbake til skjemaet jeg har sendt inn allerede men finner ikke noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Wiley skrev:

Noen som vet om det går an å sjekke hvor mye man har brukt på medisiner hos HELFO? Prøver å finne tilbake til skjemaet jeg har sendt inn allerede men finner ikke noe sted. 

Sjekk vedtaket du har fått på altinn 🙂

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Sjekk vedtaket du har fått på altinn 🙂

Anonymkode: 2170a...c47

Takk, det lå ikke der hos meg men på Digipost så måtte grave litt i alle digitale mailbokser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Aaa08 skrev:

Hvor lenge holder dere på med ivf? Jeg startet for akkurat et år siden, har bare hatt 2 innsett... Syntes det er lenge jeg.... 

Vi startet i februar. Har 4 forsøk bak oss (3 innsett) 🥺 Skal ha fryseforsøk i januar. Dette er forferdelig tøft ja😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2018 den 16.17, Waldfee skrev:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Kjære gode deg❤️🥺 Har tenkt mye på deg i det siste. Det var helt forferdelig å lese dette😢 Så urettferdig at det gjør meg sint 😡. Og du som har hatt så sykt tøff nedregulering. Æsj! Sender deg masse gode tanker og en bamseklem❤️ Jeg vet det er enklere sagt enn gjort, men prøv å kose deg med jul, jobb og familien din. Ta en velfortjent ferie nå❤️

Jeg er fortsatt helt utslitt at har ikke begynt å jobbe fullt ennå. Kjenner det holder med noen dager på jobb også har jeg litt tid til å kose meg og gjøre ting jeg liker☺️ Har også fått meg ny jobb og tenker at 2019 SKAL være et bra år!☺️🤞🏻Ny jobb, nytt år, nytt kapitel i livet og kanskje det blir en baby til slutt også.🥰 

Mange gode tanker til alle dere tøffe jenter!❤️🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennomført 4. forsøk.

- Første fikk jeg ett inn og ett på frys. Positiv test på fryseforsøket, men det ble bare kjemisk.

- Andre forsøk ble det ingen innsett, hadde to potensielle og fikk tilbud om å sette inn de to, men kan av medisinske grunner ikke risikere tvillinger. Ba dem om å dyrke en ekstra dag, noe som gikk dårlig. 

- Tredje forsøk fikk jeg ut 6, men allerede neste dag hadde alle stoppet opp. 

- Nå på fjerde forsøk (andre tellende) har jeg satt inn ett og fått TRE på frys av de 7 som ble tatt ut. Helt utrolig. Plutselig kom troen på egne egg tilbake. 

Nå vet ikke hvordan det går videre, men ikke gi opp damer ❤️ ❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 18.49, Maya89 skrev:

Dere må da ha gode sjangser, siden du har blitt gravid 2 ganger før😃 Nå vil dere også få et befruktet egg av topp kvalitet☺️ Det er godt og få hjelp, når ting ikke går som det skal. Jeg har stor tro på dette😃👏

Neeei, du må holde deg unna statistikk... Det gjorde ikke jeg, ble så stresset og redd 😂 

Du må også bare sende melding her inne, hvis du føler for og prate😊 Både positivt og negativt.. Det er godt å ha noen i denne prosessen☺️

Hei! Vet ikke om du leser dette før jeg skal på uttak men har uttak i morgen tidlig kl 08 og er så stresset. Plutselig fryktelig redd for at jeg ikke har produsert nok egg osv. I tillegg har jeg null matlyst så har ikke fått spist sunne ting jeg har gjort ellers i det siste :( er litt tøft dette her.. etter innsett hadde du mye fokus på kosthold?? Offf håper jeg har noe bra egg og at jeg får innsett i det hele tatt, det er tydeligvis ikke noe selvfølge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei alle sammen. 

Skal ha uttak i morgen og er helt utrolig stresset. Har vært superkvalm helt siden jeg satt ovitrelle i går og ikke klart å spise noe sunt i dag:( nå er jeg så utrolig bekymret for at jeg ikke skal få ut noen gode egg fordi jeg ikke har spist sunt nok etc, og jeg er veldig nervøs for morgendagen... noen som har erfaring med kosthold og ivf? Har dere i tilfelle om dere har fått satt inn embryo spist noe spesielt i rugeperioden? Skal nevnes at jeg ikke har drukket mer enn Max en kopp kaffe om dagen og ikke røyket eller snuset (ikke snust siden jeg startet prosess) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, inahaoff skrev:

Hei alle sammen. 

