Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har som sagt en venninne som går privat i England hos en lege som visstnok refereres til som «the bad boy of IVF», og det er veldig spennende å høre hvordan behandlingen hennes foregår for den er egentlig ganske ekstrem. Det nyeste er at hun under stimulering skal drikke 3 liter vann om dagen pluss 1 liter melk, høyt protein inntak skal visstnok hjelpe mot overstimulering. Kanskje verdt å prøve for noen? Flere kilder som snakker mye om protein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Wiley skrev:

Jeg har som sagt en venninne som går privat i England hos en lege som visstnok refereres til som «the bad boy of IVF», og det er veldig spennende å høre hvordan behandlingen hennes foregår for den er egentlig ganske ekstrem. Det nyeste er at hun under stimulering skal drikke 3 liter vann om dagen pluss 1 liter melk, høyt protein inntak skal visstnok hjelpe mot overstimulering. Kanskje verdt å prøve for noen? Flere kilder som snakker mye om protein. 

Det høres litt slitsomt ut med så stort inntak av væske. Da hadde jeg nok ikke rukket annet enn å gå på do 😅 Trener mye styrke og har allerede høyt inntak av protein uten at det har hjulpet meg nevneverdig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, listefyll said:

Det høres litt slitsomt ut med så stort inntak av væske. Da hadde jeg nok ikke rukket annet enn å gå på do 😅 Trener mye styrke og har allerede høyt inntak av protein uten at det har hjulpet meg nevneverdig 🙄

Ja det er nok ikke en løsning på alt, men anbefalt for PCOS pasienter. Den literen med melk er nok fordi det er en enkel måte å få i seg mye protein, men hadde aldri klart det selv. Men vann er nok en god ide uansett, skal jobbe litt med det for de sa det også skulle hjelpe mot disse synarela hodepinene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Lenge siden jeg har vært her. 

Gratulerer så mye til de som har fått positivt test👌🏼😍

jeg har vært på UL i dag. Da jeg er akkurat 12 uker på vei. Fikk sett en aktiv og frisk baby. Alt var perfekt på han/hun. Etter et år med mye hormoner og 2 spontantabort, så gikk det heldigvis på siste fryseforsøket. Det er faktisk helt sjukt😱😃

Jeg vil bare ønske alle masse lykke til og ikke gi opp dere tøffe damene💪🏼🙏🏼 Også ønsker jeg dere en god jul og håper alle nyter julen med familien og forhåpentligvis så er det deres tur i 2019. Veien er lang, men så verdt det når man endelig er i mål❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hollymolly skrev:

Hei dere! Lenge siden jeg har vært her. 

Gratulerer så mye til de som har fått positivt test👌🏼😍

jeg har vært på UL i dag. Da jeg er akkurat 12 uker på vei. Fikk sett en aktiv og frisk baby. Alt var perfekt på han/hun. Etter et år med mye hormoner og 2 spontantabort, så gikk det heldigvis på siste fryseforsøket. Det er faktisk helt sjukt😱😃

Jeg vil bare ønske alle masse lykke til og ikke gi opp dere tøffe damene💪🏼🙏🏼 Også ønsker jeg dere en god jul og håper alle nyter julen med familien og forhåpentligvis så er det deres tur i 2019. Veien er lang, men så verdt det når man endelig er i mål❤️ 

Åå, gratulerer så mye! Så kos å få sett en aktiv og frisk baby:) ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, inahaoff skrev:

Åå, gratulerer så mye! Så kos å få sett en aktiv og frisk baby:) ❤️

Takk❤️ Gratulerer til deg også😃 på første forsøket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, inahaoff skrev:

Jeg skal ta blodprøve i morgen så i dag tok jeg en graviditetetstest for jeg klarte ikke vente lenger! Tror den er positiv?? Kan nesten ikke tro det..... 😍😍😍

E3266235-4539-4241-A7FA-E671F1F46771.jpeg

Gratulerer så mye👍👍👍 Herlig følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hollymolly skrev:

Hei dere! Lenge siden jeg har vært her. 

Gratulerer så mye til de som har fått positivt test👌🏼😍

jeg har vært på UL i dag. Da jeg er akkurat 12 uker på vei. Fikk sett en aktiv og frisk baby. Alt var perfekt på han/hun. Etter et år med mye hormoner og 2 spontantabort, så gikk det heldigvis på siste fryseforsøket. Det er faktisk helt sjukt😱😃

Jeg vil bare ønske alle masse lykke til og ikke gi opp dere tøffe damene💪🏼🙏🏼 Også ønsker jeg dere en god jul og håper alle nyter julen med familien og forhåpentligvis så er det deres tur i 2019. Veien er lang, men så verdt det når man endelig er i mål❤️ 

Så utrolig koselig med oppdatering fra deg, @Hollymolly 💗 så fantastisk det må føles etter alt du har vært gjennom! 2018 går jo virkelig inn i historien som et begivenhetsrikt år for din del - så mye opp- og nedturer! Og så blir jo 2019 helt fantastisk da. Kos deg videre og ha en riktig god jul, har vært så fint å snakke med deg her inne 💗🎄. Klem 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hollymolly skrev:

Takk❤️ Gratulerer til deg også😃 på første forsøket? 

