Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

På 12.12.2018 den 12.47, Waldfee skrev:

Tusen takk💗 Setter så pris på støtten! Det er veldig, veldig hyggelig. Tusen takk, altså!  Vi gjør nok et forsøk på Riksen på senvinteren, hvis jeg klarer å mobilisere til en runde til - men jeg har litt på følelsen av at alderen min er for høy nå, at det vanskelig kan lykkes og jeg ønsker på en måte å gi opp for å bli ferdig med denne prosessen og kose meg med han vi har. 

Men: Du er vel snart helt i slutten av svangerskapet, masse masse lykke til med fødsel og barseltid💗. Og riktig god jul til deg også 🎄🎅. Husker fortsatt den julen da vi ventet på januarbabyen, det var en veldig fin jul. Klem til deg 😊

Tusen takk 💕 Ja, nå har vi bare seks uker igjen til termin, og vi er superspent på den nye hverdagen med vesla.

Skal tenke på deg utover senvinteren, og titte innom i den nye tråden nå og da for å få med meg hvordan forsøket deres går 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😭😭 endelig positiv test!!

Hadde innsett fredag 7., så skulle ikke testet før den 20., men hvem klarer å vente? Nå må den bare holde seg fast!

Tok også en «strek-test», hvor det kun er svak skygge foreløpig.  

Er det dumt å teste 5 dager før egentlig testdag? Er det vanlig at resultatet endrer seg i denne perioden?

362D5090-4CD0-49E9-8B99-A18FF3505CCC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, m9618 skrev:

St 😭😭 endelig positiv test!!

Hadde innsett fredag 7., så skulle ikke testet før den 20., men hvem klarer å vente? Nå må den bare holde seg fast!

Tok også en «strek-test», hvor det kun er svak skygge foreløpig.  

Er det dumt å teste 5 dager før egentlig testdag? Er det vanlig at resultatet endrer seg i denne perioden?

362D5090-4CD0-49E9-8B99-A18FF3505CCC.jpeg

Oi! Gratulerer så mye!! Jeg aner ikke om den kan endre seg, men det vil jeg nå absolutt ikke tro! :) så fantastisk for deg!  Jeg har også test dato 20. Men hadde innsett for en uke siden i dag. Tør ikke å teste enda! Hehe. Har du merket noe symptomer eller bare testet du for å se? Gratulerer igjen❤️🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, inahaoff skrev:

Oi! Gratulerer så mye!! Jeg aner ikke om den kan endre seg, men det vil jeg nå absolutt ikke tro! :) så fantastisk for deg!  Jeg har også test dato 20. Men hadde innsett for en uke siden i dag. Tør ikke å teste enda! Hehe. Har du merket noe symptomer eller bare testet du for å se? Gratulerer igjen❤️🌟

Tusen takk!

Har hatt litt «press» i korsryggen og vært litt uvel, ellers ingenting ☺️ Får bare håpe at strek-testene blir sterkere og sterkere fremover🙏🏼 🤞🏼 Lykke til!💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, m9618 said:

😭😭 endelig positiv test!!

Hadde innsett fredag 7., så skulle ikke testet før den 20., men hvem klarer å vente? Nå må den bare holde seg fast!

Tok også en «strek-test», hvor det kun er svak skygge foreløpig.  

Er det dumt å teste 5 dager før egentlig testdag? Er det vanlig at resultatet endrer seg i denne perioden?

362D5090-4CD0-49E9-8B99-A18FF3505CCC.jpeg

Gratulerer! Eneste grunnen til at det kan være «dumt» å teste tidlig er at gjentatte negative tester kan være mentalt tøft, men dette ser lovende ut. Vanligvis så får man aldri falsk positiv test, med mindre dette er ferskforsøk og du har tatt ovitrelle. Den kan gi positive tester i opptil 10 dager etter at den er satt, men det er vel lenge nok siden til at dette ikke gjelder deg lenger. Ville heller ventet på blodprøve resultatet nå en å fortsette å teste, det resultatet er ikke til å tvile på mens g tester har mange variabler. Om HCG faller får du nok uansett ikke ordentlig svar på før blodprøve, så bare prøv å tenk at dette går veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Wiley skrev:

Gratulerer! Eneste grunnen til at det kan være «dumt» å teste tidlig er at gjentatte negative tester kan være mentalt tøft, men dette ser lovende ut. Vanligvis så får man aldri falsk positiv test, med mindre dette er ferskforsøk og du har tatt ovitrelle. Den kan gi positive tester i opptil 10 dager etter at den er satt, men det er vel lenge nok siden til at dette ikke gjelder deg lenger. Ville heller ventet på blodprøve resultatet nå en å fortsette å teste, det resultatet er ikke til å tvile på mens g tester har mange variabler. Om HCG faller får du nok uansett ikke ordentlig svar på før blodprøve, så bare prøv å tenk at dette går veien!

