Gjest Asti Skrevet 7. april 2018 #53861 Skrevet 7. april 2018 (endret) 28 minutter siden, Kollontaj skrev: Ja, enig @Asti, dette har vi påpekt en stund. Både synkende tall, færre reaksjoner/aktivitet, men likevel lever CBE og UI på gamle tall og gamle meritter. Jeg ble litt klokere av å lese artiklene inne på https://kampanje.com/dette-er-kampanje-premium/ Her står det at https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/slik-svarer-influencer-nettverkene/ (bak betalingsmur) UI opererer med brukere fremfor rekkevidde som valuta, mens f.eks. Splay vektlegger engasjement. Det er verdt å merke seg denne uttalelsen fra UI (sitat fra lenken over): "Vi mener at kraften i influencer marketing ligger i relasjonen mellom profil og publikum, ikke i hvor mange ganger budskapet har blitt sett." . Dvs. de er veldig klar over betydningen av "venninne-relasjonen som bl.a. Cbe.no har med leserne sine. Endret 7. april 2018 av Asti
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53862 Skrevet 7. april 2018 11 timer siden, Liver skrev: Prøvde meg på et lite "eksperiment" under trenings posten. CBE spør; hva kan jeg gjøre for at dere kan bli mer motivert? Jeg forespør om hun kan legge opp en dag hvor hun og mannen hypotetisk har en jobb med arbeidstid 8-16. Her svarer noen frekt, mens andre sier alt går ann bare viljen er der. Den jeg faktisk spør svarer ikke, ikke en gang at de ikke ønsker å svare på dette. Dette føler jeg er gjennomgående, da CBE nekter eller ikke ønsker å sette seg inn i en hverdag som ikke er deres. Og får andre til å svare for seg. Om det er du som er Ravn i kommentarfeltet så var det ingen som svarte deg frekt. Og dette med hele tiden å henge seg opp i at de trener når folk flest er jobb er ganske oppbrukt, den brukes til stadighet. I Norge er det mange som har fleksible dager, mange jobber turnus, veldig mange av disse trener, shopper, går til frisør etc når andre er på jobb 0700-1500/0800-1600, ? Gjelder flere som reagerer på dette, men ja hun har fleksibel jobb, ja hun har en annerledes jobb. Men hun har inntekt og betaler nok skatt. så hva er egentlig problemet ? Skjønner ikke dette at det skrikes om til stadighet, er det ikke noe du eller andre ønsker lese eller blir irritert og provosert av, da skjønner jeg ikke at det brukes tid der inne. 6
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53863 Skrevet 7. april 2018 59 minutter siden, formula skrev: Dette er jeg enig i. Det er tydelig at bildene er redigert med omhu, for å få et uredigert/naturlig preg ser man porer og linjer. Samtidig er huden under øynene brushet så alt som kan tenkes å være mørke ringer/poser er borte, og det brukes det en lys flekk på CBEs hake for å skape en optisk illusjon om at denne er rundere og kortere enn den i realiteten er. Denne lyse flekken er ofte ikke duset helt ut, heller ikke alltid tilpasset det faktum at hun av og til er brunere i huden, og da ser det virkelig rart ut. Nesten som en hudsykdom. Ellers gjør de tenner og øyne hvitere. Hva de ellers gjør vet vel bare de selv. Seriøst ? 4
