Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Herregud, dette er ikke bare vandalisme, men utrolig dårlig smak i tillegg. Søtt at hun lot være å male over produsentnavnet, som om det skulle øke verdien en krone.

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Oi :hakeslepp:... og uffda! :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Åhnei 🤯 noe så forferdelig grusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren og skjær vandalisme. Virkelig. Og den fargen da!

Anonymkode: 53514...0f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Det skulle gått an å kringlevri folk gjennom pc'en.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Dette skulle fått en egen tråd 😂 det var jo helt grusomt! Les teksten også 

Anonymkode: a317a...3e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle fått en egen tråd 😂 det var jo helt grusomt! Les teksten også 

Anonymkode: a317a...3e0

Vintage retro antikk 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HappyWaffle skrev:

Vintage retro antikk 😂😂😂

Når du er klar for en forandring er det bare til å leie meg inn for å friske opp etter ditt ønske, hint hint 😉

Anonymkode: a317a...3e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du er klar for en forandring er det bare til å leie meg inn for å friske opp etter ditt ønske, hint hint 😉

Anonymkode: a317a...3e0

Hjelpes 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dette er ikke bare vandalisme, men utrolig dårlig smak i tillegg. Søtt at hun lot være å male over produsentnavnet, som om det skulle øke verdien en krone.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Skulle ønske det gikk an å anmelde dette til møbelpolitiet. Det er et hån mot Nesttun møbefabrikk

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over. Var ikke meningen å være anonym.

Hadde ikke den skjenken vært malt, hadde jeg gladelig betalt 10 000,- eller mer for den.

Endret av Honey Dew
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

Ren vandalisme! Jeg får lyst til å stikke ut øynene mine. Kalkmaling er stygt og dette er et prakteksempel på hvorfor kalkmaling burde vært forbudt! Det er det jeg sier, det bør finnes et eget helvete for møbelskjendere....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest er lange innlegg om hvor tåpelige folk er som vasker strikkeplagg etter de er ferdig strikket. Og hvor teite folk som strikker med akrylgarn er. Og grammatikkpolitiet. 

Anonymkode: 76e50...c2e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg mest er lange innlegg om hvor tåpelige folk er som vasker strikkeplagg etter de er ferdig strikket. Og hvor teite folk som strikker med akrylgarn er. Og grammatikkpolitiet. 

Anonymkode: 76e50...c2e

Uff de akrylhaterne. «Hva kan jeg lage av dette garnet?» (akryl) svar; det hadde jeg kastet, JEG bruker nemlig ALDRI akryl 🙄 (svar på spm for f***) 

å man må jo vaske strikkeplagg, det er jo masse rester fra produksjon, farge og transport i det 😶 rare folk...

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff de akrylhaterne. «Hva kan jeg lage av dette garnet?» (akryl) svar; det hadde jeg kastet, JEG bruker nemlig ALDRI akryl 🙄 (svar på spm for f***) 

å man må jo vaske strikkeplagg, det er jo masse rester fra produksjon, farge og transport i det 😶 rare folk...

Anonymkode: f2aca...0b4

Hendene til den som har strikket er ikke akkurat hygieniske heller. De fleste bruker antibac for hver runde, eller felling eller hva det nå heter.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som irriterer meg mest er lange innlegg om hvor tåpelige folk er som vasker strikkeplagg etter de er ferdig strikket. Og hvor teite folk som strikker med akrylgarn er. Og grammatikkpolitiet. 

Anonymkode: 76e50...c2e

Av og til må man vaske strikkeplagg. Mye kan riktignok bløtlegges, men det synes til å være en glemt kunst. Men når poden har spydd utover genseren, katta har pissa på den, og man har ramlet i møkk-kjelleren, så hjelper det aldri så mye at ren ull er selvrensende. Da må det vaskes. 

Personlig bløtlegger jeg alt av plagg når de er ferdig strikket. For å fjerne smuss og skitt (nei, jeg antibac'er ikke - det får da være måte på), men også fordi maskebildet blir jevnere, få frem mønsteret i strikketøyet bedre (f.eks. hull- og flettestrikk), og for å kunne forme delene bedre før sammensying (såkalt oppspenning).

Jeg skjønner godt at enkelte strikker med akryl. Det er et ofte et gunstigere alternativ, og selv om det ikke er det mest miljøvennlige garnet, ei heller kan skilte med de samme egenskapene som ren ull, så forstår jeg folk som bruker det til å f.eks. strikke et plagg til et raskt voksende barn. 

Da synes jeg de som bruker superwash-behandlet ull faktisk er verre. Ren ull er et fantastisk produkt - men å belegge det med plast og dermed ødelegge ullas egenskaper? Reinspikka dumskap. 

Selv strikker jeg ikke i akryl- eller superwash-behandlet garn. Ulla mi er enten norsk eller fra Storbritannia. Det har med miljøhensyn å gjøre, men også at jeg foretrekker kvaliteten fra disse landene. Samtidig må det også nevnes at jeg er i en privilegert situasjon som gjør at jeg får garnet særdeles gunstig.  

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hendene til den som har strikket er ikke akkurat hygieniske heller. De fleste bruker antibac for hver runde, eller felling eller hva det nå heter.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Omgang er beistets navn.

Anonymkode: eec32...e2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hendene til den som har strikket er ikke akkurat hygieniske heller. De fleste bruker antibac for hver runde, eller felling eller hva det nå heter.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Hva for noe? Gjør virkelig de fleste det? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hendene til den som har strikket er ikke akkurat hygieniske heller. De fleste bruker antibac for hver runde, eller felling eller hva det nå heter.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Virkelig? Det har jeg aldri hørt om, men nå har jeg kutta kraftig ned på strikkegruppeaktiviteten min for det er faktisk grenser for hvor mange ganger jeg orker å se bilder av de samme plaggene, lese de samme spørsmålene om "hvordan genser er dette" og følge med på de uendelig diskusjonene om opphavsrett, kopiering og om vasking av strikkeplagg er greit eller ikke... For ikke snakke om alle kommentarene fra de som har gjort X i 40 år og ikke kan skjønne poenget av å gjøre Z eller Y...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at enkelte ikke synes det er nødvendig med vasking. Bare bløtlegging. Men hvorfor bry seg så veldig om andre vasker sine plagg? Det skjønner jeg ikke. I den strikkegruppa jeg er medlem av så dukker det stadig opp slike belærende innlegg. Ser ikke poenget med det.

Anonymkode: 76e50...c2e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hendene til den som har strikket er ikke akkurat hygieniske heller. De fleste bruker antibac for hver runde, eller felling eller hva det nå heter.

Anonymkode: 21b6f...8b6

Øh nei

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...