Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror hun har veldig god livskvalitet. Det er ikke noe som tyder på noe annet. Hun har en jobb hun elsker, flott familie og et godt ekteskap,  gode venner, sunn og frisk kropp og veldig god økonomi som gir hele familien en trygg tilværelse og gode opplevelser. Nei, penger er ikke alt, men de som har lite av det, vet hvor mer utfordrende livet kan være. Bloggen gjør det bra og ikke noe som tyder på nedgangstider. Hun har spennende prosjektet hun jobber med. Hun er privilegert og vet det selv. Hun jobber trutt og hardt hver dag og betaler sin skatt. Kan ikke se at hun bruker sin fritid elller arbeidstid på å snakke nedsettende eller kritisere andre kvinner. Det tror jeg nok også god livskvalitet, det å ikke være dømmende. Mange som har endel å lære der. 

Jeg vet ikke alt dette om dem som du vet. for meg er det også litt utenfor det jeg diskuterer her, fordi du her skriver om privatlivet deres, De har sikkert gode venner og gode relasjoner til familien sin  - men hva har det med SoMe-virksomheten deres å gjøre?

Hva hun bruker fritiden sin til, vet jeg ikke. Noen gager bruker hun arbeidstiden sin til å snakke nedsettende om kvinner som er kritiske til virksomheten hennes. jeg er ganske kritisk til måten hun lar fansen gå løs på folk som ikke er udelt positive i kommentarfeltet på bloggen. Det synes jeg er ganske nedrig, all den tid hun selv synes det er utrettfeigt å bli angrepet av "nettroll" som hun kaller folk som er kritiske til noe av det hun driver med. 

• Liker 33
Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror hun har veldig god livskvalitet. Det er ikke noe som tyder på noe annet. Hun har en jobb hun elsker, flott familie og et godt ekteskap,  gode venner, sunn og frisk kropp og veldig god økonomi som gir hele familien en trygg tilværelse og gode opplevelser. Nei, penger er ikke alt, men de som har lite av det, vet hvor mer utfordrende livet kan være. Bloggen gjør det bra og ikke noe som tyder på nedgangstider. Hun har spennende prosjektet hun jobber med. Hun er privilegert og vet det selv. Hun jobber trutt og hardt hver dag og betaler sin skatt. Kan ikke se at hun bruker sin fritid elller arbeidstid på å snakke nedsettende eller kritisere andre kvinner. Det tror jeg nok også god livskvalitet, det å ikke være dømmende. Mange som har endel å lære der. 

CBE legger tilrette for at andre snakker nedsettende og kritisk om og til hverandre, ref. kommentarfeltet. Så de er ikke hakke bedre enn oss trollkvinner her på KG.

• Liker 15
Skrevet (endret)
43 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg vet ikke alt dette om dem som du vet. for meg er det også litt utenfor det jeg diskuterer her, fordi du her skriver om privatlivet deres, De har sikkert gode venner og gode relasjoner til familien sin  - men hva har det med SoMe-virksomheten deres å gjøre?

Hva hun bruker fritiden sin til, vet jeg ikke. Noen gager bruker hun arbeidstiden sin til å snakke nedsettende om kvinner som er kritiske til virksomheten hennes. jeg er ganske kritisk til måten hun lar fansen gå løs på folk som ikke er udelt positive i kommentarfeltet på bloggen. Det synes jeg er ganske nedrig, all den tid hun selv synes det er utrettfeigt å bli angrepet av "nettroll" som hun kaller folk som er kritiske til noe av det hun driver med. 

Hvis du leser kommentarfeltet hennes og ser hva folk får seg til å skrive bare for å lage dårlig stemning og kommer med sarkastiske kommentarer og påstander uten holdepunkter,  så forstår man at det blir betegnet som nettroll. Når man ser hvor mange av toppbloggene som stenger sine kommentarfelt, så sier det seg selv at det kommer det inn mye annet enn saklig kritikk. Har du ikke noengang reflektert over dette? Det er noen som har bestemt seg for at hun driver uetisk og uten moral og alt blir derfor vinklet inn på en negativ måte. Det er noe hele tiden som skal blir kritisert, og hvis du tenker deg litt mer om, så ser du nok det hele bildet du også.

Endret av Lin10
  • Liker 1
Skrevet

Eg syns det er heilt greitt at det er fleire synspunkt og vinklar i denne diskusjonen, men det eg reagerer på er det enorme behovet for å karakterisera dei som er kritisk til bedrifta CBE som misunnelege kjerringar utan eit liv, og dra fram mobbekortet og janteloven jamnleg. Sjølvsagt kan folk ha ulik motivasjon for å diskutera her inne, men mitt inntrykk er at det jamnt over er intelligente, reflekterte og samfunnsbevisste brukarar her inne. 

