Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #161 Skrevet 5. august 2017 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: At det skulle være noen form for kobling mellom Islam og nazisme er jo bare noe dere marxister fant på etter at det gikk opp for dere at det å importere horder av antisemittiske, rasistiske og homofobe muslimer kanskje ikke var verdens beste idé likevel. Det er en temmelig transparent måte å angripe motstanderen på som ikke har noen form for grunnlag i historien, så ja, denne "koblingen" preller av som vann på gåsa. Anonymkode: 2f03b...0c1 Benekter du eksistensen av en Waffen-SS muslimdivisjon? Den var faktisk den største divisjonen i Waffen-SS, som telte over 21 000 mann på det meste. Alle rekruttert og organisert med hjelp av stormuftien i Jerusalem - Amin al-Husseini. Endret 5. august 2017 av Blodets rett
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #162 Skrevet 5. august 2017 23 minutter siden, Blodets rett skrev: I virkeligheten, dog, er jøder rangert som annenrangs borgere i Koranen - som også har flere vers som omtaler jøder i særdeles lite flatterende vendinger. Enda et patetisk svakt argument. I Talmud er Jesus omtalt i langt styggere ordelagt enn noen omtale av jøder i Koranen - betyr det at jøder hater kristne? Selvfølgelig ikke. Kristne sionister er jødenes fremste støttespillere. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #163 Skrevet 5. august 2017 4 minutter siden, Blodets rett skrev: Benekter du eksistensen av en Waffen-SS muslimdivisjon? Den var faktisk den største divisjonen i Waffen-SS, som telte over 21 000 mann på det meste. Alle rekruttert og organisert med hjelp av stormuftien i Jerusalem - Amin al-Husseini. Nei, jeg benekter ikke det. Det er bare ekstremt "hva så?". Britene hadde haugevis av fremmekrigere de også, som for eksempel nepalesiske gurkhaer Det betyr ikke at det er en ideologisk kobling mellom buddhisme og liberalisme. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #164 Skrevet 5. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda et patetisk svakt argument. I Talmud er Jesus omtalt i langt styggere ordelagt enn noen omtale av jøder i Koranen - betyr det at jøder hater kristne? Selvfølgelig ikke. Kristne sionister er jødenes fremste støttespillere. Anonymkode: 2f03b...0c1 Du vet at den Omarel jeg svarer er muslim, ikke sant? Ser vi her historien gjenta seg, med en allianse mellom islam og nynazister versjon 2.0?
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #165 Skrevet 5. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg benekter ikke det. Det er bare ekstremt "hva så?". Britene hadde haugevis av fremmekrigere de også, som for eksempel nepalesiske gurkhaer Det betyr ikke at det er en ideologisk kobling mellom buddhisme og liberalisme. Anonymkode: 2f03b...0c1 Nei, men det begynner å danne seg ganske tydelige tegn på en jødehatkobling mellom islamsk teologi og nazistisk ideologi. Det er for eksempel neppe tilfeldig at verdens ledende holocaustfornekterkonferanser finner sted i Midtøsten. https://www.document.no/2006/01/18/israel_er_en_kreftsvulst_som_m/ http://www.foxnews.com/story/2006/12/13/kkk-david-duke-tells-iran-holocaust-conference-that-gas-chambers-not-used-to.html https://www.washingtonpost.com/opinions/irans-holocaust-denial-is-part-of-a-malevolent-strategy/2016/05/27/312cbc48-2374-11e6-aa84-42391ba52c91_story.html?utm_term=.b31153c77507 https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/05/12/iran-revs-up-for-its-latest-holocaust-cartoon-contest/?utm_term=.d7b5b8a9a428
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #166 Skrevet 5. august 2017 17 minutter siden, Blodets rett skrev: Du vet at den Omarel jeg svarer er muslim, ikke sant? Ser vi her historien gjenta seg, med en allianse mellom islam og nynazister versjon 2.0? Aner ikke hva han er - hva har det med saken å gjøre? Et samarbeid med Islam kommer til å bli helt nødvendig hvis vi skal sende 100 millioner muslimer ut av Europa og tilbake til hjemlandene sine uten å starte borgerkrig. Anonymkode: 2f03b...0c1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #167 Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, Blodets rett skrev: Det er for eksempel neppe tilfeldig at verdens ledende holocaustfornekterkonferanser finner sted i Midtøsten. Det er ikke tilfeldig, nei, i og med at Holocaust-fornektelse er forbudt i de fleste vestlige land. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #168 Skrevet 5. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tilfeldig, nei, i og med at Holocaust-fornektelse er forbudt i de fleste vestlige land. Anonymkode: 2f03b...0c1 Så samarbeidet med muslimske rangspersoner og muslimske land er bare tilfeldig, der også? Det skyldes altså ikke at jødehatet er felles, og at det foreligger en jødehatkobling mellom islamsk teologi og nazistisk ideologi? Slik det intrikate samarbeidet mellom stormuftien av Jerusalem og Adolf Hitler også bare var en intetsigende tilfeldighet som ikke antyder ideologisk og teologisk fellesskap?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #169 Skrevet 5. august 2017 6 minutter siden, Blodets rett skrev: Så samarbeidet med muslimske rangspersoner og muslimske land er bare tilfeldig, der også? Det skyldes altså ikke at jødehatet er felles, og at det foreligger en jødehatkobling mellom islamsk teologi og nazistisk ideologi? Slik det intrikate samarbeidet mellom stormuftien av Jerusalem og Adolf Hitler også bare var en intetsigende tilfeldighet som ikke antyder ideologisk og teologisk fellesskap? Teologisk fellesskap? Du er vel ikke så korka at du faktisk påstår at Hitler og nazistene *bekjente* seg til Islam? Tror du skal roe ned bruken av ordet "hat" på allting. Det kan hende det er oppegående lesere her som gjenkjenner hvor denne retorikken kommer fra. Anonymkode: 2f03b...0c1 2
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #170 Skrevet 5. august 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teologisk fellesskap? Du er vel ikke så korka at du faktisk påstår at Hitler og nazistene *bekjente* seg til Islam? Tror du skal roe ned bruken av ordet "hat" på allting. Det kan hende det er oppegående lesere her som gjenkjenner hvor denne retorikken kommer fra. Anonymkode: 2f03b...0c1 I sine memoarer, Erinnerungen, eller med den engelske tittelen Inside the Third Reich, som selges på Amazon, gir Albert Speer temmelig oppsiktsvekkende beskrivelser av Hitlers syn på nettopp islam. I følge Albert Speer gjorde Hitler varme omtaler av muslimsk kultur, hvorpå han sa at de muslimske folkeslagene vil alltid stå nærmere oss enn for eksempel Frankrike. Hitler hadde blitt spesielt imponert av en liten historieforelesning han fikk fra en delegasjon med distingverte arabere. Delegasjonen hadde spekulert rundt at verden hadde blitt muhammedanere hvis muslimene hadde vunnet slaget ved Tours i år 732 etter Kristi fødsel, og at tyskerne ville blitt arvingene til en religion som trodde på å spre religionen med sverdet og å underlegge seg alle nasjoner til den troen. En slik trosbekjennelse mente de ville passet perfekt til det tyske (nazistiske) temperament. Hitler selv konkluderte med at på grunn av den tyske rasens overlegenhet, ville islamiserte tyskere til slutt ende opp med å være spydspissen for dette muhammedanske imperium. Samtidig ble Hitler også transkribert når han uttalte at hadde ikke Charles Martel vunnet slaget ved Tours, så hadde vi med all sannsynlighet konvertert til muhammedanismen, kulten som glorifiserer heltemotet og som åpner opp Den syvende himmel for den modige kriger alene. Da ville den ariske rasen erobret verden. I følge Albert Speer uttalte Hitler på privaten at den muhammedanske religion ville vært mer kompatibel med oss (nazistene) enn kristendommen. Hvorpå Hitler retorisk spurte hvorfor det måtte ende opp med kristendommen, med sin saktmodighet og slapphet? Så ja, jeg er faktisk «så korka» at jeg påstår Hitler bekjente seg til islam. I hvert fall er Hitlers beundring for, og sympati med, islam godt dokumentert. Her ser vi altså klare tegn på et ideologisk og teologisk slektskap mellom islam, Hitler og nazisme. Noe nærmere bekjennelse til islam kom faktisk ikke Hitler uten å ta skrittet fullt ut og konvertere.