Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den som skriver noe som helst på den siden har sterke nerver, fy fader så mange sinte båteiere! Hvis du ønsker litt action kan du legge ut bilde av fortøyningen din, bilde av båten til sjøs med fendere ute, bilde av båt med flagget oppe etter kl 9 osv. Finn frem popcornet!

Men folie på teaken??? Her må det være en dame som har vært altfor mye inne på chabby chic-sider på FB.

Anonymkode: 93bda...0bf

Det skulle vært et sted en kunne putte slike folk som ødelegger gamle, fine møbler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Honey Dew skrev:

Synes den var fin. Gjenbruk er jo in nå.

Det er derfor vi har egne søppeldunker for metallgjenvinning! ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvis jeg ser et produkt til av "rusta stoffe" spyr jeg. Det var ei for ei tid tilbake som mente at det måtte være fint å ha rett mot huden, for Rusta hadde vel ikke solgt gardinstoff som metervare hvis de ikke hadde villet at folk skulle sy klær av det 🙄🙄🙄 noen sier også at det ikke er så farlig med klær som bare skal brukes en gang, men hvorfor legge arbeid i en engangskjole? Ufattelig. Det er egentlig ei fin og inspirerende gruppe, men nå er det stort sett bare folk som følger hverandres diller, med VELDIG varierende kunnskaper. Noen er veldig flinke, men de er i mindretall. Nå får jeg bare nedsøpla feeden min med det samme igjen og igjen. Nei, nå var jeg skikkelig sur og usaklig. Føltes godt 😌

Anonymkode: 8aeef...efa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg må bare komme med et hjertesukk over Strikkesida og regelregimet der inne igjen. Der er det ikke mye åpent for diskusjoner og meningsutvekslinger, nei! Alt skal være ros og positivitet. 

I helga var det ei som la ut bilde av at hun strikket på konsert, og lurte på om det var innafor! :hakeslepp: (Ikke engang på trekkspillkonsert, som var det hun var på, er det OK!) Siden overraskende mange var negative til strikking på konsert var plutselig hele innlegget og alle kommentarer slettet. Men innlegg nr 8975 med bilde av rallargenseren og spørsmål om hvilken genser det er - ja DET er innafor! Eller det fjortende bildet for dagen av noen på TV med en tydelig kjøpegenser, og spørsmål om oppskrift - det er tydeligvis også kjempeflott. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg må bare komme med et hjertesukk over Strikkesida og regelregimet der inne igjen. Der er det ikke mye åpent for diskusjoner og meningsutvekslinger, nei! Alt skal være ros og positivitet. 

I helga var det ei som la ut bilde av at hun strikket på konsert, og lurte på om det var innafor! :hakeslepp: (Ikke engang på trekkspillkonsert, som var det hun var på, er det OK!) Siden overraskende mange var negative til strikking på konsert var plutselig hele innlegget og alle kommentarer slettet. Men innlegg nr 8975 med bilde av rallargenseren og spørsmål om hvilken genser det er - ja DET er innafor! Eller det fjortende bildet for dagen av noen på TV med en tydelig kjøpegenser, og spørsmål om oppskrift - det er tydeligvis også kjempeflott. 

Jeg har sluttet å følge flere sider på grunn av det der. Man skal BARE være positiv til alt, selv når det er snakk om «hva syns du om dette» spm 🤦🏼‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Ullvott skrev:

Jeg må bare komme med et hjertesukk over Strikkesida og regelregimet der inne igjen. Der er det ikke mye åpent for diskusjoner og meningsutvekslinger, nei! Alt skal være ros og positivitet. 

I helga var det ei som la ut bilde av at hun strikket på konsert, og lurte på om det var innafor! :hakeslepp: (Ikke engang på trekkspillkonsert, som var det hun var på, er det OK!) Siden overraskende mange var negative til strikking på konsert var plutselig hele innlegget og alle kommentarer slettet. Men innlegg nr 8975 med bilde av rallargenseren og spørsmål om hvilken genser det er - ja DET er innafor! Eller det fjortende bildet for dagen av noen på TV med en tydelig kjøpegenser, og spørsmål om oppskrift - det er tydeligvis også kjempeflott. 

Synd at det ikke kan diskuteres noe, nei. (Når det er sagt, syns jeg nå det må være innafor å strikke på en sittende konsert, da, men det er min mening.) Men det har også vært diskusjon rundt at noen i den gruppa bare legger ut et uskyldig bilde av hva de strikker på, og så får de påpekt at de har strikket feil, at de burde rekke opp osv. Og det syns jeg er en skikkelig uting når vedkommende ikke har bedt om noe råd. Det blir noe helt annet når man legger ut for å få råd. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vera Vinge skrev:

Synd at det ikke kan diskuteres noe, nei. (Når det er sagt, syns jeg nå det må være innafor å strikke på en sittende konsert, da, men det er min mening.) Men det har også vært diskusjon rundt at noen i den gruppa bare legger ut et uskyldig bilde av hva de strikker på, og så får de påpekt at de har strikket feil, at de burde rekke opp osv. Og det syns jeg er en skikkelig uting når vedkommende ikke har bedt om noe råd. Det blir noe helt annet når man legger ut for å få råd. 

Enig. Det å få masse kommentarer på hva man burde gjøre (eks rekke opp feil) kan ta gnisten fra folk... hva så om det er en liten strikkefeil, burde ikke plage andre i det hele tatt. Men jeg har sagt ifra til et par slike som «må» rette på hva andre gjør, gjett om de blir sure da 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/10/2019 at 6:08 PM, Dorey said:

Det er ganske sært å strikke genser med hundehår eller? Må da lukte ganske vondt og.. 

