Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jamfør Bokmålsordboka:

At du nok en gang velger å omdefinere begreper og ord etter eget forgodtbefinnende kommer på ingen måte som en overraskelse - på lik linje som du til stadighet bruker deg selv og dine erfaringer som absolutt målestokk. Så lenge du velger å anvende egne begrepsforståelser som går på tvers av allmenn oppfatning, er det forgjeves å føre en debatt med deg. Du oppfordres derfor til å skolere deg innenfor korrekt begrepsbruk, samt proper anvendelse av dette.

Dette er på ingen måte en "kritikk" av deg, men en vurdering. Eller feedback som du også kaller det. 

Min kommentar var vel at det er forskjell på  diskutere og  kristisere. Men du trenger vel ikke å være nedlatende eller ? Ikke snakk om å omdefinere noe som helst, men selv du mener vel det å diskutere med en  person ikke er det samme som å kritisere enperson ? Det er flere her som kanskje bør gå litt i seg selv og ikke prøve "drite"ut de som støtter CBE,

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
4 minutter siden, virkelig skrev:

Min kommentar var vel at det er forskjell på  diskutere og  kristisere. Men du trenger vel ikke å være nedlatende eller ? Ikke snakk om å omdefinere noe som helst, men selv du mener vel det å diskutere med en  person ikke er det samme som å kritisere enperson ? Det er flere her som kanskje bør gå litt i seg selv og ikke prøve "drite"ut de som støtter CBE,

Det hadde vært til stor hjelp om du evnet å huske hva du faktisk svarte på nå. Jeg er på ingen måte nedlatende - jeg gir deg bare ei vurdering - eller feedback. Eller mener du i ramme alvor at du nå også skal diktere hvordan vurderingene skal lyde? Du har tidligere skrevet så varmt om hvor aksepterende du er. 

Ang. det uthevde: Hva i all verden er det du prøver å si?  

"Utdritingen" klarer du veldig fint selv - der trenger du på ingen måte noen hjelp. 

Gjest Varma
Skrevet (endret)
12 minutter siden, virkelig skrev:

Bedriften CBE eller privatperson CBE? Det er en kjempeforskjell, mange som diskuterer her inne på KG  kjenner ikke privatpersonen, bedriften CBE derimot. Dessuten så er det mye å både kritisere og diskutere når det gjelder den bedriften. 

"Utdritingen" klarer du veldig fint selv - der trenger du på ingen måte noen hjelp (enig i dette!) 

Endret av Varma
tillegg
Skrevet
1 time siden, Lafemmemauvaise skrev:

At du nok en gang velger å omdefinere begreper og ord etter eget forgodtbefinnende kommer på ingen måte som en overraskelse - på lik linje som du til stadighet bruker deg selv og dine erfaringer som absolutt målestokk. Så lenge du velger å anvende egne begrepsforståelser som går på tvers av allmenn oppfatning, er det forgjeves å føre en debatt med deg. Du oppfordres derfor til å skolere deg innenfor korrekt begrepsbruk, samt proper anvendelse av dette.

Dette er på ingen måte en "kritikk" av deg, men en vurdering. Eller feedback som du også kaller det. 

:helen:

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Jamfør Bokmålsordboka:

:klappe::blomst: 

• Liker 2
Skrevet

Er det bare meg eller begynner den bloggen å bli litt krampaktig? Kjøpe, kjøpe, kjøpe, currently crushing og must haves er mantraet. I en verden hvor moderasjon og bærekraftig utvikling er viktigere enn noensinne. Og samtidig noe flere og flere er opptatt av.

De fallende lesertallene i samtlige kanaler og det praktisk talt fraværende engasjementet fra de likevel mange følgere. Hvem er disse menneskene?

Hvorfor har hun så mange følgere og så lite engasjement? Siste innlegg på Facebook har 9 likes. Hvis jeg blar kjapt nedover er det nesten uten unntak færre en 30 likes på noen av innleggene. Med over 50 000 følgere imponerer ikke det særlig mye.

Sammenlignet med f.eks. Funkygine som har omtrent like mange følgere som CBE både på insta og face så har førstnevnte jevnt over hundrevis av likes på sine innlegg. For ikke å snakke om tusenvis flere på Instagram per innlegg.

Utenom oss feite, misunnelige på KG er det jo åpenbart mange andre som heller ikke inspireres så voldsomt av CBE. Til tross for at hun og Funkygine i stor grad fronter de samme tingene. Trening, kosthold, livsstil og familie. Den ene kanskje litt mer ektefølt enn den andre, etter min mening i hvert fall. 

• Liker 29
Skrevet

I siste innlegg snakker hun varmt om PT duo time. Bør ikke det være merket som reklame? Siden hun har et samarbeid med de? 

