Gå til innhold

Norsk Nynazisme

Fremhevede innlegg

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At norge ikke skilte seg fra resten av europa i førkrigstiden er ikke noe argument for at nazismen hadde noe stort fotfeste her. Det du påpeker var nokså vanlig tankegang i hele europa i denne perioden, uavhengig av politisk diskurs.

Du kan ikke plukke kilder selektivt.

Anonymkode: f5a36...3f6

At demokratiet ikke var seriøst trua verken fra høyre eller venstre, men derimot leverte løsninger i Norge etter 1935 gjorde at Norge skilte seg tydelig fra andre land i Europa fram mot Andre verdenskrig

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hurepoix skrev:

At demokratiet ikke var seriøst trua verken fra høyre eller venstre, men derimot leverte løsninger i Norge etter 1935 gjorde at Norge skilte seg tydelig fra andre land i Europa fram mot Andre verdenskrig

Det er ikke det vi snakker om. Ikke skift tema.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Hurepoix skrev:

At nazismen likevel ikke ble avvist av en gruppe som var forholdsmessig stor i Norge, sammenlignet med andre okkuperte land som virkelig kunne omfavne den som politisk løsning, sier sitt! 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt kvalm av hvordan de holder på...

Anonymkode: 7c5b6...3e7

Jeg regner med at du tenker på den marsjen som var i Kristiansand. Jeg skjønner at de må ha gjort et skremmende inntrykk, uten tvil, jeg er forøvrig mest bekymret over mye av det hatet på nettet som ikke kommer til overflaten. Det er det 'usynlige' hatet på nettet jeg ser på som mest skremmende. Og at folk i den tiden vi lever i er så lite skeptiske til informasjonskilder på Internett. Jeg er samtidig ikke så veldig overrasket med de nyeste terror-angrepene, flyktninge- krisen og i tillegg til dette politikere og alternative medier som nører opp folks frykt enda mer. Noe av det verste jeg har sett så langt er omtalen av muslimer som barneovergripere og voldtektsmenn. Dette i etterkant av sex- angrepene som var i Tyskland og Sverige og barneovergrepene som skjedde i Rotterham i England. Ganske grovt å stigmatisere en hel gruppe og spesielt med slike 'merkelapper'. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Hurepoix skrev:

At nazismen likevel ikke ble avvist av en gruppe som var forholdsmessig stor i Norge, sammenlignet med andre okkuperte land som virkelig kunne omfavne den som politisk løsning, sier sitt! 

Den hadde fortsatt helt marginal oppslutning. Det hopper du tydeligvis over. Og du hopper frem og tilbake mellom førkrigs- og okkupasjonstiden. Dessuten later du som om vi ikke etter krigen fikk vite hvor ille nazismen faktisk var, og at den derved mistet ALL oppslutning i norge.

Det finnes INTET forsvar for å omfavne nazismen i våre dager. Det er ikke noe å diskutere. Du kan prøve å manipulere historien så mye du vil, men det forandrer ingen ting. Bare fortsett å lyve. Det er deg selv du lyver for.

Jeg kommer ALDRI til å akseptere nazismen eller noen som støtter den. Da vil jeg heller dø!

• Liker 7
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av sosialister, men jeg lager ikke tråder om dem av den grunn. Er det noe som har hendt nylig sikter til? Det eneste jeg har fått med meg er en liten demonstrasjon.

Anonymkode: e343b...18b

Nazi- marsj i Kristiansand. Kan ikke lenke til dessverre, men du finner det sikkert ganske lett på nett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den hadde fortsatt helt marginal oppslutning. Det hopper du tydeligvis over. Og du hopper frem og tilbake mellom førkrigs- og okkupasjonstiden. Dessuten later du som om vi ikke etter krigen fikk vite hvor ille nazismen faktisk var, og at den derved mistet ALL oppslutning i norge.

Det finnes INTET forsvar for å omfavne nazismen i våre dager. Det er ikke noe å diskutere. Du kan prøve å manipulere historien så mye du vil, men det forandrer ingen ting. Bare fortsett å lyve. Det er deg selv du lyver for.

