Brannslangen Skrevet 30. juli 2017 #81 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Å kalle seg nazist i våre dager er ikke modig. Jo, det er veldig modig å stå frem som nasjonalsosialist slik f. eks jeg gjør. Å møte folks vrangforestillinger kan være svært krevende. Nasjonalsosialismen har aldri gjort en flue fortred. Vi er nasjonalister og vi er sosialister. Det er ingenting galt med å ville bevare sitt folk, og ha en solidarisk og fordelingsorientert økonomisk politikk. Endret 31. juli 2017 av Raven Emerald 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #82 Skrevet 30. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi det vrimler av falske Hitler-sitater. Det har i alle høyeste grad med zionisme å gjøre. Muslimene og nazistene er zionistenes hovedfiender. De hater muslimer like mye som de hater nazister og forsøker å skape et bilde av at Islam og nazisme henger sammen. Vel, jeg får bare beklage at du synes argumenter og fakta er "lavpannet" og i stedet foretrekker å slå ut med armene og erklære hvor kvalm du er. Anonymkode: 2f03b...0c1 Ja, det er mange fakske Hitlersitater, og enda flere som er tatt ut av sammenheng. Du trenger kildekritikk, og å få nesen ut av konspirasjonshelvetet. Det er nok å ta tak i i globale konflikter om du ikke skal blande inn antikvariske paranoide vrangforestillinger. 3 minutter siden, Brannslangen skrev: Jo, det er veldig modig å stå frem som nasjonalsosialist slik f. eks jeg gjør. Å møte folks vrangforestillinger (slike som du har) kan være svært krevende. Nasjonalsosialismen har aldri gjort en flue fortred. Vi er nasjonalister og vi er sosialister. Det er ingenting galt med å ville bevare sitt folk, og ha en solidarisk og fordelingsorientert økonomisk politikk. Nå kan du slutte å tråkke på alle som led, og fortsatt lider, under nazismens herjinger. Er du klar over at det du skriver her er straffbart i mange land? Anonymkode: f5a36...3f6 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #83 Skrevet 30. juli 2017 6 minutter siden, Brannslangen skrev: Jo, det er veldig modig å stå frem som nasjonalsosialist slik f. eks jeg gjør. Å møte folks vrangforestillinger (slike som du har) kan være svært krevende. Nasjonalsosialismen har aldri gjort en flue fortred. Vi er nasjonalister og vi er sosialister. Det er ingenting galt med å ville bevare sitt folk, og ha en solidarisk og fordelingsorientert økonomisk politikk. Jeg har rapportert nazipropagandaen din, samt ditt personangrep. Anonymkode: f5a36...3f6 7
Brannslangen Skrevet 30. juli 2017 #84 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du klar over at det du skriver her er straffbart i mange land? Sionistene kan ryke og reise hvis de tror de kan kneble min ytringsfrihet. Endret 31. juli 2017 av Raven Emerald
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #85 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, Brannslangen skrev: Sionistene kan ryke og reise hvis de tror de kan kneble min ytringsfrihet. Det inkluderer deg. Skjerp deg. Anonymkode: f5a36...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #86 Skrevet 30. juli 2017 12 minutter siden, Brannslangen skrev: Jo, det er veldig modig å stå frem som nasjonalsosialist slik f. eks jeg gjør. Å møte folks vrangforestillinger (slike som du har) kan være svært krevende. Nasjonalsosialismen har aldri gjort en flue fortred. Vi er nasjonalister og vi er sosialister. Det er ingenting galt med å ville bevare sitt folk, og ha en solidarisk og fordelingsorientert økonomisk politikk. Støttes. Er nasjonalsosialist jeg også:-) Anonymkode: 6c3b1...178
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #87 Skrevet 30. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger kildekritikk, og å få nesen ut av konspirasjonshelvetet. Det er nok å ta tak i i globale konflikter om du ikke skal blande inn antikvariske paranoide vrangforestillinger. Vet ikke hva konspirasjonen liksom skulle være her. Og kildekritikk er vel nettopp det jeg driver med når jeg sjekker hvor sitatet kommer fra og konkluderer med at det er falskt. Du er litt forvirret, kan det virke som. Sitat Er du klar over at det du skriver her er straffbart i mange land? Ja, vi lever i totalitære samfunn, som nevnt. Det er dette jeg kjemper i mot. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #88 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva konspirasjonen liksom skulle være her. Og kildekritikk er vel nettopp det jeg driver med når jeg sjekker hvor sitatet kommer fra og konkluderer med at det er falskt. Du er litt forvirret, kan det virke som. Ja, vi lever i totalitære samfunn, som nevnt. Det er dette jeg kjemper i mot. Anonymkode: 2f03b...0c1 Du får vel bare anse meg som mindre begavet, da. Og deportere meg når du får makt. Hvis du tror du lever i et totalitært samfunn, aner du ikke hva du snakker om. Jfr. konspiranoia. Anonymkode: f5a36...