Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Jeg har ikke lyktes med IVF enda, men har hatt fire uttak og et innsett. Det var en gang jeg synes det var ubehagelig/vondt, men det var nok mest fordi legen var relativt hardhendt. De tre andre gangene har det ikke var vondt i det hele tatt, selv ikke da jeg tok ut 15 egg 👍 Innsett er nesten som en GU. Spennende i morgen og se hvordan du har reagert på stimuleringen, de starter ofte første forsøk ganske lavt, sånn at man ikke skal ende opp med å måtte ha behandling for overstimulering, men da går man gjerne lenger på sprøyter for å få frem flere egg. På mitt første uttak fikk jeg ut ett enslig egg som ikke klarte seg til innsett. Da telles det ikke som forsøk og er også grunnen til at jeg har hatt 4 uttak og bare ett innsett. Krysser fingrene for gode svar for deg i morgen 🤞

Tusen takk for det. Ja veldig spennende å se hvordan stimuleringen har fungert. Føler selv at jeg er ekstra støl i magen osv så håper det er et godt tegn, men har kun gått på 150 i 7 dager så vet ikke om det er mye eller lite jeg? :) fikk bare høre det var tilpasset meg i min prosess. Så leit å høre at dere ikke har lyktes enda 😕 er du i gang med nytt forsøk nå? Har dere gått privat etter 4 forsøk? håper dere lykkes snart!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, inahaoff skrev:

Tusen takk for det. Ja veldig spennende å se hvordan stimuleringen har fungert. Føler selv at jeg er ekstra støl i magen osv så håper det er et godt tegn, men har kun gått på 150 i 7 dager så vet ikke om det er mye eller lite jeg? :) fikk bare høre det var tilpasset meg i min prosess. Så leit å høre at dere ikke har lyktes enda 😕 er du i gang med nytt forsøk nå? Har dere gått privat etter 4 forsøk? håper dere lykkes snart!! 

Jeg har ikke gått på gonal f, men menopur så vet ikke om dosene er tilsvarende. Har gått på 150 jeg og. Støl og stinn i magen pleier å være et godt tegn hos meg. 😊

Det telles det bare som forsøk dersom uttaket resulterer i innsett, derfor har jeg to forsøk igjen i det offentlige. Vi har et barn fra før som vi fikk spontant på nesten første forsøk, så vi kommer ikke til å gå videre privat om vi ikke lykkes. Da setter vi strek og sier oss fornøyd med at vi har prøvd det vi kan og at vi har en fantastisk skatt allerede ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Åå nei 😢. Fryktelig lei for det💗

Takk <3 Klarer liksom ikke helt å kjenne på noe annet enn «likegyldighet» - eller....det er sikkert feil begrep, men jeg har liksom stengt av alt kroppslig veldig lenge for å orke alt, så når jeg ser den negative testen så er det liksom ingen positive forventninger eller spenning knyttet til det. Regner med det kan avtales nytt forsøk og sånt når de ringer senere, håper jeg kan prøve kort protokoll.

1 time siden, inahaoff skrev:

Har hatt litt bivirkninger av spray, litt hodepine men ikke spesielt mye og sprøytene har kun gitt litt ekstra støl mage, men kjenner jeg er ekstra sliten på kveldene, så må nok ta en vurdering på hva som er best etter uttaket. Men veldig bra og høre at det ikke er noe å grue seg til, man hører så mye forskjellig angående det 😄 jobben min er så der travel men mye PC jobbing så håper jeg skal klare å fungere som normalt. :) hvor langt har du kommet i prosessen da? 

Fikk ikke mye bivirkninger av sprayen før jeg skulle doble for å minske slimhinne rett før sprøytestart - og da kjente jeg det noe veldig. Jeg har og kontorjobb heldigvis, og har hatt mye mindre å gjøre enn vanlig. Problemet var mest møter og konsentrasjon ovenfor andre, klarte liksom å gjennomføre egne konsentrasjonoppgaver - med lavt stoffskifte er jeg sjukt trent i å gjøre det meste uten å ane hvordan det gikk an å gjennomføre 😛

Skal på forsøk 2 så snart det lar seg gjøre (må bare vente på mens, fikk negativ test nettopp). 

Har hatt selvpålagt treningsforbud etter uttak da, man kjenner jo at eggstokkene virkelig er der. Og jeg er ikke spesielt gira på vridd eggstokk en gang til ass. 

