Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Fnugg said:

 

Takk dere! 😘

Det bidro ikke så veldig positivt på humøret at hun resepsjonsdama bare «....Fnugg...du kan jo ikke starte rett på neste forsøk som vanlig - det står en beskjed her på deg - «hvis ikke gravid så må hun til UL for å sjekke polypp i livmoren» (oppstod pga stimuleringen) - og jeg bare 😪 Asså, jeg fjernet jo ifjor - inngrepet er jo OK nok (selv om jeg ikke er så gira på 3. inngrepet nå) - men ventetiden var da 4 måneder, og så må jeg jo ha et par måneder med tilheling inni der = 6 mnd utsettelse. Og det er faktisk krise med den psykopatendometriosen min, og ikke minst at jeg ikke akkurat blir yngre.

TIl nå har det aldri ikke vært noe inni der, men jeg håper seriøst at det iallefall DENNE ganga kan gå bort av seg selv. 

Plisplisplisplis. Inngrepet i seg selv er jo ikke så krise, men det er liksom tiden jeg er stresset for. Æh! Får jo klippekort på gynoperativavdelinga med det underlivet her ass.

 

Vurdert å gjøre inngrepet privat? Jeg tok det på Hausken, ingen ventetid. Det koster jo, men har man råd er det verdt å slippe ventetiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.11.2018 den 8.29, inahaoff skrev:

Tusen takk for det. Ja veldig spennende å se hvordan stimuleringen har fungert. Føler selv at jeg er ekstra støl i magen osv så håper det er et godt tegn, men har kun gått på 150 i 7 dager så vet ikke om det er mye eller lite jeg? :) fikk bare høre det var tilpasset meg i min prosess. Så leit å høre at dere ikke har lyktes enda 😕 er du i gang med nytt forsøk nå? Har dere gått privat etter 4 forsøk? håper dere lykkes snart!! 

Hvordan gikk UL? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Albbas skrev:

Vurdert å gjøre inngrepet privat? Jeg tok det på Hausken, ingen ventetid. Det koster jo, men har man råd er det verdt å slippe ventetiden. 

I wish :P 

Det at vi går privat på IVF er ikke fordi vi egentlig har råd til det, men fordi det i praksis var eneste valg. Med alle disse knuste sparegrisene så må jeg nok pent vente i det offentlige på de andre tingene (og aller helst ikke dukke opp en eneste ekstrautgift :P )

Hva betaler man for den type inngrep forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Hvordan gikk UL? 😊

Hei 😊 det gikk fint. Det vil si at jeg må jo gå på hormoner i 3 dager til og litt høyere dose. Jeg gikk på 150 og den har nå blitt økt til 200, så er litt støl i magen etc, men han sa at det så ut som om eggstokkene hadde vokst i størrelse men at de ville de skulle vokse enda litt til. Så blir det uttak på torsdag og forhåpentligvis innsett neste helg igjen 😄 jeg prøver å tenke på det, så får denne stølheten i magen bare være verd det:) hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Maya89 skrev:

Er vel forskjellig hvordan man reagerer på tablettene😁 Jeg tar aldri tabletter, ikke paracet en gang🙈 Kan være derfor jeg ble så dårlig?🤭 

Det skjønner jeg veldig godt! Den redselen vil nok være der uansett desverre, men.. De setter inn det fineste egget, av beste kvalitet.. Så sjansen mener jeg burde være større for å beholde.. Isåfall, slik prøvde jeg og tenke☺️ 

Jeg Var mye mer aktiv, leste dette et sted at det gjorde blodstrømmingen bedre i kroppen(livmor osv)😃 Så jeg gikk sopptur hver dag, fra 2-4 timer.. Noe som hjalp på tankene også!😊 Ellers, levde jeg som gravid.. Drakk ikke koffein, spiste ikke spekemat osv😂 

Uansett, ikke bekymre deg for mye på forhånd! Kanskje er 3 gang tingen?😍👏 Tenk positivt☺️ 

Åå, det var en veldig fin tankegang, skal prøve å tenke på det jeg også, og er Jo helt sant som du sier at de bruker det beste egget, så får bare prøve å tenke positivt :):) angående det å være aktiv ble jeg anbefalt ingen hopping eller spretting eller hardtrening men har hund så går turer med henne hver dag og har trent styrke ca 3 dager i uken noe som har gått greit hittil men tenker jeg skal ikke trene for tungt nå de siste dagene på hormoner siden jeg merker også jeg blir litt svakere i kroppen av dem. Hvor lenge gikk du på hormon sprøyter? Jeg ble satt opp til 200 i 4 dager til, så 10 dager til sammen nå når jeg var på sykehuset. De 6 første dagene gikk jeg kun på 150. Men tenker at sykehuset vet godt hva de driver med så får bare stole på dem :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fnugg said:

I wish :P

Det at vi går privat på IVF er ikke fordi vi egentlig har råd til det, men fordi det i praksis var eneste valg. Med alle disse knuste sparegrisene så må jeg nok pent vente i det offentlige på de andre tingene (og aller helst ikke dukke opp en eneste ekstrautgift :P )

Hva betaler man for den type inngrep forresten?

Ca 6000 for hysteroskopi på Hausken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, inahaoff skrev:

Åå, det var en veldig fin tankegang, skal prøve å tenke på det jeg også, og er Jo helt sant som du sier at de bruker det beste egget, så får bare prøve å tenke positivt :):) angående det å være aktiv ble jeg anbefalt ingen hopping eller spretting eller hardtrening men har hund så går turer med henne hver dag og har trent styrke ca 3 dager i uken noe som har gått greit hittil men tenker jeg skal ikke trene for tungt nå de siste dagene på hormoner siden jeg merker også jeg blir litt svakere i kroppen av dem. Hvor lenge gikk du på hormon sprøyter? Jeg ble satt opp til 200 i 4 dager til, så 10 dager til sammen nå når jeg var på sykehuset. De 6 første dagene gikk jeg kun på 150. Men tenker at sykehuset vet godt hva de driver med så får bare stole på dem :):) 

Nei nå tenkte ikke jeg hard trening, bare være i aktivitet😃👍 Rørelse gjør godt😁 

Tror det ble 11 dager med hormonsprøyter.. Måtte ha 2 forskjellige😊 Vil tro de kan det de holder på med ja😃 Super glad denne muligheten finnes, å at dette er et tilbud for oss☺️ Blir spennende og følge deg fremover, jeg skal krysse fingrene for deg👏😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Maya89 skrev:

Nei nå tenkte ikke jeg hard trening, bare være i aktivitet😃👍 Rørelse gjør godt😁 

Tror det ble 11 dager med hormonsprøyter.. Måtte ha 2 forskjellige😊 Vil tro de kan det de holder på med ja😃 Super glad denne muligheten finnes, å at dette er et tilbud for oss☺️ Blir spennende og følge deg fremover, jeg skal krysse fingrene for deg👏😍 

Tusen takk 😍😍 det setter jeg kjempepris på. Ja, de vet nok hva de driver med ja, hehe. Sa til sambo at , ja nå får vi legge alt ansvar over på teknologi og helsesektoren og sette oss tilbake og slappe av, hehe 🤗 ja jeg skal oppdatere her inne etter hvert, men har heller ikke tenkt å tilbringe for mye tid på forumer i ruge perioden pga jeg er redd jeg kan bli stressa av det, men skal absolutt oppdatere her:) hehe. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Albbas skrev:

Ca 6000 for hysteroskopi på Hausken. 

Really? Det var jo ikke avskrekkende 🧐 Jeg så for meg sånn 30.000 eller no liksom......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fnugg said:

Really? Det var jo ikke avskrekkende 🧐 Jeg så for meg sånn 30.000 eller no liksom......

 

https://www.klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/

6350 for diagnostisk og 8500 for kirurgisk. Aner ikke hva forskjellen er, de fjernet en liten polypp hos meg for 6350, jeg fikk scratching samtidig. Det er jo ikke en avansert prosedyre. 

I det offentlige får man av og til narkose, på Hausken ble jeg bare bedt om å ta paracet først, så de gjør jo ikke så mye ut av det, noe som holder prisen nede. 

Kjedelig at det er så lang ventetid på forholdsvis enkle prosedyrer i det offentlige... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Albbas skrev:

https://www.klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/

6350 for diagnostisk og 8500 for kirurgisk. Aner ikke hva forskjellen er, de fjernet en liten polypp hos meg for 6350, jeg fikk scratching samtidig. Det er jo ikke en avansert prosedyre. 

I det offentlige får man av og til narkose, på Hausken ble jeg bare bedt om å ta paracet først, så de gjør jo ikke så mye ut av det, noe som holder prisen nede. 

Kjedelig at det er så lang ventetid på forholdsvis enkle prosedyrer i det offentlige... 

Åja, nei - den jeg tok var narkose. Alle gjorde det på dagposten jeg var på. De kan vel ikke fjerne polypper i livmoren bare med paracet?

Det ble jeg såpass skeptisk til at jeg ikke tør det :P På lapraskopien skulle jeg egentlig bare innom et par timer, men når de kikket inn endte operasjonen alene på den tiden og jeg måtte overnatte - så jeg tør ikke sjanse. 

Får heller håper det ikke er noe der, og eventuelt gnåle så mye på de og ringe hver bidige dag så de ikke orker å la meg vente mer 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Fnugg said:

Åja, nei - den jeg tok var narkose. Alle gjorde det på dagposten jeg var på. De kan vel ikke fjerne polypper i livmoren bare med paracet?

Det ble jeg såpass skeptisk til at jeg ikke tør det :P På lapraskopien skulle jeg egentlig bare innom et par timer, men når de kikket inn endte operasjonen alene på den tiden og jeg måtte overnatte - så jeg tør ikke sjanse. 

Får heller håper det ikke er noe der, og eventuelt gnåle så mye på de og ringe hver bidige dag så de ikke orker å la meg vente mer 😂

Hvis det er mistanke om mange polypper kan det jo hende de gir noe sterkere enn paracet? Men uttak for meg på morfin var MYE vondere enn hysteroskopi på paracet. Det var ikke vondt i det hele tatt. Selv om jeg var veldig skeptisk. 

Men det er jo bare å kontakte dem og høre hva de tror om ditt tilfelle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, inahaoff skrev:

Tusen takk 😍😍 det setter jeg kjempepris på. Ja, de vet nok hva de driver med ja, hehe. Sa til sambo at , ja nå får vi legge alt ansvar over på teknologi og helsesektoren og sette oss tilbake og slappe av, hehe 🤗 ja jeg skal oppdatere her inne etter hvert, men har heller ikke tenkt å tilbringe for mye tid på forumer i ruge perioden pga jeg er redd jeg kan bli stressa av det, men skal absolutt oppdatere her:) hehe. 

 

 

Rett innstilling synes jeg😃👏 Det er ute av våre hender.. For min del hadde samboeren min dårlig kvalitet og lite sperm.. Så vi visste at sjansen uansett var større med ivf enn å få det til selv.. ☺️ Man må bare ta det som det kommer.. Så det er bare å lene seg tilbake😃 

Jeg leste mye inne på forum under prossesen, skremte meg opp skikkelig.. 😂 Bare tull vet du, man vil jo vite alt.. Hehe! Men noen gang er det bedre å være uvitende🙈 (Gruer seg mindre)😎 Slapp av, kos deg, ikke tenk for mye! Mitt beste råd!😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Maya89 skrev:

Rett innstilling synes jeg😃👏 Det er ute av våre hender.. For min del hadde samboeren min dårlig kvalitet og lite sperm.. Så vi visste at sjansen uansett var større med ivf enn å få det til selv.. ☺️ Man må bare ta det som det kommer.. Så det er bare å lene seg tilbake😃 

Jeg leste mye inne på forum under prossesen, skremte meg opp skikkelig.. 😂 Bare tull vet du, man vil jo vite alt.. Hehe! Men noen gang er det bedre å være uvitende🙈 (Gruer seg mindre)😎 Slapp av, kos deg, ikke tenk for mye! Mitt beste råd!😊 

Tusen takk, setter pris på de rådene 🙊😊 hos oss er det ingen av oss som har noe «feil» så det er umulig å vite om det går men må rett og slett bare tenke at det ikke er i våre hender lenger. :) Så ja, slappe av og har tatt i mot tipset om bevegelse så har gått litt ekstra med hunden i går og i dag:) ja må Holde meg litt unna disse forumene men glad jeg skrev her inne og at du svarte da:) 😘 men holder meg unna alle andre type forumer og googler ikke statistikker etc, skumle ting man kan finne når man leter 😱 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, inahaoff skrev:

Tusen takk, setter pris på de rådene 🙊😊 hos oss er det ingen av oss som har noe «feil» så det er umulig å vite om det går men må rett og slett bare tenke at det ikke er i våre hender lenger. :) Så ja, slappe av og har tatt i mot tipset om bevegelse så har gått litt ekstra med hunden i går og i dag:) ja må Holde meg litt unna disse forumene men glad jeg skrev her inne og at du svarte da:) 😘 men holder meg unna alle andre type forumer og googler ikke statistikker etc, skumle ting man kan finne når man leter 😱 

Dere må da ha gode sjangser, siden du har blitt gravid 2 ganger før😃 Nå vil dere også få et befruktet egg av topp kvalitet☺️ Det er godt og få hjelp, når ting ikke går som det skal. Jeg har stor tro på dette😃👏

Neeei, du må holde deg unna statistikk... Det gjorde ikke jeg, ble så stresset og redd 😂 

Du må også bare sende melding her inne, hvis du føler for og prate😊 Både positivt og negativt.. Det er godt å ha noen i denne prosessen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud ass.

Er det noen som vet om medisiner og sånt sitter igjen en stund etter man har sluttet på de? Fikk negativ test på fredag, og sluttet da på Prednisolon+de derre pillene inni *Der* på dagen.

Altså - jeg var på trening i dag og merket at pulsen var helt merkelig - gikk så sjukt kjapt opp og ble merkelig i kroppen/hodet. Så jeg tenkte det sikkert gikk greit å trene videre sålenge jeg tok pauser, men n-e-i.

Ble svimmel og ekkel i kroppen, og kjip puls - så jeg går ned i garderoben, og der klarer jeg selvsagt å begynne med grining i tillegg mens jeg sitter der og er helt skjelven og kjip. Ikke sånn høylytt altså, men når ei spør meg om det går greit så klarer jeg selvsagt dytte ut av meg at «jada, jeg blir bare svimmel av noen prøverørsmedisingreier» - og så er hun jo selvsagt preggo, noe jeg ikke ser før jeg ser på dama 🙈

Aaaaah, jeg blir så FLAU over meg sjøl atte æh. 

Er fortsatt uggen, da. Og like flau. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Fnugg said:

Herregud ass.

Er det noen som vet om medisiner og sånt sitter igjen en stund etter man har sluttet på de? Fikk negativ test på fredag, og sluttet da på Prednisolon+de derre pillene inni *Der* på dagen.

Altså - jeg var på trening i dag og merket at pulsen var helt merkelig - gikk så sjukt kjapt opp og ble merkelig i kroppen/hodet. Så jeg tenkte det sikkert gikk greit å trene videre sålenge jeg tok pauser, men n-e-i.

Ble svimmel og ekkel i kroppen, og kjip puls - så jeg går ned i garderoben, og der klarer jeg selvsagt å begynne med grining i tillegg mens jeg sitter der og er helt skjelven og kjip. Ikke sånn høylytt altså, men når ei spør meg om det går greit så klarer jeg selvsagt dytte ut av meg at «jada, jeg blir bare svimmel av noen prøverørsmedisingreier» - og så er hun jo selvsagt preggo, noe jeg ikke ser før jeg ser på dama 🙈

Aaaaah, jeg blir så FLAU over meg sjøl atte æh. 

Er fortsatt uggen, da. Og like flau. 

Jeg kjenner godt at medisinene sitter i ja, har egentlig gitt opp kroppen helt dette året, den hører på ingen måte etter og alt er bare veldig annerledes. Men flau trenger du ikke være, dette er jo unntakstilstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fnugg skrev:

Herregud ass.

Er det noen som vet om medisiner og sånt sitter igjen en stund etter man har sluttet på de? Fikk negativ test på fredag, og sluttet da på Prednisolon+de derre pillene inni *Der* på dagen.

Altså - jeg var på trening i dag og merket at pulsen var helt merkelig - gikk så sjukt kjapt opp og ble merkelig i kroppen/hodet. Så jeg tenkte det sikkert gikk greit å trene videre sålenge jeg tok pauser, men n-e-i.

Ble svimmel og ekkel i kroppen, og kjip puls - så jeg går ned i garderoben, og der klarer jeg selvsagt å begynne med grining i tillegg mens jeg sitter der og er helt skjelven og kjip. Ikke sånn høylytt altså, men når ei spør meg om det går greit så klarer jeg selvsagt dytte ut av meg at «jada, jeg blir bare svimmel av noen prøverørsmedisingreier» - og så er hun jo selvsagt preggo, noe jeg ikke ser før jeg ser på dama 🙈

Aaaaah, jeg blir så FLAU over meg sjøl atte æh. 

Er fortsatt uggen, da. Og like flau. 

Æsj, så lei opplevelse. De kan jo sitte i litt antakelig, selv om ikke jeg har hatt noen slike bivirkninger (utenom å grine, det har jeg gjort masse pga medisinene😂). Du trenger jo ikke være flau, synes jeg. Bedre å si det som det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Jeg kjenner godt at medisinene sitter i ja, har egentlig gitt opp kroppen helt dette året, den hører på ingen måte etter og alt er bare veldig annerledes. Men flau trenger du ikke være, dette er jo unntakstilstand. 

 

2 timer siden, Waldfee skrev:

Æsj, så lei opplevelse. De kan jo sitte i litt antakelig, selv om ikke jeg har hatt noen slike bivirkninger (utenom å grine, det har jeg gjort masse pga medisinene😂). Du trenger jo ikke være flau, synes jeg. Bedre å si det som det er!

Bra noen anser dette som helt normalt 😋 Jeg kan godt grine litt hjemme altså, men det skjer det jo ikke - bare i upassende situasjoner som på trening når man er sliten 🙄

Jeg lurer litt på om noen aner om man slutter tvert på Prednisolon 5 mg ved negativ test?

Jeg har ikke fått noen kommentarer på det fra Fertilitetssenteret, antar jo de ville sagt noe om det var noe man ikke skulle gjøre (jeg vet man skal sepoere sakte ved høye doser). 

På lørdag (første dag uten) fikk jeg en voldsom indre uro - ganske ekkelt, men gikk heldigvis over. Og så var det jo dette med den merkelige pulsen og svimmelheten i dag - begynner liksom å lure på om jeg kan ha gått glipp av noe. 

Ringer i morgen da altså, får ta med meg pilleboksen på jobb i tilfelle jeg har gått glipp av noe med nedtrapping her 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maya89 skrev:

Dere må da ha gode sjangser, siden du har blitt gravid 2 ganger før😃 Nå vil dere også få et befruktet egg av topp kvalitet☺️ Det er godt og få hjelp, når ting ikke går som det skal. Jeg har stor tro på dette😃👏

Neeei, du må holde deg unna statistikk... Det gjorde ikke jeg, ble så stresset og redd 😂 

Du må også bare sende melding her inne, hvis du føler for og prate😊 Både positivt og negativt.. Det er godt å ha noen i denne prosessen☺️

Det skal jeg huske på, setter utrolig pris på det. Er ikke bare bare med en slik prosess nei, må bare tenke positivt nå så håpe at det ordner seg:) men tusen takk for tilbudet, og om vi ikke høres må du ha masse lykke til med graviditeten og nyte den videre ❤️😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...