Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 13. februar 2016 at 10.33, Cornucopia skrev:

Det hun produserer på kjøkkenet ser unektelig fristende ut, så da må jeg nok prøve :)

 

Det synes jeg du skal :) Man kan si mye om henne, men hun legger ut masse gode oppskrifter!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hun lever fantastiske bakverk. Alt det andre burde hun virkelig droppet. Også er hun blitt Kappahl-ambassadør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Den 13. februar 2016 at 8.36, Ultiva skrev:

Hun kom jo til finalen i Hele Norge Baker, så den prisbelønte konditoren Pascal Dupuy og Åpent Bakeri-gründeren Øyvind Lofthus mener hvert fall at hun kan det ☺

Nå skal ikke jeg være slem, for jeg vet ikke noe om hvordan det hun baker smaker, men det at hun kom til finalen i Hele Norge Baker beviser bare at hun var bedre en det antallet mennesker som hun konkurrerte med i dette programmet. I et gitt tilfelle så kan jo ikke dommerne som har skrevet under kontrakt med programmet godt si at, "beklager, men disse menneskene er virkelig ikke gode til å bake, så de bør diskvalifiseres hele gjengen" 

På den annen side så er det dokumentert at Ali og AnneBrith begge to har gått konkurs, Ali sågar to ganger, med bedrifter der bakverk var hovedinntektsgrunnlaget. 

Jeg har forøvrig sett altfor mye på The Good Wife, så jeg kjenner at jeg kanskje burde kverulere noe mindre. 

Sett inn blunkefjes her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet tilfeldigvis på profilen hennes på instagram, det er verste clickbaitinga jeg har sett! At folk orker å følge henne?! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, CecilieX skrev:

Nå skal ikke jeg være slem, for jeg vet ikke noe om hvordan det hun baker smaker, men det at hun kom til finalen i Hele Norge Baker beviser bare at hun var bedre en det antallet mennesker som hun konkurrerte med i dette programmet. I et gitt tilfelle så kan jo ikke dommerne som har skrevet under kontrakt med programmet godt si at, "beklager, men disse menneskene er virkelig ikke gode til å bake, så de bør diskvalifiseres hele gjengen" 

På den annen side så er det dokumentert at Ali og AnneBrith begge to har gått konkurs, Ali sågar to ganger, med bedrifter der bakverk var hovedinntektsgrunnlaget. 

Jeg har forøvrig sett altfor mye på The Good Wife, så jeg kjenner at jeg kanskje burde kverulere noe mindre. 

Sett inn blunkefjes her. 

Ali har jo gått konkurs mye pga måten han er på da, kundeservice har utrolig mye å si. Og kakene hans er fryktelig ujevne, noen er flotte mens andre ser hastet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor Anne Brith er flau. Hun skrev at hun ikke er klar for å dele det enda. Håper det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, CecilieX skrev:

Nå skal ikke jeg være slem, for jeg vet ikke noe om hvordan det hun baker smaker, men det at hun kom til finalen i Hele Norge Baker beviser bare at hun var bedre en det antallet mennesker som hun konkurrerte med i dette programmet. I et gitt tilfelle så kan jo ikke dommerne som har skrevet under kontrakt med programmet godt si at, "beklager, men disse menneskene er virkelig ikke gode til å bake, så de bør diskvalifiseres hele gjengen" 

På den annen side så er det dokumentert at Ali og AnneBrith begge to har gått konkurs, Ali sågar to ganger, med bedrifter der bakverk var hovedinntektsgrunnlaget. 

Jeg har forøvrig sett altfor mye på The Good Wife, så jeg kjenner at jeg kanskje burde kverulere noe mindre. 

Sett inn blunkefjes her. 

Nu ja, man kan si mye om denne dama, men at hun kan bake er nok et faktum. 

At hun gikk konkurs tror jeg at handler mer om etterspørselen etter kaker og annen bakst hos det norske folk. Uansett hvor god sjokoladekake du selger så har jeg ikke 1500,- (eller hva de selger de kakene for) til å bruke på den. Unntakene er vel dåpskaker, bryllupskaker og til konfirmasjonen (eller andre spesielle anledninger) men føler at de fleste av oss baker disse kakene selv, med unntak av kanskje bryllupskaken. Jeg vet at fotballfrue bestilte fra henne til Nelia sin dåp og bursdag, men ærlig talt - hvor mange av oss har så mye å bruke på en kake til en barnebursdag?

Kaker kan jo heller ikke sendes med posten (tror jeg i hvert fall), så da er du avhengig av at nok mennesker som bor i nærheten av deg trenger kaker ofte. Jeg tror sånne konditorier som det hun drev fungerer i storbyer som New York og andre steder hvor det handler mye om prestisje og det er MANGE mennesker på et sted, men hvor stort marked er det for dette i Sørumsand liksom?

Dessuten er ikke bakere akkurat noe som snakkes å mye om tror jeg. Jeg hadde ikke hørt om Anne Brith før jeg fant tråden om henne her. Nå har ikke jeg satt meg inn i hvem som er somebody i bakermiljøet, men skulle jeg som privatperson kjøpe en kake så hadde jeg ikke reist ut til Sørumsand hvis jeg feks bodde i Oslo for å hente en kake. Rett og slett fordi jeg mest sannsynlig hadde valgt en baker i Oslo som var nærmere. Det sier mye i forhold til at AB faktisk er ganske kjent.. 

