Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er av og til inne på bloggen bare fordi jeg faktisk er litt fascinert av at det er mulig å leve av dette, siden jeg egentlig synes det er fullstendig meningsløst, på grensen til provoserende (og ja; det irriterer meg at jeg ikke klarer å la være å gi klikk!). Jeg slutter rett og slett ikke å gruble på hvordan man som en voksen person kan tenke at det er genuint interessant for andre mennesker å se bilder av en selv sittende med kaffekoppen i ulike positurer (eller egentlig ganske ofte i samme positurer). Mulig jeg er litt sær, men når jeg sitter med kaffen min om morgenen, er det liksom en veldig fjern tanke at dette hadde vært fint for andre å se...det er da fullstendig uinteressant????? Jeg troe virkelig mine venner hadde stusset dersom jeg dag etter dag hadde postet innlegg av meg selv og kaffen min på fb! Tror ikke engang mannen min hadde giddet å se så mange av de bildene, gitt...En annen ting er jo at jeg sjelden har tid til å sitte ned med kaffen da...løper stortsett mellom badet og kjøkkenet, kler på barn og smører matpakke, mens kaffen blir kaldere og kaldere...Og jeg tar den iallefall aldri med på trening...det er det vannflaske sol gjelder, altså! Men nå tenker jeg kanskje at det er to typer lesere av denne bloggen. Det er de som kanskje oppfatter CBE som ei venninne og som ukritisk svelger alt som skrives og vises. I tillegg er det de som klikker seg inn som sin guilty pleasure og som egentlig synes hele greia bare er komisk, men som på et nivå fascineres av det latterlige i det (..og mitt stalltips er at de høyt utdannede, voksne damene tilhører sistnevnte gruppe). 

• Liker 39
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det ser ut som om CBE nå har stabilisert seg på 5.-6. plass på Blogglisten med ca 25 000 lesere i snitt. Topp 3 (med b la Trines Matblogg) ligger mellom 30 -45 000 lesere.

http://blogglisten.no

8 timer siden, Cinzia skrev:

Jeg slutter rett og slett ikke å gruble på hvordan man som en voksen person kan tenke at det er genuint interessant for andre mennesker å se bilder av en selv sittende med kaffekoppen i ulike positurer (eller egentlig ganske ofte i samme positurer). Mulig jeg er litt sær, men når jeg sitter med kaffen min om morgenen, er det liksom en veldig fjern tanke at dette hadde vært fint for andre å se...det er da fullstendig uinteresant??

*klippet for å korte ned sitatet*

Interessen for bloggere, foruten temabloggere, kommer jo av at de har stukket seg frem og engasjert/provosert på sosiale medier. Man har jo ikke lyst til å se hvermansen sin kaffekopp, men en del har muligens lyst til å følge hverdagslivet til hun som slankeredigerte gravidmagen sin, eller hun som fikk tre barn med tre ulike menn før fylte tjue.

Jeg håper at interessen for temabloggere som Trines Matblogg fortsetter å øke, da de har en positiv påvirkning på manges hverdag. Navlebeskuende livsstilsbloggere som fokuserer på shopping og kunstig forskjønnelse påvirker imidlertid samfunnet på en negativ måte, og der håper jeg interessen fortsetter å dale.

Endret av Ultiva
  • Liker 26
Skrevet
18 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg hadde foretrukket om du hadde diskutert med MEG når du svarer meg, og ikke drive å henvise til et slags kollektivt "dere" hele tiden.

Det er ingen som har hevdet at det er ulovlig å la seg inspirere av andres oppskrifter. 

Jeg synes forøvrig fortsatt det er rimelig hårsårt å sette likhetstegn mellom at noen påpeker at hun ofte kopierer oppskrifter og heksejakt. Litt overkill - omtrent som da mannen hennes utgav seg for å være en annen i kommentarfeltet for å  gi  en stakkars leser inn som påpekte at fruen hadde glemt en krydderurt i en oppskrift. :fnise: For lenge, lenge siden. :jepp: 

Vi må heller ikke glemme juristen med spesialisering i opphavsrett :fnise:

• Liker 12
Skrevet
54 minutter siden, Cinzia skrev:

(...) Men nå tenker jeg kanskje at det er to typer lesere av denne bloggen. Det er de som kanskje oppfatter CBE som ei venninne og som ukritisk svelger alt som skrives og vises. I tillegg er det de som klikker seg inn som sin guilty pleasure og som egentlig synes hele greia bare er komisk, men som på et nivå fascineres av det latterlige i det (..og mitt stalltips er at de høyt utdannede, voksne damene tilhører sistnevnte gruppe). 

Guilty as charged... 

• Liker 9
Skrevet

Noen som vet om CBE har blitt spurt om bli med på Bloggerne? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, Ultiva skrev:

Det ut som om CBE nå har stabilisert seg på 5.-6. plass på Blogglisten med ca 25 000 lesere i snitt. Topp 3 (med b la Trines Matblogg) ligger mellom 30 -45 000 lesere.

http://blogglisten.no

...

