Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg hatt kortere menstruasjon enn vanlig, kun en sparsom blødning et par dager. Blodet er mørkt/ lite friskt blid. Noen som vet hva dette kan skyldes? 

Anonymkode: f69f0...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den siste tiden har jeg hatt kortere menstruasjon enn vanlig, kun en sparsom blødning et par dager. Blodet er mørkt/ lite friskt blid. Noen som vet hva dette kan skyldes? 

Anonymkode: f69f0...d41

lite friskt blod skulle det stå.

Anonymkode: f69f0...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Et spørsmål angående rugetiden. Hadde innsett på lørdag og uttak på torsdag og opplever at jeg fremdeles er veldig oppblåst, og gjør vondt hvis jeg prøver å holde inne magen. Antakelig bare ømt enda men tenkte å høre om det var andre som opplevde/opplever lignende? :) setter pris på svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2018 den 23.17, AnonymBruker skrev:

lite friskt blod skulle det stå.

Anonymkode: f69f0...d41

Hei. Er dette i forbindelse med prøverør? I såfall hvor i prosessen er du? Dersom du er mellom 2 forsøk kan det jo ha noe med det å gjøre med tanke på alle hormoner du har puttet i kroppen? Bare en tanke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 16.17, Waldfee skrev:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Kjære deg 💕 Jeg har tenkt masse på deg de siste månedene, og har tittet innom tråden her nå og da for å se hvordan det har gått med den lange stimuleringen din. Det gjør meg så vondt å høre at det ikke førte veien denne gangen heller 😢 Ser du skriver videre at dere skal gjøre ett forsøk til på Riksen, og krysser fingrene for at det er dette forsøket som skal gi en lillesøster eller lillebror.

Var bare nødt til å legge igjen en kommentar, selv om det allerede er over en uke siden den dårlige nyheten. Opplevde så mye fin støtte fra deg tidligere i år her inne, så ville gi litt styrke tilbake. Ha en fin juletid med familien, og hent de siste kreftene langt der bak 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, inahaoff skrev:

Hei. Et spørsmål angående rugetiden. Hadde innsett på lørdag og uttak på torsdag og opplever at jeg fremdeles er veldig oppblåst, og gjør vondt hvis jeg prøver å holde inne magen. Antakelig bare ømt enda men tenkte å høre om det var andre som opplevde/opplever lignende? :) setter pris på svar. 

Ja, jeg var veldig støl og oppblåst etter uttaket hele rjgetiden😅men det var da det gikk bra!:) stølhet,oppblåshet ser jeg på posituve tegn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Betta123 skrev:

Ja, jeg var veldig støl og oppblåst etter uttaket hele rjgetiden😅men det var da det gikk bra!:) stølhet,oppblåshet ser jeg på posituve tegn:)

Tusen takk for svar! :) får prøve å huske på det når jeg skjuler magen med strømpebukse hver dag og nesten ser gravid ut allerede! Haha. ☺️☺️ Heldigvis er jeg bare støl og oppblåst så regner med at det ikke er farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, inahaoff skrev:

Hei. Et spørsmål angående rugetiden. Hadde innsett på lørdag og uttak på torsdag og opplever at jeg fremdeles er veldig oppblåst, og gjør vondt hvis jeg prøver å holde inne magen. Antakelig bare ømt enda men tenkte å høre om det var andre som opplevde/opplever lignende? :) setter pris på svar. 

Sånn var jeg de 3 forsøkene mine... Magen var stor, det var vondt, spesielt når jeg skulle tisse. Var overstimulert, men ikke mye væske i bukken så ble ikje lagt inn.   Eggstokkene var store som appelsiner. Ble ikje gravid 

Endret av Aaa08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aaa08 skrev:

Sånn var jeg de 3 forsøkene mine... Magen var stor, det var vondt, spesielt når jeg skulle tisse. Var overstimulert, men ikke mye væske i bukken så ble ikje lagt inn.   Eggstokkene var store som appelsiner. Ble ikje gravid 

Huff, høres tøft ut 😕 jeg har heldigvis kun smerter hvis jeg forsøker å holde inne magen, ellers er det vl egentlig ikke noe vondt, mer støl og noe stikk:) regner med det holder på å Gro der nede så da vil sikkert magen gå inn igjen etter hvert også:)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, inahaoff skrev:

Hei. Et spørsmål angående rugetiden. Hadde innsett på lørdag og uttak på torsdag og opplever at jeg fremdeles er veldig oppblåst, og gjør vondt hvis jeg prøver å holde inne magen. Antakelig bare ømt enda men tenkte å høre om det var andre som opplevde/opplever lignende? :) setter pris på svar. 

