Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så på en lobbygruppe i dag at ei lurte på om hun kunne lage noe fint av en sånn metallsøppeldunk fra 80-tallet. Denne var i tillegg bulkete og med noen skikkelig rustflekker på toppen. Hadde ikke fått noen svar da jeg så den, og det skjønner jeg, for HVA kan man egentlig bruke den til?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så på en lobbygruppe i dag at ei lurte på om hun kunne lage noe fint av en sånn metallsøppeldunk fra 80-tallet. Denne var i tillegg bulkete og med noen skikkelig rustflekker på toppen. Hadde ikke fått noen svar da jeg så den, og det skjønner jeg, for HVA kan man egentlig bruke den til?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Noen folk skal alltid prøve å lage gull av søppel...

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så på en lobbygruppe i dag at ei lurte på om hun kunne lage noe fint av en sånn metallsøppeldunk fra 80-tallet. Denne var i tillegg bulkete og med noen skikkelig rustflekker på toppen. Hadde ikke fått noen svar da jeg så den, og det skjønner jeg, for HVA kan man egentlig bruke den til?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Utelykt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MyzTeri skrev:
  • Jeg får hjerteflimmer når man maler gammel møbler av teak

Jeg ser ofte teakmøbler dukker opp på gjenbruksstasjoner og brukthandlere. Donert inn av velmenende fjotter som har fått tilgang til kalkmaling av alle ting, til de flestes skrekk og gru.

Det er en skam at man maler teakmøbler! Sekundet man har funnet fram malingbørsten har all verdi forlatt møbelet. Senest idag så jeg noen prøve å få 1500 kr for en teak skjenk, som var malt i LYSEBLÅ, på Finn. Møbelsnekkerne fra Moi Møbelfabrikk vrir seg i grava....

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Emmelise said:

Jeg ser ofte teakmøbler dukker opp på gjenbruksstasjoner og brukthandlere. Donert inn av velmenende fjotter som har fått tilgang til kalkmaling av alle ting, til de flestes skrekk og gru.

Det er en skam at man maler teakmøbler! Sekundet man har funnet fram malingbørsten har all verdi forlatt møbelet. Senest idag så jeg noen prøve å få 1500 kr for en teak skjenk, som var malt i LYSEBLÅ, på Finn. Møbelsnekkerne fra Moi Møbelfabrikk vrir seg i grava....

Huff, man kan virkelig få gråtetokter av å se alle gamle, nydelige møbler som har blitt drept av kalkmaling... Kalkmaling burde faktisk vært forbudt, ikke nok med at mange kliner det på møbler, de kliner det på vegger også! Stygt er det uansett. 

Jeg irriterer meg endel over at mange ikke helt skjønner forskjellen på retro og vintage. Ok, forskjellen er jo muligens noe subtil, men jevnt over, hvis noe skal omtales som vintage, så ER det altså gammelt, det ser ikke bare sånn ut..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmelise skrev:

Jeg ser ofte teakmøbler dukker opp på gjenbruksstasjoner og brukthandlere. Donert inn av velmenende fjotter som har fått tilgang til kalkmaling av alle ting, til de flestes skrekk og gru.

Det er en skam at man maler teakmøbler! Sekundet man har funnet fram malingbørsten har all verdi forlatt møbelet. Senest idag så jeg noen prøve å få 1500 kr for en teak skjenk, som var malt i LYSEBLÅ, på Finn. Møbelsnekkerne fra Moi Møbelfabrikk vrir seg i grava....

Jeg søkte på kalkmaling på finn.no, skulle aldri gjort det. Så mange nydelige møbler helt ødelagte 😢

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert politisk ukorrekt, men irriterer meg at de som legger ut bilder av friske barn i strikkeklær får 0-200 likes, men så fort det er et barn med downs/ som sitter i rullestol får bildet tusenvis av likes

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
43 minutter siden, onyx skrev:

Huff, man kan virkelig få gråtetokter av å se alle gamle, nydelige møbler som har blitt drept av kalkmaling... Kalkmaling burde faktisk vært forbudt, ikke nok med at mange kliner det på møbler, de kliner det på vegger også! Stygt er det uansett. 

Jeg irriterer meg endel over at mange ikke helt skjønner forskjellen på retro og vintage. Ok, forskjellen er jo muligens noe subtil, men jevnt over, hvis noe skal omtales som vintage, så ER det altså gammelt, det ser ikke bare sånn ut..

Hørte noe om at det ikke er lov å hugge opp teak? Da er det vel nærliggende å tro at å male de også er dødssynd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, MyzTeri said:

Hørte noe om at det ikke er lov å hugge opp teak? Da er det vel nærliggende å tro at å male de også er dødssynd..

Absolutt! Det finnes et eget helvete for møbelskjendere!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så på en lobbygruppe i dag at ei lurte på om hun kunne lage noe fint av en sånn metallsøppeldunk fra 80-tallet. Denne var i tillegg bulkete og med noen skikkelig rustflekker på toppen. Hadde ikke fått noen svar da jeg så den, og det skjønner jeg, for HVA kan man egentlig bruke den til?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Jeg ønsker meg en sånn, for her leveres plastavfall i blanke sekker. En sånn dunk hadde vært perfekt. 

Og der stopper kreativiteten min 😅

Anonymkode: 53514...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så på en lobbygruppe i dag at ei lurte på om hun kunne lage noe fint av en sånn metallsøppeldunk fra 80-tallet. Denne var i tillegg bulkete og med noen skikkelig rustflekker på toppen. Hadde ikke fått noen svar da jeg så den, og det skjønner jeg, for HVA kan man egentlig bruke den til?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Jeg har en som er mye eldre, den har ikke bulker eller rust. Jeg har sommerblomster i min, den står ved inngangsdøra. Den passer perfekt, velter aldri i vinden da den er stødig. 

Anonymkode: dd083...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 15.58, ti10 skrev:

Er godt kjent med konseptet naturgjødsel, men å jevnlig marinere hagen med eget piss, nei, det har jeg ikke hørt om før. 

-Og ikke holder det grevlingen unna heller :fnise:   Herregud så mye rart folk tror på....  :rolleyes:

Anonymkode: 5aa4f...909

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

-Og ikke holder det grevlingen unna heller :fnise:   Herregud så mye rart folk tror på....  :rolleyes:

Anonymkode: 5aa4f...909

Så vi bør slutte å jage folk som lurer seg innom hekken vår for å lette på trykket?  Har vi gått glipp av masse god gjødsel? 😮

Hehe, nei tror ikke det! :fnise: 

 

Anonymkode: dd083...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hagegruppenytt:

I fjor fikk mange ødelagte plener av den tørre sommeren, og en stor andel av disse opplever at flekkene forblir tørre i år. Et tips som er nytt av året (tror jeg) er å helle Zalo på plenen. Det skal visstnok løse opp fettet, slik at nye gressfrø får tak og gror. Jeg lurer på hvorfor de tror det er fett de tror det er i de tørre flekkene? Og hva skjer med all zaloen når det regner? Kan man holde skumparty?

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hagegruppenytt:

I fjor fikk mange ødelagte plener av den tørre sommeren, og en stor andel av disse opplever at flekkene forblir tørre i år. Et tips som er nytt av året (tror jeg) er å helle Zalo på plenen. Det skal visstnok løse opp fettet, slik at nye gressfrø får tak og gror. Jeg lurer på hvorfor de tror det er fett de tror det er i de tørre flekkene? Og hva skjer med all zaloen når det regner? Kan man holde skumparty?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Men seriøst, hva kan man gjøre? Plenen min er helt føkka i år med tørre flekker.

Anonymkode: 62a3b...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men seriøst, hva kan man gjøre? Plenen min er helt føkka i år med tørre flekker.

Anonymkode: 62a3b...459

Harve den opp og så frø på nytt. Egentlig gjør man dette på slutten av sommeren eller begynnelsen av våren når telen er gått i jorda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MyzTeri
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men seriøst, hva kan man gjøre? Plenen min er helt føkka i år med tørre flekker.

Anonymkode: 62a3b...459

ta en sånn plenlufter og grafs god neddi - så gress på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så vi bør slutte å jage folk som lurer seg innom hekken vår for å lette på trykket?  Har vi gått glipp av masse god gjødsel? 😮

Hehe, nei tror ikke det! :fnise: 

 

Anonymkode: dd083...0f3

Urin er god gjødsel det 😊 pissegropa vi har på hytta, har det fineste gresset og buskene på hele tomta 😅

Anonymkode: 49b2c...55e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Urin er god gjødsel det 😊 pissegropa vi har på hytta, har det fineste gresset og buskene på hele tomta 😅

Anonymkode: 49b2c...55e

Men så lukter sånne «pissgroper» (kjenner til det) jævel om sommeren å da.... hvem i alle dager vil sitte ute å kose seg om sommeren omringet av gammel pisslukt 

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så lukter sånne «pissgroper» (kjenner til det) jævel om sommeren å da.... hvem i alle dager vil sitte ute å kose seg om sommeren omringet av gammel pisslukt 

Anonymkode: f2aca...0b4

Har aldri merket noe vondt lukt 🤷‍♀️ 

Noe som førvrig irriterer meg, i strikkegrupper, er når noen har lagt ut bilder av et plagg, så kommer det forespørsler i flere dager etterpå om det plagget, om noen husker hvem som la det ut, hvor man finner oppskrift, hadde glemt å notere osv. Kan de ikke bare bla i bildene inne på gruppa og finne det pokkers innlegget, istedenfor å spamme ned hele veggen 🤯

Anonymkode: 49b2c...55e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...