Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Nå skal man begynne å bare kalle en spade for en spade? 

Hvis man ikke vil ha meninger om livet sitt, kroppen sin, handlingene sine osv osv osv, ikke legg det offentlig ut på nett. Ikke tjen penger på det, og tro at alle vil være ukritiske og støttende... at det skal være så vanskelig for både denne dama og andre TB å forstå? De spør og spør hvorfor folk er så stygge i kommentarene +++ 

Svaret er enkelt, fordi mennesker liker drama, mennesker liker å mene - og når du legger livet ditt ut på nett, ønsker du slikt velkommen. Om ikke, legg ned bloggen. At folk ikke har noe med å snakke om kroppen, meningene +++ er bullshit. Jeg som en vanlig person, forbeholder meg retten til å bli forbanna om noen står å ser inne vinduet mitt, og legger igjen lapper om hva de syns om utsikten. Men å flashe ting på nett, er noe annet... 

 

Jeeze, som tenåringene sier... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av nysgjerrighet leste jeg for første (og mest sannsynlig siste)) gang denne bloggen, nærmere bestemt slankeinnlegget. 

Jeg må si jeg stusser på at en godt voksen dame svarer småfrekt til saklige kritikere at de bare kan la være å følge henne. Hvis man legger den logikken til grunn, er det jo bare for henne å stenge kommentarfeltet, så slipper hun unna kritikken.

Når hun likevel velger å holde kommentarfeltet åpent, er det blant annet fordi kommunikasjonen er lønnsom.  Enkelte bloggere burde reflektere litt mer over hva som er inntektsgrunnlaget sitt, og behandle alle lesere de slipper til i kommentarfeltet, med respekt.

Endret av MinnaMilanda
Rettet skrivefeil og forenklet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser veldig på hva som skjer med den bloggen nå. Hadde jeg lønnet henne hadde jeg vært ekstremt skuffet. Hun produserer lite og dårlig, og bare sutrer. Ligger langt nedpå listen. 

Nå har jeg nok lest den for aller siste gang. 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, EllaSays skrev:

Jeg stusser veldig på hva som skjer med den bloggen nå. Hadde jeg lønnet henne hadde jeg vært ekstremt skuffet. Hun produserer lite og dårlig, og bare sutrer. Ligger langt nedpå listen. 

Nå har jeg nok lest den for aller siste gang. 

 

jepp. Et innlegg om dagen og for det meste svada… Lite bakeinnlegg… Dritkjedelig! :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tov skrev:

jepp. Et innlegg om dagen og for det meste svada… Lite bakeinnlegg… Dritkjedelig! :sFun_sleeping:

Det er ikke et innlegg om dagen engang. Det er bare kjedelig. Jeg er ikke innom der. Den bloggen er ihvertfall ikke verdt en mill i året. Synes det er trist at det har blitt sånn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på blogglisten at hun har mistet svært mange lesere de siste ukene. Ja, kanskje gå tilbake til baking istedet for barn og "drama".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Anne Brith begrunnet overgangen til Anti med at hun ville få en stabil inntekt, så mulig de beregner lønn på en annen og mer forutsigbar måte. Jeg har ikke fulgt bloggen på en stund, men også registrert nedgangen i lesere, eller mer spesifikt den store ujevnheten i lesertallene. De gangene det har vært klikkoverskrifter, som for eksempel utroskapen og sykehusetinnleggelsen til barnet så har hun ligget høyt. Det sier ganske mye om hva som trekker lesere til bloggen hennes, og den lojale leserskaren er ikke så stor. 

Jeg lurer på om Anti har vært klar over dette, om de forstår hvordan mekanismene fungerer. Det er flott at AB roer ned fokuset på klikk og slikt, men det betyr nok at hun kanskje ved neste korsvei ikke er så attraktiv for annonsører og de som har henne i bloggstallen. Alle vet at det er antall lesere som gjelder, en blogg med få lesere går det ikke an å leve av. 

Det er jo veldig synd at man må selge så mye av sitt privatliv for å kunne leve av å blogge fulltid, da får vi jo en bloggverden som den vi har hatt nå, der folk deler altfor mye, og får massiv kritikk for det, men samtidig så er det jo dette bloggleserne er villige til å gi klikk og dermed penger til. De aller fleste bloggere virker å være fAnget i dette dilemmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette går det ikke an å lese, selv for en skap-fan. Designen er sånn som internett ville ha sett ut i Øst-Tyskland, hvis det fremdeles hadde eksistert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var siste dagen hvor jeg leste bloggen. Hun har prestert 4 " følelser"-innlegg siste 9 dagene. 10 dager siden det var noe i nærheten av en oppskrift.

