Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

10 timer siden, malla1992 skrev:

Begynte å blø i dag, fikk så store smerter i magen å sidene at jeg dro på legevakta i kveld. Kom inn til en som skulle undersøke meg, men hun fant ingen foster. Så spør hun meg hvorfor jeg tror jeg er gravid, så sier har gått gjennom IVF å tatt 3 tester hvor alle sier jeg er gravid. Har følt meg gravid osv. Snakket med hausken som sa at jeg var 4 uker på vei, hadde vært 5 uker på vei i morgen. Da sier hun å så du har blitt inseminert, nei sier jeg å foklarer hvordan IVF fungerer. Virket ikke som om hun forsto. Var bare merkelig hele dama. Når man blir gravid gjennom IVF så vet man  jo hvor langt man er på vei pga man vet akkurat datoen når unnfangelsen skjer. Tok ny HCG så får høre svar på tirsdag. 

Så utrolig synd, forferdelig å gå å bekymre seg. Man ønsker jo å vite med en gang om det har gått bra. Og forunderlig at denne legen tilsynelatende hadde lite kunnskap om ivf. Håper det var en harmløs blødning, at at alt er bra!! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, malla1992 said:

Begynte å blø i dag, fikk så store smerter i magen å sidene at jeg dro på legevakta i kveld. Kom inn til en som skulle undersøke meg, men hun fant ingen foster. Så spør hun meg hvorfor jeg tror jeg er gravid, så sier har gått gjennom IVF å tatt 3 tester hvor alle sier jeg er gravid. Har følt meg gravid osv. Snakket med hausken som sa at jeg var 4 uker på vei, hadde vært 5 uker på vei i morgen. Da sier hun å så du har blitt inseminert, nei sier jeg å foklarer hvordan IVF fungerer. Virket ikke som om hun forsto. Var bare merkelig hele dama. Når man blir gravid gjennom IVF så vet man  jo hvor langt man er på vei pga man vet akkurat datoen når unnfangelsen skjer. Tok ny HCG så får høre svar på tirsdag. 

Uff, det er bare så utrolig urettferdig om du mister nå. :( Burde ikke være mulig. 

Kunnskapen om svangerskap er dessverre utrolig dårlig på legevakten, hører mye rart derfra. 

2 hours ago, Livi said:

Tok selvfølgelig ny test i dag. Og jeg syns jeg kunne skimte en skyggestrek. Kan jo bare være jeg som ønsker å være veldig optimistisk. Men det er jo lov å håpe❤️

Er du ikke 12 dpo i dag? Negativ test i går er jo ikke til å stole på. Jeg fikk ikke positiv før 13 dpo. Krysser fingrene. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Livi skrev:

Tok selvfølgelig ny test i dag. Og jeg syns jeg kunne skimte en skyggestrek. Kan jo bare være jeg som ønsker å være veldig optimistisk. Men det er jo lov å håpe❤️

Ojoj, så utrolig spennende! Testet kanskje for tidlig, da. Krysser! 🤞Når er testdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, malla1992 skrev:

Begynte å blø i dag, fikk så store smerter i magen å sidene at jeg dro på legevakta i kveld. Kom inn til en som skulle undersøke meg, men hun fant ingen foster. Så spør hun meg hvorfor jeg tror jeg er gravid, så sier har gått gjennom IVF å tatt 3 tester hvor alle sier jeg er gravid. Har følt meg gravid osv. Snakket med hausken som sa at jeg var 4 uker på vei, hadde vært 5 uker på vei i morgen. Da sier hun å så du har blitt inseminert, nei sier jeg å foklarer hvordan IVF fungerer. Virket ikke som om hun forsto. Var bare merkelig hele dama. Når man blir gravid gjennom IVF så vet man  jo hvor langt man er på vei pga man vet akkurat datoen når unnfangelsen skjer. Tok ny HCG så får høre svar på tirsdag. 

