Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig enig i at man skal gi kritikk der kritikk er på sin plass. Men å kalle et annet menneske for ynkelig og holde på slik enkelte av dere gjør her, det synes jeg ikke er noe rart at mange vil kalle mobbing. Man kan være uenig med måten hun skriver på, men man må ikke lese.

Ynkelig er det samme som trist:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig enig i at man skal gi kritikk der kritikk er på sin plass. Men å kalle et annet menneske for ynkelig og holde på slik enkelte av dere gjør her, det synes jeg ikke er noe rart at mange vil kalle mobbing. Man kan være uenig med måten hun skriver på, men man må ikke lese.

Er det noen som kaller Anne Brith for det? Jeg oppfatter at folk opplever at handlingene hennes er trist. Hva mener du er mobbing med det?  Er det ei aggressiv handling å si at man opplever utlevering av barn og familie på blogg som trist?  Jfr. definisjon på digital mobbing - https://snl.no/digital_mobbing . 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har klart å lære min 6-åring, men som tydeligvis ikke Anne Brith eller noen av fansene hennes som kommer inn for å angripe har lært, er at det er en enorm forskjell på å si at et menneske ER noe og å si at et menneske gjør noe som er "noe". F.eks: her sies det at det hun gjør nå er ynkelig. Ikke at hun ER ynkelig. Det er stor forskjell.

Anne Brith kaller ALT som ikke er "heiaheiahipphurra for fantastiske Anne Brith!" for hets. Verre angrep har jeg ikke sett. Virker som at hun føler seg pressa inn i et hjørne og fyrer av med kanoner på småspurv. 5% av kommentarene er altså i følge henne HETS og 95% er hemningsløst skryt.

Hun burde virkelig enten stenge kommentarfeltet eller slutte å prøve å bli toppblogger, da hun tydeligvis ikke synes at hun i seg selv er bra nok, for å nå toppen. Når man må bruke barnas nære-døden-opplevelser, toåringens dobesøk, jentungen sin kjærlighetssorg og nå sist kjærestens feilsteg på julebord, for å nå toppen.. Da kan man ikke føle at man er nok bare ved å være seg selv.

Endret av neiognei
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kaller Anne Brith for det? Jeg oppfatter at folk opplever at handlingene hennes er trist. Hva mener du er mobbing med det? Jfr. definisjon på digital mobbing - https://snl.no/digital_mobbing . 

Er så enig, svært lite kledelig:-), det er rett og slett ynkelig!!!, hvor dypt gidder en å synke frivillig liksom............

Skal ikke uttale meg om det faktisk vil defineres som digital mobbing, men jeg kan forstå at det kan oppleves som det. I denne tråden, som mange andre tråder her inne virker det som om mange glemmer litt at det sitter mennesker bak en blogg. Som sagt, kritikk er helt legitimt, men synes mange her inne kunne spart seg for noen av kommentarene som kommer inn. (litt usikker på om jeg fikk til sitering her nå).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydlig at du ikke visste hva ynkelig betyr, siden du mener at det er mobbing. Lær deg å lese alt før du dømmer!!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Skal ikke uttale meg om det faktisk vil defineres som digital mobbing, men jeg kan forstå at det kan oppleves som det. I denne tråden, som mange andre tråder her inne virker det som om mange glemmer litt at det sitter mennesker bak en blogg. Som sagt, kritikk er helt legitimt, men synes mange her inne kunne spart seg for noen av kommentarene som kommer inn. (litt usikker på om jeg fikk til sitering her nå).

Det sitter mennesker her inne også, og kalle de for mobbere er stygt, når det er langt fra virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har klart å lære min 6-åring, men som tydeligvis ikke Anne Brith eller noen av fansene hennes som kommer inn for å angripe har lært, så er at det er en enorm forskjell på å si at et menneske ER noe og å si at et menneske gjør noe som er "noe". F.eks: her sies det at det hun gjør nå er ynkelig. Ikke at hun ER ynkelig. Det er stor forskjell.

Anne Brith kaller ALT som ikke er "heiaheiahipphurra for fantastiske Anne Brith!" for hets. Verre angrep har jeg ikke sett. Virker som at hun føler seg pressa inn i et hjørne og fyrer av med kanoner på småspurv. 5% av kommentarene er altså i følge henne HETS og 95% er hemningsløst skryt.

Hun burde virkelig enten stenge kommentarfeltet eller slutte å prøve å bli toppblogger, når hun tydeligvis ikke synes at hun i seg selv er bra nok, for å nå toppen. Når man må bruke barnas nære-døden-opplevelser, toåringens dobesøk, jentungen sin kjærlighetssorg og nå sist kjærestens feilsteg på julebord, for å nå toppen.. Da kan man ikke føle at man er nok bare ved å være seg selv.

