Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri merket noe vondt lukt 🤷‍♀️ 

Noe som førvrig irriterer meg, i strikkegrupper, er når noen har lagt ut bilder av et plagg, så kommer det forespørsler i flere dager etterpå om det plagget, om noen husker hvem som la det ut, hvor man finner oppskrift, hadde glemt å notere osv. Kan de ikke bare bla i bildene inne på gruppa og finne det pokkers innlegget, istedenfor å spamme ned hele veggen 🤯

Anonymkode: 49b2c...55e

Ikke bare kommer det spørsmål, men det kommer screenshot av bildet av plagget med spørsmål om mønster osv. 

Faktisk er det brudd på opphavsrett å kopiere andres bilder for så å legge bildene ut igjen. Disse håpløse personene kunne enkelt bare spurt i den opprinnelige tråden, uten å bryte en eneste lov om opphavsrett. 

Enda mer irritert blir jeg når folk snikfotograferer folk utendørs, eller på ulike møter og legger ut spørsmål om hvordan strikkeplagg er dette, hvor finner jeg mønster...rakk ikke spørre personen på bildet. Da er både ansikt og sted lett gjenkjennelig på personen også dette er brudd på personlovgivningen. Men hvem bryr seg?

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MyzTeri

Ble lagt i en sminke/skjønnehetsgruppe. Jeg liker feminine ting og trodde det kunne bli gøy.

Hver dag

- Hvem er flinkest på farging i x by (de er alle flinke, det er det de er utdannet til - frisørene)

- Hvem legger vipper i X (alle salonger!!)

- Hva syns dere om kveldens look? For å være helt ærlig, det ser helt jævlig ut - men det kan jeg ikke skrive

- Har så oljet/fet/kvisete hud - bruker x produkt men blir ikke bedre. Nei, fordi produktet du bruker er både generisk og helt feil for deg. Gå til en hudpleier! Å klistre babyolje i fjeset blir ikke bra.

Og så alle produktene da. Billigprodukter med alskens ingredienser. Jeg er kanskje litt for fin på det som heller bruker noen kr på ett ordentlig produkt enn å fylle huset med tier-produkter som gjør alt verre. Men det irriterer meg. Kjøp deg opp heller, for guds skyld istede for millioner paletter og koster fra ebay.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle «rundfellingsmisjonærene» på strikkegruppene. Spør om inspirasjon til kofte eller genser med isydde ermer, da er det alltid noen som må svare:

-hvorfor ikke strikke rundfelt?

-jeg liker ikke montering.

-syns du bør prøve rundfelling.

Takk, men nei takk. Jeg liker ikke rundfelling, men det et visst ikke lov.

Generelt at det svares på alt mulig annet enn det som blir spurt om. 

Anonymkode: ee68e...8ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg vil gjerne strikke en fin genser i ull. Den skal ikke være varm, og så er det veldig viktig at den ikke klør. Dessuten må garnet være kjempebillig.» 

Jadda!! Og jeg vil ha et rødt lite hus, som ligger stille til midt i skogen, og det skal samtidig være romslig, moderne og ligge sentralt ved alle bekvemmeligheter.  :lur: 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ullvott skrev:

«Jeg vil gjerne strikke en fin genser i ull. Den skal ikke være varm, og så er det veldig viktig at den ikke klør. Dessuten må garnet være kjempebillig.» 

Jadda!! Og jeg vil ha et rødt lite hus, som ligger stille til midt i skogen, og det skal samtidig være romslig, moderne og ligge sentralt ved alle bekvemmeligheter.  :lur: 

😄 Du får sagt det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med hagefolk og insekter? Bare de ser snurten av en larve eller enda verre en maur, da går de i stim til butikken og kjøper saft og kanel? 

Kan noen fortelle dem at uten insekter og andre småkryp ingen naturlig hage. Virkelig rart at ikke kunstgress er mer utbredt 

 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med hagefolk og insekter? Bare de ser snurten av en larve eller enda verre en maur, da går de i stim til butikken og kjøper saft og kanel? 

Kan noen fortelle dem at uten insekter og andre småkryp ingen naturlig hage. Virkelig rart at ikke kunstgress er mer utbredt 

 

Anonymkode: e6599...dfb

Og hvorfor tror de at en flaske Fun Light dreper ei maurtue? Like dumt som Zalo på tørr plen. Er det noen som driver gjøn med dem, for å se om de biter på?