• Liker 18
Skrevet

Oppskriftsonsdag i går, det slo meg; jeg spiser til jeg blir mett, ikke til jeg har fått i meg riktig næringsinnhold....Og er det vanlig å kunne ramse opp kaloriinnhold på hver ingrediens? Jeg har null peil på sånt, men har alltid tenkt at jeg spiser sunt og riktig stort sett. Dersom man skal gå ned i vekt , regner man kanskje ut til hvert måltid?? PS, jeg er ikke tykk og ikke ku(😆)

• Liker 15
Skrevet (endret)
2 timer siden, Undreguri skrev:

Oppskriftsonsdag i går, det slo meg; jeg spiser til jeg blir mett, ikke til jeg har fått i meg riktig næringsinnhold....Og er det vanlig å kunne ramse opp kaloriinnhold på hver ingrediens? Jeg har null peil på sånt, men har alltid tenkt at jeg spiser sunt og riktig stort sett. Dersom man skal gå ned i vekt , regner man kanskje ut til hvert måltid?? PS, jeg er ikke tykk og ikke ku(😆)

det har jeg sett før. Hun legger ut en oppskrift på en rett som skal mette en hel familie, og så kommer det en kommentar om at det er for lite mat til å mette så mange personer. Svaret hennes da er regelmessig å ramse opp alle kaloriene i det totale måltidet for å bevise at det gir nok energi. Tipper det står en halvstudert røver ernæringsfysiolog assistent bak og hjelper til.

Det er vanskelig å argumentere mot, særlig når man ikke er en halvstudert ernæringsfysiolog selv, men jeg stusser over at energiinnhold er svaret når innvendingen er at der for lite mat. Det er jo stor forskjell på hvor mettende den ene eller andre matvaren er, og det trodde jeg hadde mer med fiber enn energi å gjøre? Hvis energiinnhold var alt man trengte å tenke på skulle man jo i prinsippet kunne "mette" familien sin på en pakke smør.

Endret av MissLucy
  • Liker 33
Skrevet (endret)
2 timer siden, swiftyness skrev:

I siste innlegg snakker hun varmt om PT duo time. Bør ikke det være merket som reklame? Siden hun har et samarbeid med de? 

jo

Endret av MissLucy
tok feil
  • Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, MissLucy skrev:

jo, og i samme slengen kunne hun jo merket klærne som vi har sett i reklameinnlegg før, så vi vet jo at det er reklame.

For informasjon så er klærne merket ...reklame: inneholder sponset treningstøy xlife . Denne sto der når innlegget ble lagt ut . Det er ikke nevnt noe om hvilket renings senter eller PT ved navn her, så her er det vel ikke sikkert at alle PT timer er sponset eller at det er noe samarbeid over tid 

Skrevet
Akkurat nå, virkelig skrev:

For informasjon så er klærne merket ...reklame: inneholder sponset treningstøy xlife . Denne sto der når innlegget ble lagt ut . Det er ikke nevnt noe om hvilket renings senter eller PT ved navn her, så her er det vel ikke sikkert at alle PT timer er sponset eller at det er noe samarbeid over tid 

det har du rett i. GIkk litt i fort i svingene der. Jeg går tilbake og endrer innlegget mitt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

....

Endret av MissLucy
Skrevet (endret)
5 timer siden, Medici skrev:

Er det bare meg eller begynner den bloggen å bli litt krampaktig? Kjøpe, kjøpe, kjøpe, currently crushing og must haves er mantraet. I en verden hvor moderasjon og bærekraftig utvikling er viktigere enn noensinne. Og samtidig noe flere og flere er opptatt av.

De fallende lesertallene i samtlige kanaler og det praktisk talt fraværende engasjementet fra de likevel mange følgere. Hvem er disse menneskene?

Hvorfor har hun så mange følgere og så lite engasjement? Siste innlegg på Facebook har 9 likes. Hvis jeg blar kjapt nedover er det nesten uten unntak færre en 30 likes på noen av innleggene. Med over 50 000 følgere imponerer ikke det særlig mye.

Sammenlignet med f.eks. Funkygine som har omtrent like mange følgere som CBE både på insta og face så har førstnevnte jevnt over hundrevis av likes på sine innlegg. For ikke å snakke om tusenvis flere på Instagram per innlegg.

Utenom oss feite, misunnelige på KG er det jo åpenbart mange andre som heller ikke inspireres så voldsomt av CBE. Til tross for at hun og Funkygine i stor grad fronter de samme tingene. Trening, kosthold, livsstil og familie. Den ene kanskje litt mer ektefølt enn den andre, etter min mening i hvert fall. 

Endret av virkelig
Skrevet
5 timer siden, Medici skrev:

Fynkygine og pilotfrue bl.a trekker nok mange lesere og mye interesse nå i forbindelse med at det er reklame for de flere steder i forbindelse med bloggerne. Først nente har sikkert flere likes,men hun eksponerer i en stor skala barna sine, og har veldig ofte reklame spesielt på IG, følger henne ikke til vanlig, men så en instastory når datter hadde bursdag, med datter i senga i undertøy og mannen kun iført truse, så vet ikke om   det er forbilde akkurat . Sånn en liten avsporing

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Undreguri skrev:

Jeg har sett det samme som deg og @MissLucy  Bemerkninger om mett svares med antall kalorier. Det er for så vidt ikke feil at så og så mange kalorier er nok til en familie, men det er heller ikke det samme som å føle seg mett og heller ikke et svar på spørsmålet. Metthetsfølelsen kommer an på så mye mere enn kalorier. 

