Liver Skrevet 4. april 2018 #53681 Skrevet 4. april 2018 @virkelig hvorfor tolker du all kritisk tilbakemeldinger til CBE som hat? Eller et korstog? Får aldri du noe negativt tilbakemelding i din jobb? Hva skal du jobbe med da vist alle sier du er så pen og flink? Det at folk kommenterer manglende bruk av hjelm kan faktisk bare være at man bryr seg om sikkerheten til et annet menneske. 13
virkelig Skrevet 4. april 2018 #53682 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, Liver skrev: @virkelig hvorfor tolker du all kritisk tilbakemeldinger til CBE som hat? Eller et korstog? Får aldri du noe negativt tilbakemelding i din jobb? Hva skal du jobbe med da vist alle sier du er så pen og flink? Det at folk kommenterer manglende bruk av hjelm kan faktisk bare være at man bryr seg om sikkerheten til et annet menneske. Jeg har da ikke skrevet at jeg tolker det som hat eller korstog ? Det var en som kom med kommentar til meg om jeg drev med korstog for å sikre at CBE ikke fikk negativ omtale, og heller ikke sagt noe annet da om jeg driver korstog for CBE så er vel vedkommende p+ korstog mot CBE. Dokumenter gjerne det du skriver om at jeg tolker det som Hat. Pøbelsara skrev at det var i kommentar feltet at det kom frem kommentar om " hat til kritikere", du må nesten tenke litt over det du skriver, Og nei, jeg får ikke negativ tilbakemeldinger i min jobb , Men heller ikke så søt og nydelig etc. 1
Liver Skrevet 4. april 2018 #53683 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, virkelig skrev: Jeg har da ikke skrevet at jeg tolker det som hat eller korstog ? Det var en som kom med kommentar til meg om jeg drev med korstog for å sikre at CBE ikke fikk negativ omtale, og heller ikke sagt noe annet da om jeg driver korstog for CBE så er vel vedkommende p+ korstog mot CBE. Dokumenter gjerne det du skriver om at jeg tolker det som Hat. Pøbelsara skrev at det var i kommentar feltet at det kom frem kommentar om " hat til kritikere", du må nesten tenke litt over det du skriver, Og nei, jeg får ikke negativ tilbakemeldinger i min jobb , Men heller ikke så søt og nydelig etc. Du har iallefall reagert ved tidligere tilfeller at når man kritiserer bloggen så er det kun usaklig kritikk som blir fremstilt. Å kommentere at CBE ikke bruker hjelm er ikke usaklig i mine øyne. Da lurer jeg på hvilken jobb du har som klarer å utføre jobben din perfekt hver dag, der ingen har noe å kommentere. 13
Inocybe Skrevet 4. april 2018 #53684 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, Liver skrev: @virkelig hvorfor tolker du all kritisk tilbakemeldinger til CBE som hat? Eller et korstog? Får aldri du noe negativt tilbakemelding i din jobb? Hva skal du jobbe med da vist alle sier du er så pen og flink? Det at folk kommenterer manglende bruk av hjelm kan faktisk bare være at man bryr seg om sikkerheten til et annet menneske. Enig. Det kan faktisk være så enkelt at folk bryr seg om livet og helsen til et annet menneske. Jeg har vært vitne til ikke mindre enn to familier som nylig mistet en forelder. Ikke sykkel uten hjelm i disse tilfellene, men det kunne det ha vært. Jeg har sett sorgen til barna, til resten av familien og venner. Det under jeg ingen! Hjelm er lurt for det skal ikke mye til før uhellet er ute. En hjelm kan gjøre forskjellen mellom liv og død. Det siste har jeg også sett et eksempel på. Lav fart men litt grus i svingen. Hjelmen knust men syklisten slapp med hjernerystelse og skrubbsår. Legene var ikke i tvil om at hjelmen reddet syklisten fra kraniebrudd. Når CBE bruker innflytelsen sin på å fortelle at hjelm ikke er så nøye så reagerer jeg. Hun er voksen, mor og har mange som hører på hennes råd. Hun burde vite bedre og være sitt ansvar som influenser bevist. 22
