Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Jeg er i skikkelig kreativt slag i de siste ukene. Det resulterer i TUSEN prosjekter jeg ikke gjør ferdig. Jeg har tre strikkeprosjekter jeg begynte på de siste dagene, jeg har et hekleprosjekt, mange tegninger og malerier jeg ikke gjør ferdig og et annet bildeprosjekt jeg holder på med. I blant fargelegger jeg, men ingen blir ferdig. Og nå BAKER jeg. Håper ikke jeg ikke blir ferdig med det da.

Jeg har en tendens til å begynne på kvelden, og så blir jeg gjerne sittende til langt på natt fordi jeg er absolutt helt oppslukt, glemmer klokken, og neste dag er jeg "ferdig" med prosjektet. Jeg har kreative innslag hele tiden og jeg blir utmattet av det! Det er så mange tanker som går gjennom hodet mitt hele tiden samtidig. Av og til føler jeg at jeg har ADHD (mener ingenting vondt mot de som har det) med tanker, men det er bare noen få dager i året jeg får disse kreative "takene". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt ødelagt. Kan ikke reddes. Skal livet mitt leves på institusjon fordi jeg fungerer så dårlig? Jeg er pen, jeg er snill, men jeg blir behandlet dårlig og jeg har slitt siden jeg var barn. Jeg ser ingen mening i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si? Hadde EU-kontroll på bilen forrige uke. Har siden da ligget på sofaen og ikke klart noe. Får ikke sove, gråter. Den ble åpenbart ikke godkjent. Det er i utgangspunktet ikke dyre ting å fikse, 5000 kr. Men når jeg sitter igjen med 200 kr etter regninger er betalt og etter mat, så er det dyrt. Jeg har lån i ett og et halvt år til på bilen, så jeg må finne en måte å tjene pengene på. Jeg har virkelig ingenting av verdi, og jeg lever utrolig billig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Siden jeg ikke har venner eller familie, så er det umulig å låne privat. Mulig jeg må ta opp forbrukslån, men spørs om jeg vil få det med min inntekt. Trenger en sugardaddy 😂

Det er så mye som skjer denne måneden, og jeg trenger ikke dette stresset oppi alt. Om 2 uker skjer det største og gud som jeg gruer meg. Det blir bra når det er i gang, men akkurat nå vil jeg ikke - rett og slett fordi det er et veldig stort steg som vil påvirke resten av livet mitt. Det er en STOR endring. Samtidig er jeg deprimert og jeg vet ikke hvor klar jeg egentlig er for å ta dette steget. Jeg vet det er depresjonen som sier "dette kommer aldri til å gjøre deg bra uansett, bare bli der i den onde sirkelen din - det er tross alt der du er trygg". Og nå skal jeg kastes inn i utrygg grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Missbehave skrev:

Hva skal man si? Hadde EU-kontroll på bilen forrige uke. Har siden da ligget på sofaen og ikke klart noe. Får ikke sove, gråter. Den ble åpenbart ikke godkjent. Det er i utgangspunktet ikke dyre ting å fikse, 5000 kr. Men når jeg sitter igjen med 200 kr etter regninger er betalt og etter mat, så er det dyrt. Jeg har lån i ett og et halvt år til på bilen, så jeg må finne en måte å tjene pengene på. Jeg har virkelig ingenting av verdi, og jeg lever utrolig billig. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Siden jeg ikke har venner eller familie, så er det umulig å låne privat. Mulig jeg må ta opp forbrukslån, men spørs om jeg vil få det med min inntekt. Trenger en sugardaddy 😂

Det er så mye som skjer denne måneden, og jeg trenger ikke dette stresset oppi alt. Om 2 uker skjer det største og gud som jeg gruer meg. Det blir bra når det er i gang, men akkurat nå vil jeg ikke - rett og slett fordi det er et veldig stort steg som vil påvirke resten av livet mitt. Det er en STOR endring. Samtidig er jeg deprimert og jeg vet ikke hvor klar jeg egentlig er for å ta dette steget. Jeg vet det er depresjonen som sier "dette kommer aldri til å gjøre deg bra uansett, bare bli der i den onde sirkelen din - det er tross alt der du er trygg". Og nå skal jeg kastes inn i utrygg grunn.

