pøbelsara Skrevet 6. april 2018 #53821 Skrevet 6. april 2018 Hun har jo skrevet ved flere anledninger at hun fint greier seg uten kritiske lesere - hun kom med et utbrudd om det for en tid tilbake. Men ingen vet jo hvor mange som genuint digge henne og bloggen. De som mobiliserer i kommentarfeltet er jo ikke hundrevis lenger. Så det er en skummel vei å gå - å hive ut de alle som ikke er udelt positive. 13
mamsi Skrevet 6. april 2018 #53822 Skrevet 6. april 2018 Jeg skjønner at de ikke vil være med på Bloggerne, men mener de burde ha baller nok til å stille opp i diskusjoner, eksempelvis på Debatten. De er vel ikke store retorikere eller gode debattanter, men jeg synes heller ikke det hadde gjort noe. Jeg ville ikke forventet et nivå på høyde med en dyktig politiker (for eksempel) - men det hadde vært fornuftig rebranding å kunne mene noe i et medium de ikke selv redigerer og som ikke er feelgood a la God kveld Norge. Når det gjelder annonser, så bør UI oppdatere infoen snarest. Helst bør den jo alltid være oppdatert. Men de (CBE og tidligere samarbeidspartnere) har historikk på å lyve om dette. De har oppgitt kunstig høye lesertall i mange år. 23
MarianneE Skrevet 6. april 2018 #53823 Skrevet 6. april 2018 (endret) Ble gående å tenke litt på spaserturen hjem idag. Tanken kom inn på denne tråden og CBE. Noen streber kanskje etter å bli slik CBE fremstiller seg selv og familien på bloggen. Men jeg synes det ser ut som et tomt og stusselig liv. Familieaktiviteter utendørs bestemmes ut i fra er eller annet firma som betaler for at familien skal ut og vise frem f.eks nye vinterdresser. Bakedag med barna settes i gang fordi f.eks Mølleren skal ha penger for å vise frem et produkt brukt til baking. Kjærestehelg på hotell fordi oppholdet sponses, og ikke fordi man faktisk har lyst/ behov. Uten at jeg skal pårope meg et spennende liv så tenker jeg at mitt liv er -i mine øyne- mer ekte fordi det jeg gjør gjør jeg fordi det gir meg noe tilbake. Det er ikke iscenesatt slik CBE Og familien sitt liv virker. Heldigvis Endret 6. april 2018 av MarianneE 35
Liver Skrevet 6. april 2018 #53824 Skrevet 6. april 2018 7 minutter siden, MarianneE skrev: Ble gående å tenke litt på spaserturen hjem idag. Tanken kom inn på denne tråden og CBE. Noen streber kanskje etter å bli slik CBE fremstiller seg selv og familien på bloggen. Men jeg synes det ser ut som et tomt og stusselig liv. Familieaktiviteter utendørs bestemmes ut i fra er eller annet firma som betaler for at familien skal ut og vise frem f.eks nye vinterdresser. Bakedag med barna settes i gang fordi f.eks Mølleren skal ha penger for å vise frem et produkt brukt til baking. Kjærestehelg på hotell fordi oppholdet sponses, og ikke fordi man faktisk har lyst/ behov. Uten at jeg skal pårope meg et spennende liv så tenker jeg at mitt liv er -i mine øyne- mer ekte fordi det jeg gjør gjør jeg fordi det gir meg noe tilbake. Det er ikke iscenesatt slik CBE Og familien sitt liv virker. Heldigvis Tenker og vi vet faktisk ikke hvordan personene bak bloggen egentlig har det. Skal ikke spekulere for mye rundt det, men alle vet jo at folk kan smøre tjukt på i SOME. Det kan være CBE har en visjon om hvordan kjernefamilien ser ut, dette ut fra egne tolkninger, og prøver uten særlig overbevisning å fremstille dette på bloggen. Så jeg tenker som deg, jeg er glad i mitt kaos i min kjernefamilie. Det er ingenting som jeg kan relatere meg til på bloggen, og det er der de taper lesere. 8
Sandin Skrevet 6. april 2018 #53825 Skrevet 6. april 2018 Lo litt da jeg gikk inn på denne tråden og fikk opp "himmelsk gulrotkake med herlig ostekrem", reklame til Melange. Ref. den alternative hodebeskyttelsen. 3
Irja Skrevet 6. april 2018 #53826 Skrevet 6. april 2018 Kan ikke tenke meg noe annet enn at 3/4 av de som leser denne bloggen, leser den fordi de rett og slett synes hele opplegget er latterlig. Det er jo som en skriftlig sketsj med bilder. Er så glad, så glad for at jeg slipper å sminke meg i 30 min for så å ha fotoshoot i senga mi, hvor jeg liksom «slapper av med en serie på Netflix» 23
MarianneE Skrevet 6. april 2018 #53827 Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, Irja skrev: Er så glad, så glad for at jeg slipper å sminke meg i 30 min for så å ha fotoshoot i senga mi, hvor jeg liksom «slapper av med en serie på Netflix» Helt enig! 5
LilleSnupp Skrevet 6. april 2018 #53828 Skrevet 6. april 2018 1 time siden, CecilieX skrev: Skal vi danse gav jo et nokså interessant bilde av forholdet mellom den perfekt iscenesatte bloggeren og virkelighetens Caroline. Jeg lot meg nok forbause over at en blogger med så mange lesere ikke klarte å komme lenger i en konkurranse der stemmer var en avgjørende faktor. Spørsmålet til @Cinzia er jo en forlengelse av det jeg tenkte den gangen, hvem leser bloggen og hvorfor gjør de det. Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte enn at det må være en stor gruppe som ikke leser den for anne grunn en litt lett facinerende komikk. Interessant sammenlikning av tall fra april i fjor og i år @Asti, skal litt til å vinkle det på noen annen måte enn at pila peker feil vei, Husker du ikke forklaringen på det? Leserne savnet bloggingen, så derfor stemte de ikke.. 17
LilleSnupp Skrevet 6. april 2018 #53829 Skrevet 6. april 2018 «Vi startet dagen i Oslo og dro direkte etter levering i barnehagen, så hele dagen har gått slag i slag.» Hæ liksom..? Hadde det ikke vært mer effektivt å startet dagen hjemme siden ungene skulle i barnehagen? «Deretter var vi i et møte som nesten tok en del timer, det var på Bølgen og Moi,..» Ehm.. Hvor lenge er nesten en del timer? #LekMedSpråket 39
Korsihalsen Skrevet 6. april 2018 #53830 Skrevet 6. april 2018 Det ser ut som dårlig Google oversetting.. 8
Miranda16 Skrevet 6. april 2018 #53831 Skrevet 6. april 2018 (endret) 2 timer siden, mamsi skrev: Jeg skjønner at de ikke vil være med på Bloggerne, men mener de burde ha baller nok til å stille opp i diskusjoner, eksempelvis på Debatten. De er vel ikke store retorikere eller gode debattanter, men jeg synes heller ikke det hadde gjort noe. Jeg ville ikke forventet et nivå på høyde med en dyktig politiker (for eksempel) - men det hadde vært fornuftig rebranding å kunne mene noe i et medium de ikke selv redigerer og som ikke er feelgood a la God kveld Norge. De har ikke evner til å svare på kritiske spørsmål. Utad har de ingen gode argumenter for at de eksponerer barn eller driver business på en uredelig måte. CBE kunne aldri deltatt i en debatt, da det Hr know-it-all febrilsk prøver å håndtere og forsvare handlingene deres i SOME. Selv om man har mulighet til å bruke tid på å formulere seg på internett, så bærer kommentarene de legger ut preg av impulsitet. Lurer på hvordan det ville utspille