Hadde innsett på fredag og er så utrolig oppblåst! Usikker på om lutinus kan være årsaken, men håper det går over snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, jeg må i kø før å fjerne polypp (er) igjeeeeeeen (3.inngrepet til nå, den polyppen var der under innsett......)- så jeg har planer om å henge kontinuerlig på telefonen på inntaktskontoret for å få raskest mulig plass :P 

Inntill da tror jeg faktisk jeg skal ha en selvpålagt pause fra denne tråden siden jeg jo er helt koko i hodet av prøving. 

Men det positive var at legen mente dette ikke hadde sammenheng med endometriosen. Så nå skal jeg bruke hele desember på trening (første trening igår uten svimmelhet og teite kroppsreaksjoner 😄 Og, sex som IKKE er pliktsex :nigo: Endelig, sier bare jeg. Mannen er bortreist ved estimert EL, og det er like greit - for jeg hadde garantert følt presset til å prestere selv om sjansene er lik null med den polyppen (eventuelt i flertall) som blokkerer halve livmora eller hva det var. 

Måtte dere alle få boller i ovnen i mellomtiden! 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fnugg skrev:

Jeje, jeg må i kø før å fjerne polypp (er) igjeeeeeeen (3.inngrepet til nå, den polyppen var der under innsett......)- så jeg har planer om å henge kontinuerlig på telefonen på inntaktskontoret for å få raskest mulig plass :P 

Inntill da tror jeg faktisk jeg skal ha en selvpålagt pause fra denne tråden siden jeg jo er helt koko i hodet av prøving. 

Men det positive var at legen mente dette ikke hadde sammenheng med endometriosen. Så nå skal jeg bruke hele desember på trening (første trening igår uten svimmelhet og teite kroppsreaksjoner 😄 Og, sex som IKKE er pliktsex :nigo: Endelig, sier bare jeg. Mannen er bortreist ved estimert EL, og det er like greit - for jeg hadde garantert følt presset til å prestere selv om sjansene er lik null med den polyppen (eventuelt i flertall) som blokkerer halve livmora eller hva det var. 

Måtte dere alle få boller i ovnen i mellomtiden! 🙏

Så bra at det ikke hadde sammenheng med endometriosen i alle fall:) på en måte høres det befriende ut og du er virkelig flink å se på det fra en positiv side. Nyt friheten, treningen og sex uten plikt ikke minst! Skummelt med sånn polypp, men bra at den ble oppdaget i det minste og da forklarer det vel at dere ikke lyktes på forrige forsøk? Ønsker deg hell å lykke det nye året ☺️😄🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, m9618 skrev:

Hadde innsett på fredag og er så utrolig oppblåst! Usikker på om lutinus kan være årsaken, men håper det går over snart :) 

Hihi, ja merkelig å se gravid ut, uten å være det! Er Du litt støl også liksom øm fortsatt? Merker at det har gått litt tilbake men håper bare ikke det er negativt 😕 får krysse fingrene for oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Fnugg skrev:

Jeje, jeg må i kø før å fjerne polypp (er) igjeeeeeeen (3.inngrepet til nå, den polyppen var der under innsett......)- så jeg har planer om å henge kontinuerlig på telefonen på inntaktskontoret for å få raskest mulig plass :P 

Inntill da tror jeg faktisk jeg skal ha en selvpålagt pause fra denne tråden siden jeg jo er helt koko i hodet av prøving. 