Forsiden til Blogglisten - i år og i fjor:

2018:

2017:

Kan sjekke i morgen også, hvis jeg husker det, for da kan man sammenligne tallene fra "en fredag første uken i april". 

Endret av Asti
Feil lenke + rettet feil på tall (byttet om)
Gjest formula
Skrevet
5 minutter siden, Asti skrev:

Forsiden til Blogglisten - i år og i fjor:

Kan sjekke i morgen også, hvis jeg husker det, for da kan man sammenligne tall fra fredag første uken i april. 

Kan ikke tenke meg annet enn at de må skjelve litt i buksene av disse tallene. Og det er jo ikke bare en som skal leve av dette, men en familie på fire....

Gjest orfeus
Skrevet (endret)

Jeg syns ikke det er så rart at lesertallene synker. Jeg var innom bloggen i går, for første gang på lenge, og det som slo meg var at bloggerparet ser helt døde ut. Smilene er stivnede grimaser i oversminket fjes, positurene er som på utstillingsdukker, og det er null kontakt mellom blogger og leser. Det er mulig dette er en slags strategi for å skape en opphøydhet, men mest av alt ser de bare møkkleie ut, begge to.

Endret av orfeus
Skrevet

Hittil har de jo bare økt omsetningen sin ganske voldsomt fra år til år, så det er ikke sikkert de synes tallene er så alarmerende så lenge pengene kommer inn. Men hvis disse lesertallene påvirker ulike aktørers betalingsvilje for å bli markedsført av CBE.no, derimot, er det en annen historie.

• Liker 11
Gjest formula
Skrevet
9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hittil har de jo bare økt omsetningen sin ganske voldsomt fra år til år, så det er ikke sikkert de synes tallene er så alarmerende så lenge pengene kommer inn. Men hvis disse lesertallene påvirker ulike aktørers betalingsvilje for å bli markedsført av CBE.no, derimot, er det en annen historie.

Vil ikke det være en naturlig følge, på sikt?

Skrevet
4 minutter siden, formula skrev:

Vil ikke det være en naturlig følge, på sikt?

Ikke så lenge UI markedsfører dem med X antall flere følgere. 

• Liker 13
Skrevet
7 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tenker du har rett.  

Ja, hva skjer når nye avtaler nå skal forhandles? Hvilke tall legges frem? Vi kan se at UI bruker gamle tall, bl.a. instagram-følgere er fra september -16, da tallet var på sitt høyeste - http://salg.unitedinfluencers.no/nb-no/influencers/caroline-berg-eriksen-314/stats . Dvs. det står 361 348 følgere. Korrekt tall pr. 02.04.18 er  332,620 følgere - https://socialblade.com/instagram/user/carolinebergeriksenno/.  En vil helst tro at annonsører sjekker slikt grundig, men etter å ha sett hvor dårlig jobb enkelte har gjort i forkant, når de velger ut hvem som skal reklamere for produktene deres, så er jeg ikke sikker. 

Og da spørs det hvor veltalende salgsteamet deres er. Dvs. hvordan de selger inn Cbe.no? Gjør de det ved å henvise til "gamle bragder"? 

Jeg tror at hvis UI er "dyktige", så kan de få annonsører til å tro at de får noe mer enn kan de kanskje i virkeligheten får pr. dato, men at det bare er tidsspørsmål før lønnsomheten går nedover. Det kommer helt an på hvor god jobb annonsørene gjør på forhånd.

Skrevet
1 time siden, Mädchen skrev:

Hun har skrevet at de blir spurt hvert år , men takker nei. Begrunnelsen av at de ikke vil eksponere seg mer enn det de allerede gjør i dag via SOME.  Hadde hun vært med så hadde nok interessen økt for bloggen hennes også, ihvertfall for em periode. Det er bare se på de andre bloggerne som er med, eller disse bloggerne som ligger under nettavisen eller hva detheter. Popper jo opp så det bare er å klikke seg inn med sine "click bait"overskrifter

Skrevet

Annet enn manglende merking, eksponering av barn, barnslig oppførsel i kommentarfelt og løgner generelt så er det denne falske iscenesettelsen som ergrer meg mest med denne bedriften. 

Aner ikke om det ble nevnt i høst da de bildene fra eplehagen ble publisert, beklager om så er tilfelle.  

http://www.carolinebergeriksen.no/2017/09/19/eplehagen/

På fotballfruemannens pinterest lå det tidligere blant annet en mappe med lignende bilder. Alt på profilen hans er nå fjernet.

https://imgur.com/a/IKHIQ

Hele bloggen virker som et teater. En regi som må følges. Alt skal se perfekt ut, til og med svettedråpene. Hadde det bare vært de 2 voksne så hadde jeg bare ledd av det, men når barna trekkes inn i denne perfekte oppstilte fasaden går det for langt. 

