Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-Sitat fjernet-

- Magnifique, mod.

Dette er altså sitatet det er snakk om: "Selv om det bare var Friele filterkaffe han kom tilbake med, var det virkelig et digert plaster på såret som ikke gror før kaffebønner er i hus igjen." Nedlatende og blærete? Hun foretrekker kaffebønner foran Friele filterkaffe, men tar gjerne Friele dersom de er tomme for kaffebønner. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Dette er et godt eksempel på at alt CBE skriver blir tolket i verste mening.

For the record: Selv foretrekker jeg nykvernet kaffe (helst fra trakter), men drikker pulverkaffe uten problemer dersom jeg blir tilbudt det. Nespresso er jeg imidlertid ikke så glad i, men om det er tidlig nok på morgenen går det ned.

Endret av Magnifique
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gjort blindtester på kaffesmak? Det viser seg jo at vinsmaking egentlig bare er tull, men er det samme tilfelle for kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hold the door

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Dette er et godt eksempel på at alt CBE skriver blir tolket i verste mening.

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er altså sitatet det er snakk om: "Selv om det bare var Friele filterkaffe han kom tilbake med, var det virkelig et digert plaster på såret som ikke gror før kaffebønner er i hus igjen." Nedlatende og blærete? Hun foretrekker kaffebønner foran Friele filterkaffe, men tar gjerne Friele dersom de er tomme for kaffebønner. Jeg skjønner ærlig talt ikke problemet. Dette er et godt eksempel på at alt CBE skriver blir tolket i verste mening.

For the record: Selv foretrekker jeg nykvernet kaffe (helst fra trakter), men drikker pulverkaffe uten problemer dersom jeg blir tilbudt det. Nespresso er jeg imidlertid ikke så glad i, men om det er tidlig nok på morgenen går det ned.

Leser ikke bloggen lenger, men følger med her og i media. Er språket virkelig så dårlig som du siterte der? Hun skrev veldig bra før, husker jeg. Den setningen der var jo... Mindre god.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et godt eksempel på at alt CBE skriver blir tolket i verste mening.

En person - én - oppfattet det negativt. Mange flere forsvarer Frua og kaffepreferansen hennes. Ikke skjær alle over en kam!

:)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En person - én - oppfattet det negativt. Mange flere forsvarer Frua og kaffepreferansen hennes. Ikke skjær alle over en kam!

:)

.. og Shopgirl2014 skrev heller ikke at alle tolket det negativt. Kan være hun mente at Gunvald (eller hvem det nå var) tolker alt CBE skriver i verste mening.

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke bloggen lenger, men følger med her og i media. Er språket virkelig så dårlig som du siterte der? Hun skrev veldig bra før, husker jeg. Den setningen der var jo... Mindre god.

Hun har aldri skrevet veldig bra.

Setningene har alltid vært slik. Kronglete.

Tilføyelse: Setningsstrukturen minner vel egentlig mer om stream of consciousness. Vanskelig å si noe om hennes mottakerbevissthet i det hun forfatter/skriver, men den virker.. ja.. umoden.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare meg om den der swiss skin renewal som skal fjerne arr, rynker og celluliter, og så benytter hun den på talg på haka og nupper i panna? Er jo ikke nupper og talg den skal fjerne.

:klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har aldri skrevet veldig bra.

Setningene har alltid vært slik. Kronglete.

Tilføyelse: Setningsstrukturen minner vel egentlig mer om stream of consciousness. Vanskelig å si noe om hennes mottakerbevissthet i det hun forfatter/skriver, men den virker.. ja.. umoden.

det er likevel ikke det verste. Jeg synes hun er et skrekkens eksempel på radbrekking av språket med den måten hun fletter inn engelske fraser - for en tid siden skulle hun wrappe opp dagen sin med et kafebesøk, og her forleden var det et merkelig innlegg om hvor deilig det er med karbad selv om hun egentlig ikke liker det, men, som hun skrev, det vokser på henne. Dette er de verste eksemplene jeg har sett, men det kommer lignende anglifiseringer i en jevn strøm. Jeg har en uvane med å ta inn slike selv i det muntlige språket mitt, men det går jo an å ta seg litt sammen når man skriver. Særlig når man lever av å skrive.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kommentarene mine er slettet? Mens andres svar på disse får stå. Helt naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kommentarene mine er slettet? Mens andres svar på disse får stå. Helt naturlig.

Ja, dine to kommentarer var de som ble slettet - om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dine to kommentarer var de som ble slettet - om jeg ikke husker feil.

Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er siste mystory? "Stikker meg selv litt med en barberhøvel før sengetid" He he ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er siste mystory? "Stikker meg selv litt med en barberhøvel før sengetid" He he ?

Det er den rullepiggesaken hun har annonse for bloggen sin nå.

Som for øvrig utrolig mange andre bloggere også reklamerer for nå. Interessant at CBE da ønsker å skrive om den, jf. utsagn om hvor kjedelig det var at alle bloggere skrev/reklamerte for det samme etter besøk hos førerhundskolen.

Money talks.

Endret av troikaen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den rullepiggesaken hun har annonse for bloggen sin nå.

Som for øvrig utrolig mange andre bloggere også reklamerer for nå. Interessant at CBE da ønsker å skrive om den, jf. utsagn om hvor kjedelig det var at alle bloggere skrev/reklamerte for det samme etter besøk hos førerhundskolen.

Money talks.

Kan være hun ikke har så mange sponsertilbud som før og må ta til takke med det samme som de andre bloggerne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje saksøker Friele henne? For negativ reklame? :D

Nei, ærlig talt så må hun ha ufattelig lite å blogge om, når hun blogger om at de er tomme for kaffe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den rullepiggesaken hun har annonse for bloggen sin nå.

Som for øvrig utrolig mange andre bloggere også reklamerer for nå. Interessant at CBE da ønsker å skrive om den, jf. utsagn om hvor kjedelig det var at alle bloggere skrev/reklamerte for det samme etter besøk hos førerhundskolen.

Money talks.

Du som så det; ble dette merket på Snapchat som den reklamen det er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...