Jeg kunne ha vært verdens beste til å frisere katter, og sjansen for at jeg hadde gjort det stort i New York er absolutt tilstede, men tror jeg hadde gått konkurs i Sørumsand uansett.

Endret av mjauritz
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
9 timer siden, mjauritz skrev:

Nu ja, man kan si mye om denne dama, men at hun kan bake er nok et faktum. 

At hun gikk konkurs tror jeg at handler mer om etterspørselen etter kaker og annen bakst hos det norske folk. Uansett hvor god sjokoladekake du selger så har jeg ikke 1500,- (eller hva de selger de kakene for) til å bruke på den. Unntakene er vel dåpskaker, bryllupskaker og til konfirmasjonen (eller andre spesielle anledninger) men føler at de fleste av oss baker disse kakene selv, med unntak av kanskje bryllupskaken. Jeg vet at fotballfrue bestilte fra henne til Nelia sin dåp og bursdag, men ærlig talt - hvor mange av oss har så mye å bruke på en kake til en barnebursdag?

Kaker kan jo heller ikke sendes med posten (tror jeg i hvert fall), så da er du avhengig av at nok mennesker som bor i nærheten av deg trenger kaker ofte. Jeg tror sånne konditorier som det hun drev fungerer i storbyer som New York og andre steder hvor det handler mye om prestisje og det er MANGE mennesker på et sted, men hvor stort marked er det for dette i Sørumsand liksom?

Dessuten er ikke bakere akkurat noe som snakkes å mye om tror jeg. Jeg hadde ikke hørt om Anne Brith før jeg fant tråden om henne her. Nå har ikke jeg satt meg inn i hvem som er somebody i bakermiljøet, men skulle jeg som privatperson kjøpe en kake så hadde jeg ikke reist ut til Sørumsand hvis jeg feks bodde i Oslo for å hente en kake. Rett og slett fordi jeg mest sannsynlig hadde valgt en baker i Oslo som var nærmere. Det sier mye i forhold til at AB faktisk er ganske kjent.. 

Jeg kunne ha vært verdens beste til å frisere katter, og sjansen for at jeg hadde gjort det stort i New York er absolutt tilstede, men tror jeg hadde gått konkurs i Sørumsand uansett.

Jeg skal ikke kverulere mer på topicen, er bare litt lei av hvordan bloggere fremstiller sin bloggvirkelighet, og skaper inntrykk som lesere ikke kan verifisere. I prinsippet kan jo bloggere skape sin egen sannhet uten at den har rot i virkeligheten. Dermed løfter de seg opp til et nivå der leserne tilber dem. Mitt innspill handlet mer om å ha et kritisk blikk, og kunne drøfte hva man vet og hva man faktisk ikke vet. Det heter kildekritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg skal ikke kverulere mer på topicen, er bare litt lei av hvordan bloggere fremstiller sin bloggvirkelighet, og skaper inntrykk som lesere ikke kan verifisere. I prinsippet kan jo bloggere skape sin egen sannhet uten at den har rot i virkeligheten. Dermed løfter de seg opp til et nivå der leserne tilber dem. Mitt innspill handlet mer om å ha et kritisk blikk, og kunne drøfte hva man vet og hva man faktisk ikke vet. Det heter kildekritikk.

Altså, det er jo en enkel måte å etterprøve akkurat det med baking/matbloggaspektet på, nemlig å teste ut oppskriftene selv. Da finner man i det minste ut om AB er flink til å lage gode oppskrifter som fungerer. Hvis man skal begynne å så tvil om det må vel slik uttesting være et minstekrav først, tenker jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte at jeg skulle spe på med litt positivt i denne tråden. Jeg syntes det siste innlegget som omhandlet yngste sønnen var fint. 

:)

Endret av _Malene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, _Malene skrev:

Tenkte at jeg skulle spe på med litt positivt i denne tråden. Jeg syntes det siste innlegget som omhandlet yngste sønnen var fint. 

:)

Hvilket da?

 

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet - spørsmål om moderering tas på Ris og Ros eller PM. 

Tråden også ryddet for kommentarer om barn. Husk at det ikke er greit, selv om man skulle kun kommentere positivt. 

Bond, forumansvarlig

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Bond skrev:

Tråden ryddet - spørsmål om moderering tas på Ris og Ros eller PM. 

Tråden også ryddet for kommentarer om barn. Husk at det ikke er greit, selv om man skulle kun kommentere positivt. 

Bond, forumansvarlig

Sorry. Tenkte på det etterpå at det kanskje var like 'feil' :):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har vært igjennom en større gjennomgang. Tråden er ryddet for innlegg som inneholder: Spekulasjoner, krenking av privatlivets fred, debatt som omhandler barna, hetsende utsagn, sitat fra blogg/SoMe og latterliggjøring. Samt svar til alt dette.

Nordvesta, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet etter retningslinjenes " Det er heller ikke tillatt å diskutere kjendisenes familie, ektefeller eller lignende, da disse i stor grad ikke har eksponert seg selv. Dette er kun tillatt dersom ektefelle/familie selv har en betydelig rolle i offentligheten"

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...