• Liker 22
Skrevet
1 time siden, virkelig skrev:

Hva er poenget med dette , og kommentere på hvordan folk skriver ? Og om brukeren kjenner dem så hva ? Det er vel et forum for alle ? 

1 time siden, virkelig skrev:

"Godt ekteskap"? "Gode venner"? Etc.... Kjenner du dem privat, altså?

"Trutt og hardt".....mener du jevnt og trutt? #lekmedspråk 

(Sitatene skal være i omvendt rekkefølge..) 

Nei, det vil jeg ikke tro det var noe stygt ment med den kommentaren, men hvordan kan vi vite at cbe har et godt ekteskap? Gode venner? Og hvordan kan vi vite at de jobber jevnt og trutt? 

Blander du (igjen) privat person og firma nå? 

• Liker 16
Gjest formula
Skrevet

Jeg tenker at både CBE og de andre toppbloggerne er godt tjent med å ha disse trådene sine her på KG, og at noe av det verste som kunne ramme dem er at det blir stille rundt dem, at ingen bryr seg om hva de gjør - kort sagt at engasjementet blir borte. De lever tross alt av at folk bryr seg om hva de gjør.

Har sett tendenser både i denne tråden og andre, at er det stille over noen dager, kommer det provoserende kommentarer og drar tråden opp igjen. Om ikke så mange er inne og skriver, er mange inne og leser, og disse leserne finner igjen veien inn på bloggen, noe som i sin tur gagner bloggeren. Usikker på om det verves mange faste nye lesere på denne måten, men bloggeren holdes på denne måten interessant. 

Skrevet
24 minutter siden, Emilie112 skrev:

(Sitatene skal være i omvendt rekkefølge..) 

Nei, det vil jeg ikke tro det var noe stygt ment med den kommentaren, men hvordan kan vi vite at cbe har et godt ekteskap? Gode venner? Og hvordan kan vi vite at de jobber jevnt og trutt? 

Blander du (igjen) privat person og firma nå? 

Hun har blogget nå i snart 9 år. Regner med at de fleste har fått med seg at hun har gode og nære vennskap i livet sitt. Ekteskapet har hun også beskrevet på bloggen tidligere som bunnsolid og den store kjærligheten. Hun blogger om sitt liv, selvfølgelig en liten del av det og så driver hun et firma hvor hun får sine inntekter. Så man kan ikke skille firma og personen CBE når man diskuterer her inne. 

• Liker 4
Skrevet
53 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvis du leser kommentarfeltet hennes og ser hva folk får seg til å skrive bare for å lage dårlig stemning og kommer med sarkastiske kommentarer og påstander uten holdepunkter,  så forstår man at det blir betegnet som nettroll. Når man ser hvor mange av toppbloggene som stenger sine kommentarfelt, så sier det seg selv at det kommer det inn mye annet enn saklig kritikk. Har du ikke noengang reflektert over dette? Det er noen som har bestemt seg for at hun driver uetisk og uten moral og alt blir derfor vinklet inn på en negativ måte. Det er noe hele tiden som skal blir kritisert, og hvis du tenker deg litt mer om, så ser du nok det hele bildet du også.

Men jeg skønner ikke hvorfor hun slipper igjennom sarkastiske kommentarer og tillater at fansen opptrer som skikkelige nettroll - selv om de taler hennes sak, er det ikke greit å gå løs på folk. Senest for et par dager siden var den en som het Ane som stilte et spørsmål som ble tolket som angrep - og som derfor genererte en masse dritt fra folk - det er noen gjenganger ei den kommentarfeltet som oppfører seg som bøller - men de forsvarer alltid CBE så det er sikkert derfor de får stå. Men det er ikke pent slev om det er pro henne.

Og jeg VET at hun ikke slipper gjennom høflige, men sikkert krevende spørsmål. Jeg har ved et par anledninger spurt henne om hennes tanker rundt barnekonvensjonen og om hva hun tenker om extrensions. Høflige spørsmål - fordi jeg har vært interessert i å vite om hva hun tenker sunt dette. Det slipper ikke gjennom. Selvom jeg ikke er konfronterende - jeg er faktisk genuint interessert i hva hun tenker rundt disse tingene.

jeg synes hun er ualminnelig lite mottakelig for saklig kritikk. Jeg tror ikke hun klarer å skille den saklige fra den usaklige - og at hun tolker alle spørsmål som kritikk. Og det ser ikke alltid så bra ut utenfra. 

