Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte «den er svartelistet!». Nei, verken lupiner, skogskjegg eller gullris er svartelistet, for den lista finnes ikke!

Om du vil ha ei tue med lupiner i hagen, utrydder ikke det blåklokker. Det er bare å klippe ned etter blomstring, noe som også er mest estetisk.

Og hvor finner de forskning som hevder at lupiner dreper humler/bier? En artikkel fra 2006... I England, selve hagenes vugge, anbefaler faktisk forskere lupiner for insekter. Tydelig at de er mer opplyste der, enn i norske hagegrupoer på Facebook, men jeg anbefaler å ikke nevne det, hvis du ikke har svært sterke nerver

Anonymkode: 21b6f...8b6

Her er lista https://snl.no/.tema/Svartelistede_planter

🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, nattsvermer skrev:

«Svertelista» ble avviklet i 2016, og en ny forskrift kom 😊 Begrepet «Svarteliste» ble avviklet fullstendig i 2018 og ny forskrift om fremmede arter ble publisert. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-06-19-716

Svartelistet betydde forøvrig ikke at planten er forbudt, på det som vi kalte Svartelista står både eple, syrin, rips og stemorsblomst. Skal man være hysterisk og henvise til en utgått liste, så kan man ikke bare velge ut enkelte planter. 

Utfordrer deg til å dele denne informasjonen på ei hagegruppe 🍿😂

Her er ytterligere dokumentasjon: http://www.obp.no/hva-betyr-det-at-en-plante-er-svartelistet-eller-uonsket/

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte «den er svartelistet!». Nei, verken lupiner, skogskjegg eller gullris er svartelistet, for den lista finnes ikke!

Om du vil ha ei tue med lupiner i hagen, utrydder ikke det blåklokker. Det er bare å klippe ned etter blomstring, noe som også er mest estetisk.

Og hvor finner de forskning som hevder at lupiner dreper humler/bier? En artikkel fra 2006... I England, selve hagenes vugge, anbefaler faktisk forskere lupiner for insekter. Tydelig at de er mer opplyste der, enn i norske hagegrupoer på Facebook, men jeg anbefaler å ikke nevne det, hvis du ikke har svært sterke nerver

Anonymkode: 21b6f...8b6

Selvfølgelig🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Det er jo årets krigsord! Utrolig mange «eksperter» som ikke greier å godta hva forskere sier.. jeg greier dessverre ikke alltid å holde kjeft og stanget hodet jevnlig i veggen når selvutnevnte eksperter kjører på🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

det går for seg på båtsider på Facebook også. Flaggregler og fortøyninger skaper ofte høy temperatur, men her en dag var det en som skrev en hyllest til måker. Han skrev at han elsket måker fordi de var så frekke og freidige, morsomme fugler. Folk gikk fullstendig bananas og innen moderatorene rakk å komme på banen var det 300 hissige innlegg. I følge moderatorene måtte flere av debattantene ta tre dagers «tenkepause» etter å ha uttalt seg. Ikke så rart at måker er Norges mest mishandlede dyr.

Måker er faktisk veldig kule fugler!

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

det går for seg på båtsider på Facebook også. Flaggregler og fortøyninger skaper ofte høy temperatur, men her en dag var det en som skrev en hyllest til måker. Han skrev at han elsket måker fordi de var så frekke og freidige, morsomme fugler. Folk gikk fullstendig bananas og innen moderatorene rakk å komme på banen var det 300 hissige innlegg. I følge moderatorene måtte flere av debattantene ta tre dagers «tenkepause» etter å ha uttalt seg. Ikke så rart at måker er Norges mest mishandlede dyr.

Måker er faktisk veldig kule fugler!

Anonymkode: 93bda...0bf

Wow 😬 syns måker er koselige jeg! Folk er tullete...

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow 😬 syns måker er koselige jeg! Folk er tullete...

Anonymkode: f2aca...0b4

Kommer litt an på hvor man bor. Bymåker er ikke veldig koselige 😅

Anonymkode: 49b2c...55e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på hvor man bor. Bymåker er ikke veldig koselige 😅

Anonymkode: 49b2c...55e

 Nei jeg har blitt «angrepet» et par ganger i oslo 🙈 sinte vesen...

Anonymkode: f2aca...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2019 den 21.04, AnonymBruker skrev:

det går for seg på båtsider på Facebook også. Flaggregler og fortøyninger skaper ofte høy temperatur, men her en dag var det en som skrev en hyllest til måker. Han skrev at han elsket måker fordi de var så frekke og freidige, morsomme fugler. Folk gikk fullstendig bananas og innen moderatorene rakk å komme på banen var det 300 hissige innlegg. I følge moderatorene måtte flere av debattantene ta tre dagers «tenkepause» etter å ha uttalt seg. Ikke så rart at måker er Norges mest mishandlede dyr.

Måker er faktisk veldig kule fugler!

Anonymkode: 93bda...0bf

Hvilken gruppe? Akkurat fått båt selv og må jo få med meg denne morroa! 

Anonymkode: 9bc5e...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen på utkikk etter hagegrupper å bli medlem i, både for legitime grunner, og gjerne med ekstra underholdningsbonus. Noen forslag her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2019 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror de at en flaske Fun Light dreper ei maurtue? Like dumt som Zalo på tørr plen. Er det noen som driver gjøn med dem, for å se om de biter på?

Anonymkode: 21b6f...8b6

 

På 4.6.2019 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg være ordentlig kjip, men aspartam som er søtningsmiddel i fun light fungerer som nervegift for maur bare de får det i store nok doser.

Så det er vel faktisk det eneste av de «gode rådene» som har noe for seg.