Jeg slet tidligere med spiseforstyrrelse og må innrømme at jeg gjenkjenner denne sammenkoblingen fra mat/mett og direkte til kalorier fra den gangen. Ikke sikkert CBE tenker slik, det vet jeg ikke noe om, men jeg tenkte slik da. 

• Liker 12
Gjest formula
Skrevet
17 minutter siden, virkelig skrev:

Fynkygine og pilotfrue bl.a trekker nok mange lesere og mye interesse nå i forbindelse med at det er reklame for de flere steder i forbindelse med bloggerne.

Det har du sikkert rett i. Men om man ser Bloggerne, så kommer jo både Funkygine og Pilotfrue fram som levende mennesker med følelser og varme, noe som naturlig tiltrekker folk. 

CBE hadde nok tjent på å være mer "menneskelig", noe jeg tror hun hadde fått fram uten å være på TV, om hun ville/kunne. Problemet er vel at hun har satt seg fast i dette stive og perfekte, og ikke kommer ut av det. Ikke sikkert hun vil heller, men at de fleste lesere (og seere) vil ha ekte mennesker, er vel ikke så rart. Igjen handler det om å kunne identifisere seg med bloggeren, og CBE fjerner seg lenger og lenger bort fra leseren jo mer kunstig og følelsesløst hun framstiller livet sitt på bloggen. Hun ønsker at bloggen skal være som et glossy magasin, men problemet er at folk er lei av å bla i det samme magasinet etter så mange år. 

Her trengs en revolusjonerende  forandring.

Skrevet
22 minutter siden, formula skrev:

Det har du sikkert rett i. Men om man ser Bloggerne, så kommer jo både Funkygine og Pilotfrue fram som levende mennesker med følelser og varme, noe som naturlig tiltrekker folk. 

Jeg har ikke sett bloggerne, og ikke har jeg lest bloggen til Pilotfrue, men har selvsagt plukket opp litt om henne.

Det er vel noe med følelser og varme ja, de fremstår begge som ærlige med at ting ikke alltid er så greit. De gangene CBE prøver å formidle noe sånt blir det bare det, noe hun prøver å formidle. Det virker tilgjort, som alt annet på bloggen.

Så er det dette med treningsglede og inspirasjon. CBE ønsker å formidle det, Funkygine gjør det. Det er en helt annen energi og innlevelse bak hennes bilder, det ser rett og slett ekte ut. Noe helt annet enn fruas utstuderte, stive og tilgjorte poseringer med myseblikk eller kikketomtutiluftenliksomtankefullblikk.

• Liker 18
Skrevet
2 timer siden, Undreguri skrev:

Kanskje greit å få med seg at CBE først ramser opp kalorier ETTER at en som kommenterte skrev at middagen inneholdt rundt1000 kalorier? Noe som ikke er korrekt.... Forøvrig er ikke næringsinnhold og kalori innhold det sammen. Og hverken næringsinnhold eller kalorier sier noe om hvor lenge maten metter. Herregud, synes man det er lite mat i oppskriften så lag mer da...

• Liker 2
Skrevet (endret)
18 minutter siden, Bypass skrev:

Kanskje greit å få med seg at CBE først ramser opp kalorier ETTER at en som kommenterte skrev at middagen inneholdt rundt1000 kalorier? Noe som ikke er korrekt.... Forøvrig er ikke næringsinnhold og kalori innhold det sammen. Og hverken næringsinnhold eller kalorier sier noe om hvor lenge maten metter. Herregud, synes man det er lite mat i oppskriften så lag mer da...

kanskje greitt å få med seg at det @Undreguri undrer seg over, er det "å kunne ramse opp kaloriinnhold på hver ingrediens" - da er det vel ikke så relevant hvor, når eller hvordan den oppramsingen skjer?

Det er flere mulige svar på Undreguris spørsmål:

for eksempel: Ja, det er helt vanlig at man kan ramse opp kaloriinnholdet på hver ingrediens når man bor med en som har studert ernæring. Ikke noe å reagere på

eller: Ikke noe uvanlig i det. Jeg er på evig slankekur, så jeg kunne gjort det samme på to sekunders betenkningstid. Helt vanlig for slankere.

eller: Det er nok mange som kan det, men da har de gjerne en spesiell grunn til å være opptatt av kalorier, f.eks pga slanking, eller faglig interesse. For andre med et helt avslappet og litt uinteressert forhold til matens næringsinnhold, så er det nok ikke så vanlig, nei.

Når det gjelder det siste du sier, så er du tydeligvis enig med de av oss som synes det er merkelig at hun svarer med næringsinnhold og kalorier på et spørsmål som handler om nettopp hvor mettende måltidet hun viser frem er.

Endret av MissLucy
  • Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...