Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Selv hvor langt inne det sitter å innrømme det, så synes jeg Lars-Kristian er morsom på SnapChat.

.. og nei, det er ingen merking av annonser eller reklame der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke noe som er fryktelig kleint ved å være nesten 30 år og ha sosiale medier som største innhold i livet? Oppdatere snapchat og instagram med tåpelige, intetsigende bilder av seg selv dag inn og dag ut og ikke bli lei eller ønske seg noe litt mer nytt og interessant enn tomler opp og "likerklikk"?

Når sosiale medier er jobben deres så sier det seg selv at det vil ta mye plass i livene deres. Mange er brennende opptatt av jobben, og når denne jobben i tillegg gir gode penger er det ikke rart det prioriteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sosiale medier er jobben deres så sier det seg selv at det vil ta mye plass i livene deres. Mange er brennende opptatt av jobben, og når denne jobben i tillegg gir gode penger er det ikke rart det prioriteres.

Det er nokså stor forskjell på å være aktiv i sosiale media og det å være så personlig som Fotballfrueparet er.

Det beror på en narsissisme i grand skala, et stort oppmerksomhetsbehov og ikke minst et stort bekreftelsesbehov. I tillegg skader det ikke å vise seg som det mennesket man selv tror man er, og vise hvilke objekter man omgir seg med - det være seg å spise fine middager, kjøpe en LV-veske eller bruke halve dagen på å finne på "jokes" som slår an i de samme mediene. Alt som ligger i bunn er en egoisme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Jeg synes også LK tidvis er morsom på Snap. Ikke de fotballrelaterte snappene, da, men det er bare personlig preferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Selv hvor langt inne det sitter å innrømme det, så synes jeg Lars-Kristian er morsom på SnapChat.

.. og nei, det er ingen merking av annonser eller reklame der.

Ja jeg er enig! Han er faktisk uhøytidelig og festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nokså stor forskjell på å være aktiv i sosiale media og det å være så personlig som Fotballfrueparet er.

Det beror på en narsissisme i grand skala, et stort oppmerksomhetsbehov og ikke minst et stort bekreftelsesbehov. I tillegg skader det ikke å vise seg som det mennesket man selv tror man er, og vise hvilke objekter man omgir seg med - det være seg å spise fine middager, kjøpe en LV-veske eller bruke halve dagen på å finne på "jokes" som slår an i de samme mediene. Alt som ligger i bunn er en egoisme.

Mye av bissnissen er jo basert på å lure folk til å tro at de har et personlig forhold til bedriften.

Ellers har vel alle et bekreftelsesbehov, men i dette tilfellet er det like sannsynlig at det er et bedriftsbehov, altså noe som gjøres for å styrke forretningen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at Caroline insisterer på å ha engelsk tekst i disse motetipsene sine, men da må hun sørge for at det i alle fall er korrekt grammatikk! Se siste post om bikinier: "badingsuit", "wraped bikinis".

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Greit nok at Caroline insisterer på å ha engelsk tekst i disse motetipsene sine, men da må hun sørge for at det i alle fall er korrekt grammatikk! Se siste post om bikinier: "badingsuit", "wraped bikinis".

En "badingsuit" er en forkortelse for "Blingbadabingsuit" .... Huhuhu

Og det skulle sikkert være "warped bikinis" - sånn Star Trek-bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold barn utenfor slike diskusjoner, det er ikke lov if reglene her inne.

Ja, stemmer! Skrev bare det som umiddelbart slo meg etter å sett på SC. Skal slette dette. Håper du slettet sitatet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "badingsuit" er en forkortelse for "Blingbadabingsuit" .... Huhuhu

Og det skulle sikkert være "warped bikinis" - sånn Star Trek-bikini.

Ja, selvfølgelig. My bad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av bissnissen er jo basert på å lure folk til å tro at de har et personlig forhold til bedriften.

Ellers har vel alle et bekreftelsesbehov, men i dette tilfellet er det like sannsynlig at det er et bedriftsbehov, altså noe som gjøres for å styrke forretningen.

Selvfølgelig er de avhengige av konstant oppmerksomhet, men i dette tilfellet er det altså en hel andre årsaker som også ligger bak. Det skal noe til for å gidde å starte en blogg om seg selv og ingenting i det hele tatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lagt merke til at det er andre som poster nå enn som postet om merking av reklame?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt merke til at det er andre som poster nå enn som postet om merking av reklame?

:Nikke:

Og at CBE&Co. har blitt bedre med merkingen enn de var. For meg ser det ut som de har tatt til seg noe av kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Og at CBE&Co. har blitt bedre med merkingen enn de var. For meg ser det ut som de har tatt til seg noe av kritikken.

Ja, det ser slik ut! Jeg synes det er blitt veldig bra inne hos CBE nå, jeg. Det var interessant da noen her inne (husker ikke hvem) skrev at de hadde fått spørsmål om det var mer reklame nå enn før og hadde svart at det ikke var det. Da ser vi jo at for leserne blir det tydeligere at det er reklame når det står det (logisk nok) og det er derfor bra at de merker. Håper de fortsetter med det og at det sprer seg videre til andre store bloggere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det ser slik ut! Jeg synes det er blitt veldig bra inne hos CBE nå, jeg. Det var interessant da noen her inne (husker ikke hvem) skrev at de hadde fått spørsmål om det var mer reklame nå enn før og hadde svart at det ikke var det. Da ser vi jo at for leserne blir det tydeligere at det er reklame når det står det (logisk nok) og det er derfor bra at de merker. Håper de fortsetter med det og at det sprer seg videre til andre store bloggere.

Sant. :)

Ja, jeg ser ingen grunn til å bidra i den tråden nå når merkingen er bedre. Det eneste som gjenstår (på bloggen) er at "annonsemerket" inne på http://carolinebergeriksen.no/my-shop/ ikke viser når man bruker AdBlock (denne feilen har også United Bloggers). Jeg har tipset FO om det, så får vi se om de bryr seg.

Tilføyelse:

Vedr. "mer reklame nå enn før osv." så var det pøbelsara som skrev det, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=16413924

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant. :)

Ja, jeg ser ingen grunn til å bidra i den tråden nå når merkingen er bedre. Det eneste som gjenstår (på bloggen) er at "annonsemerket" inne på http://carolinebergeriksen.no/my-shop/ ikke viser når man bruker AdBlock (denne feilen har også United Bloggers). Jeg har tipset FO om det, så får vi se om de bryr seg.

Tilføyelse:

Vedr. "mer reklame nå enn før osv." så var det pøbelsara som skrev det, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=902004&p=16413924

Og snapchat reklameringen da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og snapchat reklameringen da.

Siden jeg ikke følger de der, og heller ikke har planer om det, har jeg ikke noe å bidra med i tråden vedr. det. :)

Jeg er som sagt veldig fornøyd med at merkingen hos CBE&Co. har blitt bedre på bloggen, og mye av æren for det tillegger jeg KG-tråden, mamsi og at FO skal ha tilsyn snart. Fortsetter det slik blir ikke jeg å se i den tråden (hvis ikke noe annet kritikkverdig dukker opp). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt merke til at det er andre som poster nå enn som postet om merking av reklame?

Var det respons på mitt innlegg? Svarer allikevel jeg :)

Må ærlig innrømme at jeg ikke har memorert alle brukernavn knyttet til hvilken type kritikk.

Poenget (i mitt innlegg) var uansett type kritikk, ikke hvem som skrev den :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...