pøbelsara Skrevet 4. april 2018 #53685 Skrevet 4. april 2018 17 minutter siden, virkelig skrev: Jeg har da ikke skrevet at jeg tolker det som hat eller korstog ? Det var en som kom med kommentar til meg om jeg drev med korstog for å sikre at CBE ikke fikk negativ omtale, og heller ikke sagt noe annet da om jeg driver korstog for CBE så er vel vedkommende p+ korstog mot CBE. Dokumenter gjerne det du skriver om at jeg tolker det som Hat. Pøbelsara skrev at det var i kommentar feltet at det kom frem kommentar om " hat til kritikere", du må nesten tenke litt over det du skriver, Og nei, jeg får ikke negativ tilbakemeldinger i min jobb , Men heller ikke så søt og nydelig etc. Men du hevder jo at vi her i denne tråden bare er ute etter å "ta" henne uansett hva vi skriver? 10
virkelig Skrevet 4. april 2018 #53686 Skrevet 4. april 2018 48 minutter siden, Liver skrev: Du har iallefall reagert ved tidligere tilfeller at når man kritiserer bloggen så er det kun usaklig kritikk som blir fremstilt. Å kommentere at CBE ikke bruker hjelm er ikke usaklig i mine øyne. Da lurer jeg på hvilken jobb du har som klarer å utføre jobben din perfekt hver dag, der ingen har noe å kommentere. Ingen utfører vel jobben sin perfekt dag ut og dag inn, men kritikk får jeg ikke nei, en får tilbakemeldinger men aldri kritikk. Det er måten ting blir sagt og gjort på. Jeg driver eget selskap som har utleie av leiligheter og kontor lokaler (egne bygårder) og jobber i tillegg for en stort Globalt firma.
Gjest formula Skrevet 4. april 2018 #53688 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, orfeus skrev: Don’t feed the trolls ❤️ Enig. Tenker at dette sykleutenhjelm-stuntet var et forsøk på å skape litt virak og dermed få opp lesertallene. Noe som knapt kan sies å være vellykket, tross et musesteg opp på blogglisten. Lurer på om CBE noen gang vil få så mye som 30 000 lesere igjen?
SusieDerkins Skrevet 4. april 2018 #53689 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, virkelig skrev: Ingen utfører vel jobben sin perfekt dag ut og dag inn, men kritikk får jeg ikke nei, en får tilbakemeldinger men aldri kritikk. Det er måten ting blir sagt og gjort på. Jeg driver eget selskap som har utleie av leiligheter og kontor lokaler (egne bygårder) og jobber i tillegg for en stort Globalt firma. Så fint. Da er det jo med deg som CBE da - hun får heller ikke kritikk - hun får tilbakemeldinger. 12
Gjest Senil Skrevet 4. april 2018 #53690 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, virkelig skrev: Ingen utfører vel jobben sin perfekt dag ut og dag inn, men kritikk får jeg ikke nei, en får tilbakemeldinger men aldri kritikk. Det er måten ting blir sagt og gjort på. Jeg driver eget selskap som har utleie av leiligheter og kontor lokaler (egne bygårder) og jobber i tillegg for en stort Globalt firma. Som mennesker gjør man feil. På jobb får jeg og gir konstrukiv kritikk. Altså spørsmål om hvorfor vi gjør det vi gjør, hvorfor vi idag gikk uten om handlinskjeden m.m Det er noe av det viktigeste vi får og gjør. Fordi de sikrer brukere den rette omsorgen og at alle jobber likt for at brukere skal få en forutsigar hverdag. Det å fortelle noen om at du bør bruke hjelm og det er dumt å ikke gjøre det, både som forbilde og sikkerhetshensyn er konstruktiv kritikk.