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #171 Skrevet 5. august 2017 16 minutter siden, Blodets rett skrev: I sine memoarer, Erinnerungen, eller med den engelske tittelen Inside the Third Reich, som selges på Amazon, gir Albert Speer temmelig oppsiktsvekkende beskrivelser av Hitlers syn på nettopp islam. I følge Albert Speer gjorde Hitler varme omtaler av muslimsk kultur, hvorpå han sa at de muslimske folkeslagene vil alltid stå nærmere oss enn for eksempel Frankrike. Dette er ikke fra Speer. Faktisk kan jeg ikke finne noen kilde til dette sitatet i det hele tatt, og Wikiquote sorterer det under "disputed". Så det du omtaler som "godt dokumentert" er antakelig mer fake news. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #172 Skrevet 5. august 2017 38 minutter siden, Blodets rett skrev: I sine memoarer, Erinnerungen, eller med den engelske tittelen Inside the Third Reich, som selges på Amazon, gir Albert Speer temmelig oppsiktsvekkende beskrivelser av Hitlers syn på nettopp islam. I følge Albert Speer gjorde Hitler varme omtaler av muslimsk kultur, hvorpå han sa at de muslimske folkeslagene vil alltid stå nærmere oss enn for eksempel Frankrike. Hitler hadde blitt spesielt imponert av en liten historieforelesning han fikk fra en delegasjon med distingverte arabere. Delegasjonen hadde spekulert rundt at verden hadde blitt muhammedanere hvis muslimene hadde vunnet slaget ved Tours i år 732 etter Kristi fødsel, og at tyskerne ville blitt arvingene til en religion som trodde på å spre religionen med sverdet og å underlegge seg alle nasjoner til den troen. En slik trosbekjennelse mente de ville passet perfekt til det tyske (nazistiske) temperament. Hitler selv konkluderte med at på grunn av den tyske rasens overlegenhet, ville islamiserte tyskere til slutt ende opp med å være spydspissen for dette muhammedanske imperium. Samtidig ble Hitler også transkribert når han uttalte at hadde ikke Charles Martel vunnet slaget ved Tours, så hadde vi med all sannsynlighet konvertert til muhammedanismen, kulten som glorifiserer heltemotet og som åpner opp Den syvende himmel for den modige kriger alene. Da ville den ariske rasen erobret verden. I følge Albert Speer uttalte Hitler på privaten at den muhammedanske religion ville vært mer kompatibel med oss (nazistene) enn kristendommen. Hvorpå Hitler retorisk spurte hvorfor det måtte ende opp med kristendommen, med sin saktmodighet og slapphet? Så ja, jeg er faktisk «så korka» at jeg påstår Hitler bekjente seg til islam. I hvert fall er Hitlers beundring for, og sympati med, islam godt dokumentert. Her ser vi altså klare tegn på et ideologisk og teologisk slektskap mellom islam, Hitler og nazisme. Noe nærmere bekjennelse til islam kom faktisk ikke Hitler uten å ta skrittet fullt ut og konvertere. For det første har jeg lest Speers memoarer, og kan ikke si at dette hadde noen nevneverdig stor plass (om det i det hele tatt stod noe slikt der), for det andre overdriver du dette, og tar det ut av sin kontekst, og for det tredje må du huske på at dette er en bok Speer skrev mens han satt i Spandaufengselet etter krigen, og hadde behov for å renvaske sitt navn. Det er svært mye av det han skriver som må tolkes i lys av når (og av hvem) det er skrevet. Å bruke Albert Speer som sannhetsvitne er i beste fall tvilsomt. Jeg må si jeg er sjokkert over både historiekunnskapene og forståelsesevnen til de fleste som poster her. At man tolker Hitlers utnyttelse av stormuftien som noen støtte til islam er ganske spesielt.... Anonymkode: f5a36...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #173 Skrevet 5. august 2017 Blodets Rett: Jeg fant hvor sitatet ditt er fra nå. Det er fra The Testament of Adolf Hitler, et notorisk falskneri fra en velkjent luring som heter Francois Genoud. Genoud er mest kjent for å ha satt inn falske, anti-kristne sitater i Hitler's Table Talk (se: https://ffrf.org/legacy/fttoday/2002/nov02/carrier.php ). Som jeg skrev tidligere: Finner man et sitat hvor Hitler er overdrevet anti-kristen, så er det antakelig fake. Anonymkode: 2f03b...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #174 Skrevet 5. august 2017 Her er sitatet i sin originale form: "I am sure that the Japanese, the Chinese and the peoples of Islam will always be closer to us than, for example, France, in spite of the fact that we are related by blood." ( https://archive.org/stream/TheTestamentOfAdolfHitler/TOAH_djvu.txt ) Så ikke bare dreier det seg om et falskt sitat, det ser også ut til at kilden din forsøker å gi inntrykk av et spesielt forhold mellom Hitler og Islam ved å klippe bort den delen som spesifiserer japanere og kinesere. Anonymkode: 2f03b...0c1