Hvis det er ECT så er det ikke så skummelt som det først føles. For de det funker på så kan det virkelig være redningen. Det funket ikke på meg, men jeg så endringen på en medpasient. Det var utrolig. 

Har selv prøvd å få lov til å ta ECT igjen,  da jeg mener situasjonen nå er en annen enn da og jeg er HELT desperat. Jeg døde nesten for to uker siden for å si det slik da. Men de mener det ikke vil hjelpe. Det gjør meg fortvilet.

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple_Pixiedust skrev:

Hvis det er ECT så er det ikke så skummelt som det først føles. For de det funker på så kan det virkelig være redningen. Det funket ikke på meg, men jeg så endringen på en medpasient. Det var utrolig. 

Har selv prøvd å få lov til å ta ECT igjen,  da jeg mener situasjonen nå er en annen enn da og jeg er HELT desperat. Jeg døde nesten for to uker siden for å si det slik da. Men de mener det ikke vil hjelpe. Det gjør meg fortvilet.

Det er ikke ECT. Det er kurs for livsstilsendring. Blant annet om kosthold, trening, motivasjon osv. Jeg har noen sykdommer som utfordrer meg i hverdagen annet enn psykisk, og det er noe vi skal ta tak i. Det er noe jeg må fortsette med resten av livet. Det er synd jeg må reise 4 timer én vei for å komme meg på kurset og så 4 timer hjem igjen. Håper jeg kan kjøre selv og få dekket reiseveien. Busser er helt håpløse her.

Den psykiske helsen min har de profesjonelle bare gitt opp. Jeg blir verre av terapi. Det eneste som holder beina mine delvis på jorda er medisiner. Jeg er langt fra bra, og har i blant nedturer hvor alt kjennes håpløst, hvor jeg blir så sint og lei meg at jeg skyver alle vekk og isolerer meg selv.

Åh, så kjipt å høre om situasjonen din! Skjønner godt du er fortvilet. Du føler deg sikkert alene når du ikke får prøve ECT igjen når du selv ønsker det og har et håp om at det vil kunne være redningen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dramaet i gruppeterapien i forrige uke eskalerte ut av en annet verden, og jeg har vært nødt til å ta denne uken fri for behandling da jeg rett og slett ikke orker å gå dit akkurat nå. Jeg kan ikke huske sist gang jeg ble så redd i en terapitime at jeg fikk fysiske reaksjoner i dagevis etterpå. Har mest av alt bare lyst til å slutte akkurat nå, for trygghetsfølelsen min er helt borte. Ikke bare er det jævlig i gruppeterapien, men jeg mister behandleren jeg har gått til i halvannet år og skal kastes videre til en ny en i April. Hater det verdiløse livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har knapt sovet i natt. Da jeg våknet for 2 timer siden som siste gang, hadde jeg en merkelig følelse i kroppen. Noe jeg ikke har kjent siden barndommen. Jeg følte jeg kunne se meg selv utenfra. Samtidig er alle minnene vage. Jeg vet jeg drømte om eksen min det lille jeg sov, men jeg vet ikke hva som er virkelig eller drøm lenger. Jeg vet ikke hva som skjer 😢 jeg er redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som ser mørkere på fremtiden pga corona? Synes alt går til helvete. Jeg har verken helse eller økonomi til å håndtere corona. Om jeg blir syk så vil 2 år gå i vasken og hele fremtiden blir ødelagt. Jeg vil ende opp på sosialstønad, må selge bilen og må gi ifra meg dyrene mine fordi jeg har ikke økonomi til noe som helst! For jeg må da flytte. 
Kjenner det blir mørkere og mørkere jo mer jeg tenker på det. Vet ikke hvor mer jeg gidder å holde ut. er sliten av å "holde ut" hele tiden. Skulle ønske jeg fikk corona og stryker med først som sist, så slipper jeg å holde ut.