virkelig Skrevet 4. april 2018 #53691 Skrevet 4. april 2018 34 minutter siden, Senil skrev: Som mennesker gjør man feil. På jobb får jeg og gir konstrukiv kritikk. Altså spørsmål om hvorfor vi gjør det vi gjør, hvorfor vi idag gikk uten om handlinskjeden m.m Det er noe av det viktigeste vi får og gjør. Fordi de sikrer brukere den rette omsorgen og at alle jobber likt for at brukere skal få en forutsigar hverdag. Det å fortelle noen om at du bør bruke hjelm og det er dumt å ikke gjøre det, både som forbilde og sikkerhetshensyn er konstruktiv kritikk. kritikk er ofte et negativt ladet ord. Det å skulle gi konstruktiv kritikk kan falle uheldig ut for mottaker, det kommer veldig an på hvordan den blir avlevert . Derfor brukes det stort sett tilbakemelding /feedback i arbeidslivet. Det er nå det jeg kjenner til på mine arbeidsplasser. Nå er også business språket engelsk (hos oss), så da brukes alltid ordet feedack . Når en leder har medarbeider samtaler med sine ansatte så brukes vel ikke akkurat kritikk, men tilbakemeldinger 1
Aricia Skrevet 4. april 2018 #53692 Skrevet 4. april 2018 (endret) 39 minutter siden, virkelig skrev: kritikk er ofte et negativt ladet ord. Det å skulle gi konstruktiv kritikk kan falle uheldig ut for mottaker, det kommer veldig an på hvordan den blir avlevert . Derfor brukes det stort sett tilbakemelding /feedback i arbeidslivet. Det er nå det jeg kjenner til på mine arbeidsplasser. Nå er også business språket engelsk (hos oss), så da brukes alltid ordet feedack . Når en leder har medarbeider samtaler med sine ansatte så brukes vel ikke akkurat kritikk, men tilbakemeldinger Men her er vi jo ved en slags kjerne da. Hvem bryr seg om hva ting kalles eller selges inn som?? Kritikk, korstog, heksejakt eller feedback - hva har det nå egentlig å si? Hvis noen hetses på det groveste men det avleveres under merkelappen "feedback", lar de seg da manipulere til å tro at dette er greit og på sin plass? Eller skal en, som det gjøres i denne tråden, kunne diskreditere all berettiget kritikk med å klistre merkelapper som hat, hets og misunnelse på den? (Evt heksejakt og barnehage, for dem som foretrekker Listhaug-terminologien). Det blir jo akkurat like idiotisk som fenomenet "utfordring" som hele Norge plutselig kollektivt og i løpet av et par dagers tid erstattet ordet "problem" med hver gang noe vondt og vanskelig skulle omtales, som om det skulle gjøre oss alle så himla problemfrie og løsningsorienterte gjennom en slags ordmagi, Man må kunne saklighetsvurdere og så vekte argumenter for å finne ut hva som er rett, galt, berettiget og urimelig i en sak, og i en debatt. Det er ingen umulig oppgave, faktisk har norske ex.phil-studenter blitt skolert i den edle kunsten i flere generasjoner. Ja til saklig debatt bygget på dokumenterte og dokumenterbare påstander! Endret 4. april 2018 av Aricia 23
Emilie112 Skrevet 4. april 2018 #53693 Skrevet 4. april 2018 34 minutter siden, virkelig skrev: kritikk er ofte et negativt ladet ord. Det å skulle gi konstruktiv kritikk kan falle uheldig ut for mottaker, det kommer veldig an på hvordan den blir avlevert . Derfor brukes det stort sett tilbakemelding /feedback i arbeidslivet. Det er nå det jeg kjenner til på mine arbeidsplasser. Nå er også business språket engelsk (hos oss), så da brukes alltid ordet feedack . Når en leder har medarbeider samtaler med sine ansatte så brukes vel ikke akkurat kritikk, men tilbakemeldinger Samme hva du kaller det, vi kan godt kalle det Feedback 😀 11
