Gå til innhold

Norsk Nynazisme

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt kvalm av hvordan de holder på...

Anonymkode: 7c5b6...3e7

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt kvalm av hvordan de holder på...

Hva har de gjort som du blir kvalm av, sånn helt spesifikt? 

Anonymkode: 721d3...1da

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og. En skam for landet. Folk mistet livet for å beskytte landet vårt mot nazistene. Noen lever enda og må se disse åndsvake menneske ønske denne ondskapen tilbake.

Anonymkode: 09460...0b9

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har de gjort som du blir kvalm av, sånn helt spesifikt? 

At du spør om det...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men å se ekstreme muslimer og huse terrorister er ok?

Anonymkode: e2eaf...e6a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det vel ingen som har påstått i denne tråden. Ekstremisme fører ikke godt med seg uansett hvilken form for ekstremisme det er. 

Anonymkode: a55ae...36f

• Liker 18
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og. En skam for landet. Folk mistet livet for å beskytte landet vårt mot nazistene. Noen lever enda og må se disse åndsvake menneske ønske denne ondskapen tilbake.

Anonymkode: 09460...0b9

Interessant nok var det fåtallet som så det som en kamp mot nazister. Det var kampen mot tyskerne, mot invasjonen, mot fremmedherredømme og for nasjonal sjølvråderett og demokrati som engasjerte folk. Skal ikke så mye til før dagens innvandring, særlig av unge muslimske menn, vekker samme følelser. 

Blir forøvrig mo i knærne av sexy bleike skinheads, så fremt de ser ariske og ikke altfor arbeiderklasse-bulldog-pøbelaktige ut!

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
Skrevet

En dag vil Den Nordiske Motstandsbevegelsen ta over regjeringsmakten her i landet. Da er det mye som skal ryddes opp i.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hurepoix skrev:

Interessant nok var det fåtallet som så det som en kamp mot nazister. Det var kampen mot tyskerne, mot invasjonen, mot fremmedherredømme og for nasjonal sjølvråderett og demokrati som engasjerte folk. Skal ikke så mye til før dagens innvandring, særlig av unge muslimske menn, vekker samme følelser. 

Blir forøvrig mo i knærne av sexy bleike skinheads, så fremt de ser ariske og ikke altfor arbeiderklasse-bulldog-pøbelaktige ut!

Er ikke de homofile også? Det er tryggest å være stødig og holde beina igjen rundt dem. 

Anonymkode: 104fc...36b

AnonymBruker
Skrevet

mente imot 

AnonymBruker
Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikkr

Endret av Raven Emerald
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Hurepoix skrev:

Dette er løgn. Skam deg!

Anonymkode: f5a36...3f6

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er løgn. Skam deg!

Norge var det okkuperte landet med prosentvis høyest oppslutning om den lokale naziorganisasjonen. Det var svært få konflikter og mye samarbeid med okkupantene, sammenlignet med andre land.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du spør om det...

Jeg spør fordi jeg lurer.  Altså hva har de gjort?

De har holdt en demonstrasjon de ikke hadde søkt om på forhånd, ja, men hva mer?

De hadde i utgangspunktet fått lov til å holde en demonstrasjon i Fredrikstad,  men fikk tilbakekalt godkjenningen av frykt for hva motdemonstrante kom til å gjøre.

• Liker 6
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke de homofile også? Det er tryggest å være stødig og holde beina igjen rundt dem. 

Som du kanskje vet har nazismen et svært tvetydig forhold til homoseksualitet. Offisielt er den helt imot og forfølger homofile og drepte tusenvis, men hele nazismens ikonografi er utenkelig uten homoseksuell estetikk, noe som også til en viss grad gjelder ideologien.

Endret av Hurepoix
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hurepoix skrev:

Norge var det okkuperte landet med prosentvis høyest oppslutning om den lokale naziorganisasjonen. Det var svært få konflikter og mye samarbeid med okkupantene, sammenlignet med andre land.

Like fullt skriver du om historien etter egen bekvemmelighet. Nazismen som ideologi hadde lav status, og det ble ikke bedre av okkupasjonen. Du leser historien uhyre selektivt. Jeg antar at du er såpass ung at du ikke opplevet ettervirkningene av krigen? Det gjorde jeg, og derfor blir jeg kvalm av at noen kan omfavne denne redselsfulle ideologien i våre dager.

• Liker 11
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like fullt skriver du om historien etter egen bekvemmelighet. Nazismen som ideologi hadde lav status, og det ble ikke bedre av okkupasjonen. Du leser historien uhyre selektivt. Jeg antar at du er såpass ung at du ikke opplevet ettervirkningene av krigen? Det gjorde jeg, og derfor blir jeg kvalm av at noen kan omfavne denne redselsfulle ideologien i våre dager.

Den hadde lav status fordi den var okkupantenes ideologi og fordi den kom med løsninger på problemer som det norske demokratiet allerede hadde funnet løsninger på, se kriseforliket og Hovedavtalen i 1935 og problemer som var marginale i Norge (jødisk innflytelse). Ap-regjeringene etter krigen drepte ikke folk, men forfølgelsen og steriliseringen av tatere, samer, homofile, "åndssvake" osv. før og etter krigen hadde klare eugenistiske og fascistoide trekk. 

Endret av Hurepoix
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Brannslangen skrev:

En dag vil Den Nordiske Motstandsbevegelsen ta over regjeringsmakten her i landet. Da er det mye som skal ryddes opp i.

Er det det Nordfront aka gamle Vitt ariskt motstånd som rører på seg igjen?

Spørs om KGs ledelse vil være kjent av å fungere som såpekasse for den slags ideologi.

Anonymkode: 3c9cf...447

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Hurepoix skrev:

Den hadde lav status fordi den var okkupantenes ideologi og fordi den kom med løsninger på problemer som det norske demokratiet allerede hadde funnet løsninger på, se kriseforliket og Hovedavtalen i 1935 og problemer som var marginale i Norge (jødisk innflytelse). Ap-regjeringene etter krigen drepte ikke folk, men forfølgelsen og steriliseringen av tatere, samer, homofile, "åndssvake" osv. før og etter krigen hadde klare eugenistiske og fascistoide trekk. 

At norge ikke skilte seg fra resten av europa i førkrigstiden er ikke noe argument for at nazismen hadde noe stort fotfeste her. Det du påpeker var nokså vanlig tankegang i hele europa i denne perioden, uavhengig av politisk diskurs.

Du kan ikke plukke kilder selektivt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm av sosialister, men jeg lager ikke tråder om dem av den grunn. Er det noe som har hendt nylig sikter til? Det eneste jeg har fått med meg er en liten demonstrasjon.

Anonymkode: e343b...18b

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...