Aner egentig ikke hvordan tiden etter uttak hadde vært sånn i «normalen», hadde en sinnsyk halsbetennelse fra helvete i nesten 3 uker før/etter uttak. Men dårlig sånn utover at det rev i eggstokkene og var ømt tror jeg ikke det var altså. Tror jeg hadde gått på jobb dagen etter, men jeg sitter jo på bakenden hele dagen. Kunne ikke gått på jobb om jeg jobbet på helseinstitusjon eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fnugg skrev:

Jeje, blendahvitt som vanlig på testinga - såeh 😔 

Så kjedelig! Lykke til på neste forsøk ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, inahaoff skrev:

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Hei😊 Jeg hadde min første ivf nå i august, og det klaffet på første forsøk gitt! Er 16+1 idag😍👏 (Hadde prøvet selv i 3 år)

Var også veldig nervøs når jeg skulle på uttak og insett, men dette er ikke noe å grue seg til!😃 Jeg ble positivt overrasket, hadde ikke hatt noe problem med å gjort dette en gang til☺️ Hadde egenmelding på uttaksdagen👍 

Lykke til med ivf, det er en spennende tid☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:

Hei😊 Jeg hadde min første ivf nå i august, og det klaffet på første forsøk gitt! Er 16+1 idag😍👏 (Hadde prøvet selv i 3 år)

Var også veldig nervøs når jeg skulle på uttak og insett, men dette er ikke noe å grue seg til!😃 Jeg ble positivt overrasket, hadde ikke hatt noe problem med å gjort dette en gang til☺️ Hadde egenmelding på uttaksdagen👍 

Lykke til med ivf, det er en spennende tid☺️ 

Åå :) så hyggelig med en enda en bra erfaring og klaff på første forsøk, det er helt fantastisk å høre om 😍 ja er sikkert smart med egenmelding på uttaksdagen. Men samtidig håper jeg jeg kan jobbe den dagen, siden jeg er relativt ny i jobben men, men babyønsket går selvsagt først. Hadde du egenmelding fordi du var dårlig etter uttaket eller var det pga at du ikke ville anstrenge deg med tanke på prosessen etc?  Tusen takk igjen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Fnugg skrev:

Takk ❤️ Klarer liksom ikke helt å kjenne på noe annet enn «likegyldighet» - eller....det er sikkert feil begrep, men jeg har liksom stengt av alt kroppslig veldig lenge for å orke alt, så når jeg ser den negative testen så er det liksom ingen positive forventninger eller spenning knyttet til det. Regner med det kan avtales nytt forsøk og sånt når de ringer senere, håper jeg kan prøve kort protokoll.

Fikk ikke mye bivirkninger av sprayen før jeg skulle doble for å minske slimhinne rett før sprøytestart - og da kjente jeg det noe veldig. Jeg har og kontorjobb heldigvis, og har hatt mye mindre å gjøre enn vanlig. Problemet var mest møter og konsentrasjon ovenfor andre, klarte liksom å gjennomføre egne konsentrasjonoppgaver - med lavt stoffskifte er jeg sjukt trent i å gjøre det meste uten å ane hvordan det gikk an å gjennomføre 😛

Skal på forsøk 2 så snart det lar seg gjøre (må bare vente på mens, fikk negativ test nettopp). 

Har hatt selvpålagt treningsforbud etter uttak da, man kjenner jo at eggstokkene virkelig er der. Og jeg er ikke spesielt gira på vridd eggstokk en gang til ass. 

Aner egentig ikke hvordan tiden etter uttak hadde vært sånn i «normalen», hadde en sinnsyk halsbetennelse fra helvete i nesten 3 uker før/etter uttak. Men dårlig sånn utover at det rev i eggstokkene og var ømt tror jeg ikke det var altså. Tror jeg hadde gått på jobb dagen etter, men jeg sitter jo på bakenden hele dagen. Kunne ikke gått på jobb om jeg jobbet på helseinstitusjon eller noe sånt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fnugg skrev:

Takk ❤️ Klarer liksom ikke helt å kjenne på noe annet enn «likegyldighet» - eller....det er sikkert feil begrep, men jeg har liksom stengt av alt kroppslig veldig lenge for å orke alt, så når jeg ser den negative testen så er det liksom ingen positive forventninger eller spenning knyttet til det. Regner med det kan avtales nytt forsøk og sånt når de ringer senere, håper jeg kan prøve kort protokoll.

