Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Hei jenter :) Fikk brev fra hausken i dag å der står det at jeg skal begynne med klexane og prednisolon etter neste innsett. Noen som har erfaring med de medesinene ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.12.2018 den 13.51, Blomst37 skrev:

Kjære gode deg❤️🥺 Har tenkt mye på deg i det siste. Det var helt forferdelig å lese dette😢 Så urettferdig at det gjør meg sint 😡. Og du som har hatt så sykt tøff nedregulering. Æsj! Sender deg masse gode tanker og en bamseklem❤️ Jeg vet det er enklere sagt enn gjort, men prøv å kose deg med jul, jobb og familien din. Ta en velfortjent ferie nå❤️

Jeg er fortsatt helt utslitt at har ikke begynt å jobbe fullt ennå. Kjenner det holder med noen dager på jobb også har jeg litt tid til å kose meg og gjøre ting jeg liker☺️ Har også fått meg ny jobb og tenker at 2019 SKAL være et bra år!☺️🤞🏻Ny jobb, nytt år, nytt kapitel i livet og kanskje det blir en baby til slutt også.🥰 

Mange gode tanker til alle dere tøffe jenter!❤️🎄

Tusen takk for veldig koselig melding 💗💗💗 Vi skal flytte i nytt hus nå, det er mye å pakke og ordne, men håper å komme i hus og få pyntet litt koselig til jul 🎄🎅

Så bra med ny jobb! Jeg har også bestemt meg for å ikke sette ulike jobbprosjekter på vent lenger nå, men gjøre det jeg vil - kan ikke vente på en graviditet/perm som kanskje aldri kommer. Vi har vært på riksen og snakket med en veldig flink og erfaren lege, det var utrolig fint å være tilbake der altså. Han mente vi fint kan ta et forsøk til, selv om sjansene ikke er så gode. Skal i så fall prøve ny medisin, Gonal-F. Er veldig lei av å blande Menopur, så det kan jo bli fint med en ferdig, klar penn👍😊. Så vi kommer til å prøve et forsøk til. Har ikke mye håp, men vil nok angre om vi ikke prøver det. Må prøve å overtale mannen til å sette inn to også, om vi får muligheten til det. Forsøket blir antakelig februar/mars.

Sender deg en stooor klem😍 og masse gode tanker for julen og det nye året, håper virkelig 2019 vil bringe oppfyllelse av drømmen din 🤞💗. Det fortjener du så utrolig mye!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malla1992 skrev:

Hei jenter :) Fikk brev fra hausken i dag å der står det at jeg skal begynne med klexane og prednisolon etter neste innsett. Noen som har erfaring med de medesinene ? 

Jeg har brukt det på tre forsøk, ble gravid på ett av dem men mistet. Tror ikke egentlig det finnes særlig dokumentasjon for at de har noen effekt, men det brukes ved endometriose og betennelsestilstander. Jeg har ikke problemer med klexane (blodfortynnende), men er ikke så glad i prednisolon (kortison) da jeg får veldig sånn «hyper» følelse av det - sliter bla med nattesøvnen. Håper det kan funke bra for deg 🤞!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, inahaoff skrev:

Det går så fint:) skjønner godt du ikke henger her inne så mye lengre, hehe. Takk for svar:) skal ha innsett i morgen så blir koffeinfri kaffe fra da:) 

Lykke til, tror jeg var hos legen du skal til for han sa han har mange innsett å gjøre i morgen (Riksen). Utrolig flink og hyggelig lege, så det blir nok bra! 🤞👍 De gjør jammen både uttak og innsett i helgene der, det er service man ikke får i det private! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten @inahaoff, tror ikke du må kutte kaffe helt altså. Jeg har fått beskjed om 1-2 kopper per dag. Da jeg ble gravid og fikk sønnen drakk jeg ca 1 kopp hver dag, det gikk fint! Men hvis du er engstelig kan du jo kutte det helt selv om det ikke er strengt nødvendig. Hør med legen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Waldfee skrev:

Forresten @inahaoff, tror ikke du må kutte kaffe helt altså. Jeg har fått beskjed om 1-2 kopper per dag. Da jeg ble gravid og fikk sønnen drakk jeg ca 1 kopp hver dag, det gikk fint! Men hvis du er engstelig kan du jo kutte det helt selv om det ikke er strengt nødvendig. Hør med legen! 

