Fleur Delacour Skrevet 8. april 2018 #54001 Skrevet 8. april 2018 54 minutter siden, pøbelsara skrev: Men jeg skønner ikke hvorfor hun slipper igjennom sarkastiske kommentarer og tillater at fansen opptrer som skikkelige nettroll - selv om de taler hennes sak, er det ikke greit å gå løs på folk. Senest for et par dager siden var den en som het Ane som stilte et spørsmål som ble tolket som angrep - og som derfor genererte en masse dritt fra folk - det er noen gjenganger ei den kommentarfeltet som oppfører seg som bøller - men de forsvarer alltid CBE så det er sikkert derfor de får stå. Men det er ikke pent slev om det er pro henne. Og jeg VET at hun ikke slipper gjennom høflige, men sikkert krevende spørsmål. Jeg har ved et par anledninger spurt henne om hennes tanker rundt barnekonvensjonen og om hva hun tenker om extrensions. Høflige spørsmål - fordi jeg har vært interessert i å vite om hva hun tenker sunt dette. Det slipper ikke gjennom. Selvom jeg ikke er konfronterende - jeg er faktisk genuint interessert i hva hun tenker rundt disse tingene. jeg synes hun er ualminnelig lite mottakelig for saklig kritikk. Jeg tror ikke hun klarer å skille den saklige fra den usaklige - og at hun tolker alle spørsmål som kritikk. Og det ser ikke alltid så bra ut utenfra. Jeg tenker dessuten at hvis hun hadde latt være å la den ivrigste fansen hive seg over folk som mener noe annet i kommentarfeltet, ville hun fått mer anerkjennelse også fra de som er litt kritiske til noe av det hun driver med. Det ser bare helt rart ut at hun liksom er så lei av stygge kommentarer på nett, når hun lar dem florerer MOT folk som ikke er udelt positive - i eget kommentarfelt hvor hun har full regi. Jeg regner med at kommentarfeltet er akkurat slik hun ønsker det skal være. De har blitt avslørt tidligere, av KG hvis jeg ikke husker feil. 13
Miranda16 Skrevet 8. april 2018 #54002 Skrevet 8. april 2018 (endret) 1 time siden, Lin10 skrev: Hun har blogget nå i snart 9 år. Regner med at de fleste har fått med seg at hun har gode og nære vennskap i livet sitt. Ekteskapet har hun også beskrevet på bloggen tidligere som bunnsolid og den store kjærligheten. Hun blogger om sitt liv, selvfølgelig en liten del av det og så driver hun et firma hvor hun får sine inntekter. Så man kan ikke skille firma og personen CBE når man diskuterer her inne. Nå har hun jo sagt at bloggen skal være en flukt fra hverdagen og da er det ingen grunn til å tro at de ikke har de sammen utfordringene og problemer som mange andre par. Folk prøver å formidle på SOME at livene deres er perfekte, men man er rimelig naiv dersom man tror at dette er det fulle bildet "Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel slik" Endret 8. april 2018 av Miranda16 8
Gjest CecilieX Skrevet 8. april 2018 #54003 Skrevet 8. april 2018 19 minutter siden, Lin10 skrev: Du trenger nok ikke å advare meg på noe som helst måte. Som person så ønsker jeg ikke å ha en tilnærming som er kritisk og negativ. Jeg er absolutt ikke naiv. CBE har hele tiden vært åpen om at hun ønsker å vise solsiden inne på bloggen med delikate bilder og positivt innhold. Dette er en blogg som er ment til å gi en hyggelig stemning når man klikker inn. Hva er så galt med det? Det er hennes profil og så er det andre bloggere som velger en annen profil. Jeg synes hun er dyktig i jobben sin og reagere på all den unødvendige negative vinklingen som forekommer her inne. CBE må da kunne svare tilbake når det kommer tåpelige kommentarer inn på bloggen hennes. Skulle bare mangle. Viser bare at hun sparke i fra seg og det er positivt. Det at hun ennå ikke har stengt kommenterfeltet viser at hun har bein i nesa, høy selvtillit og sterk psyke. Igjen, dette er jo dine antagelser om et menneske du ikke kjenner. Men jeg får ta deg på ditt ord at du ikke lar deg blende, så da lurer jeg på om du ikke ser noe som helst problematisk med bloggingen hennes?