Fikk ikke mye bivirkninger av sprayen før jeg skulle doble for å minske slimhinne rett før sprøytestart - og da kjente jeg det noe veldig. Jeg har og kontorjobb heldigvis, og har hatt mye mindre å gjøre enn vanlig. Problemet var mest møter og konsentrasjon ovenfor andre, klarte liksom å gjennomføre egne konsentrasjonoppgaver - med lavt stoffskifte er jeg sjukt trent i å gjøre det meste uten å ane hvordan det gikk an å gjennomføre 😛

Skal på forsøk 2 så snart det lar seg gjøre (må bare vente på mens, fikk negativ test nettopp). 

Har hatt selvpålagt treningsforbud etter uttak da, man kjenner jo at eggstokkene virkelig er der. Og jeg er ikke spesielt gira på vridd eggstokk en gang til ass. 

Aner egentig ikke hvordan tiden etter uttak hadde vært sånn i «normalen», hadde en sinnsyk halsbetennelse fra helvete i nesten 3 uker før/etter uttak. Men dårlig sånn utover at det rev i eggstokkene og var ømt tror jeg ikke det var altså. Tror jeg hadde gått på jobb dagen etter, men jeg sitter jo på bakenden hele dagen. Kunne ikke gått på jobb om jeg jobbet på helseinstitusjon eller noe sånt. 

Så trist å høre at du fikk negativ test :( veldig leit å høre. Håper også du får kort protokoll slik at du kommer raskt igang igjen. Gruer meg veldig til testingen begynner jeg også, men man må jo bare prøve å tenke positivt. Håper det går bedre på neste forsøk :) 

ja, har kontorjobb selv så ser for meg at det blir å jobbe dagen etter, siden jeg uansett bare sitter i ro dagen lang foruten om møter etc:) tusen takk for erfaringen din og at du ville dele den:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Jeg har gått via Medicus Stavanger og er nå gravid med første ferskforsøk. Termin i begynnelsen av august 🙂 Hvis spørsmål om hva og hvordan så svarer jeg gjerne! 

Krysser fingrene for alle her om at dere lykkes!🤞

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fnugg, varme tanker til deg 💗. Du er jo tidlig i prosessen, så satser på bedre hell for deg ved neste forsøk 🤞🤞🤞 Men negativ test er pyton, særlig så mye som vi må gjennom for å komme dit. Gjør noe hyggelig i helga ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inahaoff skrev:

Åå :) så hyggelig med en enda en bra erfaring og klaff på første forsøk, det er helt fantastisk å høre om 😍 ja er sikkert smart med egenmelding på uttaksdagen. Men samtidig håper jeg jeg kan jobbe den dagen, siden jeg er relativt ny i jobben men, men babyønsket går selvsagt først. Hadde du egenmelding fordi du var dårlig etter uttaket eller var det pga at du ikke ville anstrenge deg med tanke på prosessen etc?  Tusen takk igjen:) 

Ja jeg er overlykkelig for det😍👏 

Vi hadde 3 timers kjøretur en vei til sykehuset, så hadde ikke rukket noe jobb den dagen😂 Jeg ble dårlig pga alle tablettene (som man får før uttaket) jeg fikk også.. Det ble en lang biltur hjem igjen🙈 Uansett tror jeg det hadde vært best med egenmelding for min del☺️ Men folk opplever det forskjellig😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, inahaoff skrev:

Åå :) så hyggelig med en enda en bra erfaring og klaff på første forsøk, det er helt fantastisk å høre om 😍 ja er sikkert smart med egenmelding på uttaksdagen. Men samtidig håper jeg jeg kan jobbe den dagen, siden jeg er relativt ny i jobben men, men babyønsket går selvsagt først. Hadde du egenmelding fordi du var dårlig etter uttaket eller var det pga at du ikke ville anstrenge deg med tanke på prosessen etc?  Tusen takk igjen:) 

Man får smertestillende (Morfin) og beroligende medisin før uttak. Du skal ikke kjøre bil selv resten av dagen. Ville aldri gått på jobb den dagen, uavhengig av hvilket arbeid du har. Ved sykehuset jeg er tilknyttet, sykemeldes man automatisk tre dager fra og med uttaksdag. Men du må jo kjenne på det selv:) Lykke til! 

Anonymkode: f69f0...d41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, inahaoff said:

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Ble gravid på første forsøk men det endte i SA nesten med en gang. På uttaket klarte jeg mesterstykket å ikke få med meg at jeg måtte ta smertestillende med en gang jeg kom på sykehuset, så jeg fikk ikke tatt før 15 min før uttak. Litt kort tid og derfor litt vondt, men helt overkommelig. Jeg tok imot sykemeldingen de tre dagene med uttak og innsett, var ganske slapp etter relativt høye hormon doser og var ikke så langt unna å bli overstimulert, men hadde vel strengt tatt klart å gå på jobb dagen etter uttak. Innsett merker du omtrent ikke. 

