Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

På 26.2.2019 den 19.13, Elán skrev:

Nå stresser jeg. Reiser vekk om to uker, blir borte i en uke. Kommer hjem natt til lørdag. Lørdag skal vi gjøre et nytt forsøk på date. Lørdag er også et arrangement barnet mitt skal på, så jeg må bli med på det også for så å dra hjem, rekke å dusje, sminke meg osv før jeg skal møte denne mannen. 

Men... dette er min første date noen sinne. Jeg aner ikke hvilke regler det er for en date. Hva snakker man om? Hvordan kler man seg? Hvordan flørter man? Jeg kan ingenting og han sier han skal legge lista høyt fordi jeg aldri har vært på date før. Vi skal lage mat sammen hjemme hos han, og det er alt jeg vet om kvelden.

Jeg har tenkt på deg og denne posten i mange dager. Spør rett ut: kjenner du denne mannen godt nok til å være sikker på at du er TRYGG om dere møtes hjemme hos ham? Du virker å ha det veldig vanskelig og jeg UNNER DEG VIRKELIG å få en herlig forelskelse inn i livet ditt og gi lys, glede, varme... Men jeg vet også at mennesker som er langt nede er svært sårbare, ikke alltid klarer å ta gode valg for seg selv, og dessverre noen ganger blir ofre for drittsekker som har en radar for muligheten til å utnytte folk. 

Håper engstelsen min for deg er totalt grunnløs, og at dette er en trivelig og god mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Eneri skrev:

Jeg har tenkt på deg og denne posten i mange dager. Spør rett ut: kjenner du denne mannen godt nok til å være sikker på at du er TRYGG om dere møtes hjemme hos ham? Du virker å ha det veldig vanskelig og jeg UNNER DEG VIRKELIG å få en herlig forelskelse inn i livet ditt og gi lys, glede, varme... Men jeg vet også at mennesker som er langt nede er svært sårbare, ikke alltid klarer å ta gode valg for seg selv, og dessverre noen ganger blir ofre for drittsekker som har en radar for muligheten til å utnytte folk. 

Håper engstelsen min for deg er totalt grunnløs, og at dette er en trivelig og god mann!

Jeg har møtt mannen to ganger før og vi satt i 8 timer i strekk og pratet. Det er en kjemi mellom oss. Jeg har aldri følt noe lignende når jeg har snakket med noen. Med han er jeg uredd, den sosiale angsten forsvinner. Greit nok, jeg var full de gangene vi har møttes.

Det er to år siden første gang, halvt år siden forrige gang. Han har ikke turt å skrive til meh før i frykt for at jeg skal synes han er ekkel og etter alt med metoo, så ville han ikke jeg skulle oppleve han slik. Det kan bare være ord, men jeg er nesten sikker på at hsn ikke har dårlige intensjoner. Dessuten kjenner jeg noen av hans venner, blant annet kusina mi, og hun ville aldri latt meg gå på date med han om han ikke hadde vært en ordentlig fyr.

Men hva vet jeg om slik? Forrige gang jeg ble sammen med en, var han en skikkelig drittsekk, men jeg var med han i 7 år. Forholdet startet med overgrep og utroskap, voldtekt kom etterhvert (vet ikke om det er det, jeg sa aldri nei, men heller ikke ja), manipulering. Var aldri forelsket i han heller, men følte jeg aldri ville finne noen annen, så jeg forble i et giftig forhold hvor vi begge manipulerte hverandre. 

Takk for at du tenker på meg. Jeg håper såklart også at han er snill og god som han virker. Vi skriver med hverandre hver kveld, vi går aldri tom for samtaleemner. Det er rart fordi jeg hater å snakke med folk, men det er noe med han her. Nå babler jeg. Beklager det. Men altså... Jeg smiler hver gang det tikker inn melding fra han. Patetisk ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Elán skrev:

Jeg har møtt mannen to ganger før og vi satt i 8 timer i strekk og pratet. Det er en kjemi mellom oss. Jeg har aldri følt noe lignende når jeg har snakket med noen. Med han er jeg uredd, den sosiale angsten forsvinner. Greit nok, jeg var full de gangene vi har møttes.

Det er to år siden første gang, halvt år siden forrige gang. Han har ikke turt å skrive til meh før i frykt for at jeg skal synes han er ekkel og etter alt med metoo, så ville han ikke jeg skulle oppleve han slik. Det kan bare være ord, men jeg er nesten sikker på at hsn ikke har dårlige intensjoner. Dessuten kjenner jeg noen av hans venner, blant annet kusina mi, og hun ville aldri latt meg gå på date med han om han ikke hadde vært en ordentlig fyr.