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #89 Skrevet 30. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får vel bare anse meg som mindre begavet, da. Og deportere meg når du får makt. Tror ikke du er mindre begavet, egentlig. Det er bare jeg som må klype meg selv i armen og minne meg selv på at jeg diskuterer på et kvinneforum. Om man skulle deportert alle som føler i stedet for å tenke måtte man deportert godt over to tredjedeler av befolkningen, så det blir det neppe noe av. Stemmerett hadde du ikke fått, dog. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #90 Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke du er mindre begavet, egentlig. Det er bare jeg som må klype meg selv i armen og minne meg selv på at jeg diskuterer på et kvinneforum. Om man skulle deportert alle som føler i stedet for å tenke måtte man deportert godt over to tredjedeler av befolkningen, så det blir det neppe noe av. Stemmerett hadde du ikke fått, dog. Anonymkode: 2f03b...0c1 Jeg er mann. Dette er ikke følelser. Det er rasjonalitet, fordi jeg har opplevd historien, og vet godt hva nazisme er, og hva det fører med seg. Du kan gjerne trøste deg med forestillingen om at jeg er et irrasjonelt følelsesstyrt kvinnfolk, men det sier mer om deg enn om meg. Jeg håper du skal slippe å oppleve de redslene du sier at du støtter. Anonymkode: f5a36...3f6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #91 Skrevet 30. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mann. Dette er ikke følelser. Det er rasjonalitet, fordi jeg har opplevd historien, og vet godt hva nazisme er, og hva det fører med seg. Du kan gjerne trøste deg med forestillingen om at jeg er et irrasjonelt følelsesstyrt kvinnfolk, men det sier mer om deg enn om meg. Jeg håper du skal slippe å oppleve de redslene du sier at du støtter. La oss få høre - hva har du opplevd? I stad var det jo sånn at du bare kjente noen som hadde sittet i KZ-leir. Jeg tror ikke du har opplevd noe som helst. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #92 Skrevet 30. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: La oss få høre - hva har du opplevd? I stad var det jo sånn at du bare kjente noen som hadde sittet i KZ-leir. Jeg tror ikke du har opplevd noe som helst. Anonymkode: 2f03b...0c1 Jeg vokste opp med ettervirkningene av krigen. Alle de voksne hadde opplevd den. Vi visste, og vi husket. At dette preget alle de voksne så voldsomt gjorde at jeg i mange år kastet meg over alle kilder, beretninger og tidsvitner jeg kunne, for det var så ubegripelig vanvittig hva som var skjedd. Hele samfunnet var preget av det. Veldig lenge. Vi kunne ikke alltid velge hva vi ville spise, for det var en viss vareknapphet, og folk hadde ikke mye penger. Min far skrek i søvne om natten hele sitt liv. Min onkel var i tysklandsbrigaden, og opplevde vanviddet i etterkrigstiden. Noen familiemedlemmer fikk jeg aldri treffe fordi de døde i tyske leire. Jeg skjønner at du ikke kan forstå dette. Du er vokst opp i en annen tid. Men du kan ikke sitte og forsvare disse uhyrlighetene. Kan du slutte å tråkke på alle de som led under nazismens redsler? At du er så ung at du tror dette bare er fabler, får være så sin sak. Men at du forsøker å ufarliggjøre menneskehetens dystreste kapittel, det kan jeg aldri tolerere. Anonymkode: f5a36...3f6 4
Raven Emerald Skrevet 30. juli 2017 #93 Skrevet 30. juli 2017 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #94 Skrevet 30. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp med ettervirkningene av krigen. Alle de voksne hadde opplevd den. Vi visste, og vi husket. At dette preget alle de voksne så voldsomt gjorde at jeg i mange år kastet meg over alle kilder, beretninger og tidsvitner jeg kunne, for det var så ubegripelig vanvittig hva som var skjedd. Hele samfunnet var preget av det. Veldig lenge. Vi kunne ikke alltid velge hva vi ville spise, for det var en viss vareknapphet, og folk hadde ikke mye penger. Min far skrek i søvne om natten hele sitt liv. Min onkel var i tysklandsbrigaden, og opplevde vanviddet i etterkrigstiden. Noen familiemedlemmer fikk jeg aldri treffe fordi de døde i tyske leire. Jeg skjønner at du ikke kan forstå dette. Du er vokst opp i en annen tid. Men du kan ikke