Tenk ikke så mye på at du har startet ny jobb, uansett tar jo graviditet noen måneder og ivf prosessen kan fort bli lang. Jeg har holdt på i nesten et år, starter forsøk nr 4 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Fnugg said:

Jeje, blendahvitt som vanlig på testinga - såeh 😔 

Så utrolig kjipt. Kjenner meg godt igjen i apati følelsen, jo flere negative tester man får jo mer forventer man å bli skuffet. Det er nok en forsvarsmekanisme man kanskje skal være litt glad for. Dette dreier seg dessverre alt for mye om flaks. Krysser fingrene for bedre resultat neste runde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, inahaoff skrev:

Hei.

Jeg er helt ny her og jeg har nå gått på gonal f i 7 dager i morgen og da skal jeg også på ultralyd kontroll og ta blodprøve.

Har prøvd å bli gravid med min mann i 2 år uten å lykkes, så da ble det ivf behandling på oss. Er det noen her inne som har lyktes? Kjenner jeg er skikkelig nervøs for uttak og innsett 😕 noen erfaringer med uttak? Ble dere sykemeldt? Har nylig startet i ny jobb så føler meg nesten litt slu som har satt i gang denne prosessen men føler samtidig at dette må gå foran alt når ønsket er så sterkt ❤️

Vi hadde prøvd i ca fem år da vi begynte med ivf, hvorav ca to og et halvt år aktivt. Før ivf hadde jeg blitt gravid en gang, men mistet i uke 7(MA). Ble gravid på første ivf forsøk, men mistet i uke 6.Var imidlertid heldig og fikk fem blastocyster på frys. Første fryseforsøk var negativt. Andre fryseforsøk var positivt. Er i dag 11+ 6. Var på UL tidligere denne uken og fikk se en liten krabat på fem cm som lå og sprelte.

Jeg har hatt lite bivirkninger av medisinene. Gikk også på endel medisiner ifbm frysforsøkene. Men ble sykmeldt rutinemessig tre dager ifbm uttak.

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Waldfee skrev:

@Fnugg, varme tanker til deg 💗. Du er jo tidlig i prosessen, så satser på bedre hell for deg ved neste forsøk 🤞🤞🤞 Men negativ test er pyton, særlig så mye som vi må gjennom for å komme dit. Gjør noe hyggelig i helga ☺️

 

4 timer siden, Wiley skrev:

Så utrolig kjipt. Kjenner meg godt igjen i apati følelsen, jo flere negative tester man får jo mer forventer man å bli skuffet. Det er nok en forsvarsmekanisme man kanskje skal være litt glad for. Dette dreier seg dessverre alt for mye om flaks. Krysser fingrene for bedre resultat neste runde!

Takk dere! 😘

Det bidro ikke så veldig positivt på humøret at hun resepsjonsdama bare «....Fnugg...du kan jo ikke starte rett på neste forsøk som vanlig - det står en beskjed her på deg - «hvis ikke gravid så må hun til UL for å sjekke polypp i livmoren» (oppstod pga stimuleringen) - og jeg bare 😪 Asså, jeg fjernet jo ifjor - inngrepet er jo OK nok (selv om jeg ikke er så gira på 3. inngrepet nå) - men ventetiden var da 4 måneder, og så må jeg jo ha et par måneder med tilheling inni der = 6 mnd utsettelse. Og det er faktisk krise med den psykopatendometriosen min, og ikke minst at jeg ikke akkurat blir yngre.

TIl nå har det aldri ikke vært noe inni der, men jeg håper seriøst at det iallefall DENNE ganga kan gå bort av seg selv. 

Plisplisplisplis. Inngrepet i seg selv er jo ikke så krise, men det er liksom tiden jeg er stresset for. Æh! Får jo klippekort på gynoperativavdelinga med det underlivet her ass.

 

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Fnugg skrev:

 

Takk dere! 😘

Det bidro ikke så veldig positivt på humøret at hun resepsjonsdama bare «....Fnugg...du kan jo ikke starte rett på neste forsøk som vanlig - det står en beskjed her på deg - «hvis ikke gravid så må hun til UL for å sjekke polypp i livmoren» (oppstod pga stimuleringen) - og jeg bare 😪 Asså, jeg fjernet jo ifjor - inngrepet er jo OK nok (selv om jeg ikke er så gira på 3. inngrepet nå) - men ventetiden var da 4 måneder, og så må jeg jo ha et par måneder med tilheling inni der = 6 mnd utsettelse. Og det er faktisk krise med den psykopatendometriosen min, og ikke minst at jeg ikke akkurat blir yngre.