seg i en debatt på tv. Det ville endt om som Camilla Øvestad som dreit seg lodrett ut. Hun viste ingen ydmykhet selv når "eksperten" la frem viktige, legitime grunner. Det var rett og slett en pinlig affære. Etter kommentar fadesen så var det vel også en bekjent som skrev artikkelen hvor hun prøvde å unnskylde seg. Etter at hun ble tatt på senga av en reporter på et eller arrangement, så nektet hun å la seg intervjue. Selv hadde jeg aldri stillt opp i en debatt, hvor jeg ikke hadde noen gode argumenter for at jeg handlet som jeg gjorde Endret 6. april 2018 av Miranda16 18
Gjest CecilieX Skrevet 6. april 2018 #53832 Skrevet 6. april 2018 1 time siden, LilleSnupp skrev: Husker du ikke forklaringen på det? Leserne savnet bloggingen, så derfor stemte de ikke.. Hahaha, jeg vet du pleier å ha ditt på det tørre, men utsagnet er jo så episk at jeg måtte google det. Hadde faktisk ikke fått med meg dette, men her har vi det http://m.side2.no/underholdning/--kanskje-leserne-rett-og-slett-savnet-bloggingen-min/8491379.html Fantastisk! Ikke noe å si på troen på egne bloggferdigheter.
Miranda16 Skrevet 6. april 2018 #53833 Skrevet 6. april 2018 13 minutter siden, CecilieX skrev: Hahaha, jeg vet du pleier å ha ditt på det tørre, men utsagnet er jo så episk at jeg måtte google det. Hadde faktisk ikke fått med meg dette, men her har vi det http://m.side2.no/underholdning/--kanskje-leserne-rett-og-slett-savnet-bloggingen-min/8491379.html Fantastisk! Ikke noe å si på troen på egne bloggferdigheter. Typisk Kulåsen svar! 10
Medici Skrevet 6. april 2018 #53834 Skrevet 6. april 2018 Himmel og hav! Ja, sikkert derfor det gikk dritt.. Hvis hun levde seg like mye inn i dansen som hun gjør i de fryktelig inspirerende treningsvideoene sine, og fotografier ellers så skjønner jeg godt folk ikke stemte. Skal ikke dra Funkygine-samnenligningen noe mer, men når hun hopper og spretter rundt får jeg også lyst til å gjøre det. Når CBE gjør det så blir jeg mest sittende å lure på hvorfor hun er så stiv og kantete i bevegelsene sine. 17
Ultiva Skrevet 6. april 2018 Forfatter #53835 Skrevet 6. april 2018 (endret) Stadig oftere så ser jeg innlegg hvor CBE utelater viktige og naturlige refleksjoner. Hva ønsker hun egentlig å formidle til leserne sine, tenker jeg da. For eksempel i innlegget som omhandler treningsmotivasjon så skriver CBE at hennes motivasjonsfaktorer er å ha en fin kropp og å få mer energi. Influenceren nevner ikke med et ord den viktigste gevinsten av regelmessig trening - den velkjente reduserte risikoen for en lang rekke sykdommer og helseproblemer. Redusert sjanse for hjerte- og karsykdommer, depresjon, overvekt, diabetes type 2 osv. Er ikke dette engang verdt å nevne for å prøve å få folk opp av sofaen - i et innlegg som omhandler nettopp treningsmotivasjon? I dag noterer jeg meg videre at de hentet sine små i barnehagen i dét den stengte. Ikke et ord om at dette er alt annet enn optimalt for en liten 1-åring ved ukens slutt. Hva ønsker CBE å formidle - at det er helt greit å gi sine aller minste lange dager i barnehage selv om både mor og far nyter svært privilegerte og fleksible arbeidsdager? Har denne bloggeren i det hele tatt noe å formidle til leserne sine utover selvskryt og reklame? Jeg bare spør. Endret 6. april 2018 av Ultiva 36