Så leit, og kjedelig med dårlig opplevelse på legevakta. Har samme erfaring at de vet lite om IVF, svangerskap osv. Krysser fingrene for at dette er en ufarlig blødning 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Butter skrev:

Ja, det er viktig å kunne kose seg med det man allerede har og også få tankene over på noe annet 😄❤️

Ja, håper virkelig det går med oss jeg også. De siste dagene har symptomene (som for øvrig aldri har vært veldig sterke) nesten forsvunnet helt. Jeg håper det skyldes at jeg nå er over i uke 12 og ikke at noe er galt. Skal på UL til tirsdag og håper jeg kan slippe både jubelen og nyheten «løs» 😄❤️

Jeg tenker at symptomene nok kan variere litt, uten at det er noe galt! Tror ikke det er grunn til å bekymre seg, mange har få symptomer og får fine barn. Kan ikke huske at jeg hadde særlig symptomer ved 12 uker, jeg heller, og barn ble det💙. Gleder meg til å høre når du har vært på UL 🤞💗 klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Albbas skrev:

Er du ikke 12 dpo i dag? Negativ test i går er jo ikke til å stole på. Jeg fikk ikke positiv før 13 dpo. Krysser fingrene. ❤️

Jeg er vel 13 dpo i dag

 

32 minutter siden, Waldfee skrev:

Ojoj, så utrolig spennende! Testet kanskje for tidlig, da. Krysser! 🤞Når er testdag?

Jeg har testdag i morgen. Så da får jeg vel dommen. Prøver å ikke bli for optimistisk, men der er vanskelig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, listefyll skrev:

Så utrolig dumt å møte på en lege som er så uerfaren på det. Husk at det er økt risiko for graviditet utenfor livmor ved ivf. Sjekket de grundig med ultralyd på eggstokkene? Hvis du fortsetter å ha smerter må du dra tilbake på legevakta. Det var min gynekolog veldig nøye på da jeg hadde hatt positiv test og han ikke fant noe på ultralyd. Jeg blødde også. 

Dette stemmer iallefall ikke. Det er _ikke_ økt risiko for graviditet utenfor livmor med ivf, det er jo hele poenget - de setter det befruktede egget _inn_ i livmor ikke utenfor🥴. Det kan skje, men er veeldig skjeldent, at det kommer utenfor av en eller annen grunn. Dette har jeg blitt forklart av mine leger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Livi skrev:

Jeg er vel 13 dpo i dag

 

Jeg har testdag i morgen. Så da får jeg vel dommen. Prøver å ikke bli for optimistisk, men der er vanskelig😊

Oj, da kan det jo ha vært for tidlig i går. Krysser 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Betta123 said:

Dette stemmer iallefall ikke. Det er _ikke_ økt risiko for graviditet utenfor livmor med ivf, det er jo hele poenget - de setter det befruktede egget _inn_ i livmor ikke utenfor🥴. Det kan skje, men er veeldig skjeldent, at det kommer utenfor av en eller annen grunn. Dette har jeg blitt forklart av mine leger.

 

Jo, sjansen er større ved IVF, og IVF er en av risikofaktorene for exu. 

https://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/graviditetekstrauterin.php

Jeg har fått det forklart som fordi det kan plasseres feil, og fordi egget blir plassert i livmor tidligere enn ved vanlig befruktning, og derfor har god tid til å "rote seg vekk" før det fester seg. 

Her nevnes også mulige forklaringer:

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2015-06/esoh-roe061015.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Betta123 skrev:

Dette stemmer iallefall ikke. Det er _ikke_ økt risiko for graviditet utenfor livmor med ivf, det er jo hele poenget - de setter det befruktede egget _inn_ i livmor ikke utenfor🥴. Det kan skje, men er veeldig skjeldent, at det kommer utenfor av en eller annen grunn. Dette har jeg blitt forklart av mine leger.