TIl nå har det aldri ikke vært noe inni der, men jeg håper seriøst at det iallefall DENNE ganga kan gå bort av seg selv. 

Plisplisplisplis. Inngrepet i seg selv er jo ikke så krise, men det er liksom tiden jeg er stresset for. Æh! Får jo klippekort på gynoperativavdelinga med det underlivet her ass.

 

Så kjipt:-( jeg skal også gjennomgå hysteroskopi nå, skal ringe inn så snart jeg får mens for å se om de har ledig tid til meg. Jeg også håååper de finner mange polypper🙈🙈da er det iallefall noe å fikse på😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Butter skrev:

Vi hadde prøvd i ca fem år da vi begynte med ivf, hvorav ca to og et halvt år aktivt. Før ivf hadde jeg blitt gravid en gang, men mistet i uke 7(MA). Ble gravid på første ivf forsøk, men mistet i uke 6.Var imidlertid heldig og fikk fem blastocyster på frys. Første fryseforsøk var negativt. Andre fryseforsøk var positivt. Er i dag 11+ 6. Var på UL tidligere denne uken og fikk se en liten krabat på fem cm som lå og sprelte.

Jeg har hatt lite bivirkninger av medisinene. Gikk også på endel medisiner ifbm frysforsøkene. Men ble sykmeldt rutinemessig tre dager ifbm uttak.

Lykke til ❤️

Så utrolig fint å få se den lille krabaten etter de kampene :):) ❤️ Ja forstår det slik på de fleste her at det er vanlig å ta i mot den sykemeldingen, så det er kanskje smart uavhengig av om jeg føler meg frisk til å gå på jobb igjen. 

Tusen takk og håper du får en veldig fin tid fremover:) ❤️ Herlig og endelig kunne slappe av kan jeg tenke meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maya89 skrev:

Ja jeg er overlykkelig for det😍👏 

Vi hadde 3 timers kjøretur en vei til sykehuset, så hadde ikke rukket noe jobb den dagen😂 Jeg ble dårlig pga alle tablettene (som man får før uttaket) jeg fikk også.. Det ble en lang biltur hjem igjen🙈 Uansett tror jeg det hadde vært best med egenmelding for min del☺️ Men folk opplever det forskjellig😃

Hehe den ser jeg da! Hufff, ja de advarte om det på riksen det med at jeg kunne bli dårlig av tablettene, men håper håper jeg slipper unna det, hehe. Kan jeg spørre om du gjorde noe spesielt i ruge perioden? Sikkert bare å leve som normalt som legen sier, men jeg mener drakk du kaffe? Spiste du noe spesielt eller levde du rett og slett helt normalt? Utrolig vanskelig å vite hva man skal forholde seg til og har 2 SAer bak meg så er litt redd også for at det skal skje igjen 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, inahaoff skrev:

Hehe den ser jeg da! Hufff, ja de advarte om det på riksen det med at jeg kunne bli dårlig av tablettene, men håper håper jeg slipper unna det, hehe. Kan jeg spørre om du gjorde noe spesielt i ruge perioden? Sikkert bare å leve som normalt som legen sier, men jeg mener drakk du kaffe? Spiste du noe spesielt eller levde du rett og slett helt normalt? Utrolig vanskelig å vite hva man skal forholde seg til og har 2 SAer bak meg så er litt redd også for at det skal skje igjen 😕 

Er vel forskjellig hvordan man reagerer på tablettene😁 Jeg tar aldri tabletter, ikke paracet en gang🙈 Kan være derfor jeg ble så dårlig?🤭 

Det skjønner jeg veldig godt! Den redselen vil nok være der uansett desverre, men.. De setter inn det fineste egget, av beste kvalitet.. Så sjansen mener jeg burde være større for å beholde.. Isåfall, slik prøvde jeg og tenke☺️ 

Jeg Var mye mer aktiv, leste dette et sted at det gjorde blodstrømmingen bedre i kroppen(livmor osv)😃 Så jeg gikk sopptur hver dag, fra 2-4 timer.. Noe som hjalp på tankene også!😊 Ellers, levde jeg som gravid.. Drakk ikke koffein, spiste ikke spekemat osv😂 

Uansett, ikke bekymre deg for mye på forhånd! Kanskje er 3 gang tingen?😍👏 Tenk positivt☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...