Liver Skrevet 7. april 2018 #53864 Skrevet 7. april 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Om det er du som er Ravn i kommentarfeltet så var det ingen som svarte deg frekt. Og dette med hele tiden å henge seg opp i at de trener når folk flest er jobb er ganske oppbrukt, den brukes til stadighet. I Norge er det mange som har fleksible dager, mange jobber turnus, veldig mange av disse trener, shopper, går til frisør etc når andre er på jobb 0700-1500/0800-1600, ? Gjelder flere som reagerer på dette, men ja hun har fleksibel jobb, ja hun har en annerledes jobb. Men hun har inntekt og betaler nok skatt. så hva er egentlig problemet ? Skjønner ikke dette at det skrikes om til stadighet, er det ikke noe du eller andre ønsker lese eller blir irritert og provosert av, da skjønner jeg ikke at det brukes tid der inne. Poenget mitt var å se om CBE kunne svare meg på dette, og om de har evnen til å sette seg inn i andres situasjon. De får andre til å svare meg, og mer ufint enn nødvendig. De lager ikke et pip, ikke en gang at de ikke ønsker å svare på dette. Det beviser hvor lite imøtekommende de er i kommentarfeltet, og at de egentlig kan la være å spør hva publikum ønsker. 19
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53865 Skrevet 7. april 2018 (endret) 4 minutter siden, Liver skrev: Poenget mitt var å se om CBE kunne svare meg på dette, og om de har evnen til å sette seg inn i andres situasjon. De får andre til å svare meg, og mer ufint enn nødvendig. De lager ikke et pip, ikke en gang at de ikke ønsker å svare på dette. Det beviser hvor lite imøtekommende de er i kommentarfeltet, og at de egentlig kan la være å spør hva publikum ønsker. Det er visse kommentarer jeg skjønner de ikke bruker tid på , hva skal de svare da? Når situasjonen deres ikke er at de har en 0800-1600 jobb, men fleksibel. Det er en kommentar en skjønner er ment for å "provosere", trenger ikke ha funnet opp kruttet for å se den. Når det til stadighet kommer den type kommentarer , tenk på alle oss som må levere , hente, pendle , kjøre hit og dit. Det er ikke realiteten til CBE så hvorfor skal hun da konstruere et svar til den type kommentar. Endret 7. april 2018 av virkelig 5
Gjest Asti Skrevet 7. april 2018 #53866 Skrevet 7. april 2018 (endret) Det er ikke noe rart at Cbe.no har økt omsetningen sin etter de ble med i UI. UI har jo slik jeg ser det drevet ganske så useriøst. UI og Splay har bl.a. uten god nok dokumentasjon hevdet på nettsiden sin at influencer-markedsføring leverer 11 ganger så god avkastning som tradisjonell reklame. Videre har UI (igjen uten dokumentasjon) hevdet på nettsidene sine at annonsører kan få opp mot 21 dollar tilbake for hver dollar brukt på influencer markedsføring. Jfr. https://kampanje.com/premium/april-2018/kampanjerapporten/skrubbet-nettsiden-for-blogg-pastander/ (bak betalingsmur - anbefaler å kjøpe abonnement om dere er interessert i dette): Siterer fra lenken: "Professor Lars Erling Olsen ved Institutt for markedsføring på Handelshøyskolen BI gir influencer-nettverkene det glatte lag. - Det virker som om de som har skrevet dette har tatt litt mye Möllers tran. De har sett noen funn som viser dette, og påstår at det alltid gjelder. Det er både uvitenskapelig og kunnskapsløst." Endret 7. april 2018 av Asti
Ultiva Skrevet 7. april 2018 Forfatter #53867 Skrevet 7. april 2018 8 minutter siden, virkelig skrev: Om det er du som er Ravn i kommentarfeltet så var det ingen som svarte deg frekt. Og dette med hele tiden å henge seg opp i at de trener når folk flest er jobb er ganske oppbrukt, den brukes til stadighet. I Norge er det mange som har fleksible dager, mange jobber turnus, veldig mange av disse trener, shopper, går til frisør etc når andre er på jobb 0700-1500/0800-1600, ? Gjelder flere som reagerer på dette, men ja hun har fleksibel jobb, ja hun har en annerledes jobb. Men hun har inntekt og betaler nok skatt. så hva er egentlig problemet ? Skjønner ikke dette at det skrikes om til stadighet, er det ikke noe du eller andre ønsker lese eller blir irritert og provosert av, da skjønner jeg ikke at det brukes tid der inne. Poenget er jo at CBE alltid baker inn fritidsaktiteter som trening, frisør og henting av tapet til huset midt i arbeidstiden, samtidig som hun påstår å ha et usedvanlig krevende og hektisk arbeidsliv. Det henger jo ikke på greip. 30
Liver Skrevet 7. april 2018 #53868 Skrevet 7. april 2018 2 minutter siden, virkelig skrev: Det er visse kommentarer jeg skjønner de ikke bruker tid på , hva skal de svare da? Når situasjonen deres ikke er at de har en 0800-1600 jobb, men fleksibel. Det er en kommentar en skjønner er ment for å "provosere", trenger ikke ha funnet opp kruttet for å se den. Når det til stadighet kommer den type kommentarer , tenk på alle oss som må levere , hente, pendle , kjøre hit og dit. Det er ikke realiteten til CBE så hvorfor skal hun da konstruere et svar til den type kommentar. Den var faktisk ikke ment for å provosere, men for å se om man kan bli møtt på en voksen måte i kommentarfeltet. Og faktisk noe jeg personlig kan bli inspirert av, noe som ble etterspurt. Det blir mer og mer tydelig at de spør for å opprettholde venninne kontakten, gjør akkurat som det passer de og lar andre svare for dem. 9
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53869 Skrevet 7. april 2018 1 minutt siden, Ultiva skrev: Poenget er jo at CBE alltid baker inn fritidsaktiteter som trening, frisør og henting av tapet til huset midt i arbeidstiden, samtidig som hun påstår å ha et usedvanlig krevende og hektisk arbeidsliv. Det henger jo ikke på greip. I hvem sin arbeidstid ? Når du har fleksibel hverdag så kan du gjøre dette, så tar du inn igjen på andre tider, det er det mange som gjør. Det er kanskje det hun gjør også , i tillegg kanskje litt dårlig til å planlegge så blir det hektisk. Om ting er hektisk for en person med gjøremål , henting /levering etc, så er ikke det samme som at det gjelder for en annen person, vi er alle forskjellige og takler ting forskjellig. 3
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53870 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, Liver skrev: Den var faktisk ikke ment for å provosere, men for å se om man kan bli møtt på en voksen måte i kommentarfeltet. Og faktisk noe jeg personlig kan bli inspirert av, noe som ble etterspurt. Det blir mer og mer tydelig at de spør for å opprettholde venninne kontakten, gjør akkurat som det passer de og lar andre svare for dem. de svarer jo ikke på alle kommentarer, men når ting ikke er realitet så hva skal hun svare. Det ville jo blitt noe ala, men vanskelig for meg å svare på da dette ikke er vår hverdag. De er jo heldige som har klart innrette seg slik de har med nærhet til foreldrene, sikkert kort vei til barnehage og skole etterhvert, hjemme kontor for begge og god inntekt, spesielt i disse småbarns årene. Det er gull verdt, det vet jeg selv alt om 4