Beklager det, det med ynkelig var kanskje et dårlig eksempel. :)  Hvis det er meg du hinter til over her så blir jeg litt overrasket da jeg verken er "fan" eller angriper noen her. Jeg er kanskje ganske ny når det kommer til å legge igjen kommentarer, men har vært her inne (og da mener jeg ikke kun på denne tråden) ganske lenge.

Det jeg prøver å få fram er at legitim kritikk ofte forsvinner i en supper med kommentarer ang hvor teite/fjollete/stygge osv enkelte bloggere er, uten noe konkret å vise til i akkurat denne tråden. Mye mulig en avsporing, men jeg forstår ikke helt hva som får folk til å være så krasse!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at det finnes ikke noen annen "kjendistråd" her inne som er snillere enn denne. Det er svært sjeldent at noen sier noe stygt om henne. Det som går igjen er kritikk av måten hun eksponerer barna på. Og måten hun lurer inn lesere med click bates. Men dette er jo hets i følge henne så jeg forstår at hun føler seg mobbet, siden det er sånn hun velger å tolke det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter mennesker her inne også, og kalle de for mobbere er stygt, når det er langt fra virkeligheten.

De fleste her inne er vel ikke mobbere, hvis noen har følt at jeg mente det så beklager jeg virkelig :) Jeg mener bare at noe at det noen her inne skriver kan føles som mobbing.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager det, det med ynkelig var kanskje et dårlig eksempel. :)  Hvis det er meg du hinter til over her så blir jeg litt overrasket da jeg verken er "fan" eller angriper noen her. Jeg er kanskje ganske ny når det kommer til å legge igjen kommentarer, men har vært her inne (og da mener jeg ikke kun på denne tråden) ganske lenge.

Det jeg prøver å få fram er at legitim kritikk ofte forsvinner i en supper med kommentarer ang hvor teite/fjollete/stygge osv enkelte bloggere er, uten noe konkret å vise til i akkurat denne tråden. Mye mulig en avsporing, men jeg forstår ikke helt hva som får folk til å være så krasse!  

Hvor har noen her sagt at HUN er teit, fjollete og stygg? Er det flesteparten? Er det en kommentar per side? Er det av henne du har fått det inntrykket? Der du ser ting er fjernet pga hets så har det for det meste stått om eksponeringen av barna. Skjønner at mange har latt seg lure av hennes klager, men her inne har hun blitt svært pent behandlet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannheten er at det finnes ikke noen annen "kjendistråd" her inne som er snillere enn denne. Det er svært sjeldent at noen sier noe stygt om henne. Det som går igjen er kritikk av måten hun eksponerer barna på. Og måten hun lurer inn lesere med click bates. Men dette er jo hets i følge henne så jeg forstår at hun føler seg mobbet, siden det er sånn hun velger å tolke det.

Det er veldig mye mulig :) Var for så vidt helt tilfeldig at jeg valgte denne tråden og legge inn denne kommentaren på.

Er enig i at det kan bli mye click bates, og for så vidt det med barna og, men samtidig, hun er jo absolutt ikke alene (uten at det rettferdiggjør noen ting). Er jo bloggere som har bygd opp hele bloggen på ungene sine. Hva gjør AB  som er annerledes enn andre bloggere som eksponerer barn? Annet enn at hennes barn er eldre? Nå spør jeg fordi jeg synes det er en interessant diskusjon, ikke for å angripe noen på noen måter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der ting er blitt fjernet pga personangrep er det snakk om forsvarere som har kommet inn og fyrt avgårde all mulig dritt, uten noe som helst belegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har noen her sagt at HUN er teit, fjollete og stygg? Er det flesteparten? Er det en kommentar per side? Er det av henne du har fått det inntrykket? Der du ser ting er fjernet pga hets så har det for det meste stått om eksponeringen av barna. Skjønner at mange har latt seg lure av hennes klager, men her inne har hun blitt svært pent behandlet.

Haha, skjønte den kom til å komme! Har du lest hva jeg skriver?

Det jeg prøver å få fram er at legitim kritikk ofte forsvinner i en supper med kommentarer ang hvor teite/fjollete/stygge osv enkelte bloggere er, uten noe konkret å vise til i akkurat denne tråden. Mye mulig en avsporing, men jeg forstår ikke helt hva som får folk til å være så krasse!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ting er blitt fjernet pga personangrep er det snakk om forsvarere som har kommet inn og fyrt avgårde all mulig dritt, uten noe som helst belegg.

Det har jeg ingen problemer med å tro på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri hørt om dama før jeg fant denne tråden og må si jeg er mildt sagt sjokkert.

Ikke av dere, men av bloggen, eksponeringen, trutemunnen (ikke at hun har stygg munn, men at en dame på - hvor gammel er hun?- lager trutemunn med fingeren sin og legger det ut i all seriøsitet), offerrollen og egentlig hele pakken.

Denne dama er gammel nok til å være moren min! Jeg mener, man kan si mye om de fleste bloggerne der ute som gjør feil, men litt er jo fordi de er unge og ikke vet bedre, men denne dama burde ha nok livserfaring til å i det minste ha en viss snøring av nettvett! 

