Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Fnugg skrev:

 

Bra noen anser dette som helt normalt 😋 Jeg kan godt grine litt hjemme altså, men det skjer det jo ikke - bare i upassende situasjoner som på trening når man er sliten 🙄

Jeg lurer litt på om noen aner om man slutter tvert på Prednisolon 5 mg ved negativ test?

Jeg har ikke fått noen kommentarer på det fra Fertilitetssenteret, antar jo de ville sagt noe om det var noe man ikke skulle gjøre (jeg vet man skal sepoere sakte ved høye doser). 

På lørdag (første dag uten) fikk jeg en voldsom indre uro - ganske ekkelt, men gikk heldigvis over. Og så var det jo dette med den merkelige pulsen og svimmelheten i dag - begynner liksom å lure på om jeg kan ha gått glipp av noe. 

Ringer i morgen da altså, får ta med meg pilleboksen på jobb i tilfelle jeg har gått glipp av noe med nedtrapping her 🙈

Nå har du vel fått svar, men jeg har bare sluttet på dagen, det er jo lav dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Waldfee said:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Så utrolig teit! Det skulle jo gå veien denne gangen. Skjønner godt både lettelsen over å få et konkret svar og skuffelsen over å ha brukt så mye tid, penger og slitt så mye til ingen nytte. Det kan jo veldig lett vise seg at ett av de på frys er det som endelig sitter, men sitter og er ganske lei selv, har ingen spenning igjen for det som blir fjerde forsøk i år. Jeg tror det er umulig å føle seg spesielt positiv til å prøve igjen når tiden trekker ut. Det blir sikkert veldig godt for deg med pause og at det skjer masse annet, hodet ditt trenger ferie nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Lykke til videre på veien! Jeg tenker også for egen del at vi kommer til å stoppe et sted dersom det ikke fører frem med forsøkene jeg har igjen offentlig. Har som du et barn fra før, og selv om jeg av hele mitt hjerte vil gi et søsken, kan man(jeg) ikke holde på i evighet.. Håper likevel fryseeggene er gullegg! ❤️ God førjulstid, det er så mange gleder å se frem til i denne tiden selv om prosessen med IVF er tung.. 🎄☺️🌟

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, innsett på fredag. Trodde det var vanlig å bruke Lutinus eller lignende i forbindelse med fryseforsøk, men har fått beskjed om at det ikke er nødvendig med noen form for medisiner. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?

Anonymkode: a81f7...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei damer! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, innsett på fredag. Trodde det var vanlig å bruke Lutinus eller lignende i forbindelse med fryseforsøk, men har fått beskjed om at det ikke er nødvendig med noen form for medisiner. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?

Anonymkode: a81f7...dae

I naturlig syklus er det vanlig å droppe alt av medisiner ja, fordi kroppen sørger for hormonene selv. 

Jeg fikk Lutinus likevel, men det var pga blødninger og mistanke om progesteronkluss hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Aaa08 said:

Sendte mens prøve til Hellas i dag, og starter spray den 21. 12! Så uttak i januar. 

Spennende, gleder meg til å høre erfaringen din!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei damer! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus, innsett på fredag. Trodde det var vanlig å bruke Lutinus eller lignende i forbindelse med fryseforsøk, men har fått beskjed om at det ikke er nødvendig med noen form for medisiner. Hvilke erfaringer har dere rundt dette?

Anonymkode: a81f7...dae

Jeg skulle ta Lutinus allikevel. 2 per dag, men det er antakelig mest for sikkerhetsskyld 

Anonymkode: d21b5...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Waldfee skrev:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Det var trist å høre😔 var så spent på hvordan set gikk med deg. Jeg har også fått mensen nå. Så nå har vi fått time til en avsluttende samtale på nyåret. Blir greit å bare få snakket litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Waldfee skrev:

Hei fine gjeng her inne 💗 Dessverre har jeg fått mensen i dag. Så da ble det dessverre bekreftet det jeg har følt på kroppen lenge, at det ble negativt forsøk på meg. Nå er jeg egentlig veldig tom, har vært veldig lei meg de siste ukene men nå som jeg har fått vite utfallet er det nesten som en lettelse. Rart å si, men føles litt sånn. Kommer til å ta blodprøve for å være sikker på ikke exu, siden jeg har hatt det tidligere.

Jeg vet ikke hva det blir videre med oss. Vi er vel der at vi snart tenker at vi har prøvd nok, og vil bruke tiden på å kose oss med ham vi har 💙. Det tar på med negative forsøk, MA og exu, både for kroppen og sjelen. Så vi får vurdere litt. Vi har to på frys, som vi jo vil prøve. Så har vi et forsøk på riksen som jeg er i tenkeboksen på. Utlandet frister ikke spesielt, tror jeg. 

Nå skal jeg først kose meg med å jobbe, flytte, juleforberedelser og julefeiring med verdens beste lille/store skatt og familien. Så lite fruktbar som jeg viser meg å være, er han vi har virkelig et stort mirakel. Er så utrolig takknemlig at vi har ham. Det demper veldig mye på at det føles bittert at vi sitter igjen med nada resultat etter tre mnd med overgangsalder og deretter tøff stimulering. 