Lin10 Skrevet 8. april 2018 #54004 Skrevet 8. april 2018 2 minutter siden, Miranda16 skrev: Nå har hun jo sagt at bloggen skal være en flukt fra hverdagen og da er det ingen grunn til å tro at de ikke har de sammen utfordringene og problemer som mange andre par. Folk prøver å formidle på SOME at livene deres er perfekte, men man er rimelig naiv dersom man tror at dette er det fulle bildet "Hvis noe er for godt til å være sant, så er det som regel slik" Helt enig. Hun har helt sikkert sine utfordringer og tunge dager, som alle oss andre. Hun er menneskelig. Hvis man klarer å ha denne tilnærmingen til henne vil man i større grad heve terskelen for hva man skal komme med av kritiske kommentarer. 2
Mrs O'Donell Skrevet 8. april 2018 #54005 Skrevet 8. april 2018 Roses det som roses bør - det siste innlegget om babyshoweren var hyggelig, med gode tips til pynting (den vannmelonvognen var bedårende), glade folk og et fristende kakebord. Mer sånn takk. 8
Liver Skrevet 8. april 2018 #54006 Skrevet 8. april 2018 3 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Roses det som roses bør - det siste innlegget om babyshoweren var hyggelig, med gode tips til pynting (den vannmelonvognen var bedårende), glade folk og et fristende kakebord. Mer sånn takk. Enig. Hadde CBE naila teksten og så hadde dette innlegget vært A+. 8
Lin10 Skrevet 8. april 2018 #54007 Skrevet 8. april 2018 Nytt vlog- innlegg er ute på bloggen nå. Inn å klikk eller løp og kjøp💸💰💸 Idyllisk påskeinnlegg. Noen av dere her inne mener at bloggen bare er på vei nedover i rasende fart og faretruende en krisesituasjon for bedriften, så nå trenger hun de klikk hun kan få😉 2
Liver Skrevet 8. april 2018 #54008 Skrevet 8. april 2018 Akkurat nå, Lin10 skrev: Nytt vlog- innlegg er ute på bloggen nå. Inn å klikk eller løp og kjøp💸💰💸 Idyllisk påskeinnlegg. Noen av dere her inne mener at bloggen bare er på vei nedover i rasende fart og faretruende en krisesituasjon for bedriften, så nå trenger hun de klikk hun kan få😉 Forstod ikke helt poenget med dette innlegget? Hva ønsker du å formidle? 18
Mrs O'Donell Skrevet 8. april 2018 #54009 Skrevet 8. april 2018 6 minutter siden, Liver skrev: Enig. Hadde CBE naila teksten og så hadde dette innlegget vært A+. Hva var galt med teksten da? Jeg skumleste gjennom og det er hyggelig småbabling om en samling venner. Her ser jeg ingenting å kritisere altså?
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #54010 Skrevet 8. april 2018 (endret) 16 minutter siden, Liver skrev: Forstod ikke helt poenget med dette innlegget? Hva ønsker du å formidle? Det samme som bloggeier; ingenting ? Som enkelte reklame/annonse innslag også gjør.. Endret 8. april 2018 av Varma
Liver Skrevet 8. april 2018 #54011 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Hva var galt med teksten da? Jeg skumleste gjennom og det er hyggelig småbabling om en samling venner. Her ser jeg ingenting å kritisere altså? Tunge setninger, ikke helt oppdatert på og/å bruken, og i starten står det " ba baby". Dette er kanskje pirk i noen sine øyne, men savner tekster som flyter lettere, om det "bare" er hyggelig småbabling. Dette er ikke krise altså, er bare det lille ekstra som får innlegget til å nå helt opp. 6
Emilie112 Skrevet 8. april 2018 #54012 Skrevet 8. april 2018 22 minutter siden, Lin10 skrev: Nytt vlog- innlegg er ute på bloggen nå. Inn å klikk eller løp og kjøp💸💰💸 Idyllisk påskeinnlegg. Noen av dere her inne mener at bloggen bare er på vei nedover i rasende fart og faretruende en krisesituasjon for bedriften, så nå trenger hun de klikk hun kan få😉 Ja, for all del. Så ca et par minutter og ville ikke se mer. Eksponering av barn ,ekposnering av barn og eksponering av barn. Tydelig at bloggen trenger klikk,ja og da et det kjempe sympatisk og selges barna. 13
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #54013 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, Emilie112 skrev: Ja, for all del. Så ca et par minutter og ville ikke se mer. Eksponering av barn ,ekposnering av barn og eksponering av barn. Tydelig at bloggen trenger klikk,ja og da et det kjempe sympatisk og selges barna. Da er det programmet bloggerne neste?