Jeg kommer ALDRI til å akseptere nazismen eller noen som støtter den. Da vil jeg heller dø!

Kan du definere hva du legger i nasisme? Inkluderer du da også konsentrasjonleirer, forfølgelse av jøder, homoseksuelle, sigøynere, motstandsfolk o.s.v.?

Anonymkode: 98d15...e4c

Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg kan se var ca. 1,5 % av Norges befolkning NS-medlemmer i 1943. NS' medlemstall var da ca. 1/3 av Aps i 1940. Dette var visstnok svært høyt sammenlignet med andre okkuperte land. Men det må med i bildet av Norge under krigen, sammen med det faktum at flere sovjetiske krigsfanger / slavearbeidere døde i Norge enn nordmenn og Gerhardsen-regjeringens skammelige behandling av gravene deres etter krigen.

Nei, ingen fornuftige mennesker er nazister i dag. Hvorfor være for diktatur som i den tredje verden når man kan være for vestlige samfunn med demokrati og ytringsfrihet og fullt forbud mot inntak av mannlige muslimer?

Endret av Hurepoix
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig som er så galt med en fredelig demonstrasjon? Når venstrevridde ekstremister lager kvalme ute på byen er det ingen som reagerer, men når høyreekstreme demonstrerer fredelig og uten å forstyrre eller skade noen, da er det ramaskrik. Hvorfor dobbelstandarden, TS?

Anonymkode: 38624...39c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

.

Anonymkode: f6f30...e3e

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den hadde fortsatt helt marginal oppslutning.

Hvor tar du dette fra? Nasjonalsosialismen var på fremmarsj i hele Europa. Det var derfor jødiske storkapitalister satte inn alle krefter på å stoppe den.

I Norge overleverte lokale bønder britiske kommandosoldater til tyskerne - som henrettet dem. Det norske Politiet og lokalbefolkningen samarbeidet med tyskerne om å sende jødene ut av landet. Dette er relativt velkjente fakta, så det kan synes som at du mangler historiekunnskaper her.

Sitat

Dessuten later du som om vi ikke etter krigen fikk vite hvor ille nazismen faktisk var, og at den derved mistet ALL oppslutning i norge.

Du mener vi ble fôret en hel rekke absurde løgner om jødesåpe og gasskamre, mens de virkelige forbrytelsene mot menneskeheten - begått av de allierte - ble dysset ned.

Sitat

Du er hjernevasket.

Anonymkode: 2f03b...0c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig . Er det noen som har liten kuk og må bruke hat for å fremstå tøffere så er det de stakkars folka der.
Kjenner en som var litt nerd, han prøvde å få innpass i alle miljøer på skolen, spesielt hos utlendingene, han gikk å pratet utlending norsk og var generelt kontaktsøkende , men fikk vel ikke innpass noen steder. Noen år senere var han en av de mest ekstreme nazistene vi har her i landet. Sykt hvordan massesuggesjon og det å få tilhørighet former et menneske !!

En som er nazist er ikke velkommen i min krets, eller mitt nabolag. Helst ikke i landet heller. Den type holdninger døde ut med Hitler og det var en god grunn til! Stakkars trangsynte redde mennesker.

Anonymkode: b1bf7...1b5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og. En skam for landet. Folk mistet livet for å beskytte landet vårt mot nazistene. Noen lever enda og må se disse åndsvake menneske ønske denne ondskapen tilbake.

Anonymkode: 09460...0b9

Var det noen nordmenn som greide å beskytte Norge mot nazismen under 2. verdenskrig? Slik jeg leser historien tok tyskerne Norge på en dag og ble her til sovjeterne jaget dem ut.

Anonymkode: 65045...11f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kvalm av sosialister, men jeg lager ikke tråder om dem av den grunn. Er det noe som har hendt nylig sikter til? Det eneste jeg har fått med meg er en liten demonstrasjon.