Første forsøket ja ❤️😍 tusen takk!! Håper bare hun/han blir værende der, hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i gang med første icsi forsøk i februar. I journalen har legen skrevet at jeg skal ha agonist regime med 125 FSH i 7 dager.

Noen som vet hva det betyr? :)

Synes vi fikk litt lite info på forsamtalen.. 

Anonymkode: 5e748...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal i gang med første icsi forsøk i februar. I journalen har legen skrevet at jeg skal ha agonist regime med 125 FSH i 7 dager.

Noen som vet hva det betyr? :)

Synes vi fikk litt lite info på forsamtalen.. 

Anonymkode: 5e748...5e6

125 er dosen hormoner og agonist regime er lang protokoll som betyr at du skal nedregulere med nesespray først. Fikk du forklart hva det innebærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wiley said:

125 er dosen hormoner og agonist regime er lang protokoll som betyr at du skal nedregulere med nesespray først. Fikk du forklart hva det innebærer?

Takk for svar! :)

Vil det si at jeg skal bruke nesespray alene i 7 dager før jeg starter med sprøyter?

Fikk forklart at nesesprayen gjør at man kommer i midlertidig overgangsalder/"hemmer" eggløsning.

Anonymkode: 5e748...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Waldfee skrev:

Så utrolig koselig med oppdatering fra deg, @Hollymolly 💗 så fantastisk det må føles etter alt du har vært gjennom! 2018 går jo virkelig inn i historien som et begivenhetsrikt år for din del - så mye opp- og nedturer! Og så blir jo 2019 helt fantastisk da. Kos deg videre og ha en riktig god jul, har vært så fint å snakke med deg her inne 💗🎄. Klem 😊

Ja, for en tur det har vært😭 jeg var sikker på jeg skulle til Russland😅 men jeg skal ikke klage, vet at flere her som har vært gjennom mye tøffere tider og noen har holdt på mye lengre enn meg. 

Tusen takk for den støtten du har gitt meg. Det har vært så herlig og ha deg og resten av gjengen å skrive med❤️ 

Håper virkelig at alle her lykkes snart🙏🏼🤞🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! :)

Vil det si at jeg skal bruke nesespray alene i 7 dager før jeg starter med sprøyter?

Fikk forklart at nesesprayen gjør at man kommer i midlertidig overgangsalder/"hemmer" eggløsning.

Anonymkode: 5e748...5e6

Nesespray starter vanligvis på dag 20 i syklusen, så går du på spray i ca tre uker før du begynner på sprøyter. Når du begynner med sprøyter så reduserer du dosen med nesespray men fortsetter med den frem til eggløsnings sprøyten settes. Du får opplegg når du ringer inn mens til avtalt tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, inahaoff skrev:

Første forsøket ja ❤️😍 tusen takk!! Håper bare hun/han blir værende der, hehe! 

Utrolig deilig å lykkes på første forsøket🙌🏼 Ta godt vare på deg selv.

Her har det vært kvalme og oppkast siden uke 6. Men det er så verdt det når man ser den lille i magen❤️ Mange sier at de et redd for fordi de ikke har ømme pupper tidlig. Jeg begynte å få det i slutten av uke 6. Alle har forskjellige symptomer, så tipset mitt er å stole på din egen magefølelse og ikke bekymre deg for mye❤️ Masse lykke til🙌🏼

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så søt du er 😍ja prøver på det. Ikke bare enkelt når jeg startet i ny jobb i oktober og julebord i dag. Men baby ønsket går over alt!! Huff! Er litt redd for kvalme og oppkast selv men hittil har jeg ikke merket noe til det men så er det jo også veldig tidlig for meg. Bare utrolig herlig å se to røde streker før blodprøven i morgen, var så utrolig urolig for den. I morges våknet jeg faktisk av at det ene brystet mitt var skikkelig ømt og stakk så tenkte jeg bare nååå tester jeg! Hehe. Og jeg hadde en lys blødning i helgen en gang som sikkert var festeblødning. Sykt å se en så fin og sterk positiv graviditetstest for første gang ❤️😍 du må ta vare på deg selv du også! Tenker selv å ta det ekstremt rolig i juleferien, hehe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...