Gå til innhold

Den store depresjonstråden


dillyduzit

Anbefalte innlegg

Gjest supernova_87
På 31.1.2019 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Hei fra hun som ikke sov. 

*snip*

Men idag har dagen vært grusom. Den begynte bra, var bare tom og likegyldig som alltid, men på ettermiddagen kom eksen for å hente siste rest. Jeg er følelsesmessig ferdig med han for lengst, så det var ikke noe sorg for meg å se han igjen. Men det at han stod å ropte at jeg aldri ville finne meg noen så bra som han igjen, at jeg var bare drit, ødelagt, fæl og ødela hans liv, derimot, det kjente jeg. Han var ingen bra mann han var helt grusom faktisk. Politiet hentet han her flere ganger og fikk flere besøksforbud, så jeg skal jo ikke titte så langt før jeg finner meg en mann som er 100 ganger bedre. 

Anonymkode: 79c70...932

Så godt å lese at du har fått hjelp! 

Du, som du sier selv, det skal ikke så mye til å gjøre det bedre enn det der. Forhåpentligvis finner du aldri noen "så bra som ham" noensinne igjen, for gode menn og mennesker behandler ikke folk sånn. 

Når det gjelder venninna di: holder du henne der? Eller er det hun som velger å være der for deg? Ikke ta ansvar for hennes valg. 

God bedring! Ta vare på deg selv. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deprimert og utmattet. Sliten og lei. Jeg er i stort minus på energi. Har ikke klart å trene hele uken, så i dag gjorde jeg det. Den ble ikke halvparten så tung som den bruker å være. Likevel ble jeg skikkelig dårlig etterpå. Både fysisk og psykisk. Jeg kommer meg ikke ut av dette. Har vært inni dette så lenge. For det meste alvorlig deprimert, avviklet av oppspilte/hypomane perioder. Kroppen min er så utkjørt at jeg er bare hypoman i noen dager før nedturen kommer. Før varte det lenger. Når jeg kjente på meg at jeg var på vei opp så ville jeg ikke stoppe det, og jeg forsøkte så lenge jeg kunne å være der. Nå er det ikke slik lenger. Jeg vet hvor utmattet jeg blir av det, jeg kjenner inni meg at jeg ikke har det bra. Det er som om "jeg" er fanget dypt inni meg, mens kroppen kjører på, har taleflom, tuller og ler. Begynner etter hvert å kjenne at nedturen er på vei. Kroppen reagerer med å bli enda mer oppspilt. Enda mer urolig og "see så lykkelig jeg er". Inni meg øker panikken og hele kroppen er fylt av mørket. Og så...Kommer nedturen. Jeg deiser i bakken. Blir så dypt deprimert at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. En ny periode med enorm utmattelse og mørke tanker om liv og død. Før jeg gradvis kommer meg litt. Får kanskje et par normale dager før det er påaen igjen med at jeg kjenner en ny hypoman periode begynner å bygge seg opp. 

Jeg er så sliten. Kroppen min er beyond utmattet. Likevel fortsetter denne "syklusen" uten at jeg greier å kontrollere det. 

Anonymkode: 4981a...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner virkelig på de mørkeste tankene akkurat nå. De er helt svarte. Kommer meg nok ikke ut av denne mølja levende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elán skrev:

Jeg kjenner virkelig på de mørkeste tankene akkurat nå. De er helt svarte. Kommer meg nok ikke ut av denne mølja levende.

Hold ut, pust og ta et minutt om gangen :klem:

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hold ut, pust og ta et minutt om gangen :klem:

Anonymkode: 79f48...0ca

Orker liksom ikke tanken på neste sekund engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hytteturen gikk greit. Kom hjem med noen blåmerker men det går bra. Slappe av i morgen før psykologtimen på onsdag. Gruer meg. Vil helst avlyse. Er egentlig ikke sliten, mest nummen. Vet ikke helt hva jeg skal si. 

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elán skrev:

Orker liksom ikke tanken på neste sekund engang. 

