Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

her må jeg si meg enig med begge to..

Jeg er enig med Gjesp i at hun sikkert har et fint liv som hun trives med, der hun er sin egen herre. Jeg blir litt trist over gjentatte kommetarer jeg har lest om at folk synes hun lever kjedelig. For meg går slike kommetarer inn i den pakken som er presset vi møter i dag om perfeksjon på alle plan, og til tross for at CBE personifiserer et ganske ekstremt nivå av dette, så er det altså mange stemmer som ikke synes det er nok. Hva er det som skal til for å gjøre livet mer spennende da??? Mer eksotiske reisemål? kulere venner? mer vin? lese en bok? basehopping? Folk flest som har små barn lever vel ikke så mye mer spennende en CBE? Jeg forstår ikke denne delen av kritikken.

Den andre delen av kritikken derimot, dette med å lage seg en jobb av å dokumentere et relativt ordinært liv, å bli en av Norges mest kjente personer basert på , vel, ingenting, synes jeg også er ekstremt trist. Men jeg synes det er trist som en strømning i tiden. Det er jo ikke trist at unge kvinner lager seg sitt eget yrke. Men det er trist når det baseres på narsissisme og selvposering.

Trist jobb for meg er å ha en jobb der hun kun får penger og berømmelse ut av det, i bytte mot å selge "sjela", slik jeg ser det, men jeg forstår at ikke andre ser det slik. Å jobbe er for meg å gjøre noe andre har nytte av, bidra i samfunnet, for meg er blogging som jobb helt på siden av dette.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest Atheena
Skrevet

Jeg også. En ting er om man blogger for "gøy", for å få ut litt gruff. Men jeg klarer ikke la være å tenke; når kom bloggeren opp med ideen at: "jeg skal søren meg lage en blogg om MEG og mitt ordinære liv, og tjene drøssevis av penger på dette"?

Det er tydeligvis en smart forretningside, og markedet er der, men på den annen side må vedkommende nødvendigvis ha ganske høye tanker om seg selv.

Jeg bruker snap en del og følger henne også der. Sjelden eller aldri at jeg sender "trutemunn" selfier eller filmer av meg selv i nærbilde hvor jeg fremstiller meg selv perfekt. Føler liksom at det blir for mye SE på MEG over det og syns det er litt flaut å eksponere meg på den måten.

Sjelden jeg får sånne snap av venner også, da har de gjerne en snert av humor over seg. Det er først og fremst disse kjendisdamene som gjør det. Så det må jo være det narsisstiske som spiller inn?

Gjest Vampen
Skrevet (endret)

Hun laget en collage med tips til bikinier. Ingen ad-linker verken i innlegget, eller i kommentarfeltet. Innlegget er her: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/20/bikini-talk-summer-2015/

Men har hun lov til å bruke bildene da?

Hun har ikke svart en leser som spurte om det i kommentarfeltet.

I utgangspunktet har hun ikke lov til å bruke andres bilder iht. åndsverksloven.

Jeg lurer på om det er noen unntak når det kommer til å vise fram en kjedes produkter.

Noen som har sett nærmere på det?

Jeg lurer også på hvor hun har funnet matoppskriftene fra, henter hun fortsatt noen fra blogger uten å kreditere dem? Funnet på selv? Noen som vet? For eksemel blåbærmuffins: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/22/lchf-blueberry-muffins/

Det er lov til å bruke bilder som er ment til markedsføring og reklame. Der er jo litt av poenget at man ønsker at flest mulig skal se dem.

Endret av Vampen
Skrevet

Det er lov til å bruke bilder som er ment til markedsføring og reklame. Der er jo litt av poenget at man ønsker at flest mulig skal se dem.

Det var det jeg trodde. Hjemmel?

• Liker 1
Gjest Cement
Skrevet

Det var nytt for meg. Du mener at reklamefotografer ikke beskyttes av åndsverkloven?

Skrevet

Det var nytt for meg. Du mener at reklamefotografer ikke beskyttes av åndsverkloven?

Her har nok Vampen vært litt for rask, tror jeg.

Skrevet

Noe jeg syns er ganske komisk med flere bloggere er at de later til å tro at verden stopper om de plutselig har en dag uten å blogge. Det prates mye om hvor stor jobb det er, og hvor mange innlegg en skal ha i løpet av en dag etc. Men det er da strengt tatt bare å ta seg fri en dag eller to? Spesielt for FF, som ønsker seg flere timer i døgnet. Nå tok hun seg en dag fri forleden, men det måtte hun forsvare, følte hun. Kan virke som enkelte har helt angst for å miste alle leserne bare ved å logge av en dag?

Ida Wulff gjør det hele tiden. Der kan det gå dager uten å skje noe, og det siste innlegget handler, nok en gang, om eksamen, og vedlagt er to bilder av en hotellseng. Til tross for dette er hun fortsatt en toppblogger. Der ser man kanskje at det skal endel til før man mister lesere. Det er jo også bare å informere om dette dagen før?

Men nei, virker som det da er bedre med tomme innlegg om en ny yoghurt, tomt for kaffe, denne buksa er to år gammel(!!!) og så videre.

Bare noen tanker.

• Liker 4
Skrevet

Da det herjet mest her inne om avsløringene rundt ekteparet var det mange som skrev at de skulle slutte å gi henne klikk. Det virker som det kun er meg selv som har holdt dette? Jeg er skuffet over dere.

• Liker 13
Skrevet

Da det herjet mest her inne om avsløringene rundt ekteparet var det mange som skrev at de skulle slutte å gi henne klikk. Det virker som det kun er meg selv som har holdt dette? Jeg er skuffet over dere.

Jeg har vært inne to ganger siden avsløringene :)

Begge ganger ved et uhell ved at jeg fulgte link ;p

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det blir feil å være såpass mye i mot et produkt, men like vel sørge for å være en kunde. Om man klikker seg innom hver dag/uke så er man kunde hos Treasures enten man vil eller ikke.

• Liker 7
Skrevet

Mener altså at det er bra du ikke har gått inn :)

Skrevet

Hun har nok mistet noen lesere, for hun ligger jo ikke øverst på blogglisten, men det er kanskje bare i dag..

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes det blir feil å være såpass mye i mot et produkt, men like vel sørge for å være en kunde. Om man klikker seg innom hver dag/uke så er man kunde hos Treasures enten man vil eller ikke.

Skal være ærlig: jeg har vært inne flere ganger etter Caroline-gate, men i alle fall mindre enn før!

Tror hun merker det på tallene, vi ser jo at antall unike, norske brukere er lavere enn før.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har sluttet å lese bloggen :opplyser:

• Liker 10
Gjest Keikolina
Skrevet

Gir henne ikke klikk, men leste ikke bloggen noe fra før desember/januar skandalen heller.
Gjest jørgensen
Skrevet

Har sluttet å lese bloggen hennes.

I følge blogglisten.no, har hun hatt svært få 1.plasser siden skandalen.

Gjest Atheena
Skrevet

Jeg vil tro det er hardt å ligge på toppen ihvertfall over lenger tid for da blir fallhøyden så stor. For en eller annen dag vil det jo komme en som vil bli mer populær, slik er det jo bare. Må være bedre å ligge blant topp 10, men ikke helt på topp.

Skrevet

Jeg sluttet og lese bloggen etter at jeg startet og følge de på snapchat.

• Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Skal være ærlig: jeg har vært inne flere ganger etter Caroline-gate, men i alle fall mindre enn før!

Tror hun merker det på tallene, vi ser jo at antall unike, norske brukere er lavere enn før.

Hvordan er det med utenlandske lesere? Ligger antallet på det samme som tidligere ( i snitt rundt 7000 daglig)?

Skrevet

Samme her :-) Jeg tenker at hver gang jeg handler et produkt eller går inn på en nettside, så støtter jeg bedriften og det den står for. Jeg ser det som at jeg avgir en stemme i et valg. Derfor handler jeg heller ikke på butikker som jeg vet har underleverandører som har barnearbeidere og viser ikke fram alle mine kjøp da det støtter oppunder kjøpekulturen som faktisk ødelegger mye mer enn påskeegg med palmeolje.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...