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #175 Skrevet 5. august 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første har jeg lest Speers memoarer, og kan ikke si at dette hadde noen nevneverdig stor plass (om det i det hele tatt stod noe slikt der), for det andre overdriver du dette, og tar det ut av sin kontekst, og for det tredje må du huske på at dette er en bok Speer skrev mens han satt i Spandaufengselet etter krigen, og hadde behov for å renvaske sitt navn. Det er svært mye av det han skriver som må tolkes i lys av når (og av hvem) det er skrevet. Å bruke Albert Speer som sannhetsvitne er i beste fall tvilsomt. Hvordan mener du jeg, eller mer presist Wikipedia-artikkelen, overdriver dette og tar det ut sin kontekst når du ikke en gang husker at Albert Speer skrev dette? Dessuten er det heller tvilsomt om Albert Speer prøvde å renvaske navnet sitt ved å klistre Hitler til islam. For det første skrev han memoarene sine veldig lenge før islam og muslimsk masseinnvandring i det hele tatt ble et tema i Vest-Europa, og svært lenge før det endte med å bli så kontroversielt som det er i dag. For det andre innebærer det fint lite renvasking av Albert Speers navn å grønnbeise Hitler med islam og muslimer, snarere tvert i mot. En mann som prøver å renvaske sitt navn fra nazismens historie ville aldri en gang tenkt en så politisk ukorrekt tanke. 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må si jeg er sjokkert over både historiekunnskapene og forståelsesevnen til de fleste som poster her. At man tolker Hitlers utnyttelse av stormuftien som noen støtte til islam er ganske spesielt.... Anonymkode: f5a36...3f6 Det som er sjokkerende er at man omtaler stormuftiens offisielle forbindelser til naziregimet, og hans egen aktive rolle i dette samt hans entusiastiske og livslange lovprising av Hitler, som at stormuftien ble utnyttet av Hitler. Dette er intet mindre enn de lave forventningers rasisme, hvor man ganske enkelt ikke tar stormuftien på alvor fordi han er muslim og fremmedetnisk. 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke fra Speer. Faktisk kan jeg ikke finne noen kilde til dette sitatet i det hele tatt, og Wikiquote sorterer det under "disputed". Så det du omtaler som "godt dokumentert" er antakelig mer fake news. Anonymkode: 2f03b...0c1 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blodets Rett: Jeg fant hvor sitatet ditt er fra nå. Det er fra The Testament of Adolf Hitler, et notorisk falskneri fra en velkjent luring som heter Francois Genoud. Genoud er mest kjent for å ha satt inn falske, anti-kristne sitater i Hitler's Table Talk (se: https://ffrf.org/legacy/fttoday/2002/nov02/carrier.php ). Som jeg skrev tidligere: Finner man et sitat hvor Hitler er overdrevet anti-kristen, så er det antakelig fake. Anonymkode: 2f03b...0c1 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er sitatet i sin originale form: "I am sure that the Japanese, the Chinese and the peoples of Islam will always be closer to us than, for example, France, in spite of the fact that we are related by blood." ( https://archive.org/stream/TheTestamentOfAdolfHitler/TOAH_djvu.txt ) Så ikke bare dreier det seg om et falskt sitat, det ser også ut til at kilden din forsøker å gi inntrykk av et spesielt forhold mellom Hitler og Islam ved å klippe bort den delen som spesifiserer japanere og kinesere. Anonymkode: 2f03b...0c1 Det var da svært så mye energi du legger i å motbevise dette, bare for selv å ende opp med å bekrefte at Wikipedia-artikkelen har helt rett? Hitler sa faktisk at islam står nærmere nazistene enn Frankrike, og det blir ikke noe mindre sant om Hitler også sa det gjelder japanerne og kineserne. Sannheten er likevel at Hitler nærte et varmt forhold til islam.