• Liker 34
Skrevet (endret)
5 timer siden, virkelig skrev:

Hun har skrevet at de blir spurt hvert år , men takker nei. Begrunnelsen av at de ikke vil eksponere seg mer enn det de allerede gjør i dag via SOME.  Hadde hun vært med så hadde nok interessen økt for bloggen hennes også, ihvertfall for em periode. Det er bare se på de andre bloggerne som er med, eller disse bloggerne som ligger under nettavisen eller hva detheter. Popper jo opp så det bare er å klikke seg inn med sine "click bait"overskrifter

Jeg tror de ikke har lyst til å bli avslørt. CBE påstår jo at de jobber svært mye og at de har veldig hektiske dager. Dersom Bloggerne-teamet skal følge deres dager så blir de avslørt. Vi ser tross alt rikelig med bevis på både tannlegebesøk, trening, manikyr og shopping midt i arbeidstiden. Det passer dårlig med å fremstille seg selv som hardt arbeidende.

Noe annet er jo at de fremstiller seg selv som "picture perfect" i bedriftens SoMe-kanaler. De fleste bilder har gått mange runder i Photoshop og tekstene er også nøye på å presentere CBE som ufeilbarlig. Det er innlysende at virkeligheten er annerledes, og jeg tviler på at bloggeierne ønsker å få de faktiske forhold dokumentert på TV.

Endret av Ultiva
  • Liker 35
Gjest formula
Skrevet
2 timer siden, Mädchen skrev:

Kan aldri i livet tenke meg disse to vil delta i noe som de ikke har 100 % regi på selv. I utgangspunktet en prisverdig tanke at de ikke vil eksponere mer enn de allerede gjør, men har en mistanke om at de ville hatt store problemer med at et kamerateam følger dem, og de ikke har kontroll på hvordan de vises fram og ser ut. For ikke å snakke om at enkelte familiemedlemmer kunne gjort eller sagt noe uforutsigbart. 

Skrevet
2 timer siden, orfeus skrev:

Jeg syns ikke det er så rart at lesertallene synker. Jeg var innom bloggen i går, for første gang på lenge, og det som slo meg var at bloggerparet ser helt døde ut. Smilene er stivnede grimaser i oversminket fjes, positurene er som på utstillingsdukker, og det er null kontakt mellom blogger og leser. Det er mulig dette er en slags strategi for å skape en opphøydhet, men mest av alt ser de bare møkkleie ut, begge to.

Det mangler en stor dose utstråling fra både Frua og mannen! Akkurat det det manglet da frua var med i "skal vi danse" også. Det hjelper ikke å bli fotografert når ansiktet og kroppen ikke gir noe til oss som ser bildet. 

• Liker 11
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring.
/lillesky (mod)

• Liker 1
Gjest Loffeliten
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan UI kan slippe unna med å oppgi leser- og følgertall som er langt høyere enn det Fruen har i dag. Det er jo... villedende markedsføring.

Jeg sendte faktisk UI en mail for en stund siden og spurte om grunnen til at UI selger CBE inn med en mye bedre følgerstatistikk enn hun faktisk har, men fikk ikke svar, gitt. (Grunnen er vel forsåvidt åpenbar, tar seg dårlig ut med en blogger som taper omtrent 2500 instagramfølgere per måned og som har mistet to tredjedeler av leserne sine i løpet av de siste årene.)  

Gjest CecilieX
Skrevet
4 timer siden, Ultiva skrev:

Jeg tror de ikke har lyst til å bli avslørt. CBE påstår jo at de jobber svært mye og at de har veldig hektiske dager. Dersom Bloggerne-teamet skal følge deres dager så blir de avslørt. Vi ser tross alt rikelig med bevis på både tannlegebesøk, trening, manikyr og shopping midt i arbeidstiden. Det passer dårlig med å fremstille seg selv som hardt arbeidende.

Noe annet er jo at de fremstiller seg selv som "picture perfect" i bedriftens So Me-kanaler. De fleste bilder har gått mange runder i Photoshop og tekstene er også nøye på å presentere CBE som ufeilbarlig. Det er innlysende at virkeligheten er svært annerledes, og jeg tviler på at bloggeierne ønsker å få dokumentert dette på TV.

Skal vi danse gav jo et nokså interessant bilde av forholdet mellom den perfekt iscenesatte bloggeren og virkelighetens Caroline. 

Jeg lot meg nok forbause over at en blogger med så mange lesere ikke klarte å komme lenger i en konkurranse der stemmer var en avgjørende faktor. Spørsmålet til @Cinzia er jo en forlengelse av det jeg tenkte den gangen, hvem leser bloggen og hvorfor gjør de det. Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte enn at det må være en stor gruppe som ikke leser den for anne grunn en litt lett facinerende komikk. 

Interessant sammenlikning av tall fra april i fjor og i år @Asti, skal litt til å vinkle det på noen annen måte enn at pila peker feil vei,

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...