Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest baremeg89
Skrevet

Bilde med vin, sjokolade og deksel på ig står ikke markert som reklame.

Men @bymalenebirgercopenhagen svarer på alle sp om dekselet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faktisk helt enig i dette innlegget med sjokoladen. Synes det er helt latterlig at det skal legges sånn vekt på at sjokoladen er full av nøtter, er sukkerfri, atkins, har blåbær(!) i seg, og er åååå så farlig! Og så dreier det seg om 50g på hver. Trist. For ikke å snakke om at hun nok en gang sender ut signaler. 30 min trening var ikke bra nok for henne, og på fredager skeier vi ut med sukkerfri sjokolade med blåbær og atkins. Klapp på skulderen.

• Liker 16
Skrevet

Faktisk helt enig i dette innlegget med sjokoladen. Synes det er helt latterlig at det skal legges sånn vekt på at sjokoladen er full av nøtter, er sukkerfri, atkins, har blåbær(!) i seg, og er åååå så farlig! Og så dreier det seg om 50g på hver. Trist. For ikke å snakke om at hun nok en gang sender ut signaler. 30 min trening var ikke bra nok for henne, og på fredager skeier vi ut med sukkerfri sjokolade med blåbær og atkins. Klapp på skulderen.

Hun legger da ikke vekt på det, det klarer fint noen av dere her inne fint å legge vekt på selv ser det ut til :) Hun forteller om hvilke sjokolader hun har kjøpt. Hun skrev ikke noe om klapp på skulderen heller. Hun "babler" bare.

Om man konstant skal tenke på hvilke signaler innlegg sender til og med når det er snakk om litt sjokolade så synes jeg det har gått litt for langt. Iallefall i dette eksemplet. Hadde hun aldri nevnt noe om sjokolade på bloggen så hadde det garantert blitt bemerket her inne om at hun aaaaaldri unner seg sjokolade.

• Liker 4
Skrevet

http://youtu.be/pWdd6_ZxX8c

• Liker 2
Gjest Bergensia
Skrevet

Freia har en kampanje for Premium sjokoladene sine i flere blogger nå om dagen, blant annet hos Camilla Pihl.

CBE gir jo Freia en fantastisk gratis omtale når hun skriver om nettopp denne kokossjokoladen, heldige dem! *ironivarsel*

Eller kanskje det er som med Frooshsmothien; kjørte hele veien til butikken for å kjøpe nye slik at hun kunne lage et innlegg uten å måtte merke/skatte?

Skrevet (endret)

Men hva er det med produsenter som synes det er greit med umerket reklame/anbefalinger fra bloggere? Store aktører som Freia og Lindex burde da virkelig vite bedre? Står det så dårlig til med forretningsetikken rundt om?

Jeg leser fortsatt bloggen. Innleggene er ikke akkurat det mest spennende (understatement!) men kommentarfeltet er en studie verdt. CBE var ikke spesielt begeistret for at en leser mente at hun brukte en liten formue på å endre utseendet sitt og hvordan hang det egentlig sammen med alle oppfordringer og å like seg selv som man er?

Endret av pøbelsara
  • Liker 10
Skrevet

JEG skrev "klapp på skulderen". Og jeg syns man lager et unødvendig stort nummer ut av det når man absolutt skal legge ut i halve innlegget at dette ikke er sjokolade som i melkesjokolade, Gud forby.

De fleste voksne mennesker klarer å ikke la seg påvirke av dette, men det finnes også endel som ikke gjør det. Jeg skriver sjelden inne i denne tråden mer, så jeg skal ikke ha på meg at jeg kritiserer hennes minste trekk.

Skrevet

JEG skrev "klapp på skulderen". Og jeg syns man lager et unødvendig stort nummer ut av det når man absolutt skal legge ut i halve innlegget at dette ikke er sjokolade som i melkesjokolade, Gud forby.

De fleste voksne mennesker klarer å ikke la seg påvirke av dette, men det finnes også endel som ikke gjør det. Jeg skriver sjelden inne i denne tråden mer, så jeg skal ikke ha på meg at jeg kritiserer hennes minste trekk.

Aha, beklager, jeg skjønte ikke sarkasmen i den der klapp på skulderen-kommentaren.

Kan legge til at jeg på ingen måte har hevdet at du kritiserer hennes minste trekk :)

Skrevet

Hun legger da ikke vekt på det, det klarer fint noen av dere her inne fint å legge vekt på selv ser det ut til :) Hun forteller om hvilke sjokolader hun har kjøpt. Hun skrev ikke noe om klapp på skulderen heller. Hun "babler" bare.

Om man konstant skal tenke på hvilke signaler innlegg sender til og med når det er snakk om litt sjokolade så synes jeg det har gått litt for langt. Iallefall i dette eksemplet. Hadde hun aldri nevnt noe om sjokolade på bloggen så hadde det garantert blitt bemerket her inne om at hun aaaaaldri unner seg sjokolade.

Hun unner seg litt sjokkis som andre, men ikke alle gjør så stor sak ut sv det. Et eget innlegg om hvor farlig det er, hvor sjelden hun spiser det og at det seff er sukkerfrie typer hun har. Virker helt merkelig at hun ikke har annet å blogge om... Vil nok anta at det kommer et reklameinnlegg snart for disse sjokoladene
  • Liker 8
Skrevet

Hun unner seg litt sjokkis som andre, men ikke alle gjør så stor sak ut sv det. Et eget innlegg om hvor farlig det er, hvor sjelden hun spiser det og at det seff er sukkerfrie typer hun har. Virker helt merkelig at hun ikke har annet å blogge om... Vil nok anta at det kommer et reklameinnlegg snart for disse sjokoladene

Nei, det er dette som ER reklamen.
  • Liker 14
Skrevet

Trist om det faktisk ER reklame fra noen som jeg annså som seriøs. Freia altså, ikke CBE.

At CBE gjør slikt overrasker meg ikke.

Det som derimot overrasker meg er nødretten hun sier hun kan påberope seg dersom de må kjøre i beruset tilstand til sykehus dersom noe skjer med barnet når de begge har drukket (jf. svar i kommentarfeltet).

Greit at Siljan er på landet, meeeen..

:fy_fy:

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet

I ville vesten er det egne lover og regler..

Skrevet

Trist om det faktisk ER reklame fra noen som jeg annså som seriøs. Freia altså, ikke CBE.

Det som derimot overrasker meg er nødretten hun sier hun kan påberope seg dersom de må kjøre i beruset tilstand til sykehus dersom noe skjer med barnet når de begge har drukket (jf. svar i kommentarfeltet).

Kan med sikkerhet si at man ikke kan påberope seg nødrett dersom man kjører i alkoholpåvirket tilstand fra Siljan.

Generelt skal det mye til å nå frem med nødrett. Her snakker vi kjøring fra jakthytter langt inne i skogen o.l. Ikke semi-grisgrendte strøk på Østlandet.

Men, men. Ekteparet vet best...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja , i alle dager! Hva er det for en ting å Si? Så om de kjører på noen eller forårsaker en ulykke på vei til legevakt så mener hun de kan på påberope seg nødrett? Hun sikter vel Kanskje til om de evt blir tatt i promillekontroll? Uansett en kN ikke bruke nødrett ved kjøring i alkopåvirket tilstand. Endret av MiniMjau
  • Liker 3
Gjest Zeitgeist
Skrevet

WTF?!? Altså, hvis man absolutt må drikke - velvitende om at man dermed potensielt risikerer ikke bare eget avkoms ve og vel, sitt eget liv OG eventuelt andre - så er det på tide å ta et oppgjør med egne alkoholvaner!

Det er så respektløst og ansvarsløst at jeg ikke finner ord - og det er pokker så sjeldent at jeg lar meg målbinde.

Nødrett meg en viss plass!

"Greit" nok at dette paret har sin egen tolkning av markedsføringsloven, men å bruke argumentet "nødrett" for å kunne forsvare drikking av alkohol er hinsides idioti.

Gjest jørgensen
Skrevet

Alkoholvaner har blitt diskutert før der inne. Hun vet det gir flere klikk, da det provoserer.

Skrevet

Om det er et reklameinnlegg så har jo uansett innlegget et helt annet formål enn det du forsøker å få det til å se ut som (refererer til ditt innlegg for noen sider siden om at hun må ha ett anstrengt forhold til mat og godteri utifra blogginnlegget).

Skrevet

Om det er et reklameinnlegg så har jo uansett innlegget et helt annet formål enn det du forsøker å få det til å se ut som (refererer til ditt innlegg for noen sider siden om at hun må ha ett anstrengt forhold til mat og godteri utifra blogginnlegget).

Nå er det vel slik at den største konkurransefordelen til slike type sjokolader er at de nettopp er sukkerfrie. Dermed er det vel også viktig å fokusere på dette i et annonseinnlegg?

Men det er jo tross alt ikke alltid lett å vite hva som er reklame og ikke på den bloggen. Som med denne sjokoladen som nå er å se på mistenksomt mange blogger om dagen. Likevel er den ikke merket hos CBE... Er vel enda et Lindex-tilfelle som noen skrev tidligere...

Det eneste som er helt sikkert er at ingenting er tilfeldig på den bloggen og at fokuset på "det perfekte liv" stadig står høyere. Orker ikke følge de på snapchat, men jeg kan jo bare lure på hva de legger ut der... Friske blomster, perfekte morgener, deilige middager og idyllisk familieliv...

Selvfølgelig er den sjokoladen sukkerfri og det er en VIKTIG del av bloggens fokus og slett ikke tilfeldig. Sponset eller ei.

• Liker 8
Skrevet

Synes innlegget hun la ut i dag tidlig var morsomt :) Hun er jo faktisk veldig søt!

• Liker 4
Skrevet

Synes innlegget hun la ut i dag tidlig var morsomt :) Hun er jo faktisk veldig søt!

Enig. Godt skrevet var det óg. Det er mye å like med CBE. Bare synd det er så mye å mislike også...

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...