Liver Skrevet 8. april 2018 #53941 Skrevet 8. april 2018 13 minutter siden, virkelig skrev: Jeg kan styre dagen min akkurat som CBE, trene, gå til frisør, nettop fordi dagene mine legges opp slik jeg ønsker. Men hvorfor skal CBE måtte innrette seg etter de som har en låst hverdag når det ikke er hennes hverdag ? Mange lever i turnus yrker og da kan de gjøre som CBE, hun kan ikke tildfredstille alle . Og jeg er alene med 2 barn og hund, vært alene med barn i 11 år siden de var små, 100% . Enda så følger jeg bloggen og reagerer ikke på hverken stressende hverdag eller at jeg ikke kan anerkjenne hverdagen hennes Her var det CBE selv som etterspør hva de kan gjøre for å hjelpe folk til å trene mer. Jeg svarer, sier ikke at jeg krevet at hun skal lage dette innlegget. Vist publikum ikke kan uttrykke et behov, så må de nesten ikke spør heller. 9
Mrs O'Donell Skrevet 8. april 2018 #53942 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, Lin10 skrev: Hun prøver å skape et bilde av en travel forretningskvinne? Det er jo det hun er, samtidig som hun ønsker å være med barna sine og følge opp de. Det er mange som jobber mye, har karriere og ser barna mindre. Endel har Au- pair. Hun skriver hun står opp kl. 06 trener og ordner barna til barnehage og jobber frem til 16. Så er det ofte jobbing på kvelden når barna har lagt seg. Hun er på jobb så og si alltid 7 dager i uken. De fleste har fridager. Men, det er dette livet hun har valgt og som skaper gode inntekter til familien. Vi som er småbarns mødre og i jobb, vet hvor hektisk dagene er. Man kan da gå til frisøren og hudpleier eller annet på dagtid, hvis man jobber på kvelden. Men, det er klart de er privilligerte at begge kan styre dagene selv, men arbedsoppgavene er jo der. Det er nok mange av dere som tydligvis ikke forstår hvor mye jobb som ligger bak bloggen, og det å være småbarnsmor til flere. Så kritikken som kommer her får man legge inn på konto for uvitenhet. Dette med at hun jobber 7 dager i uken stemmer vel ikke helt lenger? I helgene er det som regel minst en dag uten blogging, ev et tydelig forhåndsskrevet innlegg, og max et kort innlegg den andre dagen. Hun har også selv sagt at hun helst ikke trener i helgene fordi hun vil være mest mulig sammen med barna, og da jobber hun nok ikke særlig heller. Veldig bra at hun tar seg fri, for jeg tviler ikke på at hun føler at hun har det travelt og aldri kan slappe av selv om det virker litt snodig for dem som har en mer tradisjonell hverdag. Men at hun gir 100 % 24/7 stemmer ikke lenger. 12
virkelig Skrevet 8. april 2018 #53943 Skrevet 8. april 2018 20 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Dette med at hun jobber 7 dager i uken stemmer vel ikke helt lenger? I helgene er det som regel minst en dag uten blogging, ev et tydelig forhåndsskrevet innlegg, og max et kort innlegg den andre dagen. Hun har også selv sagt at hun helst ikke trener i helgene fordi hun vil være mest mulig sammen med barna, og da jobber hun nok ikke særlig heller. Veldig bra at hun tar seg fri, for jeg tviler ikke på at hun føler at hun har det travelt og aldri kan slappe av selv om det virker litt snodig for dem som har en mer tradisjonell hverdag. Men at hun gir 100 % 24/7 stemmer ikke lenger. Hun blogger stort sett 2 innlegg fredag, i den siste tiden er det ikke alltid innlegg på lørdager . men søndag er det ofte to. Men skrive side opp og side ned om at hun jobber ikke så mye, ikke så travel, ikke stressende osv osv, det vitner vel om at flere ikke har så stressende dager heller. Ikke spesielt til deg, men en generell oppfatning. Men da vil jeg nå applaudere at hun jobber "lite"men tjener mye penger på lite jobbing, det er jo
Mrs O'Donell Skrevet 8. april 2018 #53944 Skrevet 8. april 2018 10 minutter siden, virkelig skrev: Hun blogger stort sett 2 innlegg fredag, i den siste tiden er det ikke alltid innlegg på lørdager . men søndag er det ofte to. Men skrive side opp og side ned om at hun jobber ikke så mye, ikke så travel, ikke stressende osv osv, det vitner vel om at flere ikke har så stressende dager heller. Ikke spesielt til deg, men en generell oppfatning. Men da vil jeg nå applaudere at hun jobber "lite"men tjener mye penger på lite jobbing, det er jo Helg er altså lørdag og søndag i min arbeidsuke. Jeg må jammen prestere 100 % hver eneste fredag altså. Og ellers så ser du sikkert at det er mange som skriver her inne? Det tar altså ikke timesvis hver dag å skrive 1-5 kommentarer, kanskje max 15 min tilsammmen på en litt ivrig dag. Det virker som du nekter, eller ikke klarer, å ta til deg det mange reagere på? Det er IKKE det at hun ikke jobber som er 'problemet', men at hun gir inntrykk av å ha så mye mer hektisk hverdag enn de fleste andre. Siden vi som er publikum og ikke kjenner henne må ta stilling til det hun deler på bloggen og ellers i SoMe er det vanskelig å skjønne at det kan stemme. Personlig synes jeg det er litt rart å velge å kjøre helt inn til Oslo for å gå til frisør og tannlege når hun faktisk bor i en ganske stor by og nok kunne spart mye tid på å benytte seg av lokale tilbud når mangel på tid tydeligvis er en stor utfordring. Dette er ting hun deler på bloggen og dermed helt innenfor å diskutere. 24
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #53945 Skrevet 8. april 2018 21 minutter siden, virkelig skrev: Hun blogger stort sett 2 innlegg fredag, i den siste tiden er det ikke alltid innlegg på lørdager . men søndag er det ofte to. Men skrive side opp og side ned om at hun jobber ikke så mye, ikke så travel, ikke stressende osv osv, det vitner vel om at flere ikke har så stressende dager heller. Ikke spesielt til deg, men en generell oppfatning. Men da vil jeg nå applaudere at hun jobber "lite"men tjener mye penger på lite jobbing, det er jo wow, imponert over hvor god kjennskap du har til denne bloggeren sitt forretningskonsept. Når det gjelder om hun jobber mye og har en stressende hverdag, så er det vel det hun selv skriver om på bloggen? At innholdet ikke stemmer med hva som er allmenn oppfattelse er vel ikke noe nytt i reklamebransjen? Nei, hun oppfattes ikke som et hardtarbeidende menneske når deler av denne jobben handler om frisør, negler, restylan og styling. Mulig at damene på Frogner mener at dette er hardt arbeidene, men vi som faktisk jobber turnus og som jobber hver 3 helg har vår fulle rett til å mene at hun overdriver (heller ikke så uvanlig i reklame/annonseverden). Og selv om man jobber turnus så rekker man faktisk ikke alltid å prioritere frisør, negler og restylan behandlinger.
virkelig Skrevet 8. april 2018 #53946 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Helg er altså lørdag og søndag i min arbeidsuke. Jeg må jammen prestere 100 % hver eneste fredag altså. Og ellers så ser du sikkert at det er mange som skriver her inne? Det tar altså ikke timesvis hver dag å skrive 1-5 kommentarer, kanskje max 15 min tilsammmen på en litt ivrig dag. Det virker som du nekter, eller ikke klarer, å ta til deg det mange reagere på? Det er IKKE det at hun ikke jobber som er 'problemet', men at hun gir inntrykk av å ha så mye mer hektisk hverdag enn de fleste andre. Siden vi som er publikum og ikke kjenner henne må ta stilling til det hun deler på bloggen og ellers i SoMe er det vanskelig å skjønne at det kan stemme. Personlig synes jeg det er litt rart å velge å kjøre helt inn til Oslo for å gå til frisør og tannlege når hun faktisk bor i en ganske stor by og nok kunne spart mye tid på å benytte seg av lokale tilbud når mangel på tid tydeligvis er en stor utfordring. Dette er ting hun deler på bloggen og dermed helt innenfor å diskutere. skrev at den ikke er speselt til deg. Men hva så om hun fremstiller det slik hun gjør? Hun skriver vel ikke at hun har det mer hektisk enn andre, ser hun svarer innimellom at hun da ikke mener hun har så mye mer enn andre. Men hun må da på lik linje med andre få si at hun har det hektisk, eller må hun presisere at jeg skjønner dere altså som må ut 0700 eller 0800, det er så hårsåre folk som reagerer på dette. Da får dere heller tenke at den personen som fremstilles i bloggen og some har så mye å gjøre så har vi den C som vi ikke kjenner som har så mye, summen av dette blir hektisk , og siden vi er publikum så tenker jeg at vi må skjønne at det er mer enn de minuttene som vises i some om dagen, hun dokumenterer vel ikke 24/7 ? Sånn live sending av hele livet- Det er den biten som er så rar, vi kjenner henne ikke som det stadig påpekes, men allikevel så skal hun pokker ikke komme her og komme her, fordi vi vet hun ikke kan ha det sånn eller sånn heltisk. Hun drar vel inn til Oslo pga møter ofte, så tar hun frisør etc i samme slengen, det er vel ikke verre enn det , samme med tannlege. Det er ikke alt en gjør i akkurat nærhet av der en bor, sånn er det nok for mange. Bruker det som er godt kjent og du vet hva du får 2
virkelig Skrevet 8. april 2018 #53947 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, Varma skrev: wow, imponert over hvor god kjennskap du har til denne bloggeren sitt forretningskonsept. Når det gjelder om hun jobber mye og har en stressende hverdag, så er det vel det hun selv skriver om på bloggen? At innholdet ikke stemmer med hva som er allmenn oppfattelse er vel ikke noe nytt i reklamebransjen? Nei, hun oppfattes ikke som et hardtarbeidende menneske når deler av denne jobben handler om frisør, negler, restylan og styling. Mulig at damene på Frogner mener at dette er hardt arbeidene, men vi som faktisk jobber turnus og som jobber hver 3 helg har vår fulle rett til å mene at hun overdriver (heller ikke så uvanlig i reklame/annonseverden). Og selv om man jobber turnus så rekker man faktisk ikke alltid å prioritere frisør, negler og restylan behandlinger. Jeg leser bloggen så ser da hva hun legger ut . Og der kommer den som jeg nevnte vi som jobber bl.a bl.a, det er det som er så sårt for mange, at hun skal liksom ikke komme her og tro hun har mere å gjøre enn oss andre som har en "skikkelig"jobb. Har jobbet 3.delt turnus selv og fikk fortsatt tid til akkurat det jeg ville. handler om prioriteringer det, ikke verre 1
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #53948 Skrevet 8. april 2018 Akkurat nå, virkelig skrev: Jeg leser bloggen så ser da hva hun legger ut . Og der kommer den som jeg nevnte vi som jobber bl.a bl.a, det er det som er så sårt for mange, at hun skal liksom ikke komme her og tro hun har mere å gjøre enn oss andre som har en "skikkelig"jobb. Har jobbet 3.delt turnus selv og fikk fortsatt tid til akkurat det jeg ville. handler om prioriteringer det, ikke verre For det første; Jeg ville ALDRI ha levd det tomme, meningsløse og regisserte livet hun fronter på bloggen. At de som er annonsører ønsker å selge inn produktene sine slik, må stå på deres regning. Men når man ser på hvordan målgruppen tenker, så er det helt tydelig at det går hjem hos noen som liker den typ underholdning. Og nei, blogging er og kommer aldri til å bli en "skikkelig" jobb, det har diverse regelverk sørget for. Gi bloggerne samme forpliktelsene som andre yrkesgrupper, gi dem regelverk å forholde seg til slik andre yrkesgrupper har, da kan vi diskutere "skikkelig jobb". Så fint at CBE at inspirert deg til å prioritere riktig, det er jo hennes mantra "det handler om prioriteringer". Så fint for CBE at du leser bloggen, og kan leve med at du bygger opp under kritikkverdige forhold ved å gjøre dette.
pøbelsara Skrevet 8. april 2018 #53949 Skrevet 8. april 2018 (endret) 15 minutter siden, virkelig skrev: Jeg leser bloggen så ser da hva hun legger ut . Og der kommer den som jeg nevnte vi som jobber bl.a bl.a, det er det som er så sårt for mange, at hun skal liksom ikke komme her og tro hun har mere å gjøre enn oss andre som har en "skikkelig"jobb. Har jobbet 3.delt turnus selv og fikk fortsatt tid til akkurat det jeg ville. handler om prioriteringer det, ikke verre Det handler ikke om det. Det handler om at hun skaper et narrativ om at de dagene hennes er SÅÅÅ travle -huhei hvor det går! er jo et gjennomgående tema hos henne. Det handler om fortelling og troverdighet. HUn ønsker å skape myten om den travle tobarnsmoren - hun som savner kjærestetid og synes barna vokser så fort og livet barer farer avsted. Og da er det litt merkelig at hun inkluderer reatylanepåfyll og hårklipp som en del av den daglige mølla som stjeler den verdifulle tiden hennes. Hun har som uttalt mål å inspirere folk. Og det er - helt ærlig - helt uinteressant hvordan både du og jeg innretter våre liv. Endret 8. april 2018 av pøbelsara 23
Gjest formula Skrevet 8. april 2018 #53950 Skrevet 8. april 2018 23 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Og ellers så ser du sikkert at det er mange som skriver her inne? Det tar altså ikke timesvis hver dag å skrive 1-5 kommentarer, kanskje max 15 min tilsammmen på en litt ivrig dag. Ja, det er mange som skriver her inne, og bruker noen minutter hver innimellom på det. De fleste er kritiske, mens max 2 -3 iherdig forsvarer CBE og hennes virksomhet. Det er jo disse to som virkelig bruker tid her inne, ettersom de tydeligvis ser det som sin oppgave å svare alle de som ytrer seg kritisk.
Kleenex Skrevet 8. april 2018 #53951 Skrevet 8. april 2018 2 timer siden, formula skrev: For min del ville det vært lettere å godta både travelheten hun beskriver, samt lengselen etter kvalitetstid med kjæresten hvis mannen hadde en annen jobb, slik at en av dem iallefall måtte ut av huset 8-16, eller i allefall hadde en annen jobb. Når man vet at de er to stykker om bloggen og hverdagen generelt klarer jeg bare ikke å ta denne travelheten seriøst. Og at småbarnslivet skulle være så hektisk i seg selv kan jeg ikke fatte, når barna er i barnehagen hele dagen. Kan heller ikke forstå hvorfor hun skriver dårlig og med mengder av skrivefeil. Det gjorde hun faktisk ikke før. Det er jo bloggen som er CBEs ansikt utad, og det produktet hun presenterer for kunden/leseren, så i mine øyne burde hun tatt seg tid til de ekstra minuttene det tar å lese gjennom det hun skriver før hun poster, uansett hvor travelt hun føler hun har det. Synes språket trekker bloggen voldsomt ned, til tross for stort sett fine bilder. Noen som vet hvem av firmaets ansatte som skriver så dårlig? Én av dem er iallefall ikke utdannet journalist. 5
Gjest formula Skrevet 8. april 2018 #53952 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, Kleenex skrev: Noen som vet hvem av firmaets ansatte som skriver så dårlig? Én av dem er iallefall ikke utdannet journalist. CBE avviser bestemt at LKE skriver på bloggen/svarer i kommentarfeltet.
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #53953 Skrevet 8. april 2018 (endret) 22 minutter siden, pøbelsara skrev: Det handler ikke om det. Det handler om at hun skaper et narrativ om at de dagene hennes er SÅÅÅ travle -huhei hvor det går! er jo et gjennomgående tema hos henne. Det handler om fortelling og troverdighet. HUn ønsker å skape men om den travle tobarnsmoren - hun som savner kjærestetid og synes barna vokser så fort og livet barer farer avsted. Og da er det litt merkelig at hun inkluderer reatylanepåfyll og hårklipp som en del av den daglige mølla som stjeler den verdifulle tiden hennes. Hun har som uttalt mål å inspirere folk. Og det er - helt ærlig - helt uinteressant hvordan både du og jeg innretter våre liv. Helt riktig, for å treffe lesere i denne målgruppen. Problemet er at hun burde ha gjort noen markedsundersøkelser først, det er helt grunnleggende hvis man skal treffe riktig. At travle mødre kjenner seg igjen og tenker at bedriften har noe positivt å tilføre i deres liv, tror jeg hun har bommet på. Hva skulle det vært? Eneste må være storytel, men på grunn av snikreklamen så får man avsmak for det også. Treningstøy? Tror ikke det, jeg hadde ikke vist meg på treningsstudio med den heslige (grønne) tightsen fra x-life. Var et innlegg her tidligere om hva faktisk annonsører tjener på å bruke bloggere som reklameplakaten, det var ikke oppløftende for annonsørene (men bloggerne kan le hele veien til banken). Endret 8. april 2018 av Varma
Bestemorskogmus Skrevet 8. april 2018 #53954 Skrevet 8. april 2018 En i kommentarfeltet tipser henne om å lese korrektur. Men det gjør hun alltid, visst! Legger det heldigvis flat når hun blir tipset om "sukehusklovnene"... På instagram skriver mannen kommentar på innlegget "Hard working" at "Hard is relative". Tviler ikke.. 8
virkelig Skrevet 8. april 2018 #53955 Skrevet 8. april 2018 7 minutter siden, Varma skrev: For det første; Jeg ville ALDRI ha levd det tomme, meningsløse og regisserte livet hun fronter på bloggen. At de som er annonsører ønsker å selge inn produktene sine slik, må stå på deres regning. Men når man ser på hvordan målgruppen tenker, så er det helt tydelig at det går hjem hos noen som liker den typ underholdning. Og nei, blogging er og kommer aldri til å bli en "skikkelig" jobb, det har diverse regelverk sørget for. Gi bloggerne samme forpliktelsene som andre yrkesgrupper, gi dem regelverk å forholde seg til slik andre yrkesgrupper har, da kan vi diskutere "skikkelig jobb". Så fint at CBE at inspirert deg til å prioritere riktig, det er jo hennes mantra "det handler om prioriteringer". Så fint for CBE at du leser bloggen, og kan leve med at du bygger opp under kritikkverdige forhold ved å gjøre dette. De færreste vil vel leve det livet, ikke jeg heller. Men så lenge de tjener penger og btealer skatt så er det jo en jobb , ikke alle jobber er samfunnsnyttige eller "skikkelige"som du sier, men uansett så har den gitt dem høy inntekt over flere år, og vil nok mest sannsynlig gjøre det i noe tid fremover. Alle vi som leser bloggen er med på det du påstår jeg gjør. Jeg er ingen tilhenger av feil merking av reklame og støtterabsolutt ikke alt hun skriver og gjør, men ser på det som grei underholdning. Men jeg er ingen smålig person eller analyserer alt for å finne pirk, der er ikke jeg. Jeg er veldig forskjellig fra Cbe og livet hennes med tanke på stil og interiør, men syntes det er den beste bloggen å lese. Leser ikke flere norske, bortsett fra KA innimellom, de andre kunne ikke interessert meg mindre 4
Mrs O'Donell Skrevet 8. april 2018 #53956 Skrevet 8. april 2018 28 minutter siden, virkelig skrev: skrev at den ikke er speselt til deg. Men hva så om hun fremstiller det slik hun gjør? Hun skriver vel ikke at hun har det mer hektisk enn andre, ser hun svarer innimellom at hun da ikke mener hun har så mye mer enn andre. Men hun må da på lik linje med andre få si at hun har det hektisk, eller må hun presisere at jeg skjønner dere altså som må ut 0700 eller 0800, det er så hårsåre folk som reagerer på dette. Da får dere heller tenke at den personen som fremstilles i bloggen og some har så mye å gjøre så har vi den C som vi ikke kjenner som har så mye, summen av dette blir hektisk , og siden vi er publikum så tenker jeg at vi må skjønne at det er mer enn de minuttene som vises i some om dagen, hun dokumenterer vel ikke 24/7 ? Sånn live sending av hele livet- Det er den biten som er så rar, vi kjenner henne ikke som det stadig påpekes, men allikevel så skal hun pokker ikke komme her og komme her, fordi vi vet hun ikke kan ha det sånn eller sånn heltisk. Hun drar vel inn til Oslo pga møter ofte, så tar hun frisør etc i samme slengen, det er vel ikke verre enn det , samme med tannlege. Det er ikke alt en gjør i akkurat nærhet av der en bor, sånn er det nok for mange. Bruker det som er godt kjent og du vet hva du får Okay. Så du evner ikke. Det er greit, da skal ikke jeg kaste bort hverken din eller min tid på å prøve å nå inn. 6
virkelig Skrevet 8. april 2018 #53957 Skrevet 8. april 2018 4 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Okay. Så du evner ikke. Det er greit, da skal ikke jeg kaste bort hverken din eller min tid på å prøve å nå inn.
Ansjosen Skrevet 8. april 2018 #53958 Skrevet 8. april 2018 18 minutter siden, virkelig said: skrev at den ikke er speselt til deg. Men hva så om hun fremstiller det slik hun gjør? Hun skriver vel ikke at hun har det mer hektisk enn andre, ser hun svarer innimellom at hun da ikke mener hun har så mye mer enn andre. Men hun må da på lik linje med andre få si at hun har det hektisk, eller må hun presisere at jeg skjønner dere altså som må ut 0700 eller 0800, det er så hårsåre folk som reagerer på dette. Da får dere heller tenke at den personen som fremstilles i bloggen og some har så mye å gjøre så har vi den C som vi ikke kjenner som har så mye, summen av dette blir hektisk , og siden vi er publikum så tenker jeg at vi må skjønne at det er mer enn de minuttene som vises i some om dagen, hun dokumenterer vel ikke 24/7 ? Sånn live sending av hele livet- Det er den biten som er så rar, vi kjenner henne ikke som det stadig påpekes, men allikevel så skal hun pokker ikke komme her og komme her, fordi vi vet hun ikke kan ha det sånn eller sånn heltisk. Hun drar vel inn til Oslo pga møter ofte, så tar hun frisør etc i samme slengen, det er vel ikke verre enn det , samme med tannlege. Det er ikke alt en gjør i akkurat nærhet av der en bor, sånn er det nok for mange. Bruker det som er godt kjent og du vet hva du får Her er du tilbake ved som jeg, som leser denne tråden mer enn jeg kommenterer ser at hele veien er forskjellen i det de flinkeste som kritiserer gjør, vs det dere som er flinkest til å kritisere kritikerne gjør. Du blander sammen "bloggeren" og "privatpersonen". Privatpersonen er jo, også understreket på bloggen uinteressant i form av at ingen kjenner henne. Jeg tenker jo på det litt sånn som jeg tenker på mitt eget liv, er jeg på jobb er jeg den profesjonelle ansjonsen, den kundene kan forvente at leverer, tar til seg konstruktiv kritikk, endrer plan basert på tilbakemeldinger osv. Når jeg går hjem fra jobb (se på det som når Caroline klapper sammen laptopen, og slutter å publisere inlegg/svare på mail og tlf og kommentarer for den dagen), da blir jeg fritids-ansjosen og Caroline Berg Eriksen slutter å være "bloggeren", da er hun privatpersonen, og hva hun gjør da, eller mener da er jo fullstendig uninteressant for både denne diskusjonen, og forhåpentligvis for alle oss som deltar i den. Sånn sett er jo det @Bypass har skrevet mer interessant, at man leser bloggen litt som man ser på en film, man vet at dette ikke er virkeligheten, men aksepterer det (dette er ikke ordrett men en tolkning av vedkommendes innlegg). Om alle klarer å se sånn på det, det som presenteres på bloggen er ikke virkeligheten, det er den iscenesatte og regisserte reklamefinansierte publikasjonskanalen som er inntektsgrunnlaget for en hel familie. Da beveger man seg tilbake til; Er det som blir framvist noe som indikerer at iscenesettelsen passer til å være "travel". Det gjør den ikke. At privatpersonen føler seg stresset har jo ingen interesse for oss som brukere av bloggen, om hun hadde hatt nok å gjøre til å framstå travel på bloggen så hadde det jo vært "til å tro på". Og det er vel der det hele butter imot. Når du prøver å framstå med en reklamekanal som skal få folk til å aspirerer en mer samlet, perfekt og herlig versjon av seg selv så må du selge et plot man kan tro på. Du må evne å sette sammen en virkelighet som man kan kjøpe og la seg bli inspirert av. For øyeblikket treffer det ikke meg. Det er flott at det treffer enkelte av dere, det er flott at man kan ha en så fleksibel jobb og være så mye sammen med ungene sine som Caroline Berg Eriksen kan, men det hadde vært veldig fint om hun kunne følge de reglene som finnes for jobben hennes. Det hadde også vært fint om de av dere som mener bloggen er et arnested for herlig inspirasjon og flott småpludder som frisker opp hverdagen kunne slutte å blande inn privatpersonen Caroline Berg Eriksen og forholdt dere til at det som presenteres på bloggen og også diskuteres her er den proffe iscenesatte bloggen CBE. (Se på det som at man ikke diskuterer Callista Flockheart, men derimot Ally McBeal, eller ikke Sarah Jessica Parker, men Carrie Bradshaw). Og når dette innlegget har stått en liten stund skal jeg for all del rapportere meg selv for brukerdebatt, jeg klarte bare ikke å sitte på fingrene mine lenger og det beklager jeg. Men kan alle bare forstå at man diskuterer iscenesettelsen (tenk gjerne på det som at Caroline er skuespilleren (evt spillende regissør om du vil) og UI er manusforfatter, LKE er regissør hvis det gjør det enklere å tenke seg fram til hva man snakker om). 29
Gjest Varma Skrevet 8. april 2018 #53959 Skrevet 8. april 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: De færreste vil vel leve det livet, ikke jeg heller. Men så lenge de tjener penger og btealer skatt så er det jo en jobb , ikke alle jobber er samfunnsnyttige eller "skikkelige"som du sier, men uansett så har den gitt dem høy inntekt over flere år, og vil nok mest sannsynlig gjøre det i noe tid fremover. Alle vi som leser bloggen er med på det du påstår jeg gjør. Jeg er ingen tilhenger av feil merking av reklame og støtterabsolutt ikke alt hun skriver og gjør, men ser på det som grei underholdning. Men jeg er ingen smålig person eller analyserer alt for å finne pirk, der er ikke jeg. Jeg er veldig forskjellig fra Cbe og livet hennes med tanke på stil og interiør, men syntes det er den beste bloggen å lese. Leser ikke flere norske, bortsett fra KA innimellom, de andre kunne ikke interessert meg mindre Som @pøbelsara akkurat nevnte her, det handler ikke om hvordan du eller jeg lever livene våre. Men hvordan bedriften ønsker å fronte "deres liv", for å selg annonse/reklameplass til ulike annonsører. Det man ser på bloggen er oppkonstruert, og fake. Å kalle blogging en jobb fordi man betaler skatt? Joda, den kan jeg se. Ja, jeg mener at de som leser bloggen bygger opp under en kritikkverdig bransje. Ingen lesere-ingen penger-ingen blogg. At du opplever de som kritiserer bedriften som smålig, må stå på din regning. Du skal ha for engasjementet for denne spesifikke bloggeren, med så mange svin på skogen.
lillesky Skrevet 8. april 2018 #53960 Skrevet 8. april 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. /lillesky (mod)
Fremhevede innlegg