Inocybe Skrevet 7. april 2018 #53871 Skrevet 7. april 2018 Nå måtte jeg lese artiklene du linket til @Asti Veldig interessante og anbefalt lesning Bet merke i at det ble svart veldig utydelig på spørsmålet om hvordan influencer nettverket egentlig beregner annonsørens nytteverdi. 9
Liver Skrevet 7. april 2018 #53872 Skrevet 7. april 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: de svarer jo ikke på alle kommentarer, men når ting ikke er realitet så hva skal hun svare. Det ville jo blitt noe ala, men vanskelig for meg å svare på da dette ikke er vår hverdag. De er jo heldige som har klart innrette seg slik de har med nærhet til foreldrene, sikkert kort vei til barnehage og skole etterhvert, hjemme kontor for begge og god inntekt, spesielt i disse småbarns årene. Det er gull verdt, det vet jeg selv alt om Jeg har jo absolutt ikke sagt de ikke er heldig, og unner alle den friheten de kan få ved å styre sin egen hverdag. Ikke alle har denne muligheten, og må få kabalen til å gå opp på en annen måte. De etterspør: hva kan inspirere deg, og jeg forteller dette. Jeg hadde jo ikke blitt sur om de hadde sagt dette har vi for lite kunnskap om, eller ikke ønsker å spekulere. Det som blir feil er at andre tar meg på spørsmålet som om det er noe hårreisende jeg spør om. 13
virkelig Skrevet 7. april 2018 #53873 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, Liver skrev: Jeg har jo absolutt ikke sagt de ikke er heldig, og unner alle den friheten de kan få ved å styre sin egen hverdag. Ikke alle har denne muligheten, og må få kabalen til å gå opp på en annen måte. De etterspør: hva kan inspirere deg, og jeg forteller dette. Jeg hadde jo ikke blitt sur om de hadde sagt dette har vi for lite kunnskap om, eller ikke ønsker å spekulere. Det som blir feil er at andre tar meg på spørsmålet som om det er noe hårreisende jeg spør om. Det skjønner jeg, men siden de aldri har hatt den hverdagen selv så klarer de nok ikke sette seg inn i det. Men burde kanskje tatt utgangspunktet da og tatt det som en "challenge"og prøvd, kanskje filmet det så det hadde blitt litt ektefølt kanskje. Hun burde nok vært litt mer bevisst hvilke kommentarer som slipper gjennom, der er jeg veldig enig. Men blir kanskje sånn etter mange år med en del skit kommentarer,(mener ikke din var det ) så lar en folk slippe til med små angrep og stikk til folk som er litt kritiske eller som kanskje formulerer seg litt "feil", så blir en litt blind for hva som faktisk er ment oppriktig eller ikke, 4
Gjest Newroz Skrevet 7. april 2018 #53874 Skrevet 7. april 2018 1 time siden, Whatevr skrev: Jeg hører på en svensk podcast: Josefin och Vanja. De nevnte i en podcast for ikke så lenge siden at Isabella Löwengrip (blondinbella) hadde vært med i en annen podcast: Schulman show. Der hadde hun vært ganske åpen om sine strategier angående bloggen sin. Hun skriver blogg innlegg som hun vet skaper reaksjoner med vilje, som blant annet at hun flyr så mye, for å skape engasjement i bloggen og kommentarer. Men hun kan ikke skrive noe slikt før hun skal slippe nye produkter, da må hun skrive innlegg som skaper denne vennine følelsen. Jeg forstår ikke at noen ønsker å fremme seg selv på en negativ måte for å få tjene penger. Forstår selvsagt at de ønsker å tjene penger, men hvis jeg måtte tjent penger på å virke umoralsk, skrive om ting som jeg visste at folk ville reagere negativt på...? Nei takke seg til en 8-16 jobb altså.