Da går du å legger deg, også får du se om du orker tanken i morgen. :klem:

Anonymkode: 79f48...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne får bli anonym.. 😅
Vært deprimert siden jeg var ca. 13år. Nå er jeg 28. 
Føler ikke at jeg klarer å være skikkelig lykkelig. Hvis jeg ikke har en ferie og glede meg til, eller noe kjekt som skjer fremover, havner jeg fort i kjelleren. Klarer å være litt i jobb, men sliter med mye av det som skjer på jobb. Takler ikke kritikk. Har ikke mye energi, så orker ikke gjøre så mye. Sliter med å sove. Sliter med å være med folk.. Men også å være alene. 
Går på antidepressiva, ganske høy dose. Hjelper litt. 
Drømmen er å ha et a4 liv. Har så lyst på barn. Det er tanken om at dette fortsatt er en mulighet, som får meg til å klare å se litt framover. 
Er utrolig negativ, noe jeg prøver å jobbe med. Vanskelig å komme seg gjennom dagene, når du tenker det meste er bare kjipt. 

Anonymkode: 8cf3f...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke bedre. Det kommer aldri til å bli bedre. Orker ikke det jævla livet mer. Likevel har jeg ikke noe valg. Kjenner jeg blir mer og mer frustrert over hvordan livet mitt går lenger og lenger ned i gjørma. "Når du har nådd bunnen, kan det bare gå oppover" - tidenes største bullshit-sitat.

Maska er på og alt er tilsynelatende fint og flott. Mamma ringte meg i går. Selvfølgelig for å klage på meg. Først spurte hun hvordan det var i helgen i selskapet jeg skulle i til eks-svigers. Så spør hun om jeg har datteren min. Hun vet ikke at jeg ikke har omsorgsrett for henne. Så sier jeg at "nei, jeg har ikke det. Jeg er sliten etter helgen og eksen sa han kunne ha henne ei stund..."

#dobbeltliv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 timer siden, Elán skrev:

Det blir ikke bedre. Det kommer aldri til å bli bedre. Orker ikke det jævla livet mer. Likevel har jeg ikke noe valg. Kjenner jeg blir mer og mer frustrert over hvordan livet mitt går lenger og lenger ned i gjørma. "Når du har nådd bunnen, kan det bare gå oppover" - tidenes største bullshit-sitat.

Maska er på og alt er tilsynelatende fint og flott. Mamma ringte meg i går. Selvfølgelig for å klage på meg. Først spurte hun hvordan det var i helgen i selskapet jeg skulle i til eks-svigers. Så spør hun om jeg har datteren min. Hun vet ikke at jeg ikke har omsorgsrett for henne. Så sier jeg at "nei, jeg har ikke det. Jeg er sliten etter helgen og eksen sa han kunne ha henne ei stund..."

#dobbeltliv 

Får du noe hjelp eller oppfølging? Kan du søke om en innleggelse?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Får du noe hjelp eller oppfølging? Kan du søke om en innleggelse?❤️

Jada. Går flere ganger i uken til behandling. Det funker ikke. Innleggelse blir ikke aktuelt. Har vært innlagt før og det var det jævligste jeg har vært med på. Da sitter jeg heller hjemme og sutrer. Dessuten; hvorfor ta opp plassen til noen som vil ha hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Elán skrev:

Jada. Går flere ganger i uken til behandling. Det funker ikke. Innleggelse blir ikke aktuelt. Har vært innlagt før og det var det jævligste jeg har vært med på. Da sitter jeg heller hjemme og sutrer. Dessuten; hvorfor ta opp plassen til noen som vil ha hjelp?

Har du hatt depresjon lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Elán skrev:

Nærmer seg 20 år.

Har du vurdert å søke deg til Modum Bad på depresjonsavdelingen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Har du vurdert å søke deg til Modum Bad på depresjonsavdelingen? 

Bor for langt unna til at det er aktuelt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
2 minutter siden, Elán skrev:

Bor for langt unna til at det er aktuelt for meg.

Har du mulighet til å flytte for en liten periode? Det er så verdt å dra dit om du får plass. De er dyktige på alle sine avdelinger.

Ikke gi opp❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Har du mulighet til å flytte for en liten periode? Det er så verdt å dra dit om du får plass. De er dyktige på alle sine avdelinger.

Ikke gi opp❤️

Nei, dessverre... Økonomi er noe dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Elán skrev:

Nei, dessverre... Økonomi er noe dritt. 

Har du sjekket opp om NAV kan dekke noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Har du sjekket opp om NAV kan dekke noe?

Altså, de dekker ikke nok til at jeg klarer å overleve. Har ikke klær og har kun råd til å handle mat en gang i måneden med unntak av supplerende varer som melk og kanskje brød. Orker ikke spørre engang. Hadde jeg fått godkjent uføresøknadeb, ville det stått bedre til, men ble avslag der og gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...