Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Atp skrev:

Men om denne bloggen er så ille,må man da lese den?  Finnes jo mange andre matblogger som er bedre

Som jeg skrev, jeg gjør ikke det. Men hun dukker opp i FB feeden min, som reklamesponset på instagram  osv.. som matblogg bruker jeg ikke denne i det hele tatt lenger. Men jeg syns det er synd, at en så fin blogg som det var, er nå nede i puppeproblematikk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men når man er så slank fra før, så får man ikke et yngre utseende av å gå ned ytterligere i vekt. Jeg tipper at hun hadde sett enda yngre ut med litt mer fett på kroppen. Det har jeg sett på Slankekrigen også, klart de ser bedre ut når kiloene renner av, men omtrent samtlige ser eldre ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra hva jeg leser her så tok hun opp innlegget jeg skrev her inne på bloggen hennes. Merkverdig. Hun tar seg fryktelig nær av slike kommentarer. Når hun gjør det bør hun vel strengt tatt ikke oppsøke slike plattformer som dette, for hennes egen del mener jeg. Det er nesten en form for selvskading, bare psykisk.

Jeg tror for øvrig det er lite hun kan gjøre for å se yngre ut sett bort ifra kosmetiske inngrep. Det er klart det å holde seg fit og å ordne seg litt hver dag hjelper, men det gjør hun jo allerede og vil dermed ha lite effekt. Hvordan man ser ut er da i høyest grad genetisk betinget. Det er vel alle enige om? Det er da mange som ikke ser ut som deres faktiske alder. I dette tilfelle var forskjellen mellom forventet alder og faktisk alder så stor at det var veldig overraskende. Det handler ikke om ytre faktorer. Det dreier seg om genetikk. 

Bare for å understreke det er ikke dette innlegget en oppfordring til at hun skal ty til kosmetiske inngrep. 

Men HVA er dette oppstyret rundt brystene hennes? Hun har vel ikke delt et bilde av seg toppløs? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mange som syns jeg ser eldre (eller yngre) ut enn jeg er, sånn er livet! Men jeg truer dem da ikke med å vise puppa for det?? 😨 Den tanken hadde heller aldri streifet meg! Skjønner bare ikke hvor hun tar det fra.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bactus skrev:

Ut ifra hva jeg leser her så tok hun opp innlegget jeg skrev her inne på bloggen hennes. Merkverdig. Hun tar seg fryktelig nær av slike kommentarer.

Så rart...!

Så vidt jeg har sett , så har ikke Anne Brith skrytt av å se ung ut.. Hvorfor skal det da fokuseres på at hun ser gammel ut?

Hadde hun vært tykk, hadde dere skrevet "Feite AB", eller om hun hadde hatt ustående ører, stygg nese..

Hvor perfekte er dere, som kan kritisere andres utseende?  

Jeg syntes dette grenser til hets! 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pizzaface

Hun får selvsagt mange "mekaniske" rynker når hun har en så drøy mimikk. Folk som sperrer opp øynene mye får mye pannerynker, så det er jo derfor hun ser slik ut. Hun minnet litt om Leif Juster eller Hege Schøyen når hun er 'stelken Gunnersen', og hun gjør det jo tydeligvis med vilje for å være morsom. Ikke noe stort mysterium, egentlig, men selvsagt får man rynker av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var AB noe særlig kjent før Fotballfrue bestilte kaker fra henne og skrev om det på bloggen (for noen år siden)? 

 

edit: jeg spør fordi jeg faktisk er nysgjerrig og ikke vet

Endret av Llise
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calleia skrev:

Så rart...!

Så vidt jeg har sett , så har ikke Anne Brith skrytt av å se ung ut.. Hvorfor skal det da fokuseres på at hun ser gammel ut?

Hadde hun vært tykk, hadde dere skrevet "Feite AB", eller om hun hadde hatt ustående ører, stygg nese..

Hvor perfekte er dere, som kan kritisere andres utseende?  

Jeg syntes dette grenser til hets! 

 

Jeg har ikke skrevet at hun ser gammel ut, men at forventet alder var høyere enn faktisk alder. Er dette virkelig hets? Jeg har ikke kommet med noen negative slengbemerkelser om utseende hennes. At du trekker inn eksempler som "stygg" og "feit" synes jeg er usaklig. 