Anonymkode: 79f48...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ser mørkere på fremtiden pga corona? Synes alt går til helvete. Jeg har verken helse eller økonomi til å håndtere corona. Om jeg blir syk så vil 2 år gå i vasken og hele fremtiden blir ødelagt. Jeg vil ende opp på sosialstønad, må selge bilen og må gi ifra meg dyrene mine fordi jeg har ikke økonomi til noe som helst! For jeg må da flytte. 
Kjenner det blir mørkere og mørkere jo mer jeg tenker på det. Vet ikke hvor mer jeg gidder å holde ut. er sliten av å "holde ut" hele tiden. Skulle ønske jeg fikk corona og stryker med først som sist, så slipper jeg å holde ut.

Anonymkode: 79f48...0ca

Jeg har heller ikke helse eller økonomi til det og er drittlei av å holde ut for " cheer up! Det blir bedre! " . Fremtid har jeg ikke uansett så jeg orker ikke å bry meg om jeg skulle bli smittet av Corona. Dør jeg så dør jeg. Er ikke akkurat noen big deal .

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med Corona-kaoset er at jeg turte å snakke om selvmordstankene med psykologen. Slipper å frykte for tvangsinnleggelse, siden DPS kommer garantert til å bli stengt neste uke. Jeg vet at jeg ikke blir prioritert allikevel, så jeg får slippe innleggelse. Første gang jeg har klart å snakke åpent og fritt om det temaet i terapi.

Jeg har blitt tvunget til antidepressiva to ganger tidligere. Begge gangene skjedde etter å ha snakket om depresjonen som jeg ellers skjuler. I dag snakket jeg også om depresjonen. Fikk høre at psykiaterne er i karantene og de sliter med å finne vikar. Fastlegen er stengt for ordinære "timer" slik som dette er. Hun sa jeg må vente til de får inn vikar før temaet antidepressiva kommer opp igjen. DPS er nok stengt før den tid, så jeg slipper unna tvangs-antidepressiva også. Takk gud! 
Må sies jeg sa klart ifra at jeg ikke ønsker antidepressiva, men hun sa jeg måtte snakke med psykiateren om det 🙄 Det er det som kalles for frivillig-tvang, for spesielt han som jobber der er ekkel på skjulte trusler om tvangsinnleggelse og andre "konsekvenser" om jeg sier nei til piller. Men om det blir vikar så krysser jeg fingrene for at jeg slipper unna. For jeg nekter antidepressiva, de funker ikke på meg. 

Men i dag var en god dag, takket være corona. 
 

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er redd mine foreldre over 70 skal få corona. Dem er de eneste jeg har i livet mitt. Dem er ærlig talt de eneste jeg bryr meg om i disse tider. Dør dem, så håper jeg at jeg også dør. Jeg er ganske likegyldig til corona, håper at jeg dør av det . Jeg er ufør, så slipper ikke bekymre meg for det økonomiske nå. Jeg tenker at andre folk også har godt av å føle seg langt nede nå. 

Anonymkode: 2f5cb...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg hatt en pistol hadde jeg garantert ikke vært her lenger.

Når det er sagt, så er jeg glad jeg ikke har den spontane muligheten. Jeg har noen å leve for.

Men når det også er sagt, så er jeg virkelig lei av å leve på n-te året for noen andre. Jeg lever kun fordi noen andre til tider trenger meg. Jeg er lei!!

Anonymkode: 3ffab...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2020 den 14.16, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som ser mørkere på fremtiden pga corona? Synes alt går til helvete. Jeg har verken helse eller økonomi til å håndtere corona. Om jeg blir syk så vil 2 år gå i vasken og hele fremtiden blir ødelagt. Jeg vil ende opp på sosialstønad, må selge bilen og må gi ifra meg dyrene mine fordi jeg har ikke økonomi til noe som helst! For jeg må da flytte. 
Kjenner det blir mørkere og mørkere jo mer jeg tenker på det. Vet ikke hvor mer jeg gidder å holde ut. er sliten av å "holde ut" hele tiden. Skulle ønske jeg fikk corona og stryker med først som sist, så slipper jeg å holde ut.

Anonymkode: 79f48...0ca

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor vil 2 år gå i vasken? Nei, du er ikke den eneste, føler også at dette coronadritet fremhever alt som slet med... Det er  en tung tid for alle, men corona står vi iallefall i sammen...