Ovitrelle skal være ut av kroppen nå ja, men det er den som gjør at jeg blir veldig usikker. 

Har faktisk fått beskjed av Haugesund om å ta en test hjemme på testdag, ingen blodprøve. Burde kanskje ta blodprøve på torsdag (testdag)... 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, m9618 said:

Ovitrelle skal være ut av kroppen nå ja, men det er den som gjør at jeg blir veldig usikker. 

Har faktisk fått beskjed av Haugesund om å ta en test hjemme på testdag, ingen blodprøve. Burde kanskje ta blodprøve på torsdag (testdag)... 🤔

Synes det er merkelig at de ikke vil at du skal ta blodprøve men du kan alltids ta en hos fastlegen. Ta en ny test på tirsdag og hvis den fortsatt er positiv så ville jeg tatt en blodprøve på torsdag for å sjekke HCG nivåene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wiley said:

Synes det er merkelig at de ikke vil at du skal ta blodprøve men du kan alltids ta en hos fastlegen. Ta en ny test på tirsdag og hvis den fortsatt er positiv så ville jeg tatt en blodprøve på torsdag for å sjekke HCG nivåene. 

Mange klinikker som ikke bruker blodprøve, ettersom en vanlig graviditetstest gir like sikkert svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Synes det er merkelig at de ikke vil at du skal ta blodprøve men du kan alltids ta en hos fastlegen. Ta en ny test på tirsdag og hvis den fortsatt er positiv så ville jeg tatt en blodprøve på torsdag for å sjekke HCG nivåene. 

Bor veldig langt unna Haugesund, så da blir det lettere å ta hos fastlegen ja ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, m9618 skrev:

Tusen takk!

Har hatt litt «press» i korsryggen og vært litt uvel, ellers ingenting ☺️ Får bare håpe at strek-testene blir sterkere og sterkere fremover🙏🏼 🤞🏼 Lykke til!💛

Takk! Ikke testet enda men veldig rosa utflod pp innlegget i sted så ble litt bekymret da. Har hatt en del Murringer selv men i lysken og litt i magen men ikke noe annet. Hmm! Får krysse fingrene for oss begge :):) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Hellas. 

The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load

Så ikke noe kur... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aaa08 said:

Fikk svar fra Hellas. 

The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load

Så ikke noe kur... 

Aha, lurte på hvordan det gikk med deg. Litt kjedelig å ikke føle at man prøver noe nytt, men samtidig så er det jo fint å vite at alt er ok også. 

Venninnen min som har tatt denne Chicago testen fikk beskjed om forhøyet NK killer cells og skal antageligvis kjøre på med intralipider under stimulering. Ganske kontroversiell behandling så vidt jeg skjønner, der er igjen forskerene ikke enige. Blir spennende å følge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Aaa08 skrev:

Fikk svar fra Hellas. 

The results of the period bleeding tests came positive only to the presence of bacterial load

Så ikke noe kur... 

Hva mener de egentlig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Betta123 skrev:

Hva mener de egentlig her?

De mener vel at antibiotika ikke trengs. 

It was noticed that there was an infection load which may cause an imbalancein the vaginal flora and this can be reflect in the bacterial load variation.However this is not something that need treatment or any antibiotic course

It is up to your clinic to give you antibiotics during your stimulation , you don't have any infection inside the uterus so you should not worry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Aaa08 skrev:

De mener vel at antibiotika ikke trengs. 

It was noticed that there was an infection load which may cause an imbalancein the vaginal flora and this can be reflect in the bacterial load variation.However this is not something that need treatment or any antibiotic course

It is up to your clinic to give you antibiotics during your stimulation , you don't have any infection inside the uterus so you should not worry.

Ah ok. Men det høres jo veldig bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Betta123 skrev:

Ah ok. Men det høres jo veldig bra ut!

Syntes det er litt rart, leste på en annen forum om de som blir påvist det samme. De fleste får antibiotika 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ta blodprøve i morgen så i dag tok jeg en graviditetetstest for jeg klarte ikke vente lenger! Tror den er positiv?? Kan nesten ikke tro det..... 😍😍😍

E3266235-4539-4241-A7FA-E671F1F46771.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, inahaoff skrev:

Jeg skal ta blodprøve i morgen så i dag tok jeg en graviditetetstest for jeg klarte ikke vente lenger! Tror den er positiv?? Kan nesten ikke tro det..... 😍😍😍

E3266235-4539-4241-A7FA-E671F1F46771.jpeg

Gratulerer! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...