Som skrevet har jeg også påpekt at det er mange som ikke ser ut som den faktiske alderen sin. Er dette virkelig noe å føle seg støtt av? Er det da min skyld eller er det samfunnet som legger opp til at det er galt å se eldre ut? Hva hvis jeg hadde sagt at hun så mye yngre ut enn hennes faktiske alder? Hadde det vært like ille? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bactus skrev:

Jeg har ikke skrevet at hun ser gammel ut, men at forventet alder var høyere enn faktisk alder. Er dette virkelig hets? Jeg har ikke kommet med noen negative slengbemerkelser om utseende hennes. At du trekker inn eksempler som "stygg" og "feit" synes jeg er usaklig. 

Som skrevet har jeg også påpekt at det er mange som ikke ser ut som den faktiske alderen sin. Er dette virkelig noe å føle seg støtt av? Er det da min skyld eller er det samfunnet som legger opp til at det er galt å se eldre ut? Hva hvis jeg hadde sagt at hun så mye yngre ut enn hennes faktiske alder? Hadde det vært like ille? 

Nå var det ikke dine innlegg jeg skulle påpeke, men hevet ut dette: Hun tar seg fryktelig nær av slike kommentarer.  . Det var det jeg ville frem til.. At det ikke er så rart at hun tar seg nær av at noen går på hennes utseende.. DET er hets etter min mening!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bactus skrev:

 Er det da min skyld eller er det samfunnet som legger opp til at det er galt å se eldre ut? Hva hvis jeg hadde sagt at hun så mye yngre ut enn hennes faktiske alder? Hadde det vært like ille? 

Det er ikke din skyld, men det er alles ansvar å behandle folk med respekt! Uansett om de er kongen av Kongo eller en "hvermansen" på nettet! 

Endret av calleia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, calleia skrev:

Nå var det ikke dine innlegg jeg skulle påpeke, men hevet ut dette: Hun tar seg fryktelig nær av slike kommentarer.  . Det var det jeg ville frem til.. At det ikke er så rart at hun tar seg nær av at noen går på hennes utseende.. DET er hets etter min mening!

Da bør du vel også presisere at det ikke er mine innlegg du sikter til når det gjelder hets. 

Poenget mitt er at når hun tar seg så nær av slike kommentarer bør hun ikke oppsøke plattformer der slike kommentarer finnes. Jeg kritiserer henne ikke for å ta seg nær av de kommentarene, men heller å oppsøke de unødvendig. Det bringer jo bare negativt med seg for hennes egen del når hun vier et innlegg på bloggen hennes til en kommentar hun leste en eller annen plass. 

Det er heller ikke uvanlig at personer som lever i rampelyset blir oppfordret til å ikke søke opp seg selv på nettet, så jeg ser faktisk ikke hvorfor du kritiserer innlegget mitt. Det er ødeleggende når slike kommentarer går inn på en, og når det gjør det i så stor grad AB gir uttrykk for er det mye heller bedre å la være å søke opp slike tråder som omhandler henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TheUnforgiven skrev:

Det er akkurat slik mobbere på grunnskolen unnskylder/forklarer/bortforklarer mobbing. "Hun fortjener det." "Ingen tvinger henne til å gå kledd sånn." "Hun kan endre seg." I stedet for å mobbe kan du gjøre som Elsa; let it gooooo

Nei, det er faktisk STOR forskjell. Ja hvis barnet går i trusa og stiller seg midt i skolegården, og blir mobbet - da er det på grunnskolenivå. DA sier man som du gjør. 

AB er ingen "uskyldig" dame, som helt uforståelig blir omtalt i media. Jeg har ikke kommentert hennes utseende eller noe. Jeg har kommentert innleggene, skrivestilen, drama og at hun er kroppsfiksert og viser det til ungene

Om du aldri kommenterer slike ting, da tror jeg ikke du er mye utav døra... det er faktisk verre å snakke om nabokjerringa uten at hun vet det, enn en person - som opptil 45 ganger på en dag, viser seg i en eller annen form av et sosialt media.