Kleenex Skrevet 8. april 2018 #54014 Skrevet 8. april 2018 5 timer siden, virkelig skrev: Nå bruker ikke CBE botox så det er løgn, det har hun skrevet og det tror jeg stemmer. dette går direkte på person og utseende. Om livet fremstilles perfekt ? Hva så ? Plager det folk så finn noe annet å bruk tid og energi på . Men det er så klart vanskelig for mange, fordi de klarer faktisk ikke å klikke seg inn. , så er nok mye av det "unevnelige" som styrer Hvorfor brukes det så mye tid på forsvar? 4
Emilie112 Skrevet 8. april 2018 #54015 Skrevet 8. april 2018 31 minutter siden, virkelig skrev: Det er tydeligvis, men en gang det er noen som støtter CBE så hopper de på deg akkurat som de påstår blodfansa hopper på de med kritiske kommentarer i bloggen. Så da er det tydeligvis greit her inne, men ikke i bloggen. Det er kun debatt forum om du er enige i de som er kritiske til alt bloggen står for, skriver og og tar bilder av. (Det blir som ¨få en diger flokk med hakkende høns etter seg . ) Den dagen man kan diskutere er jeg mer en gjerne med på det. Argumenter som misundelse på kritikk kan man jo fleks la ligge, det blir litt for morsomt.. kom gjerne med argumenter for eksponering av barn, for å reklamere uten å merke, argumenter for at man skal tuske og lure. Diskuter hvorfor man mener det er greit at man skal forsøple enda mer en hva vi gjør i dag, hva skal komme godt ut av det? Og for å være flåsete, hvorfor skal man trene full sminket? Diskuter etikk og moral. 17
Ultiva Skrevet 8. april 2018 Forfatter #54016 Skrevet 8. april 2018 1 time siden, Lin10 skrev: Nytt vlog- innlegg er ute på bloggen nå. Inn å klikk eller løp og kjøp💸💰💸 Idyllisk påskeinnlegg. Noen av dere her inne mener at bloggen bare er på vei nedover i rasende fart og faretruende en krisesituasjon for bedriften, så nå trenger hun de klikk hun kan få😉 "Mener"? Statistikk lyver ikke. Med stabilt synkende lesertall på alle kanaler i årevis så er det fakta og ikke synsing. CBE mister flere tusen Instagramfølgere hver eneste måned, de floppet på YouTube og bloggen har mistet nærmere 10 000 unike lesere bare det siste året. De befinner seg vel heller ikke i topp 3-sjiktet til Blogglisten lenger. Men selvfølgelig; så lenge de og UI opererer med misvisende lesertall fra 2016 så triller pengene inn. 20
Ultiva Skrevet 8. april 2018 Forfatter #54017 Skrevet 8. april 2018 (endret) På 8.4.2018 den 16.10, virkelig skrev: Vil si CBE er Norges dyktigste blogger, flott familie og god lønn, skapt sin egen arbeids plass og trumfer janteloven daglig, tenk for en følelse av å sitte og telle pengene når dette er som kull i øynene på så mange. For en deilig følelse, samme med LK, en fryd å vite at kona er så dyktig og dreven blogger. For en super følelse. Dette er hva du ser. Selv ser jeg at CBE og LKE har kjøpt seg et gammelt hus hvis oppussing nærmer seg et mareritt. Gulvene som de oljet mørke ser helt ødelagte ut; dette har også CBE innrømmet. Samt at firmaet som utførte denne dyre jobben ikke vil påta seg ansvaret. En av stuene har stått uten tapet i månedsvis og hun er heller ikke fornøyd med oppussingen av det ene barnerommet. Fem år med slankeredigering og støttekommentarer til seg selv avslører dårlig selvtillit; noe som bekreftes av løsvipper, løsnegler, løshår, tunge lag med sminke og restylane. Lesertallene har ikke vært så lave siden bloggens spede begynnelse i 2009 og de har ingen inntekt i huset utover hva de tjener på det stadig mer uaktuelle merkenavnet Caroline Berg Eriksen. Ja vi ser sannelig disse tingene på veldig ulike måter. Endret 10. april 2018 av Ultiva 46
