Jump to content
AnonymBruker

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook

Recommended Posts

AnonymBruker
8 timer siden, ti10 skrev:

Har hendt at jeg også har blitt irritert på måker, også på små, søte fugler som vekker meg med kvitring utenfor vinduet mange timer før jeg skal stå opp.

Men går jeg bananas i kommentarfeltene av den grunn? Klikker jeg i vinkel dersom noen uttrykker overstrømmende begeistring for fugler? Nei, faktisk ikke :) 

Ingen her som har gått bananas vel 🤔

Anonymkode: f2aca...0b4

Fortsetter under...

ti10
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen her som har gått bananas vel 🤔

Anonymkode: f2aca...0b4

Jeg mente de som ble nevnt i innlegget dere siterte. De som reagerte på han som likte måker. Vil fram til at det går an å irritere seg over fugler (og andre ting) uten å ta det så langt at man klikker og blir utestengt fra facebook-grupper. 

AnonymBruker

Er med i en DIY gruppe på Facebook. Ei har lagt ut et stuebord som hun også bruker til hamster bur.  Flere klager på at det ikke kommer luft inn. Og at det ikke er egna å ha et hamster der. 

Nå er all kritikk fjerna, å kun fine kommentarer står igjen.  FY FAEN det er irriterende!

154923BD-0DAC-464B-85B7-888A55851D98.png

714AD913-6375-46EE-835C-8B89C1AF2585.png

Anonymkode: a317a...3e0

AnonymBruker

Uff, stakkars dyr... Dog, gjort skikkelig, kunne jeg absolutt vurdert å videreføre ideen. Men hele oppsettet inne i 'buret' i tillegg til mangelen på luft virker ikke spesielt hamstervennlig...

Anonymkode: 53514...0f5

AnonymBruker

I en hobbygruppe på facebook var det en dame som hadde brodert og montert en bunad for første gang, og som ba om konstruktiv kritikk. Den bunaden så virkelig ikke ut. Alt hang på halv tolv. Mamma viste bildene av bunaden til mormor, som har utdannelse innen det her, så hun kunne få se. Mormor kom med tips, og mamma skrev det som en kommentar. En av tingene mormor pekte ut, var at hun hadde tatt deler av broderiet fra en annen bunad, fra en helt annen kant av landet, og blanda det sammen med broderiene til bunaden hun opprinnelig skulle lage, og kalte den likevel lofotbunad (dette var et eksmpel, husker ikke hvilken det var akkurat nå). Det var en av de tingene som også ble nevnt i kommentaren. Kommentaren var noe som det her:

"Hei, jeg har ikke peiling på dette, så jeg spurte moren min som er utdannet innen bunadsøm. Her er noen ting hun ville endret litt på (...) Stå på videre. :)"

Tror du ikke folk klikka helt bananas på mamma? "DET ER LOV TIL Å BLANDE BRODERIER!!! HVIS HUN SIER DET ER EN LOFOTBUNAD SÅ ER DET DET!!!!" Nei, mine venner. Er det en lofotbunad med deler av broderiet til en follodrakt, så er det IKKE en lofotbunad. Ei heller en follodrakt. 

Anonymkode: 28ec5...15d

AnonymBruker

Så den hamsterbur greia i går. Det er bare trist. 

Anonymkode: e6599...dfb

Annonse

AnonymBruker

Det er frøsanketid i hagegruppene. Og for å si det sånn: Her er det mange som ikke fulgte med i timen på barneskolen. Det er greit å vite forskjell på blomst, arr, støvbærer og frø/frøkapsel om du skal ha noe håp om å få planter neste år.  :rolleyes: (Det er også kjekt å vite at frøene trenger tid til å utvikle seg og modnes på planta før du plukker dem, men da er vi i alle fall over på riktig plantedel.) 

Anonymkode: 3fdcb...02c

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er frøsanketid i hagegruppene. Og for å si det sånn: Her er det mange som ikke fulgte med i timen på barneskolen. Det er greit å vite forskjell på blomst, arr, støvbærer og frø/frøkapsel om du skal ha noe håp om å få planter neste år.  :rolleyes: (Det er også kjekt å vite at frøene trenger tid til å utvikle seg og modnes på planta før du plukker dem, men da er vi i alle fall over på riktig plantedel.) 

Stiklinger er ikke lett, det heller. Noen mener det er lurt å sette stiklinger i poteter. Men hvis du dekker poteten med jord etterpå, så har du satt en potet, med eller uten stikling. Er det de samme som kom opp med zalo-på-plen tipset, som troller igjen?

Forøvrig synes jeg stemningen er veldig god der inne nå. Fuktig sommer har gitt store avlinger, det går mye i krokete gulrøtter og store potetavlinger og flotte bilder av sensommerhager. Varmer mitt hjerte ❤️

Anonymkode: 93bda...0bf

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stiklinger er ikke lett, det heller. Noen mener det er lurt å sette stiklinger i poteter. Men hvis du dekker poteten med jord etterpå, så har du satt en potet, med eller uten stikling. Er det de samme som kom opp med zalo-på-plen tipset, som troller igjen?

Forøvrig synes jeg stemningen er veldig god der inne nå. Fuktig sommer har gitt store avlinger, det går mye i krokete gulrøtter og store potetavlinger og flotte bilder av sensommerhager. Varmer mitt hjerte ❤️

Anonymkode: 93bda...0bf

Ja, det vises frem mange flotte hager for tiden. Jeg burde være mye flinkere til å notere ned ting som blomstrer på denne tiden. Heldigvis er det fullt mulig å gå tilbake senere for inspirasjon. :)

AnonymBruker

Så akkurat et i innlegg i en strinkegruppe, fra gamledager med koftekledde mennesker. Og spørsmålet var ikke hvilket strikkemønstre sim var avbildet, men om noen vet hvem etterkommerne er... Altså- hallo?? 😂😂😂

Anonymkode: 713c7...c97