Alice123 Skrevet 17. mai 2015 #13361 Skrevet 17. mai 2015 Er dessverre ikke så enkelt hvis man ikke vil bryte loven (det står faktisk spesielt uthevet i skatteloven). Ikke alle som er like nøye på det nei(.....), men jeg velger å ha mitt på det rene OT, men hvorfor kan ikke treningstøy skrives av som arbeidsantrekk for en PT?
Gjest Rosemor Skrevet 17. mai 2015 #13362 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Jeg er ingen skatteekspert, men jeg vet at reglene er litt ulike for NUF/AS, og enkeltpersonsforetak. For NUF og AS er skatteloven relativt klar på at de kan avskrive diverse utgifter til inntektservervelse på bloggen, men da må de også fordelbeskattes for privat bruk av disse tingene. Endret 17. mai 2015 av Rosemor
Sol79 Skrevet 17. mai 2015 #13363 Skrevet 17. mai 2015 OT, men hvorfor kan ikke treningstøy skrives av som arbeidsantrekk for en PT? Fordi klærne kan brukes privat. Har de påsydd/trykt logo, så er det lite sannsynlig at de brukes privat, og da er det greit.
Alice123 Skrevet 17. mai 2015 #13364 Skrevet 17. mai 2015 Fordi klærne kan brukes privat. Har de påsydd/trykt logo, så er det lite sannsynlig at de brukes privat, og da er det greit. Tusen takk for svar
SKE87 Skrevet 19. mai 2015 #13365 Skrevet 19. mai 2015 Jeg er ganske dust på snapchat selv altså, men den snapchaten til det ekteparet her..... Jeg blir så pinlig berørt! 13
^littletoomuch Skrevet 19. mai 2015 #13366 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Jeg er ganske dust på snapchat selv altså, men den snapchaten til det ekteparet her..... Jeg blir så pinlig berørt! Enig! Er som en trafikkulykke, du bare må se. Hvorfor får jeg ikke plusset deg foresten mon tro? Edit; ble gjort oppmerksom på regelbrudd. Endret 20. mai 2015 av ^littletoomuch 9
Vitulina Skrevet 19. mai 2015 #13367 Skrevet 19. mai 2015 Jeg er ganske dust på snapchat selv altså, men den snapchaten til det ekteparet her..... Jeg blir så pinlig berørt! Beste pute-tv som er å oppdrive. Håper de tyr til reality snart, for lesertallenes skyld. 1
uranus Skrevet 19. mai 2015 #13368 Skrevet 19. mai 2015 Er det ikke noe som er fryktelig kleint ved å være nesten 30 år og ha sosiale medier som største innhold i livet? Oppdatere snapchat og instagram med tåpelige, intetsigende bilder av seg selv dag inn og dag ut og ikke bli lei eller ønske seg noe litt mer nytt og interessant enn tomler opp og "likerklikk"? 14
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 19. mai 2015 #13369 Skrevet 19. mai 2015 Flaut eller ikke flaut, det er nå så. Det jeg ikke skjønner helt pointet med er når LK legger ut en snap av noe, så legger C ut en snap av det samme fra en annen vinkel. Bare... Finn på noe selv, da.
loffen Skrevet 19. mai 2015 #13370 Skrevet 19. mai 2015 Festlig å følge dem på Snap. Like flaut å se på som Ungkaren, Big Brother eller Svenske Hollywood-fruer. 3
Cle0patra Skrevet 19. mai 2015 #13371 Skrevet 19. mai 2015 Haha... De snapchattene er kleine. Stod de og danset i noe som så ut som en heis(?) 3
Tjukk Norris Skrevet 19. mai 2015 #13372 Skrevet 19. mai 2015 Haha... De snapchattene er kleine. Stod de og danset i noe som så ut som en heis(?) Ja. Ble helt svett av å se på. Jeg vet jeg bør holde meg unna, men.. Prøv forøvrig Carina Dahl på snap også, hvis du er ute etter litt pute-underholdning. Der legges det ut kontinuerlig kleine videoer, spesielt av seg selv med trutmunn på fylla. Det er så en ønsker seg en tidsmaskin så man kan reise tilbake til 70-tallet.
