Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Og jeg synes både filmen og innlegget er trist, fordi disse selvsagt skal skape nærhet og styrke narrativen deres. På meg virker det derfor ikke ekte, bare planlagt og spisset mot målgruppa. Dessverre. (Hvis dette virkelig reflekterer dagen hennes synes jeg synd på henne, det virker ensomt og utrolig kjedelig.)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Og jeg synes både filmen og innlegget er trist, fordi disse selvsagt skal skape nærhet og styrke narrativen deres. På meg virker det derfor ikke ekte, bare planlagt og spisset mot målgruppa. Dessverre. (Hvis dette virkelig reflekterer dagen hennes synes jeg synd på henne, det virker ensomt og utrolig kjedelig.)

Og med en 15 sekunders reklamesnutt før videoen starter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes både filmen og innlegget er trist, fordi disse selvsagt skal skape nærhet og styrke narrativen deres. På meg virker det derfor ikke ekte, bare planlagt og spisset mot målgruppa. Dessverre. (Hvis dette virkelig reflekterer dagen hennes synes jeg synd på henne, det virker ensomt og utrolig kjedelig.)

Tror det samme som deg.

Jeg syns filmen virker både planlagt og nøye regissert.

Når det filmes over flere dager, hodekameraet er med tilsynelatende overalt, og det klippes og tilpasses for å illustrere en vanlig dag i CBEs liv, får jeg meg ikke til å tro annet.

Spesielt ikke med en lang reklame i starten som ikke var forventet da jeg trykket på avspillingsknappen.

Burde ha visst bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det samme som deg.

Jeg syns filmen virker både planlagt og nøye regissert.

Når det filmes over flere dager, hodekameraet er med tilsynelatende overalt, og det klippes og tilpasses for å illustrere en vanlig dag i CBEs liv, får jeg meg ikke til å tro annet.

Spesielt ikke med en lang reklame i starten som ikke var forventet da jeg trykket på avspillingsknappen.

Burde ha visst bedre.

Reklamen er det Youtube som legger på. Treasures får ikke inntekter av denne.

Edit: dette er ikke en Youtube-video. Se under.

Endret av Speedmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Reklamen er det Youtube som legger på. Treasures får ikke inntekter av denne.

Det er ikke en youtubevideo, det er en egen avspiller som heter JW Player.

Og man kan legge inn reklame om ønskelig:http://www.jwplayer.com/learn-more/

Klikker man på videoen få man opp link til siden til JW Player

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en youtubevideo, det er en egen avspiller som heter JW Player.

Og man kan legge inn reklame om ønskelig:http://www.jwplayer.com/learn-more/

Klikker man på videoen få man opp link til siden til JW Player

OK takk. Jeg var for rask. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kokkelure

Og jeg synes både filmen og innlegget er trist, fordi disse selvsagt skal skape nærhet og styrke narrativen deres. På meg virker det derfor ikke ekte, bare planlagt og spisset mot målgruppa. Dessverre. (Hvis dette virkelig reflekterer dagen hennes synes jeg synd på henne, det virker ensomt og utrolig kjedelig.)

Hvorfor så trist? Hvis det er dette livet hun trives med så er det da ingenting trist med det. Hun fyller dagen med hobbyene sine, jobben og familie, som de fleste andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg faktisk litt vondt av henne. For et ensomt liv! Filmen hennes er en eksakt kopi av hvordan jeg hadde det en gang jeg var langtidssykemeldt og måtte ha opptrening. Bortsett fra at min mann ikke tok bilder av meg i gatene, da.. Men dagen gikk med til trening og å sitte på internett..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun laget en collage med tips til bikinier. Ingen ad-linker verken i innlegget, eller i kommentarfeltet. Innlegget er her: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/20/bikini-talk-summer-2015/

Men har hun lov til å bruke bildene da?

Hun har ikke svart en leser som spurte om det i kommentarfeltet.

I utgangspunktet har hun ikke lov til å bruke andres bilder iht. åndsverksloven.

Jeg lurer på om det er noen unntak når det kommer til å vise fram en kjedes produkter.
Noen som har sett nærmere på det?