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror de at en flaske Fun Light dreper ei maurtue? Like dumt som Zalo på tørr plen. Er det noen som driver gjøn med dem, for å se om de biter på?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Alt som står på nett er sant vettu 😂

Anonymkode: f2aca...0b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror de at en flaske Fun Light dreper ei maurtue? Like dumt som Zalo på tørr plen. Er det noen som driver gjøn med dem, for å se om de biter på?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Sikkert de samme som på DIY grupper lurer folk til å tro de kan bruke nudler i stedet for byggeskum og fikse våtromsinnredningen 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, pulverheksa said:

Sikkert de samme som på DIY grupper lurer folk til å tro de kan bruke nudler i stedet for byggeskum og fikse våtromsinnredningen 

Jeg håper du tuller....

 

Og etter en kvikk titt, det gjorde du IKKE!! 😜

Endret av onyx
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, onyx skrev:

Jeg håper du tuller....

Capture.PNG.e68d1763b4daee6542f0bcdc621a2fba.PNG

 

Jeg håper virkelig noen har delt videoen på tull og at ingen går på en smell. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vil nok helt sikkert prøve det, det er jo ikke sånn at alle skjønner hva som er tull og ikke.... 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2019 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Hagegruppenytt:

I fjor fikk mange ødelagte plener av den tørre sommeren, og en stor andel av disse opplever at flekkene forblir tørre i år. Et tips som er nytt av året (tror jeg) er å helle Zalo på plenen. Det skal visstnok løse opp fettet, slik at nye gressfrø får tak og gror. Jeg lurer på hvorfor de tror det er fett de tror det er i de tørre flekkene? Og hva skjer med all zaloen når det regner? Kan man holde skumparty?

Anonymkode: 21b6f...8b6

WTF? Riktignok kan Zalo brukes til veldig mye, men dette tok kaka. 🤣 Får jeg lov til å spørre om hvilken hagegruppe dette er? Der jeg er medlem bruker de Zaloen i hjemmelaget insektsspray. 

Anonymkode: 3fdcb...02c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor tror de at en flaske Fun Light dreper ei maurtue? Like dumt som Zalo på tørr plen. Er det noen som driver gjøn med dem, for å se om de biter på?

Anonymkode: 21b6f...8b6

Nå skal jeg være ordentlig kjip, men aspartam som er søtningsmiddel i fun light fungerer som nervegift for maur bare de får det i store nok doser.

Så det er vel faktisk det eneste av de «gode rådene» som har noe for seg.

Anonymkode: c0d57...f68

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal jeg være ordentlig kjip, men aspartam som er søtningsmiddel i fun light fungerer som nervegift for maur bare de får det i store nok doser.

Så det er vel faktisk det eneste av de «gode rådene» som har noe for seg.

Anonymkode: c0d57...f68

Inneholder ikke aspartam lenger. Fun har gått over til sukralose for noen år siden. 

Anonymkode: e6599...dfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inneholder ikke aspartam lenger. Fun har gått over til sukralose for noen år siden. 

Anonymkode: e6599...dfb

Ok, da er jeg enig at det er tull😊 Jeg drikker ikke fun, og har ikke kverket maur på noen år😂 Hadde ikke peiling på at de hadde byttet søtningsstoff.

Anonymkode: c0d57...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har sett råd om å kverke maur med melis også. Da skal visst maurene eksplodere. Jeg vet det "bare" er insekter, men hvor morbid er det lov å være? Aner forøvrig ikke om telistrikset funker og har ingen planer om å teste det ut. Men folk må ta høyde for at rådene man får på lobbygrupper i beste fall skyldes uvitenhet og i verste fall skylders en form for trolling.

Forøvrig er 35% eddik en hit i år også. Visner rota, eller blir planta bare svidd i bladverket kan generere 50 svar. Men hvordan kan folk råde andre til å bruke det på plenen? Er det bedre med tørre flekker enn en gul blomst? Og jeg tror ikke Zalo bøter på problemet, for hvor mye fett er det igjen etter et bad med eddik?

Anonymkode: 21b6f...8b6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i en sånn «før og nå» gruppe, der deles bilder av hvordan byen så ut før og nå. VELDIG mange deler bilder av blomster, blader, himmel og vann. Bildene kunne vært tatt hvor som helst 😂 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2019 den 18.35, Emmelise skrev:

Jeg ser ofte teakmøbler dukker opp på gjenbruksstasjoner og brukthandlere. Donert inn av velmenende fjotter som har fått tilgang til kalkmaling av alle ting, til de flestes skrekk og gru.

Det er en skam at man maler teakmøbler! Sekundet man har funnet fram malingbørsten har all verdi forlatt møbelet. Senest idag så jeg noen prøve å få 1500 kr for en teak skjenk, som var malt i LYSEBLÅ, på Finn. Møbelsnekkerne fra Moi Møbelfabrikk vrir seg i grava....

 

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

 

Anonymkode: 2c8f1...734

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fant denne på Finn nå. Skrekk og gru

FINNKODE: 145652689

Anonymkode: 2c8f1...734

Kjenner jeg fikk kalkmaling langt ned i vrangstrupen nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...