Men det positive var at legen mente dette ikke hadde sammenheng med endometriosen. Så nå skal jeg bruke hele desember på trening (første trening igår uten svimmelhet og teite kroppsreaksjoner 😄 Og, sex som IKKE er pliktsex :nigo: Endelig, sier bare jeg. Mannen er bortreist ved estimert EL, og det er like greit - for jeg hadde garantert følt presset til å prestere selv om sjansene er lik null med den polyppen (eventuelt i flertall) som blokkerer halve livmora eller hva det var. 

Måtte dere alle få boller i ovnen i mellomtiden! 🙏

Åh! Jeg trodde de fjernet polyppene når de sjekket deg for det? Er meningen de skal gjøre det på meg hvis jeg har polypper, altså hysteroskopi? Er helt blank på dette så vet så lite😅 skal ringe inn ved neste mens og få time til sjekk, regner med de fjerner det da hvis de finner😅

 

over til noe annet: Er det noen her som har tatt HPV vaksinen? Jeg skal ta første dose imorgen, håper jo å bli gravid snart som mulig, hvordan blir det med de neste to dosene hvis jeg blir gravid ved neste ivf? Noen som har peiling😊😊dette blir jo gjort på helsestasjonen så har ikke fortalt at jeg har gjort ivf og skal snart gjøre det igjen. 

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Betta123 skrev:

Åh! Jeg trodde de fjernet polyppene når de sjekket deg for det? Er meningen de skal gjøre det på meg hvis jeg har polypper, altså hysteroskopi? Er helt blank på dette så vet så lite😅 skal ringe inn ved neste mens og få time til sjekk, regner med de fjerner det da hvis de finner😅

 

over til noe annet: Er det noen her som har tatt HPV vaksinen? Jeg skal ta første dose imorgen, håper jo å bli gravid snart som mulig, hvordan blir det med de neste to dosene hvis jeg blir gravid ved neste ivf? Noen som har peiling😊😊dette blir jo gjort på helsestasjonen så har ikke fortalt at jeg har gjort ivf og skal snart gjøre det igjen. 

Snakket med en dreven helsesøster om det, og hun anbefalte å ikke gjøre det samtidig. Det er ikke forsket på det, og hun ville ikke ta noen sjanser med meg. Veldig fint at du har satt første dose da, så får du heller se underveis om du får til de andre eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, inahaoff skrev:

Så bra at det ikke hadde sammenheng med endometriosen i alle fall:) på en måte høres det befriende ut og du er virkelig flink å se på det fra en positiv side. Nyt friheten, treningen og sex uten plikt ikke minst! Skummelt med sånn polypp, men bra at den ble oppdaget i det minste og da forklarer det vel at dere ikke lyktes på forrige forsøk? Ønsker deg hell å lykke det nye året ☺️😄🌟

 

11 timer siden, Betta123 skrev:

Åh! Jeg trodde de fjernet polyppene når de sjekket deg for det? Er meningen de skal gjøre det på meg hvis jeg har polypper, altså hysteroskopi? Er helt blank på dette så vet så lite😅 skal ringe inn ved neste mens og få time til sjekk, regner med de fjerner det da hvis de finner😅

 

over til noe annet: Er det noen her som har tatt HPV vaksinen? Jeg skal ta første dose imorgen, håper jo å bli gravid snart som mulig, hvordan blir det med de neste to dosene hvis jeg blir gravid ved neste ivf? Noen som har peiling😊😊dette blir jo gjort på helsestasjonen så har ikke fortalt at jeg har gjort ivf og skal snart gjøre det igjen. 

Jeg er ikke her, bare i to sekunder fordi jeg ikke klarer å dy meg fra å svare :hoho:

Nei, altså polypp har jeg fjernet en gang før og. Da tar man UL med vann inn i enellerannen plass oppi der, og så fjernes de med narkose (i det offentlige iallefall). Daginngrep, men jeg trengte 2 dager sykemelding sist iallefall pga narkosen. 

Hysteroskopi er fjerning av polypp(er), alt fra bare liten som er «utenpå» til mer inngående polypper. Så du skal og det samme om det er mistanke, ja :) 

Ang sist forsøk så føler jeg alt var grunnen - megahalsbetennelse, soppinfeksjon fra medisinene (digg.....not) og helt OK egg og at de visstnok satt de inn litt tidlig. Så neste forsøk skal de sette eggløsningssprøyte 1-2 dager senere.