Jeg tenker dessuten at hvis hun hadde latt være å la den ivrigste fansen hive seg over folk som mener noe annet i kommentarfeltet, ville hun fått mer anerkjennelse også fra de som er litt kritiske til noe av det hun driver med. Det ser bare helt rart ut at hun liksom er så lei av stygge kommentarer på nett, når hun lar dem  florerer MOT folk som ikke er udelt positive - i  eget kommentarfelt hvor hun har full regi. 

• Liker 38
Gjest nicecar
Skrevet
2 timer siden, pøbelsara skrev:

@virkelig kommer til å fortsette å nsistere på at eneste grunn til at CBE.no får kritikk her på KG, er fordi alle er misunnelige  og janteloven rår. Jeg synes det er rart, all den tid både jeg og mange andre har brukt mye tid til å forklare hvorfor  og på hvilke måter et samfunnsengasjement rundt medier - gamle og nye, SoMe og mer tradisjonelle kanaler for kommunikasjon ligger til grunn for engasjementet. Selv om mange av oss andre forklarer (ofte med bruk av teskje) hvorfor man er skeptisk til både manglende vern av barns privatliv og manglende respekt for lover og regler, fortsetter @virkelig ufortrødent videre med sine argumenter om jantelov og misunnelse.

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at folkene  bak CBE.no har en flott familie, men ser ikke hva det har med denne saken å gjøre - jeg diskuterer ikke privatlivet til familien i noen annen grad enn at jeg synes det er ille at familiens små ikke er skjermet for eksponering. 

Jeg tviler heller ikke et øyeblikk over at folkene bak gleder seg over god familieøkonomi.  

Når de gang på gang har blitt tatt i å ikke forstå/ville sette seg inn i regelverket rundt markedsføring  - rundt promotering av alkohol - eller ikke har villet lese seg opp på hva barnekonvenære å ssjonen handler om, og måten de reagerer på når andre spør dem om dette eller konfronterer dem med dette, får meg til å tenke at de nok ikke alltid har en så super følelse rundt virksomheten sin alltid. Men det er meg.

Jeg kommer fra nå av ikke til å orke en runde til med forklaringer på hvorfor jeg mener SoMe-aktører skal driver redelig, hvorfor en fri og uavhengig presse er viktig i samfunnet vårt til deg, @virkelig. Jeg vet også at du mener at mitt engasjement skyldes misunnelse og forvaltning av jante-loven. Du behøver derfor ikke gjenta det flere ganger overfor meg. :jepp: Sayonara! :goodbye: 

Enig! Jeg skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å diskutere med CBE-sympatisører, de vil jo åpenbart ikke forstå. Så da er det bare å ignorere innleggene deres.

Skrevet (endret)
9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men jeg skønner ikke hvorfor hun slipper igjennom sarkastiske kommentarer og tillater at fansen opptrer som skikkelige nettroll - selv om de taler hennes sak, er det ikke greit å gå løs på folk. Senest for et par dager siden var den en som het Ane som stilte et spørsmål som ble tolket som angrep - og som derfor genererte en masse dritt fra folk - det er noen gjenganger ei den kommentarfeltet som oppfører seg som bøller - men de forsvarer alltid CBE så det er sikkert derfor de får stå. Men det er ikke pent slev om det er pro henne.

Og jeg VET at hun ikke slipper gjennom høflige, men sikkert krevende spørsmål. Jeg har ved et par anledninger spurt henne om hennes tanker rundt barnekonvensjonen og om hva hun tenker om extrensions. Høflige spørsmål - fordi jeg har vært interessert i å vite om hva hun tenker sunt dette. Det slipper ikke gjennom. Selvom jeg ikke er konfronterende - jeg er faktisk genuint interessert i hva hun tenker rundt disse tingene.

jeg synes hun er ualminnelig lite mottakelig for saklig kritikk. Jeg tror ikke hun klarer å skille den saklige fra den usaklige - og at hun tolker alle spørsmål som kritikk. Og det ser ikke alltid så bra ut utenfra. 

Jeg tenker dessuten at hvis hun hadde latt være å la den ivrigste fansen hive seg over folk som mener noe annet i kommentarfeltet, ville hun fått mer anerkjennelse også fra de som er litt kritiske til noe av det hun driver med. Det ser bare helt rart ut at hun liksom er så lei av stygge kommentarer på nett, når hun lar dem  florerer MOT folk som ikke er udelt positive - i  eget kommentarfelt hvor hun har full regi. 