Anonymkode: 6f7f7...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor vil 2 år gå i vasken? Nei, du er ikke den eneste, føler også at dette coronadritet fremhever alt som slet med... Det er  en tung tid for alle, men corona står vi iallefall i sammen...

Anonymkode: 6f7f7...e55

Skole som tiltak. Skolen er nå stengt, prøve eksamen og eksamen er rett rundt hjørnet. Vedtaket på AAP går ut i Mai. Jeg er rett og slett fucked om jeg ikke får fagbrev til rett tid. Normal VGS får bestått skoleårene uten eksamen, vi får ikke det. Vi MÅ ha eksamen, og om det blir flyttet til høsten så er alt ødelagt. Fordi jeg har da brutt tiltaksplanen, jeg får ikke jobb og jeg er heller ikke frisk nok for ordinær jobb og NAV er nå så å si stengt for brukerkontakt. Skulle ha hatt møter med NAV om akkurat dette denne uken, men som sagt, alt er stengt. 

Jeg står da uten fagbrev og mulighet til både praksis og jobb i det yrket. Jeg står også uten inntekt og mulighet for å få normal inntekt. Jeg må da på sosialstønad og da må jeg selge dyrene, flytte og selge bilen. 
NAV vil bli sprengt. Det å få sosialstønad skjer ikke innenfor tidsfristene. Jeg vil da stå flere måneder uten en krone i inntekt. 

Bufferen er på minus 2000 kr. Jeg mangler 2000 kr til husleie allerede. 
Jeg er fucked! 

Anonymkode: 79f48...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der røyk pcen min også. Oppi alt annet. I tillegg flytter faren til barnet mitt og tar med seg barnet vårt. Jeg klarer ikke dette mer. Det er så urettferdig 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det går med @Elán Noen som har sett/hørt noe?

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er en av de få som vil overleve corona. Med tanke på "Det vi ikke får lov til å snakke om på KG, selv om at hele landet er i krise og det er sykt at ikke statistikken blir skyhøye". For ikke er jeg bare bekymret for økonomi, har begynt å selge unna eiendeler for å ha råd til å kjøpe inn nok mat til å overleve en eventuell karantene. Men også det faktumet at dps vil bli stengt når som helst. Kjenner det stresser meg så mye at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! 
Må si jeg synes det er teit å stenge dps. De med enkle plager kan nok holde seg hjemme, men oss som er virkelig syke hvor det nå er fare for liv og helse, burde få et tilbud annet enn over telefon. 
Det er jo nødvendig helsehjelp for mange, og synes det er rart at det blir helt stengt for alle. 

Jeg er mindre redd for å få kreft i hodet (alle årsundersøkelser er utsatt eller avlyst, ser hvor mye verdt jeg er for samfunnet) enn det psykiske akkurat nå.  

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er en av de få som vil overleve corona. Med tanke på "Det vi ikke får lov til å snakke om på KG, selv om at hele landet er i krise og det er sykt at ikke statistikken blir skyhøye". For ikke er jeg bare bekymret for økonomi, har begynt å selge unna eiendeler for å ha råd til å kjøpe inn nok mat til å overleve en eventuell karantene. Men også det faktumet at dps vil bli stengt når som helst. Kjenner det stresser meg så mye at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! 
Må si jeg synes det er teit å stenge dps. De med enkle plager kan nok holde seg hjemme, men oss som er virkelig syke hvor det nå er fare for liv og helse, burde få et tilbud annet enn over telefon. 
Det er jo nødvendig helsehjelp for mange, og synes det er rart at det blir helt stengt for alle. 

Jeg er mindre redd for å få kreft i hodet (alle årsundersøkelser er utsatt eller avlyst, ser hvor mye verdt jeg er for samfunnet) enn det psykiske akkurat nå.  

Anonymkode: 79f48...0ca

Jeg tror at hvis det er fare for liv og helse så kan du få innleggelse ihvertfall. Det fikk jeg tilbud om nå siden jeg er for syk til å klare meg med 2 telefoner i måneden.

Anonymkode: ef0b3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...