Anonymkode: e343b...18b

18 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg regner med at du tenker på den marsjen som var i Kristiansand. Jeg skjønner at de må ha gjort et skremmende inntrykk, uten tvil, jeg er forøvrig mest bekymret over mye av det hatet på nettet som ikke kommer til overflaten. Det er det 'usynlige' hatet på nettet jeg ser på som mest skremmende. Og at folk i den tiden vi lever i er så lite skeptiske til informasjonskilder på Internett. Jeg er samtidig ikke så veldig overrasket med de nyeste terror-angrepene, flyktninge- krisen og i tillegg til dette politikere og alternative medier som nører opp folks frykt enda mer. Noe av det verste jeg har sett så langt er omtalen av muslimer som barneovergripere og voldtektsmenn. Dette i etterkant av sex- angrepene som var i Tyskland og Sverige og barneovergrepene som skjedde i Rotterham i England. Ganske grovt å stigmatisere en hel gruppe og spesielt med slike 'merkelapper'. 

De sa på TV det er farlig

Endret av Raven Emerald
Skrevet

Kan du definere hva du legger i nasisme? Inkluderer du da også konsentrasjonleirer, forfølgelse av jøder, homoseksuelle, sigøynere, motstandsfolk o.s.v.?

Anonymkode: 98d15...e4c

Nasjonalsosialisme. 

Skrevet (endret)

De sa på TV det er farlig

Om du klarer å tenke selv, så skjønner du hvorfor det er farlig. Du trenger ikke media for å fortelle deg det. 

Endret av Raven Emerald
Skrevet

Og konspirasjonsteoriene her på tråden er allede ute i fri utfoldelse, ser jeg. 

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det det Nordfront aka gamle Vitt ariskt motstånd som rører på seg igjen?

Spørs om KGs ledelse vil være kjent av å fungere som såpekasse for den slags ideologi.

Anonymkode: 3c9cf...447

Det har de da gjort flere ganger det siste året selv om det er åpenbart at fanklubben til disse flintskallene har funnet et nytt hjem her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tar du dette fra? Nasjonalsosialismen var på fremmarsj i hele Europa. Det var derfor jødiske storkapitalister satte inn alle krefter på å stoppe den.

I Norge overleverte lokale bønder britiske kommandosoldater til tyskerne - som henrettet dem. Det norske Politiet og lokalbefolkningen samarbeidet med tyskerne om å sende jødene ut av landet. Dette er relativt velkjente fakta, så det kan synes som at du mangler historiekunnskaper her.

Du mener vi ble fôret en hel rekke absurde løgner om jødesåpe og gasskamre, mens de virkelige forbrytelsene mot menneskeheten - begått av de allierte - ble dysset ned.

Du er hjernevasket.

Anonymkode: 2f03b...0c1

Jeg tror du bør være forsiktig med å antyde at andre mangler historiekunnskaper. Det dus erverer her er bare vrøvl og nazipropaganda. Jeg kjente mange som satt i KZ. Påstår du at de lyver? Det norske politiet ble pålagt å deportere jøder. De var under kommando av den tyske okkupasjonsmakten, og de hadde ikke noe valg. 

Jeg blir kvalm av holocaustfornektere og historieløse ignoranter som deg. Det er slike som åpner døren for nazismen igjen.

• Liker 12
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det noen nordmenn som greide å beskytte Norge mot nazismen under 2. verdenskrig? Slik jeg leser historien tok tyskerne Norge på en dag og ble her til sovjeterne jaget dem ut.

Anonymkode: 65045...11f

Hvordan er det et relevant tilsvar å trekke fram at Norge ikke var i stand til å motstå den tyske invasjonen?
Norges forsvarsevne, eller mangler på sådan, forandrer ikke det faktum at mange nordmenn kjempet mot invasjonen, og enda fler kjempet mot den påfølgende okkupasjonen. Mange nordmenn ble på forskjellige vis ofre for den tyske invasjonen. Ikke bare  lever en del av disse fortsatt, men det gjør også deres etterkommere og øvrige slektninger med sine minner om hva som hendte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...