MiniMjau Skrevet 19. mai 2015 #13373 Skrevet 19. mai 2015 Haha... De snapchattene er kleine. Stod de og danset i noe som så ut som en heis(?) Ja sikkert på hotellet de bodde på. Ufrivillig komisk de snapene fra LK (de gikk ved siden av hverandre) der hun"fortvilet" prøver å vri hodet slik at "godsiden" kommer mot kamera. Ser veldig merkelig ut å gå rett fram, men vri hodet så mye at en ser nesten bakover. 3
Salmonella Skrevet 20. mai 2015 #13374 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Det er nesten litt komisk. Nå når det er forholdsvis rolige tider i Fotballfrue-tråden hvor det ikke postes flere innlegg hver eneste dag om lover og regler rundt reklame og markedsføring av bloggen så dukker det opp innlegg om hvor kleine ekteparet er, om trutmunner og poseringer. Det er vel denne type "kritikk" mange av oss mener er unødvendig. Det kan jo nesten virke som om noen er redde for at tråden skal dø ut. Synes å huske at jeg leste i den tråden for en stund siden at tråden kun skulle handle om selve bloggdriften og deres drift av den, men mulig jeg husker feil. Edit; Må bare legge til at omfanget (foreløbig) ikke er i nærheten av hva det har pleid å være så noen må jo ha tatt til seg noe av kritikken rundt dette og det er jo bra Endret 20. mai 2015 av Salmonella 5
Sol79 Skrevet 20. mai 2015 #13375 Skrevet 20. mai 2015 Jeg syns faktisk han er ganske morsom på snap. "Caroline ikke tråkk på Hugo!!" Mens hun hermer mest, og ikke får det helt til.
Gjest faico Skrevet 20. mai 2015 #13376 Skrevet 20. mai 2015 Kan dere ikke bare slutte å se på disse klippene? Det er da ikke verre enn det. Var vel ikke dette denne tråden skulle handle om 7
Gjest Sobril Skrevet 20. mai 2015 #13377 Skrevet 20. mai 2015 Ja. Ble helt svett av å se på. Jeg vet jeg bør holde meg unna, men.. Prøv forøvrig Carina Dahl på snap også, hvis du er ute etter litt pute-underholdning. Der legges det ut kontinuerlig kleine videoer, spesielt av seg selv med trutmunn på fylla. Det er så en ønsker seg en tidsmaskin så man kan reise tilbake til 70-tallet. Du trenger faktisk ikke ikke dra lenger enn til 90-tallet Kanskje også bare noen år inn i 2000.
el-len Skrevet 20. mai 2015 #13378 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Det er deres Snapchat, så jeg har ikke så lyst til å kommentere at det de legger ut er flaut eller kleint (selv om de må forvente at folk har meninger om det, de har reklamert ganske heftig for Snap-kontoene sine i mange kanaler). Imidlertid er det veldig verdt å merke seg at de ser ut til å ha funnet en ny kanal hvor de kan snike inn litt utmerket reklame her og der (som dette hudpleieverktøyet som var en betalt annonse, zoomet inn på navnet på hotellet de alltid bor på og har fått sponset før, den slags). Endret 20. mai 2015 av el-len 8
Lillemy23 Skrevet 20. mai 2015 #13379 Skrevet 20. mai 2015 Det er deres Snapchat, så jeg har ikke så lyst til å kommentere at det de legger ut er flaut eller kleint (selv om de må forvente at folk har meninger om det, de har reklamert ganske heftig for Snap-kontoene sine i mange kanaler). Imidlertid er det veldig verdt å merke seg at de ser ut til å ha funnet en ny kanal hvor de kan snike inn litt utmerket reklame her og der (som dette hudpleieverktøyet som var en betalt annonse, zoomet inn på navnet på hotellet de alltid bor på og har fått sponset før, den slags). Nå følger ikke jeg noen av de på snap, men er det slik at de aldri har merket reklame der? Er det konsekvent, eller skjer det kun tidvist? For produktene du nevner (hotellet og hudpleieproduktet) er helt klart sponset materiell og bør definitivt merkes i alle sosiale kanaler? Det blir bare for spekulativt om de har "misforstått" og tror at snapchat er utenfor regelverket? 3
Gjest hulderjenta Skrevet 20. mai 2015 #13380 Skrevet 20. mai 2015 Imidlertid er det veldig verdt å merke seg at de ser ut til å ha funnet en ny kanal hvor de kan snike inn litt utmerket reklame her og der (som dette hudpleieverktøyet som var en betalt annonse, zoomet inn på navnet på hotellet de alltid bor på og har fått sponset før, den slags). Ja, jeg har lagt merke til det samme. Og nei, det har ikke vært noen som helst slags merking som jeg har sett.
Fremhevede innlegg