virkelig Skrevet 8. april 2018 #54018 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, Ultiva skrev: Dette er hva du ser. Selv ser jeg et par som har kjøpt seg et gammelt hus hvis oppussing nærmer seg et mareritt. Gulvene som de oljet mørke ser helt ødelagte ut; dette har også CBE innrømmet. Samt at firmaet som utførte denne dyre jobben ikke vil påta seg ansvaret. En av stuene har stått uten tapet i månedsvis og hun er heller ikke fornøyd med oppussingen av det ene barnerommet. Fem år med slankeredigering og støttekommentarer til seg selv avslører dårlig selvtillit; noe som bekreftes av løsvipper, løsnegler, løshår, tunge lag med sminke og restylane. Lesertallene har ikke vært så lave siden bloggens spede begynnelse i 2009 og de har ingen inntekt i huset utover hva de tjener på det stadig mer uaktuelle merkenavnet Caroline Berg Eriksen. Ja vi ser sannelig disse tingene på veldig ulike måter 😉 Du ser det DU selv vil se. Men om du ser på leser tall på de fleste blogger så går de nedover, de som har karret seg opp nå er bl.a med på bloggerne eller drar click på andre måter via f.eks nettavisen. det betales vel for sidevisninger og ikke kun unike lesere ? Og når en ser på sidevisniger så ligger hun ofte best an. Tror huset blir bra til slutt, men de har nok vært både uerfarne og hjatt noe uflaks, det kan skje alle. Og at bloggen er helt annerledes enn 2009 sier seg vel selv , men igjen så tjener de tydeligvis penger som aldri før så noe riktig gjør de. Og de har nok ikke så dårlig rykte der ute som folk her inne ønsker og tror. Da hadde de ikke hatt den inntjeningen de har 2
Gjest orfeus Skrevet 8. april 2018 #54019 Skrevet 8. april 2018 Det er litt trist at et forum skal bli mer eller mindre ødelagt av noen få kverulanter. Jeg skjønner jo at bloggpublikum ofte er litt enkle og lar seg lure av bloggformen, lure til å tro at bloggerne er deres private venninner som forteller om sitt glansede liv og alle de fine tingene de har jobbet så hardt for å gi deg rabatter på. Men, er det ikke litt pussig at det må være nødvendig å messe om det samme i ørten innlegg? Hvor kommer den voldsomme trangen til å beskytte sin fantasivenninne fra? Bare lurer.
Liver Skrevet 8. april 2018 #54020 Skrevet 8. april 2018 6 minutter siden, orfeus skrev: Det er litt trist at et forum skal bli mer eller mindre ødelagt av noen få kverulanter. Jeg skjønner jo at bloggpublikum ofte er litt enkle og lar seg lure av bloggformen, lure til å tro at bloggerne er deres private venninner som forteller om sitt glansede liv og alle de fine tingene de har jobbet så hardt for å gi deg rabatter på. Men, er det ikke litt pussig at det må være nødvendig å messe om det samme i ørten innlegg? Hvor kommer den voldsomme trangen til å beskytte sin fantasivenninne fra? Bare lurer. Dette er jeg og facinert av. Dette tyder på at venninne praten virker på norn av leserne, da de forsvarer personen Caroline. Jeg diskuterer bedriften/ bloggen og legger frem det jeg er uenig/ enig i. Om jeg kritiserer denne bloggen, kan det faktisk være at jeg hadde digget personene bak, altså de som driver bloggen. Hadde nok vært mye uenighet i noen av sakene vi står for, men jeg misliker ikke automatisk folk av den grunn. 10
Fremhevede innlegg