Liver Skrevet 7. april 2018 #53875 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, virkelig skrev: Det skjønner jeg, men siden de aldri har hatt den hverdagen selv så klarer de nok ikke sette seg inn i det. Men burde kanskje tatt utgangspunktet da og tatt det som en "challenge"og prøvd, kanskje filmet det så det hadde blitt litt ektefølt kanskje. Hun burde nok vært litt mer bevisst hvilke kommentarer som slipper gjennom, der er jeg veldig enig. Men blir kanskje sånn etter mange år med en del skit kommentarer,(mener ikke din var det ) så lar en folk slippe til med små angrep og stikk til folk som er litt kritiske eller som kanskje formulerer seg litt "feil", så blir en litt blind for hva som faktisk er ment oppriktig eller ikke, De burde prøve å ikke ta alt i verste mening, ikke rart det er få som kommenterer. Skal ingen ting til før man blir angrepet av flere, noe de selv uttrykker de er i mot. De burde tatt det som en utfordring, tror det hadde blitt en artig greie som hadde falt i smak hos flere av leserne. 13
Stjernekikkeren Skrevet 7. april 2018 #53876 Skrevet 7. april 2018 CBE kommer ALDRI så lenge hun lever til å melde seg på Bloggerene. Hun vet veldig godt, som resten av oss, at Bloggerene er basert på å vise flere sider av en blogger, det skal være drama, det skal være innerste dype følelser, det skal være pute-tv øyeblikk, og det skal være en del «drite seg ut idioti» innslag (her gikk de dog altfor langt når de viste det mamma til michelle greiene i senga). CBE byr på en porselensfamilie i et porselenshjem hvor ingenting er feil, rotete, skittent, eller gud i det desidert høyeste forby; avslappet. Det blir ikke tv av at kamera står der og filmer deg fra en bestemt vinkel mens du prater gjennom sammenbitte tenner og halvåpent smil munn. 25
Gjest Gillians Skrevet 7. april 2018 #53877 Skrevet 7. april 2018 3 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: CBE kommer ALDRI så lenge hun lever til å melde seg på Bloggerene. Hun vet veldig godt, som resten av oss, at Bloggerene er basert på å vise flere sider av en blogger, det skal være drama, det skal være innerste dype følelser, det skal være pute-tv øyeblikk, og det skal være en del «drite seg ut idioti» innslag (her gikk de dog altfor langt når de viste det mamma til michelle greiene i senga). CBE byr på en porselensfamilie i et porselenshjem hvor ingenting er feil, rotete, skittent, eller gud i det desidert høyeste forby; avslappet. Det blir ikke tv av at kamera står der og filmer deg fra en bestemt vinkel mens du prater gjennom sammenbitte tenner og halvåpent smil munn. MEN, hvis denne sykt nedadgående trenden for henne fortsetter tenker jeg det kan være en mulighet for at hun blir med. Bloggerne ser jo ut til å dra opp lesertallene klart.
Stjernekikkeren Skrevet 7. april 2018 #53878 Skrevet 7. april 2018 1 minutt siden, Gillians skrev: MEN, hvis denne sykt nedadgående trenden for henne fortsetter tenker jeg det kan være en mulighet for at hun blir med. Bloggerne ser jo ut til å dra opp lesertallene klart. Ja, den dagen CBE er med på bloggerene, da vet du det er siste krampetak i en død blogg. For hennes del håper jeg hun avslutter med mer verdighet enn det, det skaper bare et blaff av interesse som går over det også. 12
Gjest formula Skrevet 7. april 2018 #53879 Skrevet 7. april 2018 Det hadde vært virkelig spennende å sett ekteparet Eriksen i Bloggerne, tenker også at det hadde vært en fantastisk sjanse for CBE til å vise at hun er sånn som hun ble beskrevet av venneparet en gang de skulle svare på spørsmål om hvordan hun var: hyggelig og mye morsommere enn det som kommer fram på bloggen. Om de hadde stilt det kravet til TV2 at barna skulle skjermes er det jo godt mulig at det lot seg gjøre. Tipper TV2 hadde vært rimelig interessert i å ha dem med likevel. Problemet er vel som nevnt her innne før at de ville blitt så til de grader avslørt. Hvordan skulle de fått dagene til å se så travle ut som det beskrives på bloggen, en arbeidsdag på 8-10 timer minst, og det uten frisør og neglebehandling?
troikaen Skrevet 7. april 2018 #53880 Skrevet 7. april 2018 26 minutter siden, Stjernekikkeren skrev: Ja, den dagen CBE er med på bloggerene, da vet du det er siste krampetak i en død blogg. For hennes del håper jeg hun avslutter med mer verdighet enn det, det skaper bare et blaff av interesse som går over det også. Ryktes om at hun filmer for neste sesong, så da kan vi jo håpe det er krampetaket 4
Fremhevede innlegg