Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Håper det nye managementet begynner å jobbe med henne snart, det trenger hun.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Francis skrev:

Håper det nye managementet begynner å jobbe med henne snart, det trenger hun.

Dersom hun skal henge ut mennesker kommer managementet ikke til å ville ha noe med henne å gjøre tror jeg.

Endret av mini-mio
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tenk alle søksmål og mediehysteri det blir om hun henger ut enkeltpersoner (ikke-offentlige) på bloggen sin. 

Endret av Milio
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som AB får gå til søksmål en gang til:  http://annebrith.blogg.no/1451555201_noen_har_stjlet_blogg.html  

Synd å si det, men jeg er ikke så sikker på at hun er så lei seg for denne "muligheten" til å få enda mer oppmerksomhet, jfr. kakesøksmålet og klatring på blogglisten.... Hun må snart tenke over at folk med kritisk sans snart vil begynne å tenke (hvis de ikke gjør det allerede) "hva er det med denne dama/bloggeren, siden hun "stadig vekk" truer med søksmål og henge ut folk"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg aldri kommenterer hos bloggere. Verken kritisk eller positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hun ikke har oppdaget det der, hun er jo synsk. ( før det slettes: hun har skrevet det selv)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Asti skrev:

Da ser det ut som AB får gå til søksmål en gang til:  http://annebrith.blogg.no/1451555201_noen_har_stjlet_blogg.html  

Synd å si det, men jeg er ikke så sikker på at hun er så lei seg for denne "muligheten" til å få enda mer oppmerksomhet, jfr. kakesøksmålet og klatring på blogglisten.... Hun må snart tenke over at folk med kritisk sans snart vil begynne å tenke (hvis de ikke gjør det allerede) "hva er det med denne dama/bloggeren, siden hun "stadig vekk" truer med søksmål og henge ut folk"? 

Jøss er det ikke lov å bruke andres arbeid uten å spørre om tillatelse og kreditere eieren! Hvem skulle ha trodd det :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith har selvsagt ikke juridisk grunnlag for å henge ut 'haterne' sine og identifisere disse, intet hjemmel. Hun kan selvsagt helt personlig si til sine venninner at feks 'takida Hansen henger meg ut på nett hele tiden', men hun må forstå at hennes blogg ikke er rent personlig og at hun derfor driver æreskrenkelser om hun skulle legge ut slikt. Denne tomme trusselen fra Ab får meg ikke til å skjelve i buksene, like lite som da hun skrev til meg at hun hadde slått opp min ip-adresse og at vi nesten kunne vært naboer. 

Dersom AB velger å navngi eller identifisere noen på bloggen sin ser jeg frem til hennes snarlige forfall; herunder at hun forhåpentligvis vil bli anmeldt. En ting bør AB ha lært; ting på Internett blir ikke borte, og selv om hun skulle si unnskyld for å ha navngitt noen blir det ikke vekk....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sin iver etter å oute sine såkalte hatere børAnne Brith rådføre seg med en advokat først. Reglementet for aviser gjelder også for bloggere når det kommer til personangrep og offentlig uthenging. Om noen husker denne saken så er det veldig enkelt for bloggere å treffe murveggen i temmelig høy fart om man ikke holder tunga rett i munnen.

http://m.nettavisen.no/na24/krever-over-200000-kroner-av-mammablogger/8463756.html

 

Hvordan hun i det hele tatt ville kunne bevise hvem disse haterne er stiller jeg meg undrende til. Nå har jo faktisk politiet også problemer med å bevise hvem folk er kun ut fra en ip adresse. Men Anne B er vel hacker i tillegg til blogger... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blå politibil skrev:

I sin iver etter å oute sine såkalte hatere børAnne Brith rådføre seg med en advokat først. Reglementet for aviser gjelder også for bloggere når det kommer til personangrep og offentlig uthenging. Om noen husker denne saken så er det veldig enkelt for bloggere å treffe murveggen i temmelig høy fart om man ikke holder tunga rett i munnen.

http://m.nettavisen.no/na24/krever-over-200000-kroner-av-mammablogger/8463756.html

 

Hvordan hun i det hele tatt ville kunne bevise hvem disse haterne er stiller jeg meg undrende til. Nå har jo faktisk politiet også problemer med å bevise hvem folk er kun ut fra en ip adresse. Men Anne B er vel hacker i tillegg til blogger... 