Ønsker alle dere fine damer her inne en riktig god jul🎄. Gleder meg over alle som har fått positive resultater i høst 💗 

Nei og nei, det var jo ikke sånn det skulle gå 😥 Ble oppriktig lei meg på dine vegne nå 💔 Har tenkt på deg, og håpet at dette var gangen det skulle klaffe.

Denne prosessen er beintøff, så ekstremt mange tanker og følelser i spill. Å ønske noe så sterkt, uten å kunne gjøre mer enn det vi allerede gjør.

Det er fortsatt håp, men sikkert fornuftig å koble av litt nå å ta juleferie fra hele opplegget (lettere sagt enn gjort, så altoppslukende som dette er).

Nyt gutten din. Fantastisk at du har han, et lite mirakel 💙

Sender deg alle gode tanker i dag ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wiley skrev:

Så utrolig teit! Det skulle jo gå veien denne gangen. Skjønner godt både lettelsen over å få et konkret svar og skuffelsen over å ha brukt så mye tid, penger og slitt så mye til ingen nytte. Det kan jo veldig lett vise seg at ett av de på frys er det som endelig sitter, men sitter og er ganske lei selv, har ingen spenning igjen for det som blir fjerde forsøk i år. Jeg tror det er umulig å føle seg spesielt positiv til å prøve igjen når tiden trekker ut. Det blir sikkert veldig godt for deg med pause og at det skjer masse annet, hodet ditt trenger ferie nå. 

Tusen takk for kloke ord 💗 Og masse lykke til med fjerde forsøket, håper det blir siste og vellykkede etappe i dette maratonet du har vært gjennom i år 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prøverpåny skrev:

Lykke til videre på veien! Jeg tenker også for egen del at vi kommer til å stoppe et sted dersom det ikke fører frem med forsøkene jeg har igjen offentlig. Har som du et barn fra før, og selv om jeg av hele mitt hjerte vil gi et søsken, kan man(jeg) ikke holde på i evighet.. Håper likevel fryseeggene er gullegg! ❤️ God førjulstid, det er så mange gleder å se frem til i denne tiden selv om prosessen med IVF er tung.. 🎄☺️🌟

Ja, man må kose seg med dem man har 💗 Lykke til med fryse-gulleggene🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Livi skrev:

Det var trist å høre😔 var så spent på hvordan set gikk med deg. Jeg har også fått mensen nå. Så nå har vi fått time til en avsluttende samtale på nyåret. Blir greit å bare få snakket litt.

Tusen takk 💗 Vi skal også ha en evaluering med Hausken av forsøkene vi har hatt, det blir fint å få gått gjennom litt hva man tenker. Tror det er lurt for å få ordnet i hodet også! Masse lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mamma til én skrev:

Nei og nei, det var jo ikke sånn det skulle gå 😥 Ble oppriktig lei meg på dine vegne nå 💔 Har tenkt på deg, og håpet at dette var gangen det skulle klaffe.

Denne prosessen er beintøff, så ekstremt mange tanker og følelser i spill. Å ønske noe så sterkt, uten å kunne gjøre mer enn det vi allerede gjør.

Det er fortsatt håp, men sikkert fornuftig å koble av litt nå å ta juleferie fra hele opplegget (lettere sagt enn gjort, så altoppslukende som dette er).

Nyt gutten din. Fantastisk at du har han, et lite mirakel 💙

Sender deg alle gode tanker i dag ❤

Tusen takk💗💗 Nå bare er jeg glad at denne høsten er over. Krysser fortsatt fingrene for at det ender med et mye bedre resultat for din del🤞 Klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Sendte mens prøve til Hellas i dag, og starter spray den 21. 12! Så uttak i januar. 

Spennende:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, Waldfee skrev:

Tusen takk💗💗 Nå bare er jeg glad at denne høsten er over. Krysser fortsatt fingrene for at det ender med et mye bedre resultat for din del🤞 Klem 💗

Fy søren, så tøft dette er! ❤

Takk for det. Jeg har liten tro på at det har gått veien for meg heller. Skal teste i morgen tidlig, skriver en oppdatering her inne uansett utfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere finner ut av det @Waldfee  ❤️ Skjønner godt at dere har behov for å ha en liten tenkeperiode og lande etter en lang høst.

Er jammen ikke enkelt dette her ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 21.56, inahaoff skrev:

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Hei! Jeg hadde mitt første forsøk i mai og ble gravid. Går inn i uke 31 i morgen og alt er tipp topp mee vesle jenta i magen. Syntes ikke uttak gjorde vondt, fikk ut 15 egg. Innsett merket jeg ikke. Jeg hadde derimot behov for å være hjemme fra jobb fra uttak og et par dager etter innsett fordi jeg hadde fryktelig vondt i magen, ble nok litt overstimulert.

Masse lykke til med første forsøk ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Wiley skrev:

Spennende, gleder meg til å høre erfaringen din!

Trist det ikke gikk denne gang for deg... Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...