Men hva vet jeg om slik? Forrige gang jeg ble sammen med en, var han en skikkelig drittsekk, men jeg var med han i 7 år. Forholdet startet med overgrep og utroskap, voldtekt kom etterhvert (vet ikke om det er det, jeg sa aldri nei, men heller ikke ja), manipulering. Var aldri forelsket i han heller, men følte jeg aldri ville finne noen annen, så jeg forble i et giftig forhold hvor vi begge manipulerte hverandre. 

Takk for at du tenker på meg. Jeg håper såklart også at han er snill og god som han virker. Vi skriver med hverandre hver kveld, vi går aldri tom for samtaleemner. Det er rart fordi jeg hater å snakke med folk, men det er noe med han her. Nå babler jeg. Beklager det. Men altså... Jeg smiler hver gang det tikker inn melding fra han. Patetisk ikke sant? 

Ble litt betrygget nå. Patetisk?!? Nei!! Sånn er forelskelse! Jeg var nesten 40 da jeg forelsket meg i han som nå er min samboer, fniste og gliste som en fjortis over meldinger og div... Er bare godfølelsene som bobler, og det virker som du trenger slike følelser i livet ditt for å demme opp for de negative følelsene som regjerer! Ønsker deg en flott date når den tid kommer. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eneri skrev:

Ble litt betrygget nå. Patetisk?!? Nei!! Sånn er forelskelse! Jeg var nesten 40 da jeg forelsket meg i han som nå er min samboer, fniste og gliste som en fjortis over meldinger og div... Er bare godfølelsene som bobler, og det virker som du trenger slike følelser i livet ditt for å demme opp for de negative følelsene som regjerer! Ønsker deg en flott date når den tid kommer. 😍

Tusen takk ❤️ Jeg er redd for disse følelsene da. Jeg er betatt av han, men ikke forelsket ennå. Jeg går og gruer meg til daten, men samtidig gleder jeg meg. Det gjør vondt i magen fordi jeg er anspent hele tiden. Frykten av at kjemien ikke stemmer når det bare er oss to er også der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2019 den 14.39, Elán skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg er redd for disse følelsene da. Jeg er betatt av han, men ikke forelsket ennå. Jeg går og gruer meg til daten, men samtidig gleder jeg meg. Det gjør vondt i magen fordi jeg er anspent hele tiden. Frykten av at kjemien ikke stemmer når det bare er oss to er også der.

G å på date, slapp av, ikke tenk mer enn 5 min fram i tid, kos deg, og ikke tenk på hva som er der og ikke av følelser.

Anonymkode: 09071...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

G å på date, slapp av, ikke tenk mer enn 5 min fram i tid, kos deg, og ikke tenk på hva som er der og ikke av følelser.

Anonymkode: 09071...c71

Takk, jeg skal prøve! Daten ble utsatt enda en dag, men det gjør ikke så mye. Var i utgangspunktet en dag jeg skulle ha samvær med barnet, men jeg får samvær en annen dag i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva som er galt med meg. Depresjonen har lettet. Jeg har vært i en konstant tåke uten pause lenge nå. Jeg burde nyte dette, og jeg gjør på en måte det, men. 

Jeg tror nok jeg er på vei inn i en veldig høy periode. Denne uka har jeg trent fire ganger og gått to turer hittil i tillegg til mye mer husarbeid. Det som gjør at jeg har kommet opp er nok en kombinasjon av været og det at jeg er i en prosess med å få meg plass å bo igjen. Har vært hjemløs siden desember og på mandag får jeg vite om leiligheten blir min. Må bare finne forkjøpsretten. Jeg har 19 års ansiennitet så jeg går nesten ut i fra at jeg får den. 

Jeg burde nyte dette, men jeg vet at dette sliter meg ut. Jeg er egentlig utbrent, sliter med fysisk helse og alt det psykiske i tillegg. Så når jeg lander så lander jeg hardt. Det er i hvert fall det jeg pleier å gjøre. 

Anonymkode: 6f987...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Jeg skal ta fly om natta og han tilbydde seg å kjøre meg til bussen 😍 altså, stå opp kl 3 for å kjøre meg til bussen 3:30. Helt sykt... Finnes det folk som skal behandle meg slik? Blir rørt og varm inni meg av tanken.

Endret av Elán
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bergtatt. I natt da han hentet meg, hadde han vært og kjøpt en sjokolade jeg hadde snakket om noen dager før, og ga den til meg.