Hun sa jo nettopp at hun la ut oppskrifter hver dag.  Bullshit. Baker bare til jentene på anti.

For meg opptrer hun nå bare som en arrogant, selvsentrert og uinteressant blogger. 

På snap viser hun seg fra ulike vinkler fordi hun har gått ned 6 kg på en mnd. 

Takk for meg, Anne-Britt. Det var hyggelig å følge deg en kort stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baking her har jeg gitt opp, etter nr x i rekken med tanker rundt dette forholdet sitt, fatter jeg ikke at hun får klikk i det hele tatt. Eller jo, som dramablogg. Som bake/mat som er kategorien som den tilhører hos side2, er den ferdig....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet å lese. Halvkvedede viser om henne, ungene, lynslankekur og halvkvedede viser om hvor hardt livet er og hvor vakker kjærligheten er. Og en fast gjeng som hun tydeligvis kjenner godt i kommentarfeltet. Hyggelig med en sånn halvprivat blogg for de som kjenner henne, men jeg opplever henne som ekskluderende. Og får en sånn litt ekkel følelse av at jeg er en kikker når  jeg leser.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med under 3000 lesere nå, bør hun vurdere å slutte med å skrive pinlige dagboknotater på nett. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 44.plass på blogglisten….. Nå prøver hun det gamle blogg-trikset "Jeg har noe å fortelle, noe stort, men kan ikke si noe enda…. Lykke til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
7 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg har også sluttet å lese. Halvkvedede viser om henne, ungene, lynslankekur og halvkvedede viser om hvor hardt livet er og hvor vakker kjærligheten er. Og en fast gjeng som hun tydeligvis kjenner godt i kommentarfeltet. Hyggelig med en sånn halvprivat blogg for de som kjenner henne, men jeg opplever henne som ekskluderende. Og får en sånn litt ekkel følelse av at jeg er en kikker når  jeg leser.

Mange bloggere er jo opptatt av å skape en dem og oss holdning, der ordet hatere ofte går igjen. Jeg synes det er interessant at du bruker ordet ekskluderende, og synes egentlig det var en god beskrivelse. Det er dog ikke en farbarvei for en blogger, at folk som ligger midt i mellom å elske og å hate faktisk opplever det som å bli ekskludert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, baremeg89 skrev:

Eh, - 8kg på 6 uker på en allerede slank kropp?! ..  

Er sluttet å lese bloggen men ser henne på snap. Like inkonsekvens som før. Snakket om penger og hvor sparsomt de lever men akkurat fått seg nye vipper og kjøpt dyr merke-skjorte til en av gutta. Stemmer bare ikke med ting hun har sagt før... Derfor gidder jeg heller ikke lese bloggen som jeg finner lite troverdig. 

Og hun har klatret opp fra 54 plass til 2 plass på bloggposten på få dager. Går se om hun klorer seg fast der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de stadige kroppsfikserte snappene, jeg vil ikke se en tilårskommen dame halvnaken!! Jeg blir litt fra meg, hvorfor føler hun at hun må vise frem alt??

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Titan skrev:

Og de stadige kroppsfikserte snappene, jeg vil ikke se en tilårskommen dame halvnaken!! Jeg blir litt fra meg, hvorfor føler hun at hun må vise frem alt??

Der er jeg helt enig med deg. Måtte slette henne på snap også.
Før blogget hun om lidenskap. Så ville hun bli blogger, og gikk helt opp i rollen. Jeg opplever at hun etterlikner andre bloggere, hun har ikke sin egen greie, og det er en av tingene som gjør bloggen så dårlig.
Hun spiller helt klart på klikk-innlegg, og så kan jo de lærde strides om det er sånn det er å være blogger. Min personlige mening er at man skal blogge fordi man har noe å fortelle. Noen innlegg har jeg likt kjempegodt fordi hun eller andre virkelig har noe å fortelle, men så ender det i alle temaene man tyner fordi man opplevde at man fikk klikk.

AB utmerker seg mer og mer i negativ retning i mine øyne. Sånn hun forteller, så opplever hun det som utvikling av bloggen, jeg som leser opplever det som krampaktig og lite gjennomtenkt.

Og så ser jeg liksom litt i det siste at bloggere som plutselig fikk bra inntekt ikke har helt "tid" til å blogge. Når det endelig blir en jobb med kontrakt og inntekt så tar de seg litt fri? Eller det er andre ting, og innleggene handler om ..men jeg kan ikke fortelle om det enda.. men gleder meg SÅNN til å dele det med dere.." Sorry, men det driter jeg langt flatt i.



 

Endret av EllaSays
Klønete setning.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...