sitte og forsvare disse uhyrlighetene. Du er full av skrøner og tror tydeligvis at du bare kan være ekstra dramatisk så kommer alle til å tro på deg. Jeg har hatt bestefedre jeg også, og ingen av dem delte inntrykkene dine. Jeg hadde også en grandonkel som fortalte min far hva norske motstandsmenn gjorde mot tyskere som havnet i deres hender. Det var ikke pene saker. Sitat Kan du slutte å tråkke på alle de som led under nazismens redsler? At du er så ung at du tror dette bare er fabler, får være så sin sak. Men at du forsøker å ufarliggjøre menneskehetens dystreste kapittel, det kan jeg aldri tolerere. Tough luck. Ungdommen idag vokser opp med Internett og muligheten til å vurdere krigen fra begge sider. Det holder ikke å bare være dramatisk lenger, og løgnene deres kan avsløres av et hav av kilder som er tilgjengelige for alle. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #95 Skrevet 30. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er full av skrøner og tror tydeligvis at du bare kan være ekstra dramatisk så kommer alle til å tro på deg. Jeg har hatt bestefedre jeg også, og ingen av dem delte inntrykkene dine. Jeg hadde også en grandonkel som fortalte min far hva norske motstandsmenn gjorde mot tyskere som havnet i deres hender. Det var ikke pene saker. Tough luck. Ungdommen idag vokser opp med Internett og muligheten til å vurdere krigen fra begge sider. Det holder ikke å bare være dramatisk lenger, og løgnene deres kan avsløres av et hav av kilder som er tilgjengelige for alle. Anonymkode: 2f03b...0c1 Kutt ut. Jeg lar deg ikke kalle meg løgner. Siden du snakker om besteforeldre, må jeg anta at du er så ung at du ikke har hatt de samme opplevelsene som meg. Du bør sette deg nærmere inn i hva som faktisk skjedde under krigen. Har du noen sinne snakket med voksne tyskere om dette? Selv de som er under 40 er svært preget. Du merker det ikke så godt før temaet kommer opp, men jeg kan love deg at dette er vanskelig. Anonymkode: f5a36...3f6 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #96 Skrevet 30. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kutt ut. Jeg lar deg ikke kalle meg løgner. Anonymkode: f5a36...3f6 Det er ingenting du kan gjøre med det annet enn å fortsette å stemme på politikere som vil gjøre meningene mine ulovlig. Men jeg tror ikke det varer så veldig lenge før du ikke kan gjøre det heller. Som sagt, folk er i ferd med å våkne opp. Stadig fler leser seg opp om krigen og skjønner sammenhengen mellom de uhyrlighetene som ble begått av "demokratiske" krefter den gangen og masseinnvandringen de har innført i dag. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #97 Skrevet 30. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting du kan gjøre med det annet enn å fortsette å stemme på politikere som vil gjøre meningene mine ulovlig. Men jeg tror ikke det varer så veldig lenge før du ikke kan gjøre det heller. Som sagt, folk er i ferd med å våkne opp. Stadig fler leser seg opp om krigen og skjønner sammenhengen mellom de uhyrlighetene som ble begått av "demokratiske" krefter den gangen og masseinnvandringen de har innført i dag. Anonymkode: 2f03b...0c1 Jeg ønsker ikke at meningene dine skal være ulovlige. Jeg ønsker at du skal forstå hva de innebærer, slik at du tar avstand fra dem. Dine slutninger har ingen logisk linearitet. Du bygger oppfatningene dine på ugyldige premisser. Det er bare trist. Anonymkode: f5a36...3f6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #98 Skrevet 30. juli 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dine slutninger har ingen logisk linearitet. Ja, ok. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #99 Skrevet 30. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Å kalle seg nazist i våre dager er ikke modig. Anonymkode: f5a36...3f6 Det er det faktisk, på lik linje med at det var modig å komme ut som homofil for ikke alt for mange år siden. Folk har fordommer, sånn er det bare. Anonymkode: e343b...18b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2017 #100 Skrevet 31. juli 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er det faktisk, på lik linje med at det var modig å komme ut som homofil for ikke alt for mange år siden. Folk har fordommer, sånn er det bare. Anonymkode: e343b...18b Dette handler ikke om fordommer, men om å fordømme at noen sverger til en ideologi som innebærer utryddelse av mindreverdige mennesker. Det kan ikke forsvares. Det har ingen ting med mot å gjøre, men idioti. Anonymkode: f5a36...3f6 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå