Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 timer siden, virkelig skrev:

Hva er egentlig jalla innlegg ? ( det å bruke ordet jalla sier mye om den som bruker det ) Lever nok i samme virkelighet som deg, du trenger ikke være ufin vet du. Nå er vel de tingene du nevner en del av jobben og bloggen til CBE, du kan like det eller ikke. Har jeg sagt at turnus eller fleksibel jobb ikke er krevende ? Jeg nevnte at mye av det hun gjør i forbindelse med trening, frisør , negl pleie etc gjøres av mange andre som bl.a jobber turnus i tiden mellom 08-16. Jeg har fleksible dager selv, og kan gjøre nevnte ting akkurat når det passer meg. Grunnen til at hun kan dette selv om hun er en småbarnsmor er jo at hun styrer tidene selv, veldig rart at dette er en skikkelig torn i øyet for så mange. Lurer på hvorfor du syntes det er så forferdelig at hun har og kan ta så mye egenpeie, det går ikke utover deg på noe vis, hverken din tid eller din økonomi

De innleggene hun skriver har ingen substans og ja en dagbok. Minner meg om dagbøkene vi skrev når vi var små. Hun bruker toppen 30 min på dette. De fleste jobber krever mye og har man barn som skal følges opp etter en lang dag, da er det ingen mødre som har tid eller overskudd til egenpleie så hyppig som CBE. Der kommer dette i aller siste rekke fordi jobb og famile er det viktigste. Nå er ikke turnus en 08-16 jobb. De som jobber i helsevesenet, i butikk, er selvstendig næringsdrivende jobber i det private jobber mye og jobber til alle døgnes tider og + helger. Fordi de jobber turnus så betyr det for de fleste at selv om de ikke jobber på dagtid, kan fly til frisører og ta manicure. De har like liten mulighet som dem som jobber 8-16.

Hva mener du med at CBE jobber kvelden? Skriver  innlegg? 

@Lin10  Man trenger ikke være hjernekirurg for å forstå hva hun gjør i Oslo.Hvorfor ikke kalle en spade en spade? Viktige møter? Seriøst?

"Om de jobber lenger eller ikke enn andre spiller ikke så stor rolle egentlig, stressende hverdag trenger ikke nødvendigvis ha med x antall timer å gjøre bestandig, det er mye mer enn det. Men det er ikke uten grunn at bloggeren tjener mye penger, og alt er ikke på klikk eller reine annonser.

Stress handler i høyeste grad om tid.Hørt utrykket" Døgnet har ikke nok timer". Hvis man f.eks har en stressende jobb, så kan det innebære at man aldri kommer ajour. Mange har deadlines. Så skal man hjem å prøve å "legge fra seg jobben, på jobben" Hente barn, lage middag etc.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Gjest orfeus
Skrevet

Nå vet jeg hvorfor jeg får Stepford wives-vibber av denne bloggen og flere andre. Damene er superperfekte, retusjerte, fremstiller liv, familie og hjem som perfekte statister i perfekte kulisser, og har stive, kunstige smil på grunn av botox. De er ikke ekte, levende vesener, men robotaktige dukker, tilsynelatende uten mimikk. Alt dette uekte, alle disse kulissene, all retusjeringen og fargeredigeringen av seg selv og eget liv, alle tingene, - det kan ikke være bra. Kanskje det ikke bare er botox som gjør at smilene aldri når øynene?

Skrevet
1 minutt siden, orfeus skrev:

Nå vet jeg hvorfor jeg får Stepford wives-vibber av denne bloggen og flere andre. Damene er superperfekte, retusjerte, fremstiller liv, familie og hjem som perfekte statister i perfekte kulisser, og har stive, kunstige smil på grunn av botox. De er ikke ekte, levende vesener, men robotaktige dukker, tilsynelatende uten mimikk. Alt dette uekte, alle disse kulissene, all retusjeringen og fargeredigeringen av seg selv og eget liv, alle tingene, - det kan ikke være bra. Kanskje det ikke bare er botox som gjør at smilene aldri når øynene?

Nå bruker ikke CBE botox så det er løgn, det har hun skrevet og det tror jeg stemmer. dette går direkte på person og utseende. Om livet fremstilles perfekt ? Hva så ? Plager det folk så finn noe annet å bruk tid og energi på . Men det er så klart vanskelig for mange, fordi de klarer faktisk ikke å klikke seg inn. :alice:, så er nok mye av det "unevnelige" som styrer

• Liker 1
Gjest orfeus
Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Nå bruker ikke CBE botox så det er løgn, det har hun skrevet og det tror jeg stemmer. dette går direkte på person og utseende. Om livet fremstilles perfekt ? Hva så ? Plager det folk så finn noe annet å bruk tid og energi på . Men det er så klart vanskelig for mange, fordi de klarer faktisk ikke å klikke seg inn. :alice:, så er nok mye av det "unevnelige" som styrer

Sorry, men jeg tror ikke du forsto det jeg skrev. Du svarer i alle fall på noe helt annet enn innholdet i mitt innlegg.

Skrevet

Vil si CBE er Norges dyktigste blogger,  flott familie og god lønn, skapt sin egen arbeids plass og trumfer janteloven daglig, tenk for en følelse av å sitte og telle pengene når dette er som kull i øynene på så mange. For en deilig følelse, samme med LK, en fryd å vite at kona er så dyktig og dreven blogger. For en super følelse. :yvonne::nordvesta:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, orfeus skrev:

Sorry, men jeg tror ikke du forsto det jeg skrev. Du svarer i alle fall på noe helt annet enn innholdet i mitt innlegg.

Siden dette er tråden om CBE så regner jeg med at det var henne du viste til. Skjønte hva du siktet til, men kommentaren om at det kanskje ikke kun var Botox, Hva er poenget med en slik type kommentar i utgangspunktet ? 

Gjest Varma
Skrevet
4 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg er så enig med deg @orfeus, de ønsker å fremstille seg slik du beskriver. Men samtidig så er det så innlysende at de også må prøve å vise at de er autentiske og menneskelige (derav disse svarene i kommentarfelt og instagram ). Jeg opplever det som meget underlig at ingen i reklamebransjen mener noe om dette konseptet, de tar jo levebrødet fra seriøse aktører i annonse/reklame bransjen? 

Skrevet
1 minutt siden, virkelig skrev:

Vil si CBE er Norges dyktigste blogger,  flott familie og god lønn, skapt sin egen arbeids plass og trumfer janteloven daglig, tenk for en følelse av å sitte og telle pengene når dette er som kull i øynene på så mange. For en deilig følelse, samme med LK, en fryd å vite at kona er så dyktig og dreven blogger. For en super følelse. :yvonne::nordvesta:

Ser at du kommenterer at de har mye penger flere ganger, så tolker det dithen at du mener dette er viktig for god livskvalitet.

Penger og ting er ikke så viktig for min livskvalitet. Kan være derfor vi har så ulikt syn på CBE.

• Liker 26
Gjest Varma
Skrevet
4 minutter siden, virkelig skrev:

Her skjønner jeg ikke hva du mener? CBE som bedrift har en flott familie? Hva slags relevans har en bedrifts familie? Hvordan vet du hvordan denne bedriftens familie er? Kjenner du bedriftseiere privat? Trumfe Janteloven?  Heller bryte enkelte lover og regler som gir skattefordeler, ty til mindreårige når ikke bedriften går så fint. Telle penger? Hva er det for et argument? #alternativvirkelighet# Kanskje på tide å gi seg nå? De fleste argumentene dine er oppbrukt, og må ty til synsing? Et råd, gi deg på topp, slik bloggeren du forsvarer bør gjøre også. 

Skrevet
8 minutter siden, Liver skrev:

Ser at du kommenterer at de har mye penger flere ganger, så tolker det dithen at du mener dette er viktig for god livskvalitet.

Penger og ting er ikke så viktig for min livskvalitet. Kan være derfor vi har så ulikt syn på CBE.

Så klart penger henger sammen med livskvalitet, den som sier noe annet tror jeg ikke på. Bare se på disse trådene her på KG og ellers i samfunnet så er det klarft at penger betyr mye for hvordan en har det. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Varma skrev:

Her skjønner jeg ikke hva du mener? CBE som bedrift har en flott familie? Hva slags relevans har en bedrifts familie? Hvordan vet du hvordan denne bedriftens familie er? Kjenner du bedriftseiere privat? Trumfe Janteloven?  Heller bryte enkelte lover og regler som gir skattefordeler, ty til mindreårige når ikke bedriften går så fint. Telle penger? Hva er det for et argument? #alternativvirkelighet# Kanskje på tide å gi seg nå? De fleste argumentene dine er oppbrukt, og må ty til synsing? Et råd, gi deg på topp, slik bloggeren du forsvarer bør gjøre også. 

Kanskje et råd du selv bør følge da eller ? 

• Liker 1
Skrevet
På 8.4.2018 den 16.13, Liver skrev:

Jeg tror hun har veldig god livskvalitet. Det er ikke noe som tyder på noe annet. Hun har en jobb hun elsker, flott familie og et godt ekteskap,  gode venner, sunn og frisk kropp og veldig god økonomi som gir hele familien en trygg tilværelse og gode opplevelser. Nei, penger er ikke alt, men de som har lite av det, vet hvor mer utfordrende livet kan være. Bloggen gjør det bra og ikke noe som tyder på nedgangstider. Hun har spennende prosjektet hun jobber med. Hun er privilegert og vet det selv. Hun jobber trutt og hardt hver dag og betaler sin skatt. Kan ikke se at hun bruker sin fritid elller arbeidstid på å snakke nedsettende eller kritisere andre kvinner. Det tror jeg nok også god livskvalitet, det å ikke være dømmende. Mange som har endel å lære der. 

• Liker 2
Skrevet

@virkelig kommer til å fortsette å nsistere på at eneste grunn til at CBE.no får kritikk her på KG, er fordi alle er misunnelige  og janteloven rår. Jeg synes det er rart, all den tid både jeg og mange andre har brukt mye tid til å forklare hvorfor  og på hvilke måter et samfunnsengasjement rundt medier - gamle og nye, SoMe og mer tradisjonelle kanaler for kommunikasjon ligger til grunn for engasjementet. Selv om mange av oss andre forklarer (ofte med bruk av teskje) hvorfor man er skeptisk til både manglende vern av barns privatliv og manglende respekt for lover og regler, fortsetter @virkelig ufortrødent videre med sine argumenter om jantelov og misunnelse.

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at folkene  bak CBE.no har en flott familie, men ser ikke hva det har med denne saken å gjøre - jeg diskuterer ikke privatlivet til familien i noen annen grad enn at jeg synes det er ille at familiens små ikke er skjermet for eksponering. 

Jeg tviler heller ikke et øyeblikk over at folkene bak gleder seg over god familieøkonomi.  

Når de gang på gang har blitt tatt i å ikke forstå/ville sette seg inn i regelverket rundt markedsføring  - rundt promotering av alkohol - eller ikke har villet lese seg opp på hva barnekonvenære å ssjonen handler om, og måten de reagerer på når andre spør dem om dette eller konfronterer dem med dette, får meg til å tenke at de nok ikke alltid har en så super følelse rundt virksomheten sin alltid. Men det er meg.

Jeg kommer fra nå av ikke til å orke en runde til med forklaringer på hvorfor jeg mener SoMe-aktører skal driver redelig, hvorfor en fri og uavhengig presse er viktig i samfunnet vårt til deg, @virkelig. Jeg vet også at du mener at mitt engasjement skyldes misunnelse og forvaltning av jante-loven. Du behøver derfor ikke gjenta det flere ganger overfor meg. :jepp: Sayonara! :goodbye: 

• Liker 47
Skrevet
3 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg tror hun har veldig god livskvalitet. Det er ikke noe som tyder på noe annet. Hun har en jobb hun elsker, flott familie og et godt ekteskap,  gode venner, sunn og frisk kropp og veldig god økonomi som gir hele familien en trygg tilværelse og gode opplevelser. Nei, penger er ikke alt, men de som har lite av det, vet hvor mer utfordrende livet kan være. Bloggen gjør det bra og ikke noe som tyder på nedgangstider. Hun har spennende prosjektet hun jobber med. Hun er privilegert og vet det selv. Hun jobber trutt og hardt hver dag og betaler sin skatt. Kan ikke se at hun bruker sin fritid elller arbeidstid på å snakke nedsettende eller kritisere andre kvinner. Det tror jeg nok også god livskvalitet, det å ikke være dømmende. Mange som har endel å lære der. 

Helt enig, og det sier seg jo selv også, god livskvalitet er ikke bare nok penger, men så mye annet. Men at penger er viktig er ikke til å komme utenom. De fleste vil gi seg selv og familien en god hverdag, ferier og opplevelser, en god fremtid . Økonomien til CBE draes frem titt og ofte og gjerne med en bitter tone, de som håver inn millioner. Det stikker ofte veldig dypt. Men har du en god økonomi så har du det som regel bra med deg selv på mange måter, du slipper mange bekymringer og unner andre å ha det bra

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

@virkelig kommer til å fortsette å nsistere på at eneste grunn til at CBE.no får kritikk her på KG, er fordi alle er misunnelige  og janteloven rår. Jeg synes det er rart, all den tid både jeg og mange andre har brukt mye tid til å forklare hvorfor  og på hvilke måter et samfunnsengasjement rundt medier - gamle og nye, SoMe og mer tradisjonelle kanaler for kommunikasjon ligger til grunn for engasjementet. Selv om mange av oss andre forklarer (ofte med bruk av teskje) hvorfor man er skeptisk til både manglende vern av barns privatliv og manglende respekt for lover og regler, fortsetter @virkelig ufortrødent videre med sine argumenter om jantelov og misunnelse.

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at folkene  bak CBE.no har en flott familie, men ser ikke hva det har med denne saken å gjøre - jeg diskuterer ikke privatlivet til familien i noen annen grad enn at jeg synes det er ille at familiens små ikke er skjermet for eksponering. 

Jeg tviler heller ikke et øyeblikk over at folkene bak gleder seg over god familieøkonomi.  

Når de gang på gang har blitt tatt i å ikke forstå/ville sette seg inn i regelverket rundt markedsføring  - rundt promotering av alkohol - eller ikke har villet lese seg opp på hva barnekonvenære å ssjonen handler om, og måten de reagerer på når andre spør dem om dette eller konfronterer dem med dette, får meg til å tenke at de nok ikke alltid har en så super følelse rundt virksomheten sin alltid. Men det er meg.

Jeg kommer fra nå av ikke til å orke en runde til med forklaringer på hvorfor jeg mener SoMe-aktører skal driver redelig, hvorfor en fri og uavhengig presse er viktig i samfunnet vårt til deg, @virkelig. Jeg vet også at du mener at mitt engasjement skyldes misunnelse og forvaltning av jante-loven. Du behøver derfor ikke gjenta det flere ganger overfor meg. :jepp: Sayonara! :goodbye: 

Neida, hører hva du sier, men du overbeviser nok ikke meg .:link:

Skrevet
2 minutter siden, virkelig skrev:

Helt enig, og det sier seg jo selv også, god livskvalitet er ikke bare nok penger, men så mye annet. Men at penger er viktig er ikke til å komme utenom. De fleste vil gi seg selv og familien en god hverdag, ferier og opplevelser, en god fremtid . Økonomien til CBE draes frem titt og ofte og gjerne med en bitter tone, de som håver inn millioner. Det stikker ofte veldig dypt. Men har du en god økonomi så har du det som regel bra med deg selv på mange måter, du slipper mange bekymringer og unner andre å ha det bra

Hvis jeg drar inn økonomien til bloggeierne er det fordi jeg forventer at bedriften opptrer profesjonelt og etisk. De tjener penger på leserne sine og bør opptre deretter, ikke lure dem med skjult reklame, ikke eksponere unger, ikke fuske med kommentarfeltet osv. 

• Liker 18
Skrevet
8 minutter siden, Lin10 skrev:

"Godt ekteskap"? "Gode venner"? Etc.... Kjenner du dem privat, altså?

"Trutt og hardt".....mener du jevnt og trutt? #lekmedspråk 

• Liker 36
Skrevet (endret)
På 8.4.2018 den 16.35, virkelig skrev:

Enig der. Det å ikke ha økonomiske bekymringer gir også god livskvalitet, men ikke det alene. Bare denne diskusjonen om hvor hektisk liv bloggeren har, er jo meningsløst. Hun har innlegg om sin hverdag og tror det ikke er hennes mening å få det til å virke at hun har det mer travelt enn andre, men nå er det jo slik at hun driver en blogg. Mange som liker disse trivielle hverdagsinnelggene  hennes hvor hun pludrer i vei om dagen som har vært. 

Endret av Lin10
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, formula skrev:

Ja, det er mange som skriver her inne, og bruker noen minutter hver innimellom på det. De fleste er kritiske, mens max 2 -3 iherdig forsvarer CBE og hennes virksomhet. Det er jo disse to som virkelig bruker tid her inne, ettersom de tydeligvis ser det som sin oppgave å svare alle de som ytrer seg kritisk.

De har nok travle dager.

• Liker 1
Skrevet

Reagerer mer på hvordan bedriften tjener disse pengene. Der de mindreårige blir brukt sitter virkelig ikke godt hos meg. Foretrekker en "normal" årsinntekt enn å utlevere mine  barn for å få ekstra penger.

Derfor er jeg med å drøfter denne bedriften, da jeg syns at dette yrket bør få andre retningslinjer.

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...