Jeg synes det er rett at hun tillater folk å gi tilbakemelding av det som kommer inn av negative kommentarer. De må da tåle at folk reagerer på det som som blir skrevet. Så lenge det ikke er direkte hets som kommer inn velger hun å publisere også negative kommentarer. Da må disse jammen tåle å få tilbakemeldinger på dette. 

Endret av Lin10
  • Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg synes det er rett at hun tillater folk å gi tilbakemelding av det som kommer inn av negative kommentarer. De må da tåle at folk reagerer på det som som blir skrevet. Så lenge det ikke er direkte hets som kommer inn velger hun å publisere også negative kommentarer. Da må man jammen disse tåle å få tilbakemeldinger på dette. 

Men det er jo direkte hets! De kaller folk for misunnelig kjerringer og troll. Og det synes jeg VIRKELIG hun burde la være. Forøvrig er jeg imponert over hvor mye du vet om hvilke vurderinger som ligger bak valgene hun gjør i kommentarfeltet. 

Jeg mener at når hun redigerer kommentarfeltet, ville hun tjent stor på å ikke tåle bjelker i egne og fansens øyne når hun ikke tåler splinter i andres.

Endret av pøbelsara
  • Liker 29
Skrevet
26 minutter siden, Lin10 skrev:

Hun har blogget nå i snart 9 år. Regner med at de fleste har fått med seg at hun har gode og nære vennskap i livet sitt. Ekteskapet har hun også beskrevet på bloggen tidligere som bunnsolid og den store kjærligheten. Hun blogger om sitt liv, selvfølgelig en liten del av det og så driver hun et firma hvor hun får sine inntekter. Så man kan ikke skille firma og personen CBE når man diskuterer her inne. 

Dette er jo rene spekulasjoner om personene bak bloggen. Ingen av oss her inne vet egentlig hvordan de har det på privaten. Vi kan kun tolke den informasjonen de selv ønsker å dele.

Eksperter går ut å advarer mot å sluke alt som blir lagt ut på SOME når det ofte er en annen sannhet bak, men dette er digresjon.

• Liker 18
Gjest CecilieX
Skrevet
14 minutter siden, Lin10 skrev:

Du har rett, det er svært vanskelig å skille privatperson og blogger. Det er det hun legger opp til, at du skal tro at det hun deler med deg er livet hennes. Når hun får kritikk så sier hun dog at «man ikke kjenner henne». Hun taler altså med to tunger, alt etter om hun vil stå for det hun skriver eller ikke. 

Jeg vil advare deg på det sterkeste mot å innta den holdningen som du gjør til bloggen. Du står i fare for å bli vel ukritisk. Vi vet faktisk ikke om hun «har et godt ekteskap» eller «gode venner». Alt vi vet er at hun fremstiller det slik. Synes du ikke det er rart at alt stort sett er helt perfekt i livet hennes? Feks er det ganske stor divergens mellom den søte tonen i blogginnleggene og den kvasse tonen i kommentarfeltet. Det samme gjelder hennes påstand om å være perfeksjonist og nøye og mengden skrivefeil. Du virker til blindt å ha kjøpt hvor fantastisk hun er og opphøyet henne til et ideal. De fleste innleggene dine er nesegrust beundrende, og det gjør deg til annonsørenes våte drøm, noe som er helt etter hensikten med bloggen som har til hensikt å «selge annonseplass og annet som hører naturlig sammen med dette»

Skrevet
6 minutter siden, CecilieX skrev:

Du har rett, det er svært vanskelig å skille privatperson og blogger. Det er det hun legger opp til, at du skal tro at det hun deler med deg er livet hennes. Når hun får kritikk så sier hun dog at «man ikke kjenner henne». Hun taler altså med to tunger, alt etter om hun vil stå for det hun skriver eller ikke. 

Jeg vil advare deg på det sterkeste mot å innta den holdningen som du gjør til bloggen. Du står i fare for å bli vel ukritisk. Vi vet faktisk ikke om hun «har et godt ekteskap» eller «gode venner». Alt vi vet er at hun fremstiller det slik. Synes du ikke det er rart at alt stort sett er helt perfekt i livet hennes? Feks er det ganske stor divergens mellom den søte tonen i blogginnleggene og den kvasse tonen i kommentarfeltet. Det samme gjelder hennes påstand om å være perfeksjonist og nøye og mengden skrivefeil. Du virker til blindt å ha kjøpt hvor fantastisk hun er og opphøyet henne til et ideal. De fleste innleggene dine er nesegrust beundrende, og det gjør deg til annonsørenes våte drøm, noe som er helt etter hensikten med bloggen som har til hensikt å «selge annonseplass og annet som hører naturlig sammen med dette»