 

De lukter ja! Har ikke genser men fikk engang i gave et par sokker strikket i spinnet hundepelshår. Ja de var jo varme men de sluttet aldri å lukte. Kunne aldri brukt genser av det.. Eller? Hunder kan jo være forskjellige.

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg var innom Koftegruppa i dag, og administratoren der har jo blitt nevnt her før som en som har rigide regler, har startet en parallell side som koster penger osv. Nå så jeg at hun har et nytt design ute, og jeg klikket meg inn på siden hennes rett og slett fordi jeg syns genseren var fascinerende lite pen, men så så jeg at oppskriften koster 100,-! Hvorfor legger hun seg 40,- over det alle andre gjør? Jeg er for at håndverk skal betale seg og alt det der, men der fikk jeg rett og slett hakeslepp, og syns det er noe litt selvhøytidelig over det hele... 

Anonymkode: 2e5a6...a5a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var innom Koftegruppa i dag, og administratoren der har jo blitt nevnt her før som en som har rigide regler, har startet en parallell side som koster penger osv. Nå så jeg at hun har et nytt design ute, og jeg klikket meg inn på siden hennes rett og slett fordi jeg syns genseren var fascinerende lite pen, men så så jeg at oppskriften koster 100,-! Hvorfor legger hun seg 40,- over det alle andre gjør? Jeg er for at håndverk skal betale seg og alt det der, men der fikk jeg rett og slett hakeslepp, og syns det er noe litt selvhøytidelig over det hele... 

Anonymkode: 2e5a6...a5a

Huff, den var ikke fin, nei! Tror ikke jeg har likt noen av hennes design, har tydeligvis ikke samme smak. Og jeg ville definitivt ikke spandert 100 spenn for den oppskriften!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var innom Koftegruppa i dag, og administratoren der har jo blitt nevnt her før som en som har rigide regler, har startet en parallell side som koster penger osv. Nå så jeg at hun har et nytt design ute, og jeg klikket meg inn på siden hennes rett og slett fordi jeg syns genseren var fascinerende lite pen, men så så jeg at oppskriften koster 100,-! Hvorfor legger hun seg 40,- over det alle andre gjør? Jeg er for at håndverk skal betale seg og alt det der, men der fikk jeg rett og slett hakeslepp, og syns det er noe litt selvhøytidelig over det hele... 

Anonymkode: 2e5a6...a5a

Mulig hun lager gode mønster, men jeg synes 99% av det hun designer er lite pent så jeg har aldri vært fristet til å prøve. Når det er sagt, jeg synes ikke det er fryktelig mye å betale, men jeg har heller aldri vært noen innbitt  "gratismønsterjeger". Forøvrig har jeg ikke skjønt helt greia med den betalingstiden. Mønstrene ligger jo i arkivet til FB gruppa, men jeg mistenker at hun trodde hun kunne tjene penger på det og så gikk det vel ikke slik siden hun nå tydligvis har mista interessen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På hagegruppene har medlemmene blitt våryre. Mellom såbrett og plantelys, dukker det stadig opp bilder av årets første hestehov eller blåveis. Hyggelige vårtegn, MEN må de plukke dem? Resten av året renner det over av tips om humlevennlige planter, men de få, livsviktige blomstene tidlig på våren blir fjernet fordi de skal stå i et eggeglass på kjøkkenbenken. Forstå det den som kan...

Anonymkode: 93bda...0bf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

På hagegruppene har medlemmene blitt våryre. Mellom såbrett og plantelys, dukker det stadig opp bilder av årets første hestehov eller blåveis. Hyggelige vårtegn, MEN må de plukke dem? Resten av året renner det over av tips om humlevennlige planter, men de få, livsviktige blomstene tidlig på våren blir fjernet fordi de skal stå i et eggeglass på kjøkkenbenken. Forstå det den som kan...

Anonymkode: 93bda...0bf

Å nevner man det blir man vel hudflettet tenker jeg 🙄

Anonymkode: e5222...c5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel:

Noen skriver at de har lyst til å strikke et teppe, og lurer derfor på om noen har bilder av et fint teppe.

Svaret de får: pintrest

 

Blir sinna hver gang noen kommenterer det, herregGUD det er jo en grunn til at vedkommende spør inne i STRIKKEGRUPPA.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Husbygging og oppussing gruppa på FB er jo blitt overtatt av fiendtlige «fagpersoner» som klarer aldri bli enige med hverandre, men en ting de er enige ihvertfall, at alt skal gjøres av fagfolk. Åh, vil du male den veggen ved siden av strømkabel? Best å spørre elektriker om det er greit! 

Så eh.. samboeren min er elektroingeniør. Så han er ikke fagperson i den forstand at han ikke har fagbrev i el, og er ingen elektriker. Men han har 5 års ingeniør utdannelse som er ganske relevant, kan man si. Han bytter nå et par stikkontakter hjemme, flyttet de 50 cm. Det er veldig lett sier han. Så vi tenker, underholding i Korona-tider, vi poster det i den gruppa med beskrivelsen «se hva jeg har gjort selv helt uten elektriker, dette er jo ingen rocketscience» og hashtagger med «ikke elektriker» og «selvgjort er velgjort». 😂 Også ler vi av alle sinna kommentarer... pjuh. Kjeder meg litt. 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...