Har jeg megaflaks får jeg kort protokoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fnugg skrev:

 

Jeg er ikke her, bare i to sekunder fordi jeg ikke klarer å dy meg fra å svare :hoho:

Nei, altså polypp har jeg fjernet en gang før og. Da tar man UL med vann inn i enellerannen plass oppi der, og så fjernes de med narkose (i det offentlige iallefall). Daginngrep, men jeg trengte 2 dager sykemelding sist iallefall pga narkosen. 

Hysteroskopi er fjerning av polypp(er), alt fra bare liten som er «utenpå» til mer inngående polypper. Så du skal og det samme om det er mistanke, ja :)

Ang sist forsøk så føler jeg alt var grunnen - megahalsbetennelse, soppinfeksjon fra medisinene (digg.....not) og helt OK egg og at de visstnok satt de inn litt tidlig. Så neste forsøk skal de sette eggløsningssprøyte 1-2 dager senere.

Har jeg megaflaks får jeg kort protokoll.

Ok:) tror jeg skjønner. Men hvorfor sier du megaflaks hvis du får kort protokoll? Er det bedre?🙈 jeg hadde det de to første gangene og fikk ikke ut så mange egg. Denne gangen skal jeg bruke nesespray og blodfortynnende, det er lang protokoll visstnok?😅 vil egentlig ikke det da hvis folk mener det gir bedre resultat av kort?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Betta123 said:

Ok:) tror jeg skjønner. Men hvorfor sier du megaflaks hvis du får kort protokoll? Er det bedre?🙈 jeg hadde det de to første gangene og fikk ikke ut så mange egg. Denne gangen skal jeg bruke nesespray og blodfortynnende, det er lang protokoll visstnok?😅 vil egentlig ikke det da hvis folk mener det gir bedre resultat av kort?🙈

Kort protokoll er litt «snillere» mot kroppen ettersom du ikke går på hormoner så lenge, men lang protokoll kan hjelpe å dempe endometriose. Om det har noen effekt på antall egg man får ut er jeg litt usikker på, igjen så er det nok litt individuelt hva man responderer best på. Om du har hatt to runder med kort er det nok logisk for legene å foreslå et annet regime for å se om din kropp liker det bedre. Ikke noe dårligere alternativ i utgangspunktet altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 7.37, Juni15 skrev:

Kjære deg 💕 Jeg har tenkt masse på deg de siste månedene, og har tittet innom tråden her nå og da for å se hvordan det har gått med den lange stimuleringen din. Det gjør meg så vondt å høre at det ikke førte veien denne gangen heller 😢 Ser du skriver videre at dere skal gjøre ett forsøk til på Riksen, og krysser fingrene for at det er dette forsøket som skal gi en lillesøster eller lillebror.

Var bare nødt til å legge igjen en kommentar, selv om det allerede er over en uke siden den dårlige nyheten. Opplevde så mye fin støtte fra deg tidligere i år her inne, så ville gi litt styrke tilbake. Ha en fin juletid med familien, og hent de siste kreftene langt der bak 💕

Tusen takk💗 Setter så pris på støtten! Det er veldig, veldig hyggelig. Tusen takk, altså!  Vi gjør nok et forsøk på Riksen på senvinteren, hvis jeg klarer å mobilisere til en runde til - men jeg har litt på følelsen av at alderen min er for høy nå, at det vanskelig kan lykkes og jeg ønsker på en måte å gi opp for å bli ferdig med denne prosessen og kose meg med han vi har. 

Men: Du er vel snart helt i slutten av svangerskapet, masse masse lykke til med fødsel og barseltid💗. Og riktig god jul til deg også 🎄🎅. Husker fortsatt den julen da vi ventet på januarbabyen, det var en veldig fin jul. Klem til deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på scratching på fredag, før nytt innsett i midten av januar. Kan man prøve å bli gravid naturlig fem- seks dager etter scratching? Har eggløsning i neste uke, og vil jo helst benytte alle muligheter til å bli gravid 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...