:helen:

• Liker 9
Skrevet

Jeg kan irritere med noe vanvittig over cbe.no, så ærlig må jeg være. Først og fremst blir jeg irritert over uredligheten bedriften som alt fra reklame av «prevensjon» og oppdikting i kommentarfeltet og alt tull det tullet og tøyset som vi faktisk har vært vitne til på bloggen , og alt har blitt gjort av voksne folk! Utlevering av barna er en helt egen sak og helt grusomt. At alt dette gjøres er en siden, men når cbe på den andr siden også er frekk og totalt mangler evne til refleksjon og ikke evner å ta til seg tilbakemeldinger mister du meg helt. Det morsomme i det hele er at bloggen til dags dato aldri har turt å diskutere meninger eller standpunkt, hvorfor kan man jo bare spekulere i.. 

• Liker 19
Gjest Varma
Skrevet
5 minutter siden, Emilie112 skrev:

Jeg kan irritere med noe vanvittig over cbe.no, så ærlig må jeg være. Først og fremst blir jeg irritert over uredligheten bedriften som alt fra reklame av «prevensjon» og oppdikting i kommentarfeltet og alt tull det tullet og tøyset som vi faktisk har vært vitne til på bloggen , og alt har blitt gjort av voksne folk! Utlevering av barna er en helt egen sak og helt grusomt. At alt dette gjøres er en siden, men når cbe på den andr siden også er frekk og totalt mangler evne til refleksjon og ikke evner å ta til seg tilbakemeldinger mister du meg helt. Det morsomme i det hele er at bloggen til dags dato aldri har turt å diskutere meninger eller standpunkt, hvorfor kan man jo bare spekulere i.. 

https://www.nrk.no/ytring/jeg-kvier-meg-for-a-kalle-meg-feminist-1.12841702

Skrevet

Grunnen til at bloggen CBE engasjerer meg er:

- Vannvittig eksponering av mindreårige

- Reklame kamuflert som råd til de 'søte, snille vennene mine'.

- Livløse, uengasjerende og kunstige bilder. 

- Gir inntrykk av å være så søt og hyggelig i blogginnleggene, mens svarene i kommentarfeltet fort blir spydige og i forsvar. 

- Sensurerer kommentarfeltet ved å endre på kommentarer (det har jeg opplevd selv) og stenger for videre diskusjon slik at hun alltid 'vinner'. 

- Publiserer søte, vakre, flinke, gode deg kommentarer. Hun er 30+ for guds skyld! 

• Liker 24
Gjest Knitting lady
Skrevet

Det er underlig kor langt inne det sitter for enkelte, at offentlig debatt er viktig i eit demokrati... At bedrifter som CBE.no blir debattert offentlig er kjempe viktig. Ta for eksempel reklamen som bloggaren gjorde for denne  prevansjonsappen. Om det ikkje hadde blitt  debatt rundt denne annonsa, kan det tenkast at langt fleire faktisk hadde stolt på bloggarens formaning om kor sikker denne prevensjonsmetoden var. Skulle dei kritiske røystene berre tenkt «jaja, eg treng vel berre ikkje lese denne bloggen då». out of sight out of mind, liksom. Så slutt med den forbaska argumentasjonsrekka som går på repeat om å slutte å lese bloggen om ein ikkje lika den. Blir dårlig debatt av sånt

Skrevet
10 minutter siden, CecilieX skrev:

Du trenger nok  ikke å advare meg på noe som helst måte. Som person så ønsker jeg ikke å ha en tilnærming som er kritisk og negativ. Jeg er absolutt ikke naiv. CBE har hele tiden vært åpen om at hun ønsker å vise solsiden inne på bloggen med delikate bilder og positivt innhold. Dette er en blogg som er ment til å gi en hyggelig stemning når man klikker inn. Hva er så galt med det?  Det er hennes profil og så er det andre bloggere som velger en annen profil. Jeg synes hun er dyktig i jobben sin og reagere på all den unødvendige negative vinklingen som forekommer her inne. CBE må da kunne svare tilbake når det kommer tåpelige kommentarer inn på bloggen hennes. Skulle bare mangle. Viser bare at hun sparke i fra seg og det er positivt. Det at hun ennå ikke har stengt kommenterfeltet viser at hun har bein i nesa, høy selvtillit og sterk psyke. 

• Liker 3
Gjest Speilvegg
Skrevet

Fra guidelines for håndtering av kommentarfelt i Sosiale medier:

« Hvordan du håndterer en negativ kommentar forteller mer om virksomheten din enn selve kommentaren.»

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...