For noen dager siden sendte jeg link til et band jeg tenkte han kunne like basert på noe han hadde nevnt han likte tidligere. Det (i følge han) ble hans nye favorittband. Så jeg så at dette bandet spiller i Norge om et par måneder. Sendte han link og han begynner å planlegge og ta tur med meg. Selv om vi ikke har vært på date ennå! Det å se at han er interessert er uvant, men godt. Han er seriøs, og det er fint selv om jeg ikke er klar for et forhold akkurat nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Elán skrev:

Jeg er bergtatt. I natt da han hentet meg, hadde han vært og kjøpt en sjokolade jeg hadde snakket om noen dager før, og ga den til meg.

For noen dager siden sendte jeg link til et band jeg tenkte han kunne like basert på noe han hadde nevnt han likte tidligere. Det (i følge han) ble hans nye favorittband. Så jeg så at dette bandet spiller i Norge om et par måneder. Sendte han link og han begynner å planlegge og ta tur med meg. Selv om vi ikke har vært på date ennå! Det å se at han er interessert er uvant, men godt. Han er seriøs, og det er fint selv om jeg ikke er klar for et forhold akkurat nå. 

Det må være utrolig deilig. Håper jeg kan få oppleve noe sånt og av en ordentlig mann en dag. En som ikke ender opp med å ødelegge og mishandle meg. 

------ 

Jeg trenger så sårt å ha et liv igjen. Å ha en plass å bo, å ha gode mennesker i livet mitt, å ikke leve i det mentale fengslet og å bare være i et liv som er verdt å leve. Det er jo ikke meningen jeg skal bo på institusjon. Likevel har det vært livet mitt i 2,5 år. Med noen få avbrekk her og der. Hvor det ikke har gått bra i det hele tatt. Hvor jeg for det meste har vært i livsfare. Kan jeg ikke i det minste få et sted å bo snart. Jeg vil ikke fortsette å bo på institusjon. Jeg er langt fra der at jeg vil klare meg uten opphold på sykehus, men jeg er ikke der at jeg vil BO på institusjon. Dessverre har jeg ikke noe valg nå. For jeg er bostedsløs og det vil ta noen måneder å finne plass å bo. Nå blir det tørke på boligmarkedet til etter påske. Så er det all tiden det tar å få kjøpt og overta  boligen. Jeg trenger å komme meg ut NÅ! Ikke om 2-4 måneder.. 

Anonymkode: 6f987...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være utrolig deilig. Håper jeg kan få oppleve noe sånt og av en ordentlig mann en dag. En som ikke ender opp med å ødelegge og mishandle meg. 

------ 

Anonymkode: 6f987...af2

Takk. Jeg håper også du får føle på den en eller annen dag. 

Herregud. Om det skjer det jeg tror blir å skje i kveld... Da tror jeg at jeg besvimer. Hjertet hopper over slag. Det er positivt, for all del! Men jeg tåler glede dårlig. Og så er det umulig å finne veien i en ny by. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 22.21, Elán skrev:

Altså, de dekker ikke nok til at jeg klarer å overleve. Har ikke klær og har kun råd til å handle mat en gang i måneden med unntak av supplerende varer som melk og kanskje brød. Orker ikke spørre engang. Hadde jeg fått godkjent uføresøknadeb, ville det stått bedre til, men ble avslag der og gitt. 

Går du på aap eller sosialstønad? Er det veldig dyrt der du bor? Du kan dra ned og søke om krisepenger til mat.

Anonymkode: b2ac4...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går du på aap eller sosialstønad? Er det veldig dyrt der du bor? Du kan dra ned og søke om krisepenger til mat.

Anonymkode: b2ac4...b9f

Går på AAP. Leiemarkedet er dyrt der jeg bor, men har fått veldig god leilighet med inklusiv strøm og internett. Et sted som er mindre enn der jeg bor hvor jeg må betale for strøm og internett i tillegg ville kostet 2000 kr mer i mnd enn det jeg betaler der jeg bor. Jeg har så angst i perioder med dårlig råd at jeg får meg ikke ut og i hvert fall ikke dra på NAV. Men fikk telefon for noen dager siden fra NAV. Han så jeg hadde marginal inntekt og skjønte ikke hvordan jeg overlever og nesten tvang meg til å søke om mer livsopphold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Elán skrev:

Går på AAP. Leiemarkedet er dyrt der jeg bor, men har fått veldig god leilighet med inklusiv strøm og internett. Et sted som er mindre enn der jeg bor hvor jeg må betale for strøm og internett i tillegg ville kostet 2000 kr mer i mnd enn det jeg betaler der jeg bor. Jeg har så angst i perioder med dårlig råd at jeg får meg ikke ut og i hvert fall ikke dra på NAV. Men fikk telefon for noen dager siden fra NAV. Han så jeg hadde marginal inntekt og skjønte ikke hvordan jeg overlever og nesten tvang meg til å søke om mer livsopphold. 

