Gå til innhold

Burde jeg gjøre bare cardio og ikke styrke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører du ikke hva jeg sier?

Jeg har trent samme program i flere mnd, SS. Grunnprogram med de viktigste baseøvelsene. Om det er ryp grunnprogram du tenker på.

Anonymkode: 320db...2f1

 SS er ikke det samme som RYP ekstrem fettforbrenning. Les heftet, sett deg inn i øvelsene, fiks kostholdet og gjør litt kardio

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elendig. Lite øvelser, og føler jeg brenner veldig lite kcal. Tar 15 min å få unnagjort øvelsene.

Anonymkode: 320db...2f1

 

Da gjør du det feil

Og hvem er du til å kritisere SS eller tilsvarende? Nå er jeg lei. Ta et langt blikk på deg selv i speilet, og hør på noen som ikke er deg. Velg en,, nesten hvem som helst, meg, fronning, fitlife, blenda, penny, og sikkert noen jeg har glemt. T.o.m uffda selv om jeg er uenig i enkelte ting

Hvis du forventer et magisk lykkepille program som du kan ta og bli sprek på en måned mens du spiser sjokolade har jeg dårlige nyheter til deg

Eller fortsett sånn som du gjør nå på sjokoladedietten din og begynn med iskremprogrammet ditt. Men ikke spør meg eller de andre her om mer råd om du nekter å høre på oss

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Sykkelkopp skrev:

 SS er ikke det samme som RYP ekstrem fettforbrenning. Les heftet, sett deg inn i øvelsene, fiks kostholdet og gjør litt kardio

 

Da gjør du det feil

Og hvem er du til å kritisere SS eller tilsvarende? Nå er jeg lei. Ta et langt blikk på deg selv i speilet, og hør på noen som ikke er deg. Velg en,, nesten hvem som helst, meg, fronning, fitlife, blenda, penny, og sikkert noen jeg har glemt. T.o.m uffda selv om jeg er uenig i enkelte ting

Hvis du forventer et magisk lykkepille program som du kan ta og bli sprek på en måned mens du spiser sjokolade har jeg dårlige nyheter til deg

Eller fortsett sånn som du gjør nå på sjokoladedietten din og begynn med iskremprogrammet ditt. Men ikke spør meg eller de andre her om mer råd om du nekter å høre på oss

 

 

Ja, du vet vel sikkert best. Det er ikke lov å spise sjokolade faktisk, selvom jeg er på 1800 kalorier daglig, og er under 200 gram karbs dagen.

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, du vet vel sikkert best. Det er ikke lov å spise sjokolade faktisk, selvom jeg er på 1800 kalorier daglig, og er under 200 gram karbs dagen.

Anonymkode: 320db...2f1

Vel du kan anta at du vet best, fortsette å gjøre det du gjør, og så antar vi at vi vet best og gjør jeg det vi gjør 

Og så kan jeg fortsette å være muskuløs med six pack(som flere av de andre personene jeg nevnte også sikkert er), mens du fortsetter å være feit og mindre muskuløs enn bestemor

Ditt liv, dine valg. Kanskje muskuløs ikke er rette prioriteringen for deg. Eller kanskje vi andre alle bare var heldige og fikk muskler på magisk vis, mens du kjenner den sanne vei

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei starting strengh.

Anonymkode: 320db...2f1

Som jeg har sagt.

Å sikte mot å bli sterk i baseløftene på underskudd er håpløst. Å bygge muskler på underskudd er vanskeligt.

Du burde prioritere hva du ønsker mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Vel du kan anta at du vet best, fortsette å gjøre det du gjør, og så antar vi at vi vet best og gjør jeg det vi gjør 

Og så kan jeg fortsette å være muskuløs med six pack(som flere av de andre personene jeg nevnte også sikkert er), mens du fortsetter å være feit og mindre muskuløs enn bestemor

Ditt liv, dine valg. Kanskje muskuløs ikke er rette prioriteringen for deg. Eller kanskje vi andre alle bare var heldige og fikk muskler på magisk vis, mens du kjenner den sanne vei

 

Leste det RYP maksimal forbrenning nå. Ser jo bra ut, men det står at man må gjøre 4x4 intervaller, og her er vi igjen innpå dette med cardio.

Man kan ikke gjøre det programmet uten intervallene? Og bare følge de 8 styrkeøvelsene+mage?

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Froning skrev:

Som jeg har sagt.

Å sikte mot å bli sterk i baseløftene på underskudd er håpløst. Å bygge muskler på underskudd er vanskeligt.

Du burde prioritere hva du ønsker mest. 

Ned i fettprosent. 

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste det RYP maksimal forbrenning nå. Ser jo bra ut, men det står at man må gjøre 4x4 intervaller, og her er vi igjen innpå dette med cardio.

Man kan ikke gjøre det programmet uten intervallene? Og bare følge de 8 styrkeøvelsene+mage?

Anonymkode: 320db...2f1

Jo du kan. Hvis du vil bruke lengre tid på å nå målet ditt. Det er ikke noe problem å gå ned i vekt uten kardio, det tar bare lengre tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Jo du kan. Hvis du vil bruke lengre tid på å nå målet ditt. Det er ikke noe problem å gå ned i vekt uten kardio, det tar bare lengre tid

Nei, men da følger jeg det. 