Skal ha uttak i morgen og er helt utrolig stresset. Har vært superkvalm helt siden jeg satt ovitrelle i går og ikke klart å spise noe sunt i dag:( nå er jeg så utrolig bekymret for at jeg ikke skal få ut noen gode egg fordi jeg ikke har spist sunt nok etc, og jeg er veldig nervøs for morgendagen... noen som har erfaring med kosthold og ivf? Har dere i tilfelle om dere har fått satt inn embryo spist noe spesielt i rugeperioden? Skal nevnes at jeg ikke har drukket mer enn Max en kopp kaffe om dagen og ikke røyket eller snuset (ikke snust siden jeg startet prosess) 

Det tror jeg holder i massevis med de forbeholdene du har tatt ❤️ Helt normalt å bli kvalm av eggløsningssprøyten - du får jo en injeksjon av graviditetshormonet HCG. 😊 I tillegg er du nervøs og spent på første uttak, det er jo ikke så rart. Prøv å tenk på at det er medisinene som har hjulpet kroppen din å produsere eggene, nå er det opp til legene og biokjemikerne å få de ut og befruktet, ingen ting du gjør de nærmeste dagene kan gjøre noe fra eller til. Det er vanskelig, men det kan hjelpe til å tenke positivt. Hvis du orker, har jeg god erfaring med å gå turer etter uttak, det er bra for blodsirkulasjonen. Og husk at kroppen sier veldig godt i fra om du burde holde deg i ro. 😊 Masse lykke til i morgen 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, prøverpåny skrev:

Det tror jeg holder i massevis med de forbeholdene du har tatt ❤️ Helt normalt å bli kvalm av eggløsningssprøyten - du får jo en injeksjon av graviditetshormonet HCG. 😊 I tillegg er du nervøs og spent på første uttak, det er jo ikke så rart. Prøv å tenk på at det er medisinene som har hjulpet kroppen din å produsere eggene, nå er det opp til legene og biokjemikerne å få de ut og befruktet, ingen ting du gjør de nærmeste dagene kan gjøre noe fra eller til. Det er vanskelig, men det kan hjelpe til å tenke positivt. Hvis du orker, har jeg god erfaring med å gå turer etter uttak, det er bra for blodsirkulasjonen. Og husk at kroppen sier veldig godt i fra om du burde holde deg i ro. 😊 Masse lykke til i morgen 🤞🤞

Ååå😍😍❤️ Tusen takk for svar. Jeg vet du har rett men føler at akkurat i dag tar hormonene meg litt ekstra.. ja! Skal nok klare å bevege på meg, har hund så elsker å gå tur med henne, så det skal jeg absolutt klare! Blir bare nesten desperat for å finne ut ting jeg burde gjøre men det vet jeg også er feil fordi kroppen blir jo stresset. Tusen takk for at du beroliget meg ❤️ Er så mange fine folk her inne. Tusen takk igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, inahaoff skrev:

Hei alle sammen. 

Skal ha uttak i morgen og er helt utrolig stresset. Har vært superkvalm helt siden jeg satt ovitrelle i går og ikke klart å spise noe sunt i dag:( nå er jeg så utrolig bekymret for at jeg ikke skal få ut noen gode egg fordi jeg ikke har spist sunt nok etc, og jeg er veldig nervøs for morgendagen... noen som har erfaring med kosthold og ivf? Har dere i tilfelle om dere har fått satt inn embryo spist noe spesielt i rugeperioden? Skal nevnes at jeg ikke har drukket mer enn Max en kopp kaffe om dagen og ikke røyket eller snuset (ikke snust siden jeg startet prosess) 

Spurte om det med kaffe, 3 kopper var null problem (jeg drakk 2 da, 3 normalt sett). 

Hadde skikkelig halsbetennelse i nesten 3 uker samtidig med stimulering/uttak og fikk bare i meg ting med isbiter - fikk helt normalt antall egg ut, og fikk 1 satt inn.

Røyk derimot var veldig viktig å slutte med. 

Jeg har absolutt ingen tro på at kosthold utgjør noen forskjell sålenge man spiser helt normalt. 

Men om man føler seg bedre av ditt eller datt så er det jo bare å gjøre det, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...