Jeg lurer også på hvor hun har funnet matoppskriftene fra, henter hun fortsatt noen fra blogger uten å kreditere dem? Funnet på selv? Noen som vet? For eksemel blåbærmuffins: http://carolinebergeriksen.no/2015/05/22/lchf-blueberry-muffins/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Og jeg synes både filmen og innlegget er trist, fordi disse selvsagt skal skape nærhet og styrke narrativen deres. På meg virker det derfor ikke ekte, bare planlagt og spisset mot målgruppa. Dessverre. (Hvis dette virkelig reflekterer dagen hennes synes jeg synd på henne, det virker ensomt og utrolig kjedelig.)

Det tror jeg du kan spare deg. Hun har det livet hun ønsker og er helt sikkert veldig fornøyd med tilværelsen.

Jeg synes langt mer synd på de som skal opp med trøtte barn kl 6:30, få dem i bilen eller enda verre - på bussen - levere i barnehagen før man igjen skal rushe avgårde til en jobb svært få av oss finner så veldig spennende. Joda - de fleste jobber er sosiale, men jeg skulle hver dag som helst byttet den bort mot et jobb hvor jeg kan være min egen herre - skape min egen arbeidsplass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så trist? Hvis det er dette livet hun trives med så er det da ingenting trist med det. Hun fyller dagen med hobbyene sine, jobben og familie, som de fleste andre.

Jobben er å sitte hjemme og skrive om livet sitt, ja, jeg synes det er en trist måte å tjene penger på, om enn millionlønn. Et liv hun ofte må "finne opp", tviler på at hun ellers hadde kledd seg opp og spasert rundt i gatene (iallfall ikke så ofte). Det er på en måte toppen av egosamfunnets narsissismekultur. De sier at det er en jobb, disse bloggerne, men fra MITT ståsted virker det å være en trist måte å tjene penger på.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg faktisk litt vondt av henne. For et ensomt liv! Filmen hennes er en eksakt kopi av hvordan jeg hadde det en gang jeg var langtidssykemeldt og måtte ha opptrening. Bortsett fra at min mann ikke tok bilder av meg i gatene, da.. Men dagen gikk med til trening og å sitte på internett..

Sånn er da dagene mine og, som masterstudent på fulltid. Jeg trener, går på biblioteket, går hjem, sover, og gjør det samme dagen etter. Ja, jeg har venner jeg treffer, men 90% av dagene mine er faktisk ikke mer spennende enn det. Sikker på at det er ganske vanlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokkelure

Jobben er å sitte hjemme og skrive om livet sitt, ja, jeg synes det er en trist måte å tjene penger på, om enn millionlønn. Et liv hun ofte må "finne opp", tviler på at hun ellers hadde kledd seg opp og spasert rundt i gatene (iallfall ikke så ofte). Det er på en måte toppen av egosamfunnets narsissismekultur. De sier at det er en jobb, disse bloggerne, men fra MITT ståsted virker det å være en trist måte å tjene penger på.

Men at DU synes det virker trist er da ingen grunn til å anta at HUN har et trist og ensomt liv. Folk gjør stort sett det de liker og skaper seg det livet de vil ha, Caroline er neppe noe unntak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en youtubevideo, det er en egen avspiller som heter JW Player.

Og man kan legge inn reklame om ønskelig:http://www.jwplayer.com/learn-more/

Klikker man på videoen få man opp link til siden til JW Player

Ser at babylips blir annonsert på flere blogger og deres instagram (nettenestea for eksempel) så dette er tydelig noe CBE selv har valgt å legge på videoen. Men skal ikke også dette merkes? På VG og andre nettsteders videoer pleier det å stå annonse øverst...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben er å sitte hjemme og skrive om livet sitt, ja, jeg synes det er en trist måte å tjene penger på, om enn millionlønn. Et liv hun ofte må "finne opp", tviler på at hun ellers hadde kledd seg opp og spasert rundt i gatene (iallfall ikke så ofte). Det er på en måte toppen av egosamfunnets narsissismekultur. De sier at det er en jobb, disse bloggerne, men fra MITT ståsted virker det å være en trist måte å tjene penger på.

Det tror jeg du kan spare deg. Hun har det livet hun ønsker og er helt sikkert veldig fornøyd med tilværelsen.