LilleSnupp Skrevet 6. april 2018 #53836 Skrevet 6. april 2018 28 minutter siden, CecilieX skrev: Hahaha, jeg vet du pleier å ha ditt på det tørre, men utsagnet er jo så episk at jeg måtte google det. Hadde faktisk ikke fått med meg dette, men her har vi det http://m.side2.no/underholdning/--kanskje-leserne-rett-og-slett-savnet-bloggingen-min/8491379.html Fantastisk! Ikke noe å si på troen på egne bloggferdigheter. Ja, for det hadde jo ingenting med danseferdighetene å gjøres hun røk ut, må vite. Hun som var en av favorittene før det var danset en eneste dans.. 13
BellaSwan Skrevet 6. april 2018 #53837 Skrevet 6. april 2018 (endret) 1 time siden, LilleSnupp skrev: «Vi startet dagen i Oslo og dro direkte etter levering i barnehagen, så hele dagen har gått slag i slag.» Hæ liksom..? Hadde det ikke vært mer effektivt å startet dagen hjemme siden ungene skulle i barnehagen? «Deretter var vi i et møte som nesten tok en del timer, det var på Bølgen og Moi,..» Ehm.. Hvor lenge er nesten en del timer? #LekMedSpråket Like dårlig på å formulere seg i onsdagens blogginnlegg....and I quote: "Denne onsdagen startet vi sammen på trening, rett etter at jentene var levert i barnehagen stod mor og far og svettet med knebøy og konkurrerte om å ta flest mulig gående utfall i løpet av ett minutt ;-)" Hørt om punktum i stedet for komma og kortere setninger? Endret 6. april 2018 av Mädchen 11
LilleSnupp Skrevet 6. april 2018 #53838 Skrevet 6. april 2018 (endret) 19 minutter siden, Ultiva skrev: Stadig oftere så ser jeg innlegg hvor CBE utelater viktige og naturlige refleksjoner. Hva ønsker hun egentlig å formidle til leserne sine, tenker jeg da. For eksempel i innlegget som omhandler treningsmotivasjon så skrev CBE at hennes motivasjonsfaktorer er å ha en fin kropp og å få mer energi. Ifluenceren nevnte ikke med et ord den aller viktigste gevinsten av regelmessig trening - den velkjente reduserte risikoen for en lang rekke sykdommer og helseproblemer. Redusert sjanse for hjerte- og karsykdommer, depresjon, overvekt, diabetes type 2 osv. Er ikke dette engang verdt å nevne for å prøve å få folk opp av sofaen - i et innlegg som omhandler nettopp treningsmotivasjon? I dag noterer jeg meg videre at de hentet sine små i barnehagen i dét den stengte. Ikke et ord om at dette er alt annet enn optimalt for en liten 1-åring. Hva ønsker CBE å formidle - at det er helt greit å gi sine aller minste lange dager i barnehage selv om både mor og far nyter svært privilegerte og fleksible arbeidsdager? Har denne bloggeren i det hele tatt noe å formidle til leserne sine utover selvskryt og reklame? Jeg bare spør. At hun har lange arbeidsdager? Endret 6. april 2018 av LilleSnupp 1
Keaton Skrevet 6. april 2018 #53839 Skrevet 6. april 2018 (endret) Hentet kl 16.55? Tror jeg ikke, tror det er narrativ for å vise at de er småbarnsforeldre som alle andre som jobber laaange dager (tannlegebesøk og lunsj på Bølgen, dvs deres versjon av jobb). #besteforeldrekanhente Endret 6. april 2018 av Kollontaj 14
Aricia Skrevet 6. april 2018 #53840 Skrevet 6. april 2018 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Hentet kl 16.55? Tror jeg ikke, tror det er narrativ for å vise at de er småbarnsforeldre som alle andre som jobber laaange dager (tannlegebesøk og lunsj på Bølgen, dvs deres versjon av jobb). #besteforeldrekanhente Godt poeng. Evt er hensikten å skape reaksjoner igjen - dvs slike de nettopp har fått her i tråden. 11
Fremhevede innlegg