Men det er da ikke mulig å få mer enn aap? Er på aap selv og sliter økonomisk, men får jo ikke mer enn minstesatsen allikevel 

Anonymkode: db5a0...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da ikke mulig å få mer enn aap? Er på aap selv og sliter økonomisk, men får jo ikke mer enn minstesatsen allikevel 

Anonymkode: db5a0...42a

Nei, men det går visst an å søke om supplerende livsopphold. 

________________________

Fy søren... Det jeg trodde kom til å skje, skjedde! Jeg holdt på å gå i bakken. Stivnet helt. 

Nå er jeg sliten. Har pushet angsten maks, har gått mye, ramla på isen, altfor mange sanseinntrykk. Selv om dagen har vært fin, er jeg nå sur og grinete. Dette fordi jeg har vondt i hele kroppen, mange sanseinntrykk jeg ennå ikke har fordøyd og jeg er trøtt og sliten. Har to avtaler i morgen, men klarer ikke møte disse personene. Jeg er så sliten som fører til at jeg er sur og smådeprimert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er da ikke mulig å få mer enn aap? Er på aap selv og sliter økonomisk, men får jo ikke mer enn minstesatsen allikevel 

Anonymkode: db5a0...42a

Joda, men kan søke om økonomisk sosialhjelp slik som alle andre. Det har jeg selv vært nødt til å gjøre. 

 

Jeg er bare deprimert og motløs. Jeg overdriver ikke når jeg sier at alle muligheter forsvinner. Før pleide institusjonen jeg er på å dekke leilighet for de som er på vei ut. Jeg kunne fått dekt leilighet til mars neste år. Da ville min økonomiske situasjon vært avklart og ikke minst bedre. Slik at jeg kunne fått lån og kjøpt meg noe som faktisk er egnet for meg og mine barn. Jeg kunne begynt å leve igjen. Dette sluttet de med bokstavelig talt uken før jeg spurte om denne muligheten. Jeg som har langt større behov for den type hjelp på grunn av barn, ikke noe familie jeg kan bo hos, psykiske problemer som gjør meg ute av stand til å jobbe, ikke mulighet for økonomisk sosialhjelp fra NAV for en periode bare, på grunn av en egenkapital jeg MÅ beskytte (for å klare å komme meg inn på boligmarkedet som ER billigere enn leiemarkedet) og så lav inntekt at jeg får ikke lån i banken. Det er ekstremt få leiligheter jeg har råd til. Det er såkalte førstegangsleiligheter til 800 K og ca 7500 i fellesutgifter jeg har råd til. Som kun har ett lite soverom til meg og to barn, som er i et uhensiktsmessig område med tanke på de to. Det er det jeg har råd til. Men de leilighetene vokser ikke på trær. Jeg har råd til en leilighet med høyere innskudd og lavere felleskostnader. Det blir akkurat samme månedlige utgifter. Men banken sier nei til lån på grunn av lav inntekt. Vil jo også så trenge økonomisk sosialhjelp fram til økonomien har bedret seg. Situasjonen min er bare helt fastlåst. Jeg faller mellom stolene over alt i forhold til å få hjelp. Det gjør at jeg kommer meg ikke videre i livet og jeg har kommet til det punktet nå at jeg blir sykere igjen av å være på denne institusjonen. Jeg trengte denne intensive hjelpen da jeg kom hit, men nå trenger jeg å komme meg ut. Siden jeg er bostedsløs sitter jeg fast her. 

Jeg var så nært å få leilighet for noen dager siden. Tre små måneder mer i ansiennitet hadde personen som fikk den. Nå er det tørke på boligmarkedet fram til etter påske og selv da er det jo ingen garanti at det ordner seg for meg. Hver eneste mulighet jeg undersøker forsvinner. 

Anonymkode: 6f987...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en veldig depressiv dag, var jeg ute og løp en mil nå nettopp. Hvordan jeg klarte det i en slik tilstand, vet jeg ikke. Godt at ingen kan se ens tårer i regnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme. Han tilbydde seg å hente meg ved bussen også! 

I dag skal jeg bort på dagstur og så er det felles middag med eksen. Orker ikke fullt samvær med datteren min i dag. Altså å være alene med henne. Jeg skal i stedet være sammen med henne noen timer før daten i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...