Du virker mer som du personlig forsvarer henne, enn vil snakke om bloggen. Det er ikke ALLE her som har snakket OM puppene hennes, men det faktum at hun skriver om de... eller viser de på snap. Du har en utakknemlig jobb, om du skal forsvare henne mot alle utsagn -  for det må hun gjøre noe med selv. 

Endret av scrabble
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, scrabble skrev:

Som jeg skrev, jeg gjør ikke det. Men hun dukker opp i FB feeden min, som reklamesponset på instagram  osv.. som matblogg bruker jeg ikke denne i det hele tatt lenger. Men jeg syns det er synd, at en så fin blogg som det var, er nå nede i puppeproblematikk..

Du kan trykke unfollow på slike sider på facebokk, så slipper du dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger, spekulasjoner, latterliggjøring og hets.

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Llise skrev:

Var AB noe særlig kjent før Fotballfrue bestilte kaker fra henne og skrev om det på bloggen (for noen år siden)? 

 

edit: jeg spør fordi jeg faktisk er nysgjerrig og ikke vet

Bake-kjent ble hun igjennom Hele Norge baker. Og kjent for alt annet fjas ble hun pga et par blogginnlegg som ble delt mye, som genererte mange fans til bloggen. Har ingenting med CBE å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, miss dolly skrev:

Det er sikkert mange som syns jeg ser eldre (eller yngre) ut enn jeg er, sånn er livet! Men jeg truer dem da ikke med å vise puppa for det?? 😨 Den tanken hadde heller aldri streifet meg! Skjønner bare ikke hvor hun tar det fra.....

Hadde ikke lest dette innlegget om at hun skulle vise frem puppene.. Må jo si jeg blir noe forundret når hun da på tull sier til sin datter at hun kanskje skal legge ut ett bilde av bare puppene.

Det hørtes jo ut som at hun nærmest hadde lagt ut bilde alt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Bootybuilder skrev:

Du kan trykke unfollow på slike sider på facebokk, så slipper du dem :)

Ahhh jeeeeez er det så enkelt? Tusen takk! 🎉😃

 

sett bort fra at jeg ikke følger bloggen hennes, eller andre lignende men at de dukker opp som diverse sponsede eller linkede innlegg. 

Du trenger jo ikke følge denne tråden, når du misliker den så sterkt. Du bare unngår å trykke deg inn, når den er uthevet .......

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Llise skrev:

Var AB noe særlig kjent før Fotballfrue bestilte kaker fra henne og skrev om det på bloggen (for noen år siden)? 

 

edit: jeg spør fordi jeg faktisk er nysgjerrig og ikke vet

 

Hun ble kjent som VillaPerlesukker etter at hun startet opp bedrift som konditor/baker/kursholder/utsalg i tillegg til blogg/hjemmeside (innenfor baking/konditor). Hadde hørt om henne før FF bestilte kaker derfra. 

Inntrykket gjennom tidligere blogg/karriere er at det var ei drivende dyktig dame som var god på det hun drev med. Med fare for å bli slettet for spekulasjoner så tror jeg deltakelsen i bakeprogrammet ødela for henne med tanke på hvordan hun ble fremstilt og hvordan oppmerksomheten påvirket henne. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var nok kjent blant folk som liker baking og slikt lenge før CBE, og også før Hele Norge Baker, men jeg tror nok hun kan ha fått litt drahjelp for bloggen, da CBE handlet hos henne. En annen type lesere enn dem som opprinnelig var innom :)  

Hun blogget jo som Villa Perlesukker lenge før hun var med i programmet Hele Norge Baker. Og konditoriet ble først startet etter programmet.

Jeg var innom bloggen av og til før programmet (pga oppskrifter) og visste godt hvem hun var da hun var på TV. Det var nok mange med meg. Desverre ble jeg litt skuffet da jeg så programmet- om det var TV3 sin feil eller ikke vet jeg ikke. (Hun har jo fortalt at hun følte seg feil framstilt Ihvertfall.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri hørt om henne før Hele Norge baker. Mulig hun var litt mer kjent i sine trakter. Har aldri sett henne på CBE sin blogg engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...