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #176 Skrevet 5. august 2017 14 minutter siden, Blodets rett skrev: Hvordan mener du jeg, eller mer presist Wikipedia-artikkelen, overdriver dette og tar det ut sin kontekst når du ikke en gang husker at Albert Speer skrev dette? Dessuten er det heller tvilsomt om Albert Speer prøvde å renvaske navnet sitt ved å klistre Hitler til islam. For det første skrev han memoarene sine veldig lenge før islam og muslimsk masseinnvandring i det hele tatt ble et tema i Vest-Europa, og svært lenge før det endte med å bli så kontroversielt som det er i dag. For det andre innebærer det fint lite renvasking av Albert Speers navn å grønnbeise Hitler med islam og muslimer, snarere tvert i mot. En mann som prøver å renvaske sitt navn fra nazismens historie ville aldri en gang tenkt en så politisk ukorrekt tanke. Det som er sjokkerende er at man omtaler stormuftiens offisielle forbindelser til naziregimet, og hans egen aktive rolle i dette samt hans entusiastiske og livslange lovprising av Hitler, som at stormuftien ble utnyttet av Hitler. Dette er intet mindre enn de lave forventningers rasisme, hvor man ganske enkelt ikke tar stormuftien på alvor fordi han er muslim og fremmedetnisk. Det var da svært så mye energi du legger i å motbevise dette, bare for selv å ende opp med å bekrefte at Wikipedia-artikkelen har helt rett? Hitler sa faktisk at islam står nærmere nazistene enn Frankrike, og det blir ikke noe mindre sant om Hitler også sa det gjelder japanerne og kineserne. Sannheten er likevel at Hitler nærte et varmt forhold til islam. Forstår du det folk skriver? Her kommer du jo til gal konklusjon i det du siterer av innlegg fra flere brukere... Anonymkode: f5a36...3f6
omarel Skrevet 5. august 2017 #177 Skrevet 5. august 2017 4 timer siden, Klossmajor skrev: Flere hundre år var vel hva du egentlig mente? På bakgrunn av et rykte om at den jødiske vesiren planla å drepe byens muslimske konge og selv ta makten, ble palasset i Granada angrepet i 1066 av en muslimsk mobb som først drepte vesiren og deretter massakrerte mye av byens jødiske innbyggere. Så forholdet mellom muslimer og jøder i det muslimsk-okkuperte Andalusia var ikke alltid like fredfullt og harmonisk. Beklager. Muslimene var ikke tusen år i Spania.
Blodets rett Skrevet 5. august 2017 #178 Skrevet 5. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår du det folk skriver? Her kommer du jo til gal konklusjon i det du siterer av innlegg fra flere brukere... Anonymkode: f5a36...3f6 Ja, jeg forstår at sannheten er ubehagelig for både nynazister og politisk korrekte islamapologeter.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #179 Skrevet 5. august 2017 1 minutt siden, Blodets rett skrev: Ja, jeg forstår at sannheten er ubehagelig for både nynazister og politisk korrekte islamapologeter. Du kunne vel kommet med noe annet enn et tullete standardsvar? Jeg er hverken nazist eller islamapologet - men jeg har brukt mye tid på historien, og skjønner ikke hvordan du kommer til dine konklusjoner. Eller hvorfor du ikke klarer å lese hva folk faktisk skriver til deg. Anonymkode: f5a36...3f6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #180 Skrevet 5. august 2017 53 minutter siden, Blodets rett skrev: Hvordan mener du jeg, eller mer presist Wikipedia-artikkelen, overdriver dette og tar det ut sin kontekst når du ikke en gang husker at Albert Speer skrev dette? Du er virkelig usedvanlig slepphendt med kilder og sitering. Ikke engang Wikipedia-artikkelen du selv henviste til hevder at Speer hevdet Hitler hadde sagt "de muslimske folkeslagene vil alltid stå nærmere oss enn for eksempel Frankrike". Kilden som oppgis er: Hitler's apocalypse: Jews and the Nazi legacy, Robert S. Wistrich, Weidenfeld & Nicolson, 17 Oct 1985, page 59. Og i den boka oppgis kilden å være Hitler's Political Testament, som er pur fiksjon forfalsket av Francois Genoud. 1 time siden, Blodets rett skrev: Det var da svært så mye energi du legger i å motbevise dette, Hva kan jeg si, jeg har nese for fake quotes. Det tok meg ikke SÅ mye energi heller - ca. en halvtime. Og nå har jeg infoen klar neste gang en sånn merkelig høyreekstrem, pro-Israel, antirasistisk hybrid forsøker å koble Hitler til Islam med akkurat det sitatet. Anonymkode: 2f03b...0c1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå