Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Love2017juni skrev (4 minutter siden):

….Åsså har du disse to som  lager ett barn som kommer til og trenge ekstra.

Han er vant med og få det som han vil uansett hva, ikke kan kjede seg, han må aldri vente på tur, han kan leke/rope likt om han er i butikk, restaurant eller hjemme, leke med maten; helt ok. 

Synes også det begynner og bli veldig rart at gutten på snart 2år ennå får maten delt opp i like biter som han gjorde for ett år siden…  

Språket kan også variere veldig på barn (men når gutten laga lyd bryllupet så blei det også «å du vil ha mer pølse», likt som alle frokoster hun filmer. Han prøver og snakke, hun svarer; med og gi han mer mat. 

Jeg husker dette var ei greie før, de drev med samme ting frem til helsestasjontime; der de fikk ny info om og «gå videre». Nå har de vel ikke slike timer lengre, så da står de litt på stede hvil til noen forteller de det😅

Nå synes jeg denne detaljanalysen av en toåring har gått altfor langt. Det er forskjell på å diskutere offentlige personer og det å sitte og plukke fra hverandre et lite barn bit for bit. Det burde vi holde oss for gode til.

Det å sitte på et anonymt forum og fjerndiagnostisere, analysere matvaner og kritisere språkutviklingen til en toåring basert på korte videoklipp, synes jeg er skikkelig ubehagelig. Alle barn utvikler seg i ulikt tempo, og foreldre gjør feil og lærer underveis. Å sitte her og spå fremtiden til et lite barn på denne måten er bare ondskapsfullt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Juststop skrev (15 minutter siden):

Nå synes jeg denne detaljanalysen av en toåring har gått altfor langt. Det er forskjell på å diskutere offentlige personer og det å sitte og plukke fra hverandre et lite barn bit for bit. Det burde vi holde oss for gode til.

Det å sitte på et anonymt forum og fjerndiagnostisere, analysere matvaner og kritisere språkutviklingen til en toåring basert på korte videoklipp, synes jeg er skikkelig ubehagelig. Alle barn utvikler seg i ulikt tempo, og foreldre gjør feil og lærer underveis. Å sitte her og spå fremtiden til et lite barn på denne måten er bare ondskapsfullt.

Det som er mest ubehagelig er at mor eksponerer barnet sitt så mye ( selv om hun tror hun ikke gjør det fordi hun skjuler ansikt) at følgere får muligheten til å diskutere...... det er ubehagelig det.....

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Nillani skrev (7 minutter siden):

Det som er mest ubehagelig er at mor eksponerer barnet sitt så mye ( selv om hun tror hun ikke gjør det fordi hun skjuler ansikt) at følgere får muligheten til å diskutere...... det er ubehagelig det.....

Det er fullt mulig å diskutere prinsippet rundt eksponering av barn på generelt grunnlag, uten at vi trenger å sitte her og plukke språket og matvanene til akkurat dette barnet fra hverandre. Det er det som blir usaklig og ubehagelig!

Det er morens ansvar hva hun legger ut, men det er vårt eget ansvar hva vi velger å skrive her inne. Foreldrenes valg og din/deres mening rundt det forsvarer ikke at voksne mennesker sitter på et forum og snakker stygt om et lite barn

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Juststop skrev (1 time siden):

Det er helt greit å være uenig i hvordan foreldrene opptrer offentlig, men å sitte her og forhåndsdømme et lite barnehagebarn som 'en håndfull' er lavmål.

Barnet er helt uskyldig og har ikke valgt foreldrenes eksponering. La barna holdes utenfor denne diskusjonen.

Som voksne (noe jeg antar du er) burde vi holde oss for gode til å snakke negativt om små barn på nett.

Nettopp derfor av den enkle grunn burde ikke barnet eksponeres i det hele tatt!! 

• Nyttig 2
Skrevet
Katinkalille skrev (9 minutter siden):

Nettopp derfor av den enkle grunn burde ikke barnet eksponeres i det hele tatt!! 

Du bommer på poenget. Debatten om eksponering er én ting. Oppførselen til voksne folk i dette kommentarfeltet er noe annet.

Man beskytter ikke et barn mot eksponering ved å sitte på et forum og fjerndiagnostisere, detaljanalisere og snakke nedlatende om et uskyldig barnehagebarn...

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Juststop skrev (2 timer siden):

Det er lett å tenke ut fra sin egen situasjon, men barn er forskjellige. Noen barn har ekstra utfordringer som gjør at barnehagen og foreldrene må samarbeide og kommunisere mye tettere enn det som er 'normalt'. Det som virker som unødvendig mas for én familie, kan være helt avgjørende trygghet og oppfølging for en annen.

I de situasjonene blir behovet løst deretter. Man trenger ikke apper for å registrere bleieskift og antall fruktbiter barna får i seg i løpet av dagen (satt på spissen) som en standard for alle. Det du beskriver gjelder ikke de aller fleste. Jeg har til og med fått beklagelse av en ansatt ved henting fordi de ikke hadde rukket å legge inn disse oppdateringene i appen i løpet av dagen. Det blir etter min mening for dumt, de har 100 andre ting å gjøre gjennom dagen som er mye viktigere. 

Men nå ble dette en avsporing fra hva som skal diskuteres i denne tråden, så gir meg med det☺️

Endret av Kommerikkepånoebra
Tilleggsopplysning om avsporing
Skrevet
Kommerikkepånoebra skrev (14 minutter siden):

I de situasjonene blir behovet løst deretter. Man trenger ikke apper for å registrere bleieskift og antall fruktbiter barna får i seg i løpet av dagen (satt på spissen) som en standard for alle. Det du beskriver gjelder ikke de aller fleste. Jeg har til og med fått beklagelse av en ansatt ved henting fordi de ikke hadde rukket å legge inn disse oppdateringene i appen i løpet av dagen. Det blir etter min mening for dumt, de har 100 andre ting å gjøre gjennom dagen som er mye viktigere. 

Men nå ble dette en avsporing fra hva som skal diskuteres i denne tråden, så gir meg med det☺️

Det er helt greit å legge ballen død. Men husk at for barn med spesifikke utfordringer (som for eksempel diabetes, allergier eller utrygghet), så er nettopp den løpende registreringen av mat, medisiner eller rutiner i appen helt avgjørende for at foreldrene skal vite at barnet er trygt – og kan være avgjørende for barnets fremtid.

Det som oppleses som unødvendig detaljfokus for friske barn, er en nødvendighet for andre. God helg videre!

Skrevet (endret)

Enig , tenker det er foreldre som sitter på denne måten å snakker om andre ,som skaper utenforskap og det er bare trist 

Endret av Orly
  • Liker 1
Skrevet

Tenker at foreldrene kan lese dette å se hvor mye man vet om dette barnet som «ikke eksponeres»… Og endre sin eksponering. 

Sleng på at man også vet hvordan rom,stelleplass, klær, leker, og søvnmønster er…Så er det ganske creepy!

Jeg vet ikke alt dette om mine venners barn. 

Barn utvikler seg forskjellig, men få står på stede hvil i ett år.
Og dette med språk; Mor snakker ikke med barnet når hun villig deler at han babler. Hun gi mat for og få han til og tie. Fordi hun plent skal snappe denne frokosten sin.

Hun burde Droppe å dele frokosten med oss, å snakke(!) MED barnet heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...