Men hvorfor er mageøvelsen der? Brenner det fett? Er det vanlig situps jeg bør kjøre?

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
På 18.4.2017 den 1.03, AnonymBruker skrev:

Ned i fettprosent. 

Anonymkode: 320db...2f1

Kosthold og lett styrketrening på deg. Dropp programmene til du er på en fettprosent du trives. Ikke overkompliser hele greia. 

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 1.18, Froning skrev:

Kosthold og lett styrketrening på deg. Dropp programmene til du er på en fettprosent du trives. Ikke overkompliser hele greia. 

 

Lett styrketrening? Hva mener du?

Anonymkode: 320db...2f1

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lett styrketrening? Hva mener du?

Anonymkode: 320db...2f1

Æsj. Du siterte meg før jeg fikk gitt Sykkelkoppen et slagord..

Jeg er sikker på at det finnes informasjon om problemstillingen din gjennom et søk på google eller youtube. Finnes også langt mer passende forum  å spørre på en kvinneguiden.

Det var du som sendte meg pm fra den andre brukeren? Fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 1.14, AnonymBruker skrev:

Nei, men da følger jeg det. 

Men hvorfor er mageøvelsen der? Brenner det fett? Er det vanlig situps jeg bør kjøre?

Anonymkode: 320db...2f1

Kjernemusklatur er viktig

Leg raises f.eks

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 1.28, Sykkelkopp skrev:

Kjernemusklatur er viktig

Leg raises f.eks

 

Brenner leg raises mye fett?

Anonymkode: 320db...2f1

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.4.2017 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Brenner leg raises mye fett?

Anonymkode: 320db...2f1

Det er rett og slett irrelevant og jeg er redd du spør om det for å finne mulighet til å sluntre unna. Du vil ha et balansert forhold mellom musklene dine så du ikke ser helt ødelagt ut

Gjør det her skikkelig ellers blir du ødelagt

Endret av Raven Emerald
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Det er rett og slett irrelevant og jeg er redd du spør om det for å finne mulighet til å sluntre unna. Du vil ha et balansert forhold mellom musklene dine så du ikke ser helt ødelagt ut

Gjør det her skikkelig ellers blir du ødelagt, jeg furten igjen, og fronning begynner å gråte

Jeg kjørere det RYP ekstrem forbrenning-programmet, men uten den 4x4 intervallene. Leg raises som mage. Kcal underskudd.

Og da skal jeg ha fjerne mye av fettet den 1.juli? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 1.34, Coby skrev:

Jeg kjørere det RYP ekstrem forbrenning-programmet, men uten den 4x4 intervallene. Leg raises som mage. Kcal underskudd.

Og da skal jeg ha fjerne mye av fettet den 1.juli? ;)

Bra, lykke til!

Hvis du kjører  seriøst på med trening og bra kosthold antar jeg du er kvitt mellom 4-10kg * innen 1. Juli. Hvis ikke, ta kontakt med lege

*Ta intervall/gå til skole for å komme nærmere 10kg. Merk også at vekttap ikke er lineært

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Uffda skrev:

Nei, det er ingen god ide, for SL har som forutsetning at du er villig til å legge på deg for å bli sterkere. Å prøve det på underskudd blir meningsløst. Hva slags noobgains er det meningen at han skal få unna? Programet skal få deg opp til ca 140 kg i bøy på et år, og dette regnes som noobgains i det fleste styrkekretser. Han får ikke unna en dritt

Jeg kjører Stronglifts på underskudd nå, etter å ha trent litt forskjellig noen år (mest fullkropp). Synes det funker fint, det er kortere økter enn jeg vant til. Kan naturlig nok ikke legge på vekt like ofte som programmet legger opp til, men har jevn progresjon likevel. Kjører moderat underskudd der jeg spiser normalt på treningsdagene og mindre på hviledagene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det at om jeg trener flere reps og sett, så brenner jeg mer fett?

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at om jeg trener flere reps og sett, så brenner jeg mer fett?

Anonymkode: 320db...2f1

Ja, men vekten betyr også noe. Har du tyngre vekt klarer du færre reps, men du forbrenner mer per repetisjon. Totalt volum kan være greit å bruke som en betegnelse på sammenhengen mellom reps og vekt. Det blir omtrent det samme å løfte 50 kg 10 reps som 100 kg 5 reps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, fitlife skrev:

Ja, men vekten betyr også noe. Har du tyngre vekt klarer du færre reps, men du forbrenner mer per repetisjon. Totalt volum kan være greit å bruke som en betegnelse på sammenhengen mellom reps og vekt. Det blir omtrent det samme å løfte 50 kg 10 reps som 100 kg 5 reps. 

Jeg kom over denne, http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1269

Ser egentlig fryktelig bra ut mtp på å brenne fett. Hva tenker du? F.eks kjørte 5 flerleddøvelser, 5 sett på alle, 3 ganger.

Anonymkode: 320db...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...