Jeg kan ikke se for meg hvor pinlig dette må være for barna hennes! Tenk på ungdomsskolen når de andre i klassen finner ut om denne bloggen! Åååhhh, jeg blir helt flau inni meg!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fresiafrex Det folk her i denne tråden uttaler seg krasst om, er måten Anne Brith omtaler andre mennesker på. "Menneskene bak bloggen" som rammes mest er etter vårt syn ikke bloggeren Anne Brith selv, men de navngitte og avbildede personene hun skriver detaljert om, altså først og fremst barna hennes.

Anne Brith sprenger grensene totalt for hva hun velger å dele av barnas liv på bloggen sin, og denne praksisen er det som karakteriserers som trist. Særlig trist og betenkelig oppleves dette fordi det virker som hun gjør det for å nå toppen av blogglisten og få klikk. All form for kritisk omtale av dette her på KG og i kommentarfeltet på bloggen (samt i SoMe-gruppen på FB) stempler Anne Brith som hets og mobbing. Disse reaksjonene karakteriseres her som ynkelige.

Ja, det er alvorlig å gjøre andre mennesker, særlig deres privatliv, til tema for offentlig debatt på nett. Men den som gjør de største overtrampene her er altså etter manges mening i denne tråden Anne Brith selv. Privatlivet til barna ens er ikke noe man eier, og følgelig ikke noe man kan gjøre til salgsfremmende clickbaits i bloggen sin. Slik bloggvirksomhet må det ikke bare være lov å ytre seg om offentlig i kritiske ordelag - det er faktisk også viktig at noen tar den debatten.

Endret av Aricia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer dessverre ikke å tro på noe av det hun skriver på bloggen sin, tenker bare umiddelbart at det er en del av strategien for å bli største og mest leste blogg. Hennes varemerke skal tydeligvis være "åpen og ærlig" (koste hva det koste vil) men for alle som leste artikkelen om henne nylig står det klart st alt er iscenesatt og nøye gjennomtenkt. Hun har arkiv med blogginnlegg liggende rangert etter hvor mye respons (kommentarer, likes og delinger) hun tror det vil få, og disse innleggene fordeler hun utover slik at alt får maks effekt. Hun er til og med nøye på nøyaktig klokkeslett et innlegg publiseres, feil tidspunkt betyr mindre oppmerksomhet. Alt dette er ting hun selv har sagt, i tillegg til å understreke at det er beinhard jobbing å bli stor på blogging og at ingenting kan overlates til tilfeldighetene. Og så vil hun ha oss til å tro at et slikt innlegg kommer helt tilfeldig, og uten noe forberedelse? Hun er en veldig effektiv forretningskvinne som vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på, hverken mer eller mindre. Håper ingen lar seg lure til å tro at det er noe som helst "ekte og nære" over dette.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg klarer dessverre ikke å tro på noe av det hun skriver på bloggen sin, tenker bare umiddelbart at det er en del av strategien for å bli største og mest leste blogg. Hennes varemerke skal tydeligvis være "åpen og ærlig" (koste hva det koste vil) men for alle som leste artikkelen om henne nylig står det klart st alt er iscenesatt og nøye gjennomtenkt. Hun har arkiv med blogginnlegg liggende rangert etter hvor mye respons (kommentarer, likes og delinger) hun tror det vil få, og disse innleggene fordeler hun utover slik at alt får maks effekt. Hun er til og med nøye på nøyaktig klokkeslett et innlegg publiseres, feil tidspunkt betyr mindre oppmerksomhet. Alt dette er ting hun selv har sagt, i tillegg til å understreke at det er beinhard jobbing å bli stor på blogging og at ingenting kan overlates til tilfeldighetene. Og så vil hun ha oss til å tro at et slikt innlegg kommer helt tilfeldig, og uten noe forberedelse? Hun er en veldig effektiv forretningskvinne som vet akkurat hvilke knapper hun skal trykke på, hverken mer eller mindre. Håper ingen lar seg lure til å tro at det er noe som helst "ekte og nære" over dette.

Jeg leste også det intervjuet - http://www.rb.no/feature/blogg/arbeidsliv/hun-som-alltid-er-pa/f/5-43-165535 . Og vi må nesten tro på det hun selv sier der...  Når det er sagt så opplever jeg ikke at hun skriver åpent og ærlig (ikke det at jeg vil hun skal brette ut livet sitt...). Det jeg reagerer på er at hun skriver i "gåter" med endel antydninger. Eksempelvis la hun ut i går et langt innlegg om hun skulle ringe forloveden sin. Mange engasjerer seg og svarer, og det ender etter flere timer med et kort svar "jeg har ringt,  ikke noe om det hadde ordnet seg". Så nå sitter mange og gjetter og tror mye om hennes liv, bare fordi hun må dele. Jeg forstår det ikke. 

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...