Tusen takk ❤️ Er litt nervøs men tenker det skal bli en god følelse etterpå.  Så hyggelig å høre at du fikk godt inntrykk av ham. Jeg føler jeg har blitt veldig godt tatt vare på hver gang jeg har vært der. Når det gjelder kaffe så kjøper vi en supergod koffeinfri kaffe fra Sverige som vanligvis drikkes på kveldene hvis vi koser oss med noe godt, men etter innsettet kommer jeg til å kun drikke den:) kanskje jeg tar en vanlig kopp kaffe på jobb. I dag har jeg hatt skikkelig smerter, stikking og veldig vondt så må høre med riksen hva det kommer av. Tok Paracet også og det hjalp veldig så er sikkert normalt:) forresten så på tidligere melding du skal gå på gonal f. Nå har ikke jeg prøvd noen andre med den fungerte veldig fint på meg og lite bivirkninger her hvertfall. håper virkelig du får oppfylt baby ønsket på riksen 😄❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Aaa08 skrev:

Hadde 3 forsøk der, men det ene ble avbrutt pga ingen innsett så har 1 forsøk igjen. Den skal brukes i Danmark 

Lykke til! Håper du lykkes i Danmark 

Endret av inahaoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Da har jeg satt inn et befruktet egg som hadde delt seg fint og har 3 på frys, så det var vi fornøyd med. Det som jeg reagerte på var at han legen sa jeg skulle leve helt som normalt foruten om karbad og sex, det var helt utelukket. Men alkohol, kaffe, og annet var helt ok. Har noen opplevd lignende? Ble litt satt ut jeg. Tror jeg dropper alkohol og kaffe eller ikke mye kaffe hvertfall uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inahaoff skrev:

Hei alle sammen. Da har jeg satt inn et befruktet egg som hadde delt seg fint og har 3 på frys, så det var vi fornøyd med. Det som jeg reagerte på var at han legen sa jeg skulle leve helt som normalt foruten om karbad og sex, det var helt utelukket. Men alkohol, kaffe, og annet var helt ok. Har noen opplevd lignende? Ble litt satt ut jeg. Tror jeg dropper alkohol og kaffe eller ikke mye kaffe hvertfall uansett.. 

Gratulerer med en innsatt! Jeg fikk beskjed om å leve som gravid, blant annet å redusere kaffe til 1-2 kopper om dagen første gang jeg satte inn på riksen. Følger det denne gangen også. Tenker at jeg etter innsettene er det nærmeste jeg har vært gravid, og derfor lever deretter når det kommer til mat og drikke 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, inahaoff said:

Hei alle sammen. Da har jeg satt inn et befruktet egg som hadde delt seg fint og har 3 på frys, så det var vi fornøyd med. Det som jeg reagerte på var at han legen sa jeg skulle leve helt som normalt foruten om karbad og sex, det var helt utelukket. Men alkohol, kaffe, og annet var helt ok. Har noen opplevd lignende? Ble litt satt ut jeg. Tror jeg dropper alkohol og kaffe eller ikke mye kaffe hvertfall uansett.. 

Jeg fikk hvertfall beskjed om å leve som gravid og unngå alkohol. Du er jo gravid inntil det motsatte er bevist, på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, malla1992 skrev:

Hei jenter :) Fikk brev fra hausken i dag å der står det at jeg skal begynne med klexane og prednisolon etter neste innsett. Noen som har erfaring med de medesinene ? 

Kommer nok til å bruke Prednisolon i alle forsøk.

Merket vel egentlig ingenting, men brukte bare 5 mcg(mg? :P ).

Jeg sliter mye med søvnkvalitet pga stoffskifte uansett, så jeg klarer ikke skille mellom det og bivirkninger fra annet.

Tok de tidlig om morgen som anvist. 

Men kroppen reagerte nokså ekkelt når jeg sluttet, kan dog ha vært pga andre hormoner eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inahaoff skrev:

Hei alle sammen. Da har jeg satt inn et befruktet egg som hadde delt seg fint og har 3 på frys, så det var vi fornøyd med. Det som jeg reagerte på var at han legen sa jeg skulle leve helt som normalt foruten om karbad og sex, det var helt utelukket. Men alkohol, kaffe, og annet var helt ok. Har noen opplevd lignende? Ble litt satt ut jeg. Tror jeg dropper alkohol og kaffe eller ikke mye kaffe hvertfall uansett.. 

Litt rart det med alkohol, da forskningen ikke klarer å tilbakevise skader selv ved tidlig og lite forbruk. 

Synes forøvrig ellers det er snålt med alkoholmaset, alle behandlerne mine har faktisk oppfordret meg til å drikke :P Sånn flere ganger liksom. DRIKK VIN! Jeg drikker ikke overhodet liksom, men OK da :P 

Nei, men altså - forskning på alkoholskader hos barn er ikke sikre på dette. Så der er det anbefalt totalt avholds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fnugg skrev:

Litt rart det med alkohol, da forskningen ikke klarer å tilbakevise skader selv ved tidlig og lite forbruk. 

Synes forøvrig ellers det er snålt med alkoholmaset, alle behandlerne mine har faktisk oppfordret meg til å drikke :P Sånn flere ganger liksom. DRIKK VIN! Jeg drikker ikke overhodet liksom, men OK da :P 

Nei, men altså - forskning på alkoholskader hos barn er ikke sikre på dette. Så der er det anbefalt totalt avholds. 

Hehe! Jeg er helt enig med deg og har hørt det samme mange ganger tidligere fra familie etc. Skader ikke med et glass vin tidlig i graviditeten osv men tenker at jeg er avholds denne gangen siden vi har brukt såpass mye tid, energi og ressurser på dette forsøket:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, inahaoff skrev:

Hehe! Jeg er helt enig med deg og har hørt det samme mange ganger tidligere fra familie etc. Skader ikke med et glass vin tidlig i graviditeten osv men tenker at jeg er avholds denne gangen siden vi har brukt såpass mye tid, energi og ressurser på dette forsøket:) 

Men den kaffen derimot 🤪 Der sliter jeg med å kutte. Jeg er jo alltid sliten og trøtt, og kaffe er LIVET. 

Men kaffe fører faktisk ikke til noe negativt med mindre man heller i seg - alkohol kan jo faktisk gi store skader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fnugg skrev:

Men den kaffen derimot 🤪 Der sliter jeg med å kutte. Jeg er jo alltid sliten og trøtt, og kaffe er LIVET. 

Men kaffe fører faktisk ikke til noe negativt med mindre man heller i seg - alkohol kan jo faktisk gi store skader. 

Har du testet koffeinfri? Vi kjøper en i Sverige (gevalia) og den er faktisk skikkelig god! Nytes av både meg og sambo :) Hehe! Ja, tenker en kopp vanlig kaffe om dagen skal holde:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er nå offisielt ruger etter at jeg satte inn ett egg i går. Det er min første prøverørsrunde, så synes det er både skummelt og spennende...

Har testdag 20.12, men som alle andre vil jeg «jukse» litt og teste før. Jeg tok Ovitrelle på mandagskvelden og vet at denne gang gi falske positive. Når kan jeg teste tidligst uten at Ovitrelle ødelegger? Hva er det tidligste dere har testet positivt på? :)

Går nå på Lutinus (som jeg synes er skikkelig herk), og kjenner det stikker mye i nedre del av magen. Litt som følelsen bedøvelsessprøyta ga. Noen andre som har opplevd det samme med Lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, m9618 said:

Hei :)

Jeg er nå offisielt ruger etter at jeg satte inn ett egg i går. Det er min første prøverørsrunde, så synes det er både skummelt og spennende...

Har testdag 20.12, men som alle andre vil jeg «jukse» litt og teste før. Jeg tok Ovitrelle på mandagskvelden og vet at denne gang gi falske positive. Når kan jeg teste tidligst uten at Ovitrelle ødelegger? Hva er det tidligste dere har testet positivt på? :)

Går nå på Lutinus (som jeg synes er skikkelig herk), og kjenner det stikker mye i nedre del av magen. Litt som følelsen bedøvelsessprøyta ga. Noen andre som har opplevd det samme med Lutinus?

Håper det går bra!

Ovitrell kan gi falsk positiv i maks 10 dager.

Jeg har satt inn blastocytter og testet positivt 5 dager etter innsett, dvs 10 dager fra uttak. Streken var super super svak. Med 3-dagers egg vil jeg derfor tenke at 8 dager etter innsett er tidligst. 

Men det er ingen fordeler ved å teste tidlig. Mange får positive tester sent, og da stresser man unødig med tidlig testing.

Men ..noen av oss eier ikke selvkontroll og liker tydeligvis å pine oss selv.. 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, m9618 skrev:

Hei :)

Jeg er nå offisielt ruger etter at jeg satte inn ett egg i går. Det er min første prøverørsrunde, så synes det er både skummelt og spennende...

Har testdag 20.12, men som alle andre vil jeg «jukse» litt og teste før. Jeg tok Ovitrelle på mandagskvelden og vet at denne gang gi falske positive. Når kan jeg teste tidligst uten at Ovitrelle ødelegger? Hva er det tidligste dere har testet positivt på? :)

Går nå på Lutinus (som jeg synes er skikkelig herk), og kjenner det stikker mye i nedre del av magen. Litt som følelsen bedøvelsessprøyta ga. Noen andre som har opplevd det samme med Lutinus?

Hei! Jeg er også førstegangs ruger fra og med i dag og har blodprøve test 20.12. Går også på lutinus men merker ikke så mye til den, men før i dag opplevde jeg noe magesmerter og da forklarte legen meg at dette kommer av at væsken fra follikelposene flyter ut i buken etter uttaket og dermed smerter, litt sånn nesten menstruasjons smerter i mitt tilfelle, men også noe stikking. Men Det jeg merker med lutinusen er helt latterlig mye og hyppig urinering, hehe. 

Tenker selv å teste tidligst 18.12:):) vi får følge hverandre og se hvordan det går, hehe. :) har du gjort noe annerledes? Fikk beskjed å leve helt som normalt men har kuttet alko og kaffe, og så går jeg litt ekstra mye turer (har hund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Albbas skrev:

Jeg fikk hvertfall beskjed om å leve som gravid og unngå alkohol. Du er jo gravid inntil det motsatte er bevist, på en måte. 

Ja tenker det samme selv:) han var bare så veldig chill han legen på riksen og sa det var ikke nødvendig å gjøre noe annerledes annet enn å ikke ha sex eller karbad, så syntes det var rart. Følger selvsagt ikke det og lever som gravid frem til test dato 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper det går bra!

Ovitrell kan gi falsk positiv i maks 10 dager.

Jeg har satt inn blastocytter og testet positivt 5 dager etter innsett, dvs 10 dager fra uttak. Streken var super super svak. Med 3-dagers egg vil jeg derfor tenke at 8 dager etter innsett er tidligst. 

Men det er ingen fordeler ved å teste tidlig. Mange får positive tester sent, og da stresser man unødig med tidlig testing.

Men ..noen av oss eier ikke selvkontroll og liker tydeligvis å pine oss selv.. 

Anonymkode: d21b5...7d2

 

Helt sant det du sier 🙊 Men vi har jo tross alt ventet en god del allerede! Tusen takk for svar :)

 

 

1 time siden, inahaoff skrev:

Hei! Jeg er også førstegangs ruger fra og med i dag og har blodprøve test 20.12. Går også på lutinus men merker ikke så mye til den, men før i dag opplevde jeg noe magesmerter og da forklarte legen meg at dette kommer av at væsken fra follikelposene flyter ut i buken etter uttaket og dermed smerter, litt sånn nesten menstruasjons smerter i mitt tilfelle, men også noe stikking. Men Det jeg merker med lutinusen er helt latterlig mye og hyppig urinering, hehe. 

Tenker selv å teste tidligst 18.12:):) vi får følge hverandre og se hvordan det går, hehe. :) har du gjort noe annerledes? Fikk beskjed å leve helt som normalt men har kuttet alko og kaffe, og så går jeg litt ekstra mye turer (har hund)

Aah, det var godt å vite! Når du sier det så tisser jeg oftere selv😂

Jeg har ikke gjort noen endringer annet enn å kutte snus og alkohol :) Forsøker å leve så normalt som mulig utover det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...