 

For noen grupper av ivf pasienter er det økt risiko for graviditet utenfor livmor, jo. 

https://medicus.no/sporsmaal/er-det-okt-risiko-for-graviditet-utenfor-livmoren-ved-ivf/

Men det er ikke for alle. Og ikke en diskusjon man trenger å ta her. Uansett så er positiv test, manglende fostersekk og smerter symptomer som bør tas på alvor. Jeg fikk beskjed av min gynekolog om å ringe rett til Ullevål hvis jeg fikk store smerter etter at han ikke fant noe på ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på HCG prøven jeg tok på lørdagen å den var på 450 måtte ta en ny en i dag. Synes jeg blør for lite til å være mensen. I går var der bare en strek med blod på en hel dag, Og det kommer bare rent blod på papiret når jeg tørker meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, malla1992 skrev:

Fikk svar på HCG prøven jeg tok på lørdagen å den var på 450 måtte ta en ny en i dag. Synes jeg blør for lite til å være mensen. I går var der bare en strek med blod på en hel dag, Og det kommer bare rent blod på papiret når jeg tørker meg. 

Det er jo gode nyheter, tok du en HCG prøve før den på 450 eller var det første etter innsett ? 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Maldo skrev:

Det er jo gode nyheter, tok du en HCG prøve før den på 450 eller var det første etter innsett ? 🌺

Var den første ja. Men hvis jeg mista på lørdagen så hadde den vell kanskje ikke rekt å synke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, malla1992 skrev:

Var den første ja. Men hvis jeg mista på lørdagen så hadde den vell kanskje ikke rekt å synke ? 

Dobbelt sjekket hvor en gynekolog hadde svart på der spørsmålet, å den halveres hver dag etter en eventuel abort. Så det svarer du får på dagens test vil nok være ganske klokkeklar 🌺 jeg har trua, selv om alle føler at de mister når det kommer blod. Å hvis du nesten ikke blør nå så er jo der veldig bra. Når jeg har mista har jeg blødd forferdelig mye med ekstreme mens smerter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maldo skrev:

Dobbelt sjekket hvor en gynekolog hadde svart på der spørsmålet, å den halveres hver dag etter en eventuel abort. Så det svarer du får på dagens test vil nok være ganske klokkeklar 🌺 jeg har trua, selv om alle føler at de mister når det kommer blod. Å hvis du nesten ikke blør nå så er jo der veldig bra. Når jeg har mista har jeg blødd forferdelig mye med ekstreme mens smerter

Så hvis jeg mistet på lørdagen så skulle den vært halvert den dagen eller dagen etter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, malla1992 skrev:

Så hvis jeg mistet på lørdagen så skulle den vært halvert den dagen eller dagen etter ? 

Yes, så hvis der ha en abort vises det tydelig på dagens test. Får du svar imorgen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maldo skrev:

Yes, så hvis der ha en abort vises det tydelig på dagens test. Får du svar imorgen ?

Får svar i morgen ja. Men tror selv at jeg måtte ha mistet, har jo blødd siden lørdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, malla1992 skrev:

Fikk svar på HCG prøven jeg tok på lørdagen å den var på 450 måtte ta en ny en i dag. Synes jeg blør for lite til å være mensen. I går var der bare en strek med blod på en hel dag, Og det kommer bare rent blod på papiret når jeg tørker meg. 

Fælt å ikke vite ❤ Krysser fingrene for deg, håper på det beste! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, malla1992 said:

Får svar i morgen ja. Men tror selv at jeg måtte ha mistet, har jo blødd siden lørdag. 

Hvor mye har du blødd? Og hvilken uke+dag ble hcg testet? 

Jeg blødde friskt blod flere dager ca i uke 5, var helt sikker på at jeg hadde mistet. Måtte bruke bind. Men det gikk bra. Så det er alltids håp. Krysser alt jeg kan for deg. ❤️ Når får du svar på neste hcg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...