Hun er jo synsk, det holder vel det? ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig for en privatperson å kople IP-adresse mot gateadresse. Nettleverandøren kan det, men de som jobber der har taushetsplikt og bare politiet kan be om innsyn. Og selv politiet har vanskeligheter med å bevise hvem som fysisk satt ved PCen og skrev.

Med mindre det legges inn ikke-fiktiv privatinfo (navn/adresse eller lignende) når kommentaren skrives kan ikke bloggeren kople person og kommentar. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Inocybe skrev:

Det er ikke mulig for en privatperson å kople IP-adresse mot gateadresse. Nettleverandøren kan det, men de som jobber der har taushetsplikt og bare politiet kan be om innsyn. Og selv politiet har vanskeligheter med å bevise hvem som fysisk satt ved PCen og skrev.

Med mindre det legges inn ikke-fiktiv privatinfo (navn/adresse eller lignende) når kommentaren skrives kan ikke bloggeren kople person og kommentar. 

Det er jo frustrerende for politiet, men heldigvis med tanke på bloggere. Toppbloggere er blant personene med mest mediamakt i Norge. Kommetarer viser at de har tilbedende fans omtrent på linje med beliebers, så det kan være direkte farlig å oute kritikere i egne blogginnlegg. Særlig siden bloggerne har suveren råderett på sine innlegg og sine kommentarfelt; det hadde vært umulig for eventuelle navngitte hatobjekt å forsvare seg og å realitetsorientere resten av leserne.

De største bloggerne kan ta opptil 80 000 kr for et sponset innlegg og bør dermed fatte hva slags makt de innehar. Og dermed forstå hvorfor kritikere finnes, som ønsker at de skal overholde lover og regler, merke reklame, ikke overeksponere barna sine, ikke fremme ekstremmaterialisme, ikke inngå lyssky samarbeid med andre deler av media-Norge osv.

Endret av Ultiva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Det er jo frustrerende for politiet, men heldigvis med tanke på bloggere. Toppbloggere er blant personene med mest mediamakt i Norge. Kommetarer viser at de har tilbedende fans omtrent på linje med beliebers, så det kan være direkte farlig å oute kritikere i egne blogginnlegg. Særlig siden bloggerne har suveren råderett på sine innlegg og sine kommentarfelt; det hadde vært umulig for eventuelle navngitte hatobjekt å forsvare seg og å realitetsorientere resten av leserne.

De største bloggerne kan ta opptil 80 000 kr for et sponset innlegg og bør dermed fatte hva slags makt de innehar. Og dermed forstå hvorfor kritikere finnes, som ønsker at de skal overholde lover og regler, merke reklame, ikke overeksponere barna sine, ikke fremme ekstremmaterialisme, ikke inngå lyssky samarbeid med andre deler av media-Norge osv.

Så enig :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1/1/2016 at 22.49, Blå politibil skrev:

I sin iver etter å oute sine såkalte hatere børAnne Brith rådføre seg med en advokat først. Reglementet for aviser gjelder også for bloggere når det kommer til personangrep og offentlig uthenging. Om noen husker denne saken så er det veldig enkelt for bloggere å treffe murveggen i temmelig høy fart om man ikke holder tunga rett i munnen.

http://m.nettavisen.no/na24/krever-over-200000-kroner-av-mammablogger/8463756.html

 

Hvordan hun i det hele tatt ville kunne bevise hvem disse haterne er stiller jeg meg undrende til. Nå har jo faktisk politiet også problemer med å bevise hvem folk er kun ut fra en ip adresse. Men Anne B er vel hacker i tillegg til blogger... 

Litt merkelig sak. Treneren og klubben ble ikke navngitt, men likevel går han til søksmål. Samme trener som skal ha vært særdeles ufin mot bloggerens sønn.

Greit at det er grenser for hva bloggere kan tillate seg, men denne treneren høres ut som... ja, en ikke veldig behagelig karakter. Kanskje han burde gifte seg med AB.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva slags lesertall har hun egentlig? Hun skrev for et par dager siden at hun tjener et sekssifret beløp hver mnd men hun ligger da langt nede på blogglisten? 

Tjener man virkelig så mye med under 4000 lesere? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...