Anonymkode: c0d57...f68

 

På 5.6.2019 den 7.29, AnonymBruker skrev:

Inneholder ikke aspartam lenger. Fun har gått over til sukralose for noen år siden. 

Anonymkode: e6599...dfb

 

På 5.6.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Ok, da er jeg enig at det er tull😊 Jeg drikker ikke fun, og har ikke kverket maur på noen år😂 Hadde ikke peiling på at de hadde byttet søtningsstoff.

Anonymkode: c0d57...f68

 

Til info... Fun Light fungerer fortsatt utmerket til å ta knekken på eitermaur når man ikke ønsker å legge ut sterkere gift. Har tatt to tuer i sommer selv med stort hell.

 

Men back til topic... Noen som vet hvor det ble av alle de "håndkle i betong" lysestakene som var så vannvittig populære for noen år siden ? Har ikke sett en eneste betongbølgelykt verken i fjor eller hittil i år. Nesten så jeg lurer på å lage meg noen selv for innerst inne synes jeg de er litt kule (minus den svært grove teksturen i bildeeksempelet mitt) :flau:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken gruppe? Akkurat fått båt selv og må jo få med meg denne morroa! 

Anonymkode: 9bc5e...14e

Båtfolk på Facebook. Du bør ha gode nerver for å legge ut noe der, bare nevner det...

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Båtfolk på Facebook. Du bør ha gode nerver for å legge ut noe der, bare nevner det...

Anonymkode: 93bda...0bf

Takk! Lusker som oftest bare rundt i slike grupper for underholdningens del, men skal ha det i hodet hvis jeg får et illebefinnende og skriver et innlegg. 

Anonymkode: 9bc5e...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ER det med disse diy-folkene for tiden? Har de et gammelt, fint møbel, MÅ de bare pusse det "opp" i en forferdelig farge. De ødelegger fine, gamle møbler ved å male dem i sjokkfarger med/uten kalkmaling :bond:

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ER det med disse diy-folkene for tiden? Har de et gammelt, fint møbel, MÅ de bare pusse det "opp" i en forferdelig farge. De ødelegger fine, gamle møbler ved å male dem i sjokkfarger med/uten kalkmaling :bond:

Anonymkode: cbb41...cdc

Jævla kalkmaling 🤢 

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jævla kalkmaling 🤢 

Anonymkode: f2aca...0b4

Hadde aldri kjøpt et gammelt møbel som var ødelagt på den måten. De fatter ikke at de forringer verdien av møbelet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2019 den 18.15, minienthe skrev:

 

Men back til topic... Noen som vet hvor det ble av alle de "håndkle i betong" lysestakene som var så vannvittig populære for noen år siden ? Har ikke sett en eneste betongbølgelykt verken i fjor eller hittil i år. Nesten så jeg lurer på å lage meg noen selv for innerst inne synes jeg de er litt kule (minus den svært grove teksturen i bildeeksempelet mitt) :flau:

 

På gruppen «Vi som elsker DIY-prosjekter og smarte tips» så lever dette fremdeles i beste velgående, ikke så ofte som før kanskje..., men noen interessante dyppevarianter nå i juni! 

I tillegg er det jo også lagt ut en del fint som er laget i betong!

Anonymkode: 51630...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HappyWaffle
4 timer siden, Honey Dew skrev:

Hadde aldri kjøpt et gammelt møbel som var ødelagt på den måten. De fatter ikke at de forringer verdien av møbelet.

Ikke jeg heller. Kjenner jeg grøsser hver gang noen stolt viser frem et møbel de har ødelagt med kalkmaling eller annen «oppussing» som har ødelagt hele verdien på møbelet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kommer angsten for å bruke beis, møbelolje, maling fra?  Det er en haug med folk som skal "finne opp kruttet på nytt"  maler med soyasaus, kaffe og sukkerkulør. 

I min ungsom ødela jeg et trefat jeg fikk etter min bestefar, fordi jeg fikk råd om å bruke matolje. Jeg var 20 og visste ikke bedre og det var før internett ble allemannseie.  Gjett hva den harsknet og fatet lukter nå pyton og bor desverre i boden.   Tar gjerne i mot ekte tips for å få det renset så jeg kan bruke ekte møbelolje. 

 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Kommer litt an på hvor man bor. Bymåker er ikke veldig koselige 😅

Anonymkode: 49b2c...55e

 

På 26.7.2019 den 10.17, AnonymBruker skrev:

 Nei jeg har blitt «angrepet» et par ganger i oslo 🙈 sinte vesen...

Anonymkode: f2aca...0b4

Har hendt at jeg også har blitt irritert på måker, også på små, søte fugler som vekker meg med kvitring utenfor vinduet mange timer før jeg skal stå opp.

Men går jeg bananas i kommentarfeltene av den grunn? Klikker jeg i vinkel dersom noen uttrykker overstrømmende begeistring for fugler? Nei, faktisk ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hva kommer angsten for å bruke beis, møbelolje, maling fra?  Det er en haug med folk som skal "finne opp kruttet på nytt"  maler med soyasaus, kaffe og sukkerkulør. 

I min ungsom ødela jeg et trefat jeg fikk etter min bestefar, fordi jeg fikk råd om å bruke matolje. Jeg var 20 og visste ikke bedre og det var før internett ble allemannseie.  Gjett hva den harsknet og fatet lukter nå pyton og bor desverre i boden.   Tar gjerne i mot ekte tips for å få det renset så jeg kan bruke ekte møbelolje. 

 

Anonymkode: e6599...dfb

Beklager å måtte si det... men siden det er olje du har gnidd inn så finnes det ingen annen måte å bli kvitt det på enn å slipe det.
Du kan jo alltids prøve møbelrens fra Liberon, men jeg tror ikke du slipper unna slipepapiret dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...