Gå til innhold

Stina Bakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ryddet for persondebatt og avsporing. 

Sol, admin. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Palmemor skrev (På 24.7.2026 den 9.39):

Hu er dramatisk i alt. Det var på ingen måte full storm den lørdagen. Ja det blåste og regna og hadde ikke vært ålreit med bryllup da, men det var ikke full storm 

Men trenger det tolkes så bokstavelig da. Regn og vind kan vel kalles storm? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (På 24.7.2026 den 14.01):

Nei, var det jeg mistenkte 😅 Husker hun snakket om en brøyteskavel på en parkeringsplass som var 10 meter høy 😅 Og så var det bare en liten haug, ikke større enn en traktor 🙈

Sjekket du faktisk yr? Dette blir på grensa til komisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Himmelen_91 skrev (På 21.7.2026 den 20.03):

Det der er jo bare sykt!!!! De som tjener så bra, og bruker 30 000 på mat i måneden bare hu der. De burde begge klart å sette av 10 000 hver til barnet i måneden. 

Vet du at de ikke sparer til han da? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Nei, storm er ikke bare litt vind. 

• Liker 5
Skrevet
Pigaloppa skrev (13 timer siden):

Nei, storm er ikke bare litt vind. 

Nei hvis man leser hva storm er så er det ikke bare litt vind. Foreksempel er  full storm : «Vindhastighet fra 24,5 til 28,4 m/s (48–55 knop); kan forårsake større skader på bygninger og skog» 

Noen ganger når det blåser med vindkast og regner så hender det man sier at det er storm ute uten at man vet hva vindhastigheten var og selv om det er litt overdrevet. Poenget var vel uansett at det været var kjedelig å ha et bryllup i. Uavhengig av om det var storm eller bare regn og vind. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (19 timer siden):

Sjekket du faktisk yr? Dette blir på grensa til komisk. 

Ja, fordi jeg er så lei av at alt er storm. Beveger håret seg litt, så er det storm 🙄 Gjelder ikke bare Stina. Men har lagt merke til det flere ganger. At hun sier full storm mens det ikke er bevegelse i buskaset i hagen, men det regner litt. Bruk heller ordet kuling, som mest sannsynlig er mer korrekt. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Klink skrev (4 timer siden):

Nei hvis man leser hva storm er så er det ikke bare litt vind. Foreksempel er  full storm : «Vindhastighet fra 24,5 til 28,4 m/s (48–55 knop); kan forårsake større skader på bygninger og skog» 

Noen ganger når det blåser med vindkast og regner så hender det man sier at det er storm ute uten at man vet hva vindhastigheten var og selv om det er litt overdrevet. Poenget var vel uansett at det været var kjedelig å ha et bryllup i. Uavhengig av om det var storm eller bare regn og vind. 

Du kjenner når det er storm. Da er det ikke bare sånn at frisyren blir rufset til. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Faina skrev (16 minutter siden):

Du kjenner når det er storm. Da er det ikke bare sånn at frisyren blir rufset 

så vanskelig kan man ikke være. Det er en dagligdags overdrivelse eller uttrykk man bruker. Hun fikk fram poenget sitt.

Skrevet
Klink skrev (22 minutter siden):

så vanskelig kan man ikke være. Det er en dagligdags overdrivelse eller uttrykk man bruker. Hun fikk fram poenget sitt.

En kjent frase blandt de som bor på Østlandet " å herregud som det blåser.. det blåser minst storm om ikke mere" 

Det er fordi at mange tror det er storm når tretoppene beveger seg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (3 minutter siden):

En kjent frase blandt de som bor på Østlandet " å herregud som det blåser.. det blåser minst storm om ikke mere" 

Og her jeg bor så er det et uttrykk som betyr at det er dårlig vær liksom. Igjen Stina fikk fram poenget sitt. Det er kjedelig med ute bryllup om det blåser og regner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (50 minutter siden):

Ja, fordi jeg er så lei av at alt er storm. Beveger håret seg litt, så er det storm 🙄 Gjelder ikke bare Stina. Men har lagt merke til det flere ganger. At hun sier full storm mens det ikke er bevegelse i buskaset i hagen, men det regner litt. Bruk heller ordet kuling, som mest sannsynlig er mer korrekt. 

Jeg er blitt beskyldt for å være på spekteret, men… 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Faina skrev (På 24.7.2026 den 8.54):

Full storm? Får dessverre ikke historikken på yr til å vise Sandefjord siste 30 dager. Men noen i området som kan si noe om vindstyrken dagen etter bryllupet? Full storm er fra 24,5 m/s. 

Screenshot_20260724_084729_Snapchat.jpg

Det var langt i fra storm i Sandefjord dagen etter bryllupet hennes, men 10-12 grader, regn og kald nordavind.

Endret av walden
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Ja, de vet ikke bedre... Men å kalle det storm er uansett ikke greit. Det blir det samme som at jeg kaller hunden for katt, fordi et barn i familien for 50 år siden sa det.

• Liker 2
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Og her jeg bor så er det et uttrykk som betyr at det er dårlig vær liksom. Igjen Stina fikk fram poenget sitt. Det er kjedelig med ute bryllup om det blåser og regner. 

Så kall det for dårlig vær da. Eller kuling. Eller vind. Kan ikke slenge om seg med utrykk bare fordi det høres kulere ut. Her jeg bor er vi vant med full storm og orkan, så når det blåser litt og regner, da er det kuling med regn. 

Og jeg finnes ikke på noe spekter, så der kan du være i fred for meg.

• Liker 3
Skrevet
walden skrev (1 time siden):

Det var langt i fra storm i Sandefjord dagen etter bryllupet hennes, men 10-12 grader, regn og kald nordavind.

Takk. Dårlig sommervær altså, men langt fra full storm.

• Liker 2
Skrevet
Faina skrev (4 minutter siden):

Så kall det for dårlig vær da. Eller kuling. Eller vind. Kan ikke slenge om seg med utrykk bare fordi det høres kulere ut. Her jeg bor er vi vant med full storm og orkan, så når det blåser litt og regner, da er det kuling med regn. 

Og jeg finnes ikke på noe spekter, så der kan du være i fred for meg.

Alltids finne noe å klage på. Uvær er et godt ord. 

Igjen poenget var uansett ikke om det var kuling eller storm. Poenget var kjedelig vær å ha et bryllup i. 

• Nyttig 1
Skrevet
Klink skrev (På 25.7.2026 den 22.30):

Ja la oss kaste bort betydningen av ordet,så om litt når det er en liten bris som plutselig defineres som storm så må alle holde seg inne og ikke bevege seg ute om man ikke må.. som kan skje ofte når det er en virkelig storm! Merkelig at man tror at regn og vind = storm. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Pigaloppa skrev (6 timer siden):

Ja la oss kaste bort betydningen av ordet,så om litt når det er en liten bris som plutselig defineres som storm så må alle holde seg inne og ikke bevege seg ute om man ikke må.. som kan skje ofte når det er en virkelig storm! Merkelig at man tror at regn og vind = storm. 

Dette blir bare komisk 😂

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

herregud kan vi slutte å diskutere definisjonen på en storm? Alle vet Stina overdriver med ordbruken sin

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...