Jeg synes langt mer synd på de som skal opp med trøtte barn kl 6:30, få dem i bilen eller enda verre - på bussen - levere i barnehagen før man igjen skal rushe avgårde til en jobb svært få av oss finner så veldig spennende. Joda - de fleste jobber er sosiale, men jeg skulle hver dag som helst byttet den bort mot et jobb hvor jeg kan være min egen herre - skape min egen arbeidsplass.

her må jeg si meg enig med begge to..

Jeg er enig med Gjesp i at hun sikkert har et fint liv som hun trives med, der hun er sin egen herre. Jeg blir litt trist over gjentatte kommetarer jeg har lest om at folk synes hun lever kjedelig. For meg går slike kommetarer inn i den pakken som er presset vi møter i dag om perfeksjon på alle plan, og til tross for at CBE personifiserer et ganske ekstremt nivå av dette, så er det altså mange stemmer som ikke synes det er nok. Hva er det som skal til for å gjøre livet mer spennende da??? Mer eksotiske reisemål? kulere venner? mer vin? lese en bok? basehopping? Folk flest som har små barn lever vel ikke så mye mer spennende en CBE? Jeg forstår ikke denne delen av kritikken.

Den andre delen av kritikken derimot, dette med å lage seg en jobb av å dokumentere et relativt ordinært liv, å bli en av Norges mest kjente personer basert på , vel, ingenting, synes jeg også er ekstremt trist. Men jeg synes det er trist som en strømning i tiden. Det er jo ikke trist at unge kvinner lager seg sitt eget yrke. Men det er trist når det baseres på narsissisme og selvposering.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Den andre delen av kritikken derimot, dette med å lage seg en jobb av å dokumentere et relativt ordinært liv, å bli en av Norges mest kjente personer basert på , vel, ingenting, synes jeg også er ekstremt trist. Men jeg synes det er trist som en strømning i tiden. Det er jo ikke trist at unge kvinner lager seg sitt eget yrke. Men det er trist når det baseres på narsissisme og selvposering.

Jeg også. En ting er om man blogger for "gøy", for å få ut litt gruff. Men jeg klarer ikke la være å tenke; når kom bloggeren opp med ideen at: "jeg skal søren meg lage en blogg om MEG og mitt ordinære liv, og tjene drøssevis av penger på dette"?

Det er tydeligvis en smart forretningside, og markedet er der, men på den annen side må vedkommende nødvendigvis ha ganske høye tanker om seg selv.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. En ting er om man blogger for "gøy", for å få ut litt gruff. Men jeg klarer ikke la være å tenke; når kom bloggeren opp med ideen at: "jeg skal søren meg lage en blogg om MEG og mitt ordinære liv, og tjene drøssevis av penger på dette"?

Det er tydeligvis en smart forretningside, og markedet er der, men på den annen side må vedkommende nødvendigvis ha ganske høye tanker om seg selv.

Det er jo ikke så vanskelig å ha/få høye tanker om seg selv når hun hele tiden blir fortalt hvor vakker/nydelig/skjønn/snill/god/flink/stilig hun er, hvor flott hun har det både inne og ute, hvilken nydelig familie hun har, hvor heldig hun er osv. osv. Det er da grunn god nok til å høye tanker om seg selv, om man ikke hadde det i begynnelsen av bloggkarrieren?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. En ting er om man blogger for "gøy", for å få ut litt gruff. Men jeg klarer ikke la være å tenke; når kom bloggeren opp med ideen at: "jeg skal søren meg lage en blogg om MEG og mitt ordinære liv, og tjene drøssevis av penger på dette"?

Det er tydeligvis en smart forretningside, og markedet er der, men på den annen side må vedkommende nødvendigvis ha ganske høye tanker om seg selv.

Er forsåvidt enig med deg. Samtidig er det vi, forbrukerne, som gjør at det er mulig for dem å livnære seg på dette.

Jeg tror også det hele er litt mer sammensatt enn at en blogger tenkte at jeg skal blogge om meg og tjene penger på dette, noe jeg antar du også tror :)

Preget av tiden vi lever i (mange har vokst opp med reality shows som underholdning), fokuset på kropp og materialismen pluss at mange tjener penger på dette (ikke bare bloggerne men også ulike bedrifter).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...