Gjest orfeus Skrevet 4. april 2018 #53694 Skrevet 4. april 2018 (endret) Digresjon, midt i rabalderet og flisespikkingen: Betydningen av ordet «kritikk» https://fremmedord.org/hva-betyr/kritikk/ Ordet har (stort sett) negativ konnotasjon blant ikke-akademikere, kanskje det er årsaken til det til tider voldsomme forsvaret av den som blir kritisert? Fordi man selv oppfatter ordet negativt? I jobbsammenheng er det vanlig å bruke ordet «tilbakemelding», som er et ufarlig ord i utgangspunktet og som kan inneholde sviende kritikk, konstruktiv kritikk, eller anerkjennelse. Hvis man aldri får konstruktiv tilbakemelding/konstruktiv kritikk, er man enten Vårherre selv, ikke i stand til å forstå det som blir sagt, eller så er man så fryktinngytende at alle jatter med for å unngå katastrofer. Endret 4. april 2018 av orfeus
Miranda16 Skrevet 4. april 2018 #53695 Skrevet 4. april 2018 (endret) 19 timer siden, virkelig skrev: Det er mye en gjør for barna sine som å ta på de hjelm, passe på at de ikke fryser, spiser skikkelig etc. Mange foreldre både røyker og lever usunt, ikke noe av dette vil en barna sine skal gjøre, men en gjør det uansett. Hvordan rollemodeller er de da ? Det er så mange som ikke bruker hjelm, "skrikes det like mye til dem også ? Personer som vi ikke kjenner, bryr vi oss med dem også i det virkelige liv ? Eller er det kun kjente fjes som skal få høre det? En lærer barna sine så mangt når de er små, som f.eks hjelm bruk, men det er ikke det samme som at den hjelmen brukes flittig når barnet ditt sykler til ungdoms skolen , da henger veldig mange hjelmer på sykkel styre. Men noe skulle det selvsagt være i dag også- Det er jo heldigvis ikke deres barn hun er så dårlig rollemodell for da, så da er det vel ikke så mye å bruke energi på. Vi andre er egentlig ikke ansvarlig for å oppdra bloggeren sine barn eller passe på at foreldrene er gode rollemodeller når det kommer til dette med hjelm bruk. Det at hun ikke bruker hjelm er en bagatell og ikke en sak for andre, blogger eller ikke Selvfølgelig er folk som lever usunt ikke gode rollemodeller. Det er jo selvsagt! Det er klart at foreldre har et særegent ansvar. Oppegående folk voksne folk bruker hjelm men du bruker jo argumentene konstant om at fordi når noe ikke er ulovlig, så er det ikke farlig eller skadelig. Har heller aldri sett skolebarn sykle med hjelmen på styret. Nå har CBE selv en influencer og da burde hun fronte sikkerhet. Endret 4. april 2018 av Miranda16 12
Miranda16 Skrevet 4. april 2018 #53696 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, virkelig skrev: kritikk er ofte et negativt ladet ord. Det å skulle gi konstruktiv kritikk kan falle uheldig ut for mottaker, det kommer veldig an på hvordan den blir avlevert . Derfor brukes det stort sett tilbakemelding /feedback i arbeidslivet. Det er nå det jeg kjenner til på mine arbeidsplasser. Nå er også business språket engelsk (hos oss), så da brukes alltid ordet feedack . Når en leder har medarbeider samtaler med sine ansatte så brukes vel ikke akkurat kritikk, men tilbakemeldinger At det er mulig å kverluere på ordet konstruktiv kritikk. De som er ute i arbeidslivet oppfatter ikke konstruktivt som noe negativt. Alle vet hva dette innebærer. Hvis man ikke vet forskjell på kritikk og konstruktiv kritikk, ja da vil man slite forferdelig i arbeidslivet . Det man ikke kan skille mellom person og sak er en selvfølgelighet. For å gjøre en best mulig jobb så er konstruktive tilbakemeldinger alfa og omega. Konstruktiv vs feedback har akkurat samme betydning og det er alle klar over. Disse bloggerne sitter inne i sin egen boble uten kollegaer gir tilbakemeldinger. De klarer heller ikke skille mellom person og sak. De har ingen kontakt med virkeligheten. Mange har knapt vært i en vanlig jobb. De som selger et produkt er avhengig av feedback for å forbedre det de selger. Når de ikke lytter til kjøperne ja da mister de troverdighet og folk slutter å kjøpe produktet. CBE er et godt eksempel på dette. Hun er vel den toppbloggeren som har mistet flest lesere de siste årene. Endret 4. april 2018 av Miranda16 20
Mrs O'Donell Skrevet 4. april 2018 #53697 Skrevet 4. april 2018 Det kommentarfeltet gir og gir 😂 nå lurer de på hvordan hun får tatt bilder ved leggetid 🙈 Er det mulig, liksom. 10
Kleenex Skrevet 4. april 2018 #53698 Skrevet 4. april 2018 28 minutter siden, Mrs O'Donell skrev: Det kommentarfeltet gir og gir 😂 nå lurer de på hvordan hun får tatt bilder ved leggetid 🙈 Er det mulig, liksom. Noen spurte om hvem som tok bilder når Lassebasse var på fotballtrening....og legger frua seg med fullsparklet ansikt? Dette blir bare mere og bedre underholdning. Arrangert alenetid feks midt på formiddagen må jo være ganske enkelt å få til? Nå synes jeg også poseringen til frua blir stivere og stivere, uten glød og smil. Det ser ikke bra ut i mine øyne iallefall. 11
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. april 2018 #53699 Skrevet 4. april 2018 4 timer siden, virkelig skrev: kritikk er ofte et negativt ladet ord. Det å skulle gi konstruktiv kritikk kan falle uheldig ut for mottaker, det kommer veldig an på hvordan den blir avlevert . Derfor brukes det stort sett tilbakemelding /feedback i arbeidslivet. Det er nå det jeg kjenner til på mine arbeidsplasser. Nå er også business språket engelsk (hos oss), så da brukes alltid ordet feedack . Når en leder har medarbeider samtaler med sine ansatte så brukes vel ikke akkurat kritikk, men tilbakemeldinger Jamfør Bokmålsordboka: Sitat Oppslagsord Ordbokartikkel kritikk kritikk m1 (gjennom fransk, fra gresk kritike tekhne 'kunsten å bedømme') 1 vurdering, bedømmelse, anmeldelse (2) av kunst, litteratur positiv, negativ kritikk / kritikkenvar ikke nådig / teaterstykket, boka fikk god, dårlig kritikk / stå for kritikk / øve kritikk under enhver kritikk svært dårlig 2 vitenskapelig kildegransking bibelkritikk, tekstkritikk 3 klander, nedsettende omtale sur kritikk / komme med, rette kritikk mot noe(n) / bli utsatt for kritikk At du nok en gang velger å omdefinere begreper og ord etter eget forgodtbefinnende kommer på ingen måte som en overraskelse - på lik linje som du til stadighet bruker deg selv og dine erfaringer som absolutt målestokk. Så lenge du velger å anvende egne begrepsforståelser som går på tvers av allmenn oppfatning, er det forgjeves å føre en debatt med deg. Du oppfordres derfor til å skolere deg innenfor korrekt begrepsbruk, samt proper anvendelse av dette. Dette er på ingen måte en "kritikk" av deg, men en vurdering. Eller feedback som du også kaller det.
Keaton Skrevet 4. april 2018 #53700 Skrevet 4. april 2018 Stemmer for